D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 14:08

nevo83 napísal:- takto, pravda je taka, ze porovnavat pomer tunelov na ,,juznej,, R2 v D1je smiesne 2:12 a o nakladoch vystavby 2x


Tak napis tych 12 tunelov na D1, ktore su paralelne k 2 tunelom R2!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 14:26

devil napísal:
Teda stat zoberie vodicom/prevadzkovatelom vozidiel za 1 km takejto dialnice za 30 rokov zhruba 22.5 mil.E.


lenze ako vieme 1/2 vykonov je na cestach I. tr. a dalsia 1/2 sa deli medzi D/RC a cesty II./III. takze ked chces delit peniaze z dani na paliva tak na dialnice by isla tak 1/4


To mi vysvetli co tu pleties delenie vykonov, ked ja som uviedol priklad pre 1 km konkretnej dialnice, pre sucasnu intenzitu, pre sucasne dane a myto, len som mozno podcenil spotrebu NA, ako pise mareks96

https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=1315&start=1150#p222785

Teda na danom 1 km dialnice stat zarobi zrejme este viac ako som uviedol a to nehovorim o dalsich prinosoch pre ekonomiku ako napr. usetreny cas, ci menej zranenych a mrtvych z coho vsetkeho zase len profituje stat cez dane.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Sep 2019 15:24

Poďme teda robiť obchvaty aj ciest druhej triedy - všetky vedú do centier dedín (okolo námestí, úradov a pôšt) a častokrát je tam vyššia intenzita ako 3000 áut... a NA tiež nie až tak nezanedbateľná.

urcite by sa nasli aj take kde by to nebolo na skodu. bez ironie.

To je nic ine len Tvoj subjektivny nazor. Ja si to vobec nemyslim, prave v strede obce jazdia vodici pomalsie a opatrnejsie, nez ked ide cesta okrajom, pritom je tam v mnohych pripadoch pomerne silny pohyb chodcov autosova zastavka, zeleznicna stanica, ci dokonca je mala cast obce na druhej strane cesty alebo je ina tesne susediaca obec na druhej strane cesty, ktora nema taku vybavenost....Si totalne mimo. Kvoli svojej garazi dokazes prekrucat, ze to male dieta rozpozna ako zavadzas. Nikoho nezaujima, co robia chodci na okraji Lubochne, tam maju mozno polia a lesy, ale hlavna cesta rozdeluje obec na dve casti. V Lubochni mas na jednej strane cesty zeleznicnu stanicu a zastavku pre niektore autobusy, a mozno tretinu obyvatelov a na druhej strane cesty zvysok obyvatelov, postu Zakladnu skolu, obchod, inu autobusovu zastavku pre dalsie autobusy.

obec rozdeluje na dve casti predovsetkym rieka vah, druha cast je este viac mimo hlavnej cesty, ide sa tam cez prechod pre chodcov a most, cize pre menej chapavych to nie je to iste kvoli rieke ktora je prirodzenou barierou. takze mame domy z jednej strany cesty, druha cast dediny je mimo nej a tieto 2 su spojene cez prechod. tak nech tam urobia nadchod a bezpecnost bude vyriesena.

Zjavne Ti cervene sukno brani vidiet rozdiel 13,7 tisic vs. priemer uvedenych obci na trase R3 menej ako 4 tisic

nie, pretoze to nie je podstatne. mozno pre par domov blizsie k ceste. dobra niva ma ale intenzitu 8,8 tisic cez stred obce. kolko moze byt zdroj/ciel?? teraz s velkou slavou otvarali obchvat obce most pri BA a tvrdili ze tam vraj 10k aut. to je celkom porovnatelne zeano...

Turany - Hubova mala v roku 2015 na skoro polovici trasy na I/18 Turany - krizovatka I/18xI/70 intenzitu okolo 16 tisic v/24h (oficialny udaj zo scitania 21949 v/24h je podla mna nezmysel). Po otvoreni Visnoveho to bude bezpochyby cez 20 tisic.

ale kedze bude korbelka a tym padom nebude odbocka na oravu smerodajna je asi 13k intenzita za kralovanmi.

Teda na danom 1 km dialnice stat zarobi zrejme este viac ako som uviedol a to nehovorim o dalsich prinosoch pre ekonomiku ako napr. usetreny cas, ci menej zranenych a mrtvych z coho vsetkeho zase len profituje stat cez dane.

a ja tvrdim ze cesty I. tr. zarobia statu este viac. a co ma byt ?

ano skanska ponukla takuto cenu...niekedy cez krizu ked susedny usek dsk-tur bol cisty dumping. ze ci bola ta cena realna a ci by za nu aj dielo postavili sa nikdy nedozvieme.

s tou garazou je to uz trapne. mam garaz vo zvolene, detve, viglasi, krivani, mytnej, sahach, krupine, dobrej nive, batke aj pod soroskou. potom v kazdej vacsej dedine na I/64, I/51 atd.... na tvojich prispevkoch je vidiet je si zo ZA alebo okolia. a mohli by sme pokracovat kto ma kde garaz. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 18:20

devil napísal:cize pre menej chapavych

Ja som reagoval na Tvoje
devil napísal:co asi tak chodci robia na okraji dediny v lubochni, su tam skoly, obchody, restauracie, obecny urad, posta ?? no nie su.

Ale Ti to nevyslo tak uz krutis o rieke.


devil napísal:nie, pretoze to nie je podstatne. mozno pre par domov blizsie k ceste. dobra niva ma ale intenzitu 8,8 tisic cez stred obce.

A opat, reagoval som na Tvoje
devil napísal:rojkov prietah do 500 metrov. taketo mas inde tucty. len na juznej R3 hontianske nemce, domaniky, hontianske tesare, hokovce, hrkovce.

a to ked nevyslo, tak krutis o Dobrej Nive

devil napísal:ale kedze bude korbelka a tym padom nebude odbocka na oravu smerodajna je asi 13k intenzita za kralovanmi.

A zase, reagoval som na
devil napísal:najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste

Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?

devil napísal:a ja tvrdim ze cesty I. tr. zarobia statu este viac. a co ma byt ?


Ked si pisal o tom, ze si na seba dialnice nezarobia a ukazal som, ze stat zinkasuje od vozidiel na dialnici slusne peniaze tak to prekrucas najprv na vykony na cestach nizsej kategorie, aj ked sa ich vypocet netyka a potom, ze cesty I.triedy zarobia viac. Len odvadzas od povodnej temy.

Ja nemam problem s tym, aby sa v buducnosti staval obchvat Dobrej Nivy ako cesta I.triedy, jednoducho cela juzna R3 ma okrem 3 obci a kusku pri ZV, kde je to 8-9 tisic co nie je nic extra a ide o lokalku v Tvojom ponimani, na zvysku uplne smiesne intenzity v priemere okolo 4 tisic. Pritom treba brat do uvahy, ze obchvat Krupiny, by mal v sucasnosti, keby bol v prevadzke intenzitu okolo 3,5 tisic v/24h a obchvat Siah asi 2 tisic v/24h.

devil napísal:dobra niva ma ale intenzitu 8,8 tisic cez stred obce. kolko moze byt zdroj/ciel?? teraz s velkou slavou otvarali obchvat obce most pri BA a tvrdili ze tam vraj 10k aut. to je celkom porovnatelne zeano...


Nie, nie je to porovnatelne, pretoze z Mostu pri BA islo smerom na BA 15271 v/24h teda aj cez cast obce a to u mna nie to iste co 8-9 tisic, teda aj keby nebol obchvat Mosta pri BA sucastou D4,R7 ma vacsie opodstatnenie ako obchvat Dobrej Nivy, kde sa navyse planuje RC, aj ked by tam mohla byt prelozka cesty I.triedy, pretoze na suvislom tahu nie su intenzity pre RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 30. Sep 2019 07:02

mb1000 napísal:
pohodak napísal:tunel karpaty bude mat realny zmysel jedine pre ludi prichadzajucich od severu co chcu ist na vieden, aj to len za predpokladu ze sa na rakuskej strane postavi S8


nesuhlasim, tunel by bol nezanedbatelne vyuzivany aj dopravou zdroj/ciel BA, SC, MA


ano, akurat ze by to bola iba skratka oproti D4 pre ludi, ktori cestuju z tychto okresov na zapadne periferie BA resp. z nejakeho samorina do malaciek, co bude mozno aj 40 vozidiel za den :lol: proste vyhodit peniaze za 9+ kilometrovy tunel aby som mal skratku a vyriesil terciarny smer tranzitu cez BA mi pride meganezmysel, ked za tie iste peniaze viem spravit ST, komplet mimourovnovu bajkalsku, prerobit raciansku na 2+2 spolu s predlzenim tomasikovej a nobelovej, alebo postavit 12-15km novych elektrickovych trati a toto bude mat na plynulost dopravy v BA radovo iny ucinok ako tunel karpaty :roll: o tunely karpaty sa z mojho pohladu mozme zacat bavit ked bude plna D4 a rakusania budu tahat S8 na nase hranice, co bude mozno aj nikdy
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 30. Sep 2019 08:36

Ale Ti to nevyslo tak uz krutis o rieke.

co mi nevyslo ? v lubochni ide hlavna cesta na okraji dediny a cez krupinu, sahy a dobru nivu cez stred. druha cast za riekou sa nerata. na to jeden prechod pre chodcov nestaci.

a to ked nevyslo, tak krutis o Dobrej Nive

to bolo zase len porovnanie, ale nemozem za to ze nechapes alebo nevies poriadne citat.

Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?
no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?

Ked si pisal o tom, ze si na seba dialnice nezarobia a ukazal som, ze stat zinkasuje od vozidiel na dialnici slusne peniaze tak to prekrucas najprv na vykony na cestach nizsej kategorie, aj ked sa ich vypocet netyka a potom, ze cesty I.triedy zarobia viac. Len odvadzas od povodnej temy.

ano nezarobia a tie kecy o daniach su blbosti. tie dane treba aby fungoval stat tak ako sa vybera dph a dalsie dane. to potom kazdy podnikatel si moze povedat ze ak by som neplatil dane tak si zarobim na seba. toto su fantazmagorie takze ja ostanem jedine pri tom kolko by si dialnica zarobila ak by bola spoplatnena. za paliva platia aj ludia co sa nevozia po dialnici a co z toho maju ?

Nie, nie je to porovnatelne, pretoze z Mostu pri BA islo smerom na BA 15271 v/24h teda aj cez cast obce a to u mna nie to iste co 8-9 tisic, teda aj keby nebol obchvat Mosta pri BA sucastou D4,R7 ma vacsie opodstatnenie ako obchvat Dobrej Nivy, kde sa navyse planuje RC, aj ked by tam mohla byt prelozka cesty I.triedy, pretoze na suvislom tahu nie su intenzity pre RC.

ano odbremeni sa obec co je super. auta skoncia aj tak na KO vo vrakuni. :) lokalka opat utrie hubu. dobra niva ma menej aut zato urcite vacsi podiel tranzitu.

planovat RC neznamena planovat suvisly tah v celku. ani velka cast R2 ci R4 nema na to intenzity ani stredna R3 ktoru tak obhajujete. to sa len urobia prve kroky. dalej ako DUR, DSP... separatne na obchvat KA a dufajme ze aj obchvat sahy (kde sa budes hadat o par sto aut) kludne sa moze planovat aj obchvat dobrej nivy. napojenia mozu byt urovnove ako v ozdanoch. v ozdanoch co je porovnatelna dediny ostalo na starej ceste asi 1.000 aut. cize na obchvate dobrej nivy by bolo okolo 7.000 aut.

uz mi konecne prezrad aky je rozdiel medzi cestou I. tr. co sa tvrdohlavo stavia ako C11,5 a cestou R11,5 s urovnovym napojenim ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 30. Sep 2019 15:38

devil napísal: Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?

no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?

Zase chyba nadhlad. Dnes sa na drase MT-DK oplati ist cez Parnicu, nakolko je tato trasa rychlejsia a kratsia (27km/27min, pocitane je od zaciatku useku Turany - Hubova). Dnesna trasa cez Ruzomberok trva 42 minut a meria 43km, cize o stvrt hodinu dlhsia trasa. Po dostavbe useku sa trasa cez Ruzomberok skrati na 26km a rovnako sa skrati aj cas na cca25 minut. Cize porovnatelny cas. Rozdiel je, ze clovek ide po dialnici a okrem Vysneho Kubina nebude prechadzat ziadnou obcou. Cesta cez Brestovu je siroka, pohodlna 90kmh. Naproti tomu usek cez Parnicu je uzky. Krizuje zeleznicu, prechadza obcami, bude potrebne prejst cez cely Dolny Kubin aj s najvacsou brzdou Dolneho Kubina (kruhovym objazdom). Cize dialnica urcite nejaku intenzitu z useku Turany - Kralovany preberie.

Na zvysok nema zmysel reagovat.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Sep 2019 15:59

devil napísal:co mi nevyslo ? v lubochni ide hlavna cesta na okraji dediny a cez krupinu, sahy a dobru nivu cez stred. druha cast za riekou sa nerata. na to jeden prechod pre chodcov nestaci.


I/18 cez Lubochnu rozdeluje obec na dve casti, teda nejde okrajom. To chod vysvetlit tym stovkam obyvatelov za riekou, ze to sa nerata, oni snad ani neexistuju podla teba. :lol:

devil napísal:to bolo zase len porovnanie, ale nemozem za to ze nechapes alebo nevies poriadne citat.


Ja viem dobre citat, len ty porovnavas neporovnatelne. 13 tisic v/24h porovnavas s 3-5 v/24h davas ich na jednu uroven.

devil napísal:no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?

V Tvojom povodnom prispevku nic nie je o tom, co prevezme dialnica a co ostane na I/18

devil napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=1315&start=1175#p222928

Je tam jedine uvedene, ze "turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste", nic o nejakom presmerovani/nepresmerovani v suvise s krizovatkou I/18xI/70

devil napísal:no npr. najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste. to fakt nema obdobu nieze v mojom kraji ale na celom Sk.


a teda som primerane reagoval, ze tam na useku Turany - krizovatka I/18xI/70 je vyssia intenzita a az bude Visnove v prevadzke budu tam zase len vyssie intenzity a to o niekolko tisic v/24h.

devil napísal:ano nezarobia a tie kecy o daniach su blbosti. tie dane treba aby fungoval stat tak ako sa vybera dph a dalsie dane.


Ja som poukazal na to, ze tam stat tie peniaze vyberie a nijako to nesuvi s tym, ze ako ich pouzije alebo ci inde na cestach I.triedy tiez stat zaraba cez dane.

devil napísal:cize na obchvate dobrej nivy by bolo okolo 7.000 aut.

O tom mam pochybnosti. Udaj zo scitania 2015 je len severne od Dobrej Nivy a dalsi udaj juzne od Dobrej Nivy je 5049 v/24h, sice sa tam pripaja cesta II/527 lenze urcite nie vsetky vozidla z tejto cesty idu smer Dobra Niva, aj keby 80% z II/527 islo smer Dobra Niva, tak medzi tou krizovatkou I/66xII/527 a Dobrou Nivou je intenzita priblizne 6700 v/24h a z toho na obchvat Dobrej Nivy 7000 v/24h nedostanes ani nahodou.
Aj ked z tych 3 obchvatov na juznej R3 by toto bol ten najvytazenejsi.

devil napísal:uz mi konecne prezrad aky je rozdiel medzi cestou I. tr. co sa tvrdohlavo stavia ako C11,5 a cestou R11,5 s urovnovym napojenim ??

Nie si tu novacik, takze mnohe rozdiely poznas ako je smerove a vyskove vedenie, ochranne pasmo, suvisiaca infrastruktura, bezpecnostne prvky, mimourovnove krizovanie so vsetkymi cestami, prip. chodnikmi aj ked napojenie na koncoch RC je urovnove, obsluzne komunikacie/prelozky ak je par domov ci druzstvo/nejaka firma tesne pri trase a urcite este dalsie, ktore sa daju vygooglit. Len na cca 5 km pri Ozdanoch mas 2 mosty nad RC a mosty na RC, ktore zabezpecuju mimourovnove krizovanie RC s miestnymi komunikaciami.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod garip » 30. Sep 2019 17:14

Jonathan napísal:
devil napísal: Teda si pisal aj o Turany - krizovatka I/18xI/70, ale uz prekrucas, ze ta cast sa tej cesty netyka. Na tej "krasnej" ceste nejazdi len 13 tisic v/24h, vsak?

no netyka salebo sme pisali o tom kde viac treba dialnicu. a dialnica turany-hubova nebude mat pripojku na oravu ergo tie vyssie intenzity naturany-krizovatka neprevezmu, je to tak tazke pochopit?

Zase chyba nadhlad. Dnes sa na drase MT-DK oplati ist cez Parnicu, nakolko je tato trasa rychlejsia a kratsia (27km/27min, pocitane je od zaciatku useku Turany - Hubova). Dnesna trasa cez Ruzomberok trva 42 minut a meria 43km, cize o stvrt hodinu dlhsia trasa. Po dostavbe useku sa trasa cez Ruzomberok skrati na 26km a rovnako sa skrati aj cas na cca25 minut. Cize porovnatelny cas. Rozdiel je, ze clovek ide po dialnici a okrem Vysneho Kubina nebude prechadzat ziadnou obcou. Cesta cez Brestovu je siroka, pohodlna 90kmh. Naproti tomu usek cez Parnicu je uzky. Krizuje zeleznicu, prechadza obcami, bude potrebne prejst cez cely Dolny Kubin aj s najvacsou brzdou Dolneho Kubina (kruhovym objazdom). Cize dialnica urcite nejaku intenzitu z useku Turany - Kralovany preberie.

Na zvysok nema zmysel reagovat.


ako si dosiel k cislu 26 km? Ak berieme do uvahy rovnaky vychodzi bod (nova krizovatka Turany) a rovnaky koncovy bod (krizovatka I/59 x I/70) tak po dostavbe dialnice Turany - Hubova a tunela Čebrať, tato trasa nebude mat menej ako 30 km.
14,7 km ma trasa dialnice Turany - Hubova s tunelmi Korbelka a Havran, cca 7 km je to po dialnici Hubova - Ivachnova az po napojenie na cestu I/59 na buducom novom kruhaci pri zjazde z dialnice a z toho miesta je to po koniec nasej trasy este cca 14 km, cize dokopy cca 35,7km. Stale sa teda oplati chodit cez Parnicu, bude to kratsie a aj rychlejsie.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 30. Sep 2019 17:31

ja neman co komu vysvetlovat. ked podla teba je to mat auta mozno tak 10 metrov od domu alebo na druhej strane rieky vah tak zbohom. kde prichadzaju ludia viac do styku s cestou, tam kde ju maju na par krokov alebo cez rieku ? kolko popraskanych domov domov mas na tej druhej strane ? myslim kvoli premavke.

ked ide premavka mimo obce tak ludom v obci je jedno ci je to 3.000 aut alebo 13.000 aut.

V Tvojom povodnom prispevku nic nie je o tom, co prevezme dialnica a co ostane na I/18

nechal som to na tvojej intuicii ale bohuzial som ju precenil.

a teda som primerane reagoval, ze tam na useku Turany - krizovatka I/18xI/70 je vyssia intenzita a az bude Visnove v prevadzke budu tam zase len vyssie intenzity a to o niekolko tisic v/24h.

no hej, az bude toto a hento na useku X tak aj na useku Y sa zdvihne premavka. to je mozne ale nikto nevie do akej miery. mozno sucasna cesta bude stale stacit.

Ja som poukazal na to, ze tam stat tie peniaze vyberie a nijako to nesuvi s tym, ze ako ich pouzije alebo ci inde na cestach I.triedy tiez stat zaraba cez dane.
OK. ja tvrdim tolko ze visnove ani korbelka by sa z myta neuzivili. a vlastne vacsina dialnic by sa takto neuzivila. takze dialnice treba stavat nielen podla premavky ale aj inych potrieb ako je npr. rozvoj regionov. myslim ze je to jasny postoj.

O tom mam pochybnosti. Udaj zo scitania 2015 je len severne od Dobrej Nivy a dalsi udaj juzne od Dobrej Nivy je 5049 v/24h, sice sa tam pripaja cesta II/527 lenze urcite nie vsetky vozidla z tejto cesty idu smer Dobra Niva, aj keby 80% z II/527 islo smer Dobra Niva, tak medzi tou krizovatkou I/66xII/527 a Dobrou Nivou je intenzita priblizne 6700 v/24h a z toho na obchvat Dobrej Nivy 7000 v/24h nedostanes ani nahodou.

pisal som okolo 7.000 aut. aj keby to bolo 6.000 tak je to OK. na jestvujucich poloprofiloch mas bezne nizsie cisla, a to v niekolkych pripadoch. :wink:

smerove a vyskove vedenie robi rozdiely v clenitom terene. na rovine alebo pahorkoch je to to iste to je pripad minimalne siah a dobrej nivy. mimouronove krizovanie existuje aj pri cestach I.tr. vid npr. GA. pokial tie miestne cesty nie su vyznamne netreba mat na ne pripojenie z obchvatu co je nas pripad. mimourovnove krizovanie so zeleznicou je uz bezny standart aj na novych cestach I. tr. toto by bol pripad siah kde je blizko trat. bezpecnostne prvy neviem ake.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 30. Sep 2019 18:33

garip napísal:ako si dosiel k cislu 26 km? Ak berieme do uvahy rovnaky vychodzi bod (nova krizovatka Turany) a rovnaky koncovy bod (krizovatka I/59 x I/70) tak po dostavbe dialnice Turany - Hubova a tunela Čebrať, tato trasa nebude mat menej ako 30 km.
14,7 km ma trasa dialnice Turany - Hubova s tunelmi Korbelka a Havran, cca 7 km je to po dialnici Hubova - Ivachnova az po napojenie na cestu I/59 na buducom novom kruhaci pri zjazde z dialnice a z toho miesta je to po koniec nasej trasy este cca 14 km, cize dokopy cca 35,7km. Stale sa teda oplati chodit cez Parnicu, bude to kratsie a aj rychlejsie.

Moja chýba. Zabudol som započítať úsek Hubová - Likavka. Čiže +7km a 4 minúty. Ja osobne by som preferoval dlhšiu trasu po diaľnici.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Sep 2019 19:41

Jonathan napísal:Moja chýba. Zabudol som započítať úsek Hubová - Likavka. Čiže +7km a 4 minúty. Ja osobne by som preferoval dlhšiu trasu po diaľnici.


A ja som to bral, ze to je zhruba v poriadku, lebo sa mi to nechcelo skumat presnejsie, ale vidim, ze treba.

garip napísal:14,7 km ma trasa dialnice Turany - Hubova s tunelmi Korbelka a Havran, cca 7 km je to po dialnici Hubova - Ivachnova az po napojenie na cestu I/59 na buducom novom kruhaci pri zjazde z dialnice a z toho miesta je to po koniec nasej trasy este cca 14 km, cize dokopy cca 35,7km. Stale sa teda oplati chodit cez Parnicu, bude to kratsie a aj rychlejsie.


Preco D1 Turany - Hubova 14,7 km? Podla EIA V2 s tunelom Korbelka je to 13 534 m. Predpokladal som, ze Jonathan uvazuje s variantom R3 popri Komjatnej, teda R3 sa napaja este priblizne 500 m pred vychodnym koncom useku D1 Turany - Hubova. R3 Hubova - po krizovanie s I/59 juzne od DK 12.5 km a cez DK po I/59 cca 1 km po krizovatku I/59xI/70, cize 13 +12.5 +1 = 26.5 km, samozrejme R3 hudba dalekej buducnosti, ale ocakaval som, ze sa jedna o tento variant.

Teda D1-R3 okolo 26.5 km oproti sucasnym cca 28 km cez Parnicu, Velicnu a cast DK.

V pripade variantu bez R3, teda cez Likavku cca 13 km po I/59 a 13,5 km + 6.2 km D1, spolu 32,7 km, opacny smer cca o 1 km dlhsie kvoli krizovatke Likavka.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Sep 2019 20:05

devil napísal:ja neman co komu vysvetlovat. ked podla teba je to mat auta mozno tak 10 metrov od domu alebo na druhej strane rieky vah tak zbohom.

To nie je o tom ci je cesta 10 m od domu alebo za riekou, ale o tom, ze cesta I/18 nejde okrajom Lubochne, ale pomerne velky pocet domov a tym aj stovky obyvatelov su na oboch stranach cesty, teda obec rozdeluje a nejde okrajom obce.

devil napísal:nechal som to na tvojej intuicii ale bohuzial som ju precenil.

Ja prave citam co pises a nesnazim sa domyslat si, lebo by si to zase obratil, a vycital, ze si domyslam pripadne Ti podsuvam, co tam nie je napisane/ co si nenapisal.

devil napísal:no hej, az bude toto a hento na useku X tak aj na useku Y sa zdvihne premavka. to je mozne ale nikto nevie do akej miery. mozno sucasna cesta bude stale stacit.

Vieme bezpochyby, ze pretazena cesta ovplyvnuje spravanie vodicov, teda ak su v ZA ci pod Strecnom caste problemy, tak mnohi v spicke idu inou trasou, napr. aj cez Zazrivu, samozrejme cez Donovaly, zavisi to od ich zdroja/ciela.

devil napísal:pisal som okolo 7.000 aut. aj keby to bolo 6.000 tak je to OK. na jestvujucich poloprofiloch mas bezne nizsie cisla, a to v niekolkych pripadoch.

Ja sa tu nepriem o to, ci obchvat Dobrej Nivy alebo nie, ale o juznu R3, ktora podla mna zatial nema opodstatnenie a upozornujem na to, ze tie zvysne 2 obchvaty na planovanej juznej R3 by v sucasnosti mali velmi nizke intenzity a mali by mat prednost ine mesta/obce, resp. dali by sa navrhnut lacnejsie riesenia nez je RC pre malo aut.

devil napísal: bezpecnostne prvy neviem ake.

To je oplotenie a odpudzovace zveri, lepsie zachytne zariadenia, elektronicke merania a vystrahy napr. aj premenlive znacenie, biokoridory pre zver
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 30. Sep 2019 21:10

devil stále so nedostal odpoveď prečo obhajuješ tunely na južnej R3 aj keď existuje alternatíva bez tunelov. A všade inde sú zle.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 01. Okt 2019 12:28

To nie je o tom ci je cesta 10 m od domu alebo za riekou, ale o tom, ze cesta I/18 nejde okrajom Lubochne, ale pomerne velky pocet domov a tym aj stovky obyvatelov su na oboch stranach cesty, teda obec rozdeluje a nejde okrajom obce.

lenze to nie je klasicka obec s domami tesne pri ceste na oboch stranach kde mas blizko vselijake obecne "institucie" - vplyv dopravy na bezpecnost aj budovy ako take je velky.

Vieme bezpochyby, ze pretazena cesta ovplyvnuje spravanie vodicov, teda ak su v ZA ci pod Strecnom caste problemy, tak mnohi v spicke idu inou trasou, napr. aj cez Zazrivu, samozrejme cez Donovaly, zavisi to od ich zdroja/ciela.

suhlasim ale aj tak to nevieme kvantifikovat.

Ja sa tu nepriem o to, ci obchvat Dobrej Nivy alebo nie, ale o juznu R3, ktora podla mna zatial nema opodstatnenie a upozornujem na to, ze tie zvysne 2 obchvaty na planovanej juznej R3 by v sucasnosti mali velmi nizke intenzity a mali by mat prednost ine mesta/obce, resp. dali by sa navrhnut lacnejsie riesenia nez je RC pre malo aut.

suhlasim ze R3 zatial nema opodstatnie. ale co sa tyka tych 3 obchvatov tie treba prioritne. neviem ake ine by si uprednostnil a preco. tak skus, daj nejake potrebnejsie aj odovodnenim. ale naozaj porovnatelne obchvaty a nie dialnice za stamiliony.

To je oplotenie a odpudzovace zveri, lepsie zachytne zariadenia, elektronicke merania a vystrahy napr. aj premenlive znacenie, biokoridory pre zver

dobre ale toto je tiez zavisle na miestnych pomeroch (npr. pod mostami moze ist biokodor) a pochybujem ze merace a pod. by vyrazne zdvihli cenu. oplotenie ma zmysel aj ked je obycajna cesta. najdolezitejsie je sirka co je 11,5m ci uz kat. C alebo R. vyskove vedenie to iste co je v pripade siah a nivy skor rovina alebo mozno velmi mierne zvlneny teren. a smerove vedenie by tiez bolo prakticky rovnake. ziadne ine dolezite krizovania ciest nie su a cez zeleznicu treba ist mimourovnovo aj keby to bola C11,5. mozno v pripade KA by v zavislosti od dlzky mostov mohol byt vacsi cenovy rozdiel ale aj to zavisy od toho ako obchvat naprojektuje, ostatne 2 nie je co riesit si myslim. inac zrovna KA sa planuje prioritne takze by ma to aj celkom zaujimalo.

devil stále so nedostal odpoveď prečo obhajuješ tunely na južnej R3 aj keď existuje alternatíva bez tunelov. A všade inde sú zle.

lebo si myslim ze alternativa cez mesto neprejde a zaroven tie tunely mozu pockat vela rokov kedze vdaka MUK neresnica je vjazd do ZV dobre vyrieseny. staci takato odpoved ? inac zaujimave, pre ZA bolo treba obchvat daleko za humnami este ani pripadne estakady ponad blizke dediny by boli nepripustne. ale vo ZV by stacilo porozsirovat lucenecku a neresnicku celkom iste s burackami a keby sa mesto opovazilo nesuhlasit (co je viac nez pravdepodobne) tak neurobit nic a cakat kym zmakne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 02. Okt 2019 10:04

R2 je len zasterka aby sa nemuselo priznat ze dokoncenie D1 je technicky, environmentalny aj financny problem. problem vytvoreny mafianmi z hzds a sns v 90ich rokoch ked boli pri korytach v case ked sa v europe rozhodovali o koridoroch a ked boli povolovacie procesy a tendre vyrazne lahsie realizovatelne. ironia je ze napriek nesmiernym prostriedkom z domu aj EU a vynalozenemu usiliu sa ciel nedal splnit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Loe » 02. Okt 2019 11:37

Ako to súvisí s úsekom Lietavská Lúčka - Dubná Skala? Trasu D1 medzi Žilinou a Košicami vymysleli komunisti v dávnych 60tych rokoch. Prvé technické štúdie na tento úsek sú ešte zo 70tych rokov. A áno, už vtedy sa uvažovalo aj o tunelovom riešení. Dnes sme v polohe, že dokončené je Ovčiarsko aj Žilina, Višňové je prerazené. Korbelka a Havran budú postavené, pretože skrátka dnes už niet inej trasy, ak nechceme stratiť ďalších 10 - 15 - 20 rokov. Všetci, čo tak dobre viete aký je tento úsek nenormálny "technický enviromentálny aj finančný problém", ste sa mali a mohli ozvať v štádiu EIA či v štádiu ÚR, teda 20 - 30 rokov dozadu. Dnes tu nariekať nad R2 vs. D1 a nad neprimeranosťou tunelového riešenia sú iba kecy, žvásty a klišé.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod fh » 02. Okt 2019 13:06

Érsekov tím investoval do sto kilometrov diaľnic na juhu aj na úkor iných regiónov

viewtopic.php?f=35&t=24442
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 02. Okt 2019 13:30

komunisti planovali viac tras. aj tu juznu.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Dejiny_v% ... R_1963.svg

a vseobecne zname je uznesenie vlady z 2001 ktore konstatovalo nerealnost koncepcie za meciara. ale ako to je zvykom, vzalo sa to na vedomie...a pokracovalo dalej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 02. Okt 2019 13:38

devil napísal:co sa tyka tych 3 obchvatov tie treba prioritne. neviem ake ine by si uprednostnil a preco. tak skus, daj nejake potrebnejsie aj odovodnenim. ale naozaj porovnatelne obchvaty a nie dialnice za stamiliony.


Napr. Svaty Jur, Vrable, Nove Zamky, Kezmarok, Prievidza a dalsie.

devil napísal: pochybujem ze merace a pod. by vyrazne zdvihli cenu. oplotenie ma zmysel aj ked je obycajna cesta.

To je len mala cast zvysenych nakladov, ktore ale tiez prispievaju k cene. "obycajna cesta" obvykle oplotenie nema. "obycajna cesta" nema obvykle kanalizaciu, SOS skrinky a nevyhnutnu suvisiacu infrastrukturu.

devil napísal:vyskove vedenie to iste co je v pripade siah a nivy skor rovina alebo mozno velmi mierne zvlneny teren. a smerove vedenie by tiez bolo prakticky rovnake. ziadne ine dolezite krizovania ciest nie su a cez zeleznicu treba ist mimourovnovo aj keby to bola C11,5. mozno v pripade KA by v zavislosti od dlzky mostov mohol byt vacsi cenovy rozdiel ale aj to zavisy od toho ako obchvat naprojektuje, ostatne 2 nie je co riesit si myslim. inac zrovna KA sa planuje prioritne takze by ma to aj celkom zaujimalo.


Ja tam presne nepoznam miestny teren, a nemam cas si to kvoli jednemu o dva dni zabudnutemu prispevku studovat. Ked len zbezne pozriem, tak na obchvate KA je planovanych 5 mostov nad RC a 2 mosty na RC, vsetky len krizovanie s ucelovou, polnou cestou, jeden aj nad cestou III.triedy. To by bezny obchvat, kde bude intenzita 3-4 tisic nemusel mat. Okrem tych 7 mostov, kanalizacia, SOS skrinky, oplotenie. Mosty by boli na beznom obchvate urcite kratsie, lebo by cesta viac kopirovala teren. Na oboch koncoch su navrhnute MUK, co tu niektori vyskakyju ze CA ma az 2 polovicne MUK, tak 3 krat mensia KA bude mat 2 MUK KA,sever a KA,juh.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 02. Okt 2019 14:37

Napr. Svaty Jur, Vrable, Nove Zamky, Kezmarok, Prievidza a dalsie.

svaty jur ci PK su cesty II. tr. BA VUC investuje npr. do novej betonovej cesty na rohoznik, takze moznosti su. SSC zo svojho ani z fondov to ale nebude riesit. KK a PD nepoznam tam su uz velmi davno nebol, v PO kraji sa riesi SB niekto tu pisal ze sa vykupuju pozemky (a este sa riesi SO PO a to nadovsetko...), v NR kraji vrable poznam, tam je KO pri lidli a porovnatelna premavka ako KA. NZ tiez poznam aspon juhovychodnu cast obchvatu urcite aby sa odbremenila uzka cast I/64 a KO na dvorsku cestu. SA sa tendruje.... v BB kraji v podstate len BR, co sa ide riesit. v TT kraji zname SE a holic co su zozname pre eurofondy, neviem v akom stave, v KE kraji mimo trasy D1 cize secoviec asi ziadne mesto, a v ZA kraji mame v kazdej vacsej doline (vah, kysuca, orava, turiec) planovanu D/RC. :roll: z toho CA sa stavia, tvrdosin sa uz davno mal stavat.

Ja tam presne nepoznam miestny teren, a nemam cas si to kvoli jednemu o dva dni zabudnutemu prispevku studovat. Ked len zbezne pozriem, tak na obchvate KA je planovanych 5 mostov nad RC a 2 mosty na RC, vsetky len krizovanie s ucelovou, polnou cestou, jeden aj nad cestou III.triedy. To by bezny obchvat, kde bude intenzita 3-4 tisic nemusel mat. Okrem tych 7 mostov, kanalizacia, SOS skrinky, oplotenie. Mosty by boli na beznom obchvate urcite kratsie, lebo by cesta viac kopirovala teren. Na oboch koncoch su navrhnute MUK, co tu niektori vyskakyju ze CA ma az 2 polovicne MUK, tak 3 krat mensia KA bude mat 2 MUK KA,sever a KA,juh.

to som aj uviedol ze okolo KA je zvlneny teren cize mas pravdu ze tam by bola obycajna cesta lacnejsia. je otazne o kolko a ci by to nebolo za cenu suvislej plnej ciary. sahy a dobra niva maju jednoduchsi teren cize ten priestor na setrenie kvoli smerovemu a vyskovemu vedeniu je minimalny ak vobec.

ze sa nerobi kanalizacia je smutne. ani sa mi to nechce verit. su to cesty pre ND - kanalizacia a ORL by mali byt standart. znecistenie vod je vazne riziko. oplototenie detto, zvieratam nevysvetlime ze to nie je dialnica a netreba plot. to potom setrenie na nespravnom mieste a je to argument v neprospech cesty I. tr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Loe » 02. Okt 2019 14:47

Realita je taká, že D1 pri Žiline, vrátane tohto úseku, je rozostavaná a bude dokončená a sprejazdnená. Potom už bude chýbať iba úsek Turany-Hubová a každému súdnemu človeku je jasné, že sa nenájde vládny politik ktorý by sa rozhodol tento úsek blokovať. Spoločenský tlak na dokončenie D1 BA-KE je obrovský. Debata o správnosti tejto koncepcie je dnes čisto akademická a tieto nekonečné hádky o D1 vs. R2 na tomto fóre sú čisté kecy.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 02. Okt 2019 15:04

II/502 je samozrejme v sprave BA VUC lenze su tam intenzity vyssie ako na 90% ciest prvej triedy na celom slovensku...obchvaty PK a jura su investicie na ktore VUC nikdy nebude mat prostriedky (+ samozrejme klasicka nekompetentnost na tejto urovni, viditelna na 1. etape obchvatu grobov)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 02. Okt 2019 15:23

ale omyly a chyby treba vzdy pripominat aby sa nezopakovali.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2019 17:10

lebo si myslim ze alternativa cez mesto neprejde a zaroven tie tunely mozu pockat vela rokov kedze vdaka MUK neresnica je vjazd do ZV dobre vyrieseny. staci takato odpoved ? inac zaujimave, pre ZA bolo treba obchvat daleko za humnami este ani pripadne estakady ponad blizke dediny by boli nepripustne. ale vo ZV by stacilo porozsirovat lucenecku a neresnicku celkom iste s burackami a keby sa mesto opovazilo nesuhlasit (co je viac nez pravdepodobne) tak neurobit nic a cakat kym zmakne.


Ďakujem za odpoveď, ale to, že tunely môžu počkať veľa rokov stále neznamená, žeby si používal rovnaký meter. Tak buď objektívny aj na svoj kus Slovenska, alebo tu zbytočne nešír hlúposti.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 60 hostí.