D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2019 10:58

Bol si tam aspon niekedy. Aj si satam zastavil, ale to kreslis od stola? Lebo keby si tam bol, tak taku hovadinu nemozes mysliet vazne. To svedci aj o tom, ze nevies, co je vyrubany pas lesa na ktory poukazujes. Videl by si, ze je to vedenie VVN 2x400kV. Dalsi dovod, preco sa to tam neda postavit, lebo vedenie ma aj svoje ochrane pasmo (25m na kazdu stranu), v subehu nie je odporucane viest liniove stavby a pod. Apropo, pri Vrutkach potrebovali vynimku od SEPS na tento usek cesty https://www.google.sk/maps/dir/49.11362 ... m2!4m1!3e0

masivne holoruby v narodnom parku mala fatra som videl uz aj pred 15 rokmi. nie vsade je to kvoli elektrickemu vedeniu. mozno tam zrovna ano, to nevyvracia fakt ze aj narodnom parku sa masivne tazi drevo lebo to zakony povoluju. a potom mame CHKO a tych je snad este viac ako NP a maju este nizsi stupen ochrany. tak sa nehrajme ake silno chranene uzemia tu mame. to su akurat maloplosne ako je npr. domasinsky meander.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 26. Sep 2019 11:22

- takto, pravda je taka, ze porovnavat pomer tunelov na ,,juznej,, R2 v D1je smiesne 2:12 a o nakladoch vystavby 2x
- komunisti dokazali bez mihnutia oka vystahovat cele dediny ak slo o stavby ,,narodneho vyznamu,, napr. starina, ruzin, zempl.sirava a terajsi sa boja vyvlastnit a zburat par domov kvoli vystavbe D/RC
- na druhu stranu ak neexistuje ina alternativa / socialno+ekologicko ekonomicke aspeskty/ tak tunel proste treba postavit a to si myslim jeb treba pripad tunela Plesivec,
skor ako by prebehlo cele vyvlastnenie domov, sudy, burania, odvolavacky a stanoviska ako SVP tak lacnejsia verzia bude postavenie tohoto diela.
pricom tych 1400m nie je az tak vela..

R2 treba riesit tak isto, ale pri tlaku kt sa vedia na dostavania D3+ D1 sa R2 k RV alebo KE tak skoro nedostane...
Pricom podla Ineka by sme za cenu D1 Turany Hubova 12km mali min cca 90km R2 v 1/2 profile /bez sorosky/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 26. Sep 2019 11:51

devil napísal:ak budeme stavat najtazsie useky vratane 4 km sorosky cize aj R4 PO tunely, 4 km dargov, 8 km korbelka+havran a dokoncovat D3 tak nebude na lacnejsie useky typu sahy, giraltovce, batka a michalovce a budeme max. asfaltovat jednicky.

Dosledkom strategie, postavme, co je lacne, je sucastny stav, kedy sa postavilo vsetko lacne okolo a najdolezitelsi usek sa nestaval. Pritom, za tych 20 rokov odkedy je vyrazena prieskumna stolna to mohlo byt postavne aj dva krat. Ked nebudeme mat na to vsetko co si vymenoval, bude musiet niekto rozhodnut co sa postavi a co nie. Bude zalezat ci sa na to pozru odbornici, alebo politici.

devil napísal:unel moze byt lacnejsi ale bezne sa predrazi lebo pod zemou sa najde nieco co sa necakalo a za co nikto nie je zodpovedny. korbelka je macka vo vreci ako kazdy tunel a hlavne dlhy tunel. to ze bude lacnejsia je zbozne prianie. este nie je ani sutaz nieto realizacia. popri KII je nova cesta, ta mala byt tou dialnicou. nad dedinou moze byt premostenie tak ako na liptove. ostatne veci ako protihlukova stena a most cez vah je akoze problem ? ako v tom strasnom zosuvnom uzemi postavili zeleznicu pred 150 rokmi s vtedajsimi technologiami ?

Zaujimavy postulat. Tunel sa bezne predrazi a cesta po povrchu nikdy. To je tiez zbezne prianie. Niektore tunely mali problem, napr. Zilina, tam to mohli riesit aj Cut&Cover a mozno by to bolo aj lacnejsie. Ale povrchove useky mali tiez problemy. Lehotka pod Brehmi - Ziar nad Hronom dodatocne kotvenie svahu, Dodatocne kotvenie mosta na severnej D1 (neviem presne kde), takze kazda stavba sa moze predrazit. Skor je pricinna suvislost medzi firmou a predrazenim. Skanska stavia na cas a s minimalnymi dodatocnymi nakladmi. Taky Doprastav a Vahostav si vymyslaju kazdu chvilu volaco a NDS im to zozerie aj s navijakom.
Zeleznica je siroka cca 3m pre jednu kolaj, cize dvojkolajka nejakych 7m. Zeleznica je vedena uplne na dne doliny, dialnica bude musiet byt vo svahu. Asi tolko ku krcmovym argumentom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 627
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2019 13:54

problem sa vyriesi, podstatne je za kolko. lehota-sasovske p. stalo nieco cez 10 mil/km aj napriek problemom. tunel visnove mal problem s vodou este ked bola len prieskumna stolna. pozname 1 km tunel borik stal 45 mil. eur. to je taka referencna hodnota spred 10 rokov. cize kludne mozeme pocitat s 50 mil/km dvojruroveho tunela aj ked nas tu jeden byvaly diskutujuci presviedcal o vyrazne nizsiach ciastkach. nikto netvrdi ze nie su problem ale taketo drahe useky bez tunelov su vynimka. estakadovy usek pri krivani okolo 25 mil/km cize o polovicu lacnejsi.

Dosledkom strategie, postavme, co je lacne, je sucastny stav, kedy sa postavilo vsetko lacne okolo a najdolezitelsi usek sa nestaval. Pritom, za tych 20 rokov odkedy je vyrazena prieskumna stolna to mohlo byt postavne aj dva krat. Ked nebudeme mat na to vsetko co si vymenoval, bude musiet niekto rozhodnut co sa postavi a co nie. Bude zalezat ci sa na to pozru odbornici, alebo politici.

jasne, chybali by useky v PO kraji ale hlavne lokalka ZA-MT by bola vyriesena :lol: ale zase co chodia cez donovaly/certovicu by chodili juhom. :) rozhodnutie ci postavit 4 km tunel alebo 20-30 km cesty mi nepripada ako zlozite.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2019 13:59

na severe sú už všetky úseky D1 kde sa dali stavať cesty hotové tak prichádzajú na rad tunelové. na juhu je ešte množstvo úsekov R2 kde je možné stavať cesty. Soroška aj Plešivec počkajú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2019 14:56

momentalne sa na D1 stavaju useky s asi 15 km tunelov. konci ovciarsko a prichadza bikos na R4 co je nadvazny usek D1. D1 vsak je aj na vychode, 30 km dargov-michalovce v lahkom terene. rozbieha sa R2 pri krivani aj KE co bude vyse 40 km. snad sa ukonci aj tender pri tvrdosine, pri batke budu vykupene pozemky. zacala sa vaznejsie pripravovat krupina. to uz je do 100 km opodstatnenych RC bez tunelov. takze dalsie tunely by mali pockat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 26. Sep 2019 15:17

Devil stále si neodpovedal, prečo nebojuješ za trasu R3 bez tunelov, mimo tvojej garáže. Všetky tunelové úseky v stavbe a príprave sú odpodstatnené lebo prevádzajú dopravné toky o akých v tvojom kraji ani nechyrovať. Ale je jasné, že treba stavať D pre 4-8k a zvyšok Slovenska nechať stáť v kolónach.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2019 16:15

prejdi si tie useky este raz aky maju prinos a zohladni cenu.

prevádzajú dopravné toky o akých v tvojom kraji ani nechyrovať.

no npr. najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste. to fakt nema obdobu nieze v mojom kraji ale na celom Sk. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 26. Sep 2019 16:27

Rozhodne turany - hubova by sa nemala stavat, ale mali by sa uprednostnit ine useky... :wink: Turany - hubova by mal nasledovat az po D4 Karpaty a D4 Devinska nova ves :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 27. Sep 2019 07:57

devil napísal:prejdi si tie useky este raz aky maju prinos a zohladni cenu.

prevádzajú dopravné toky o akých v tvojom kraji ani nechyrovať.

no npr. najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste. to fakt nema obdobu nieze v mojom kraji ale na celom Sk. :lol:


No tych 13.000 prechadza cez tri obce. Nie si to ty, kto vyplakava, ze v Krupine a Sali ide 5.000 cez namestie. Co tak mat rovnake kriteria pri hodnoteni usekov. Navyse po dostavani nadvazujucich usekov to bude urcite viac, pretoze obchadzky cez Certovicu, Donovaly a Terchovu uz nebudu take vyhodne.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 627
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Sep 2019 11:05

lubochna, hubova cesta na okraji a rojkov prietah do 500 metrov. taketo mas inde tucty. len na juznej R3 hontianske nemce, domaniky, hontianske tesare, hokovce, hrkovce. na R2 pincina, coltovo, bohnuvo, krasnohorske podhradie, cecejovce, uz terany su domy na obcoch stranach cesty a dobra niva ako skoro 2 km prietah stredom a spominane krupina a sahy cez hlavne namestie su "trosku" iny pripad.

lubochna
https://www.google.sk/maps/@49.1196473, ... 312!8i6656

dobra niva
https://www.google.sk/maps/@48.4707813, ... 312!8i6656
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 27. Sep 2019 12:03

jazdi v niektorej z tych obci, co si menoval 13 tisic aut kazdy den?
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 627
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 27. Sep 2019 13:02

Načo sa tu hráě devil, z tých domov v Ľubochni musia ľudia vychádzať priamo na hlavnú cestu rovnako ako v Dobrej Nive. Rovnako sú chodci ohrozovaní kamionmi. Akurát v Ľubochni je asymetrické osídleníe ale 3x násobná intenzita.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 27. Sep 2019 13:20

Yoggy52 napísal:Rozhodne turany - hubova by sa nemala stavat, ale mali by sa uprednostnit ine useky... :wink: Turany - hubova by mal nasledovat az po D4 Karpaty a D4 Devinska nova ves :lol:


no niesom si uplne isty ci tunel karpaty je nieco mega potrebne (a to hovorim ako clovek ktoremu by ten tunel zjednodusil zivot), severna tangenta by podla mna zatial bohato stacila a za zlomok penazi...spekulovat o cene turany-hubova je momentalne bezpredmetne kedze to pojde do tendra najskor o 2 roky, navyse tu neexistuje alternativa, co sa napr o tom paskvile co vymysleli na D3 neda povedat :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod oldmostar » 27. Sep 2019 14:05

Hm,
Severna tangenta ak bude, bude riesit vnutornu dopravu v Bratislave. Odlahci hlavne Račku, Šancovej a Pražskej.
Tunel Karpaty ak bude, bude na nieco uplne ine, rozhodne ho nemoze nahradit severna tangenta.
Aby sa auta ktore potencialne maju vyuzivat tunel karpaty mali dostat k severnej tangente - zvysok Bratislavy by zahltili uplne, ale uplne, a doprava by tu zdochla.
HOWGH.
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 27. Sep 2019 15:30

tunel karpaty bude mat realny zmysel jedine pre ludi prichadzajucich od severu co chcu ist na vieden, aj to len za predpokladu ze sa na rakuskej strane postavi S8, ti co chcu ist smer CZ pojdu aj tak cez pezinsku babu alebo bielu horu, pre ostatnych bude stale rozumnejsia alternativa D4...a stavat 9km tunel kvoli tomuto, plus aby zopar ludi malo pohodlnejsiu cestu do CZ po dialnici mi pride nonsens, naproti tomu severna tangenta poriesi vela veci aj v meste
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 27. Sep 2019 17:50

pohodak napísal:tunel karpaty bude mat realny zmysel jedine pre ludi prichadzajucich od severu co chcu ist na vieden, aj to len za predpokladu ze sa na rakuskej strane postavi S8


nesuhlasim, tunel by bol nezanedbatelne vyuzivany aj dopravou zdroj/ciel BA, SC, MA
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 27. Sep 2019 20:50

Takisto sa zabúda, že už teraz preťažený most Lafranconi nemá alternativu, ktorou je a bude práve kompletná D4.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Sep 2019 09:53

na okraji dediny znasaju chodci daleko mensie riziko ohrozenia ako ked cesta ide stredom. co asi tak chodci robia na okraji dediny v lubochni, su tam skoly, obchody, restauracie, obecny urad, posta ?? no nie su. lepsie 13.000 na okraji obce ako 3.000 cez stred obce. dobra niva s 9.000 autami je vlastne to iste co mytna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Sep 2019 10:48

<irónia>
Poďme teda robiť obchvaty aj ciest druhej triedy - všetky vedú do centier dedín (okolo námestí, úradov a pôšt) a častokrát je tam vyššia intenzita ako 3000 áut... a NA tiež nie až tak nezanedbateľná.
</irónia>
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 12:54

devil napísal:na okraji dediny znasaju chodci daleko mensie riziko ohrozenia ako ked cesta ide stredom.

To je nic ine len Tvoj subjektivny nazor. Ja si to vobec nemyslim, prave v strede obce jazdia vodici pomalsie a opatrnejsie, nez ked ide cesta okrajom, pritom je tam v mnohych pripadoch pomerne silny pohyb chodcov autosova zastavka, zeleznicna stanica, ci dokonca je mala cast obce na druhej strane cesty alebo je ina tesne susediaca obec na druhej strane cesty, ktora nema taku vybavenost.

devil napísal:co asi tak chodci robia na okraji dediny v lubochni, su tam skoly, obchody, restauracie, obecny urad, posta ?? no nie su. lepsie 13.000 na okraji obce ako 3.000 cez stred obce. dobra niva s 9.000 autami je vlastne to iste co mytna.


Si totalne mimo. Kvoli svojej garazi dokazes prekrucat, ze to male dieta rozpozna ako zavadzas. Nikoho nezaujima, co robia chodci na okraji Lubochne, tam maju mozno polia a lesy, ale hlavna cesta rozdeluje obec na dve casti. V Lubochni mas na jednej strane cesty zeleznicnu stanicu a zastavku pre niektore autobusy, a mozno tretinu obyvatelov a na druhej strane cesty zvysok obyvatelov, postu Zakladnu skolu, obchod, inu autobusovu zastavku pre dalsie autobusy.

To mi tu ides tvrdit, ze mnozstvo ludi nepotrebuje ist cez hlavnu cestu v Lubochni na zeleznicnu stanicu, autobusovu zastavku alebo z druhej casti obce na postu, do skoly, obchodu, restauracie, alebo nemaju na druhej strane cesty pracu?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod jolu » 28. Sep 2019 13:06

Presne tak , cesta nejde krajom Lubochne ale ju rozdeluje na dve casti. Aj pacienti do liecebneho ustavu cestujuci vlakom musia prekonavat cestu1/18.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 13:14

devil napísal:rojkov prietah do 500 metrov. taketo mas inde tucty. len na juznej R3 hontianske nemce, domaniky, hontianske tesare, hokovce, hrkovce.


Rojkov 13676 v/24h
Hontianske Nemce na 150 metroch 5359 v./24h, inak 4131 v./24h a menej
Domaniky 3817 v./24h a 3292 v./24h
Hontianske Tesare 3730 v./24h a 3292 v./24h
Hokovce 3247 v./24h
Hrkovce 4228 v./24h

Zjavne Ti cervene sukno brani vidiet rozdiel 13,7 tisic vs. priemer uvedenych obci na trase R3 menej ako 4 tisic


To si sa netrafil, to je Hubova.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 13:46

devil napísal:no npr. najdrahsi usek vsetkych cias turany-hubova ma 13.000 intenzitu na krasnej ceste. to fakt nema obdobu nieze v mojom kraji ale na celom Sk. :lol:


Turany - Hubova mala v roku 2015 na skoro polovici trasy na I/18 Turany - krizovatka I/18xI/70 intenzitu okolo 16 tisic v/24h (oficialny udaj zo scitania 21949 v/24h je podla mna nezmysel). Po otvoreni Visnoveho to bude bezpochyby cez 20 tisic.

Statna expertiza na LL-DS bola tiez 900 mil.E a Skanska+Strabag ponukli cenu:
"Skanska a Strabag navrhli postaviť 13,5 kilometrovú diaľnicu D1 pri Žiline za najnižšiu cenu 338,29 milióov eur bez DPH"
a verim, ze oni by to zvladli za podobnu cenu, ale nasli sa uradnici, ktori to dokazali zablokovat, mozno preto, ze to nebolo pri ich garazi, podobne ako Vazny protizakonne, co potvrdil sud, zablokoval Strazov - Brodno a tak sa ten usek postavil o 100 mil.E drahsie. Na VIsnovom bude rozdiel este vacsi, ale ako obvykle nenajde sa zodpovedny uradnik/uradnici.

Ten usek sa ma stavat ako posledny na D1 BA-KE, jednoducho posledny chybajuci usek aj pri nizsich intenzitach a vyssich nakladoch postavit treba. V case pred odovzdanim useku do prevadzky sa neocakava, ze tam na I/18 budu intenzity 13 tisic, ale hodnoty blizko 20 tisic v/24h, na useku Turany - Kralovany cez 20 tisic, z dovodu presmerovania na takmer dokoncenu D1 a prirodzeneho narastu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2019 14:01

devil napísal: cize kludne mozeme pocitat s 50 mil/km dvojruroveho tunela


A Skanska ponukla postavit LL-DS za 338,29 milióov eur bez DPH
Pri Tvojej matematike za tunel 7,5 km x 50 = 375 mil.E, uz to by boli v minuse skoro 40 milionov a zvysnych 6 km dialnice D1 prevazne 2+3 pruhy aj s velkou krizovatkou, odpocivadlom a SSUD asi tak za minus dalsich 120 mil.E.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 59 hostí.