D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 03. Okt 2019 15:37

ale znamena lebo sme niekde inde s moznostami ako pred 30 rokmi a zase budeme inde o 20-30 rokov. investicia ktora sa je na papieri nic nestoji kym tam ostane. ale skutocny dovod tohoto odporu je postupne pretrasovanie "vhodnejsieho" variantu cez sturovo kvoli lepsej dostupnosti garazi v ZA/MT/Kysuc.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jano1 » 03. Okt 2019 16:43

devil napísal: a vseobecne zname je uznesenie vlady z 2001 ktore konstatovalo nerealnost koncepcie za meciara. ale ako to je zvykom, vzalo sa to na vedomie...a pokracovalo dalej.


Zase len vymyslas? No daj cislo uznesenia z roku 2001 alebo text z roku 2001, ktorym konstatovala vlada nerealnost koncepcie!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 03. Okt 2019 17:28

to tu uz bolo, samozrejme nepovsimnute. 162/2001.

Významným impulzom pre rozvoj diaľnic bolo schválenie tzv. Komplexného projektu prípravy a výstavby diaľnic vo februári 1996, ktorý stanovil dokončenie diaľničnej siete do roku 2005. Prijatý harmonogram znamenal „prelom“ v odborných úvahách o možnom tempe výstavby, keďže predpokladal realizovať cca 45 km diaľnic ročne. Treba však konštatovať, že prijatý harmonogram nerešpektoval doporučenia predinvestičných štúdií, ale sa opieral resp. uprednostňoval iné hlavné prínosy, menovite vplyv na zamestnanosť a potrebu oživenia veľkého stavebníctva. Nerešpektovanie kritérií financovateľnosti viedlo k nevyhnutnosti prehodnotenia komplexného projektu resp. k nevyhnutnému korigovaniu tempa výstavby. Vláda schválila v marci 1999 Koncepciu rozvoja diaľničnej infraštruktúry a definovala harmonogram postupu prác na obdobie rokov 1999 – 2002. Týmto krokom boli vytvorené podmienky na pokračovanie výstavby diaľničnej siete s nevyhnutnými obmedzeniami oproti predchádzajúcim zámerom.

od 99 to bolo tolko spominame nariekanie nad "zastavenim vystavby dialnic", hoci namiesto zatvarania meciarovcov a kompletneho prehodnotenia koncepcie sa v nej pokracovalo akurat tempo sa spomalilo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jano1 » 03. Okt 2019 18:12

Ale to je text zo spravy s nazvom "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest " a nie z uznesenia vlady. A kde tam je nieco o nerealnosti koncepcie, tym myslim trasovanie o ktorom pises vytvorene "mafianmi z hzds a sns v 90ich rokoch ked boli pri korytach v case ked sa v europe rozhodovali o koridoroch"

Spochybnili rychlost vystavby 45 km/rok, ale urcite nie trasovanie a priority. V roku 2001 chybalo na D1 do KE priblizne 200 km, z toho na skoro 50 km boli podpisane zmluvy, resp. boli vo vystavbe alebo zastavene Dzurindovou vladou. V skutocnosti sa D1 od roku 2000 stavia 7 km/rok a to urcite nie o moznostiach statneho rozpoctu/fondov z EU, ale o schopnostiach uradnikov.

To, ze Dzurindova vlada zastavila vystavbu dialnic a nasledne zacala podpisovat nezmyselne predrazene dodatky niet pochyb. Celkovo doslo k spomaleniu vystavby dialnic.

Ako si sam uviedol
devil napísal:komunisti planovali viac tras. aj tu juznu.

[url]https://sk.wikipedia.org/wiki/Dejiny_výstavby_diaľnic_a_rýchlostných_ciest_na_Slovensku#/media/S%C3%BAbor:%C4%8CSSR_1963.svg[/url]

teda uz vtedy bola v trase dnesnej D1 a D3 navrhnuta dialnica, za Meciara to vlada podporila vystavbou, za Dzurindu po obnoveni vystavby, zase len sa pokracovalo predovsetkym na D1, atd. Desiatky rokov vlady sa menia, ale uznavaju potrebu vystavby D1 a do istej miery, aj ked roznej miery, aj D3 s tym, ze treba minut peniaze na D3 a Kysuciam nepomoct.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ferguson » 03. Okt 2019 19:08

Boze uz je to tu zase...
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 05. Okt 2019 10:47

OK tak teda je to sucastou prerokovaneho materialu k uzneseniu dzurindovej vlady.

A kde tam je nieco o nerealnosti koncepcie, tym myslim trasovanie o ktorom pises vytvorene "mafianmi z hzds a sns v 90ich rokoch ked boli pri korytach v case ked sa v europe rozhodovali o koridoroch"

sucastou koncepcie je predsa FINANCOVANIE. a konstatovalo sa ze financovat 45 km rocne "nerespekovalo kriteria financovatelnosti" a muselo byt korigovane.....

Spochybnili rychlost vystavby 45 km/rok, ale urcite nie trasovanie a priority. V roku 2001 chybalo na D1 do KE priblizne 200 km, z toho na skoro 50 km boli podpisane zmluvy, resp. boli vo vystavbe alebo zastavene Dzurindovou vladou. V skutocnosti sa D1 od roku 2000 stavia 7 km/rok a to urcite nie o moznostiach statneho rozpoctu/fondov z EU, ale o schopnostiach uradnikov.

konstatovali ze financovatelne bolo okolo 20 km rocne. a nie je uvedene ze len D1. a to je velmi malo a z toho logicky vyplyva ze zvysit toto cislo sa dalo zmenou trasovania resp. zmenou priorit. zmenu trasovania neurobili a dnes je jasne ze to bola chyba. urobili ciastocnu zmenu priorit v prospech R1 (aj ked len na pohroni) a neprospech D3. aj vdaka tomu dnes mame vyrieseny tah na ZV/BB co je zaroven vyrazne zlepsenie cesty na vychod.
eurofondy sa cerpaju dokonca v predchadzajucom obdobi sa este presuvali financie z inych operacnych programov. hned po zalozeni si nds brala uver na dokoncenie dialnice do ZA. penazi bolo na dialnice dost len na minali neefektivne, liali sa do estakad a tunelov.

praveze za meciara sa zvacsa stavali tie lahsie a tych tvojich zvysnych 200 km boli skor tie narocnejsie useky. a to nie je len financny ale aj technicky a environmentalny problem. odvtedy sa sprisnili zakony. za meciara to bola EIA - zakon 127 ktory mal par stran, terajsi je daleko komplikovanejsi a verejnost ma daleko vacsie moznosti robit obstrukcie. verejne obstaravanie sa tiez zmenilo. meciarovci zadavali zakazky po tendroch ktore by dnes rusili jeden za druhym. vtedy mohli stavat len "nase" firmy a zahranicne nie na co boli meciarovci patricne hrdy.....tak ako sa pise..."ozivenie velkeho stavebnictva..." a dodavam este nesmrtelny vyrok od jedneho meciarovca (pamata si este niekto ktory to bol ?) ..."vytvorenie slovenskej kapitalotvornej vrsty".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 05. Okt 2019 17:03

devil napísal:konstatovali ze financovatelne bolo okolo 20 km rocne. a nie je uvedene ze len D1.

Cize 10km/rok na D1 a 2 km/rok na D3, ale potrebnejsie useky D3, sa mohli stavat a v sucasnosti by bola D1 BA-KE hotova a na Kysuciach by tiez neboli zapchy na dennom poriadku.

devil napísal:zvysnych 200 km boli skor tie narocnejsie useky

Dokoncene useky od roku 2000 na severnej D1 HP-PO mimo Braniska teda 91 km z chybajucich 165 km v roku 2000, maju priemernu cenu na 1 km nizsiu nez je priemerna cena dokoncenych plnoprofilovych usekov R2. A to dalsich 22.6 km R2 Krivan - Lovonobana bude opat vyrazne drahsich na 1 km nez priemer dokoncenych usekov severnej D1.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 06. Okt 2019 14:00

za tie peniaze by sa do 2010 dalo poriesit x problemov. takto bude dialnica vraj v 2023 bez tur-hub. na vychodnej R2 za cca. 1 mld. mohol byt uz davno 40 km zvolen-tomasovce, ozdany, zacharovce-batka-figa-tornala a obchvat KE. kolko casu usetria tieto useky dokopy a kolko usetria ZA tunely na strazov-brodno a hp-ll-ds,kt. vysli cez 1 mld. ?

kolko obchvatov na R3 mohlo by postavenych namiesto svrcinovec-skalite za vyse 400 mega.

D1 BA-KE je rozostavana az na 1 jeden usek. takze plusminus to sedi. posun terminov je ako som napisal problem environmentalny, technicky...toto je nieco navyse s cim nepocitali v 90´s ani v 2001.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 06. Okt 2019 16:06

devil napísal:kolko casu usetria tieto useky dokopy a kolko usetria ZA tunely na strazov-brodno a hp-ll-ds,kt. vysli cez 1 mld. ?
kolko obchvatov na R3 mohlo by postavenych namiesto svrcinovec-skalite za vyse 400 mega.


Stavat Svrcinovec-Skalite a Strazov-Brodno pred dolezitymi usekmi, to sa Ti nesmierne hodi dookola opakovat ake boli drahe a maly efekt z nich. Urcite si presvedceny, ze to ludia na Kysuciach tak chceli. Nie nechceli, uradnici rozhodli tak, aby Kysuciam nepomohli a aby ty si mohol dookola vyskakovat a opakovat co sa ine dalo stavat. Uradnici mali pripravit potrebnejsie useky D3, ale roky nerobili nic.

HP-DS usetri velmi vela, uspora 8 km na hlavnej trase a obidenie ZA a Strecna, kde su vyrazne zdrzania na dennom poriadku na rozdiel od tebou vymenovanych usekov R2, kde mimo nehod je premavka plynula, pritom nehod na 1km podstatne menej ako na trase HP-Ivachnova ci na Kysuciach.
Posledna mapa co urobili je z roku 2010:
https://www.ssc.sk/files/documents/becep/kriticke-lokality/lokality-a-hustota/nehody-mapa_okr_2010.jpg

Nehodovost v okresoch:
CA 1.29
KM 1.31
ZA 1.15
MT 0.77
RK 0.92
priemer 1.09

naproti tomu vychodna R2:
ZV 0.72
DT 0.40
LC 0.60
RS 0.26
RA 0.34
RV 0.73
KE 0.46
priemer 0.50

devil napísal:D1 BA-KE je rozostavana az na 1 jeden usek. takze plusminus to sedi. posun terminov je ako som napisal problem environmentalny, technicky...

Aky je technicky problem na LL-DS? Preco sa to nestavalo aspon od roku 2005? Lebo su uradnici neschopny, a nie preto, ze by to spolahliva stavebna firma nedokazala postavit. Tak isto HP-LL sa mohlo stavat aspon od roku 2005. Ze uradnici nekonaju na Hu-Iv a ked konecne konaju tak to robia tak, aby bolo jednoduche to zablokovat, aby sa to nemohlo stavat dalsie roky.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod jolu » 06. Okt 2019 18:49

Jano 1 - úplný súhlas a podpora!
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 06. Okt 2019 20:05

Jano: Ked vytahujes nehodovost tak potom ju aj rozdel
- podla skodovosti ( lebo jozko vola PZ aj ked ma tuk za 30e)
- podla alkoholu
- aky druh nehody
A az to moze byt relevantny udaj o ,,zlej ceste,,

Ad2. To co sa stavalo resp pripravovalo - bolo,je a bude na nieci podnet. Nie je to o ,,svojvoli,, drobneho uradnicka na NDS ale o politickom lobingu v danej dobe.. Cize ak budeme ako tak ,,historicky presny,, mne to vychadza na obdobie SNS a Hzds ktore mali bastu vzdy v ZA kraji...
Preco sa stavali tieto pre Vas nezmyselne useky mozno dohoda s cz pl a nasi boli za iniciativneho blbca ked to chystali.

V ZA kraji sa aspon chystali a stavalo a stavia sa inde to az tak ruzove nie je.
Jasne vsade je plynula premavka lrn u Vas je najhorsia ze :)

Myslim si ze kludne sa usek Ba - ZA - PL mohol byt D3
BA-NR-ZV- KE - UA D1
ZA- RK- PP byt Rx - kt by sa stavala v nizsich standartoch a lacnejsie
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 07. Okt 2019 07:36

Jasne vsade je plynula premavka lrn u Vas je najhorsia ze :)

Ja som zabudol, že vy tam denne máte kilometrové kolóny. Oh wait...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Okt 2019 09:14

Stavat Svrcinovec-Skalite a Strazov-Brodno pred dolezitymi usekmi, to sa Ti nesmierne hodi dookola opakovat ake boli drahe a maly efekt z nich. Urcite si presvedceny, ze to ludia na Kysuciach tak chceli. Nie nechceli, uradnici rozhodli tak, aby Kysuciam nepomohli a aby ty si mohol dookola vyskakovat a opakovat co sa ine dalo stavat. Uradnici mali pripravit potrebnejsie useky D3, ale roky nerobili nic.

najskor ich mali politici zadefinovat striedmejsie a nie ako megalomansku dialnicu. uradnici robia to co im prikazu zhora. a hore snivaju o velkom dialnicnom koridore do polska od cias meciarovcov.

HP-DS usetri velmi vela, uspora 8 km na hlavnej trase a obidenie ZA a Strecna, kde su vyrazne zdrzania na dennom poriadku na rozdiel od tebou vymenovanych usekov R2, kde mimo nehod je premavka plynula, pritom nehod na 1km podstatne menej ako na trase HP-Ivachnova ci na Kysuciach.

v beznej premavke usetri hp-ds asi 15 minut. asi 15 minut usetri usek zv vychod - tomasovce, zacharovce-batka-figa-tornala + ozdany do 13-15 min. saca-olsany 8-10 min. cize za porovnatelne peniaze asi 2,5 nasobna uspora casu. saca-olsany obremeni usek kde sa nachadza problematicky most VSS a cely vnutorny obchvat KE kde byvaju problemy.

https://www.ssc.sk/files/documents/becep/kriticke-lokality/lokality-a-hustota/nehody-mapa_okr_2010.jpg

to je nehodovost okresov a nie konkretnej cesty ale inac ano, kde je viac aut je viac nehod na druhej strane ked sa komplexne zohladnil aj stav ciest tak krivan-tomasovce je rizikovejsi ako strecno alebo ZA-CA.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41133

Aky je technicky problem na LL-DS? Preco sa to nestavalo aspon od roku 2005? Lebo su uradnici neschopny, a nie preto, ze by to spolahliva stavebna firma nedokazala postavit. Tak isto HP-LL sa mohlo stavat aspon od roku 2005. Ze uradnici nekonaju na Hu-Iv a ked konecne konaju tak to robia tak, aby bolo jednoduche to zablokovat, aby sa to nemohlo stavat dalsie roky.

ak sa nemylim v roku 2005 bolo vo vystavbe cca. 50 km D1 a D3 vrtizer strazov. v tom case sa na R1 stavalo 10 km v plnom a na R2 asi 17 km v poloprofile. tak poprosim trochu striedmosti kde sa ako stavalo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 07. Okt 2019 10:33

nevo83 napísal:Jano: Ked vytahujes nehodovost tak potom ju aj rozdel
- podla skodovosti ( lebo jozko vola PZ aj ked ma tuk za 30e)
- podla alkoholu
- aky druh nehody
A az to moze byt relevantny udaj o ,,zlej ceste,,

Policia rozlisuje nehody a skodove udalosti, nikdy by nemal policajt zaradit medzi nehody situaciu a to aj ked je privolana Policia, ked je nizka skoda a len na vozidlach, ziadne zranenie, alkohol. Eviduju to ako skodove udalosti.

nevo83 napísal:V ZA kraji sa aspon chystali a stavalo a stavia sa inde to az tak ruzove nie je.
Jasne vsade je plynula premavka lrn u Vas je najhorsia ze :)

Ja som presvedceny, ze blizke okolie BA a Kysuce nasledovane Strecnom su na tom najhorsie co sa tyka plynulosti premavky.

V ZA kraji sa v minulej dekade sa az tak nestavalo, len sa o tom rozpravalo. Dokoncilo sa 1,55 km polprofilu D3 na Kysuciach, lebo zvysok D3 Oscadnica - Cadca uz bol postaveny predtym, odovzdalo sa 18,5 km hranica kraja -ZA,zapad a 2,5 km na vychodnom okraji kraja, este 6,5 km polprofil R3. Celkovo sa v minulej dekade odovzdalo v ZA kraji do uzivania 21 km dialnic v plnom profile a 11,5 km D/RC v polovicnom profile.


Takze k 1.1.2010 mali kraje nasledovnu dlzku D/RC:
BA 107 km
TT 93 km
BB 91 km
TN 80 km
ZA 74 km
PO 70 km
KE 29 km
NR 22 km
V NR kraji sa v roku 2011 odovzdalo jednorazovo dalsich takmer 46 km RC v plnom profile.

ZA mal sice az 74 km D/RC, ale z toho 47 km uplne excentricky na vychode kraja, pricom dopravna potreba bola jasne v zapadnej polovici kraja podla intenzit, plynulosti, nehodovosti.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 07. Okt 2019 12:40

Jano: ok, nieco Ti beriem, ale dam z ineho sudka KE kraj: D1 KE -PO postavene za Komunistov 1988 dlzka v KSK -- cca 4km..
,,R2,,- Ke- SACA /VSZ/ 14,6km - cesta I.triedy premenovana na R2, po ktorej chodia cyklisti, klasicke krizovatky z dedin, postavena za sociku aj s moznostou ,,zaloznej,, drahy pre nedaleke letisko.
Zbytok moze byt tak vnutorny mestsky prietah... ktory ,,spravuje NDS,,

az v 2013 pribudla R4 Kosice-Milhost 14,2km o tomto useku sa mozme bavit ako o neakom realne postavenom useku v KSK+ momentalne finisujuci usek Budimir-Bidovce 14,4... existuje este neaky ,,miniusek,, na D1 hore za Levocou, kt je sice vedeny v KSK ale real je to PO kraj, lebo vbieha vybieha z hranice krajov..

Tak mi skus teraz napisat kt kraj je D/RC ubijany a sa nanho zabudlo co do vystavby a pripravy...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Okt 2019 14:20

ZA mal sice az 74 km D/RC, ale z toho 47 km uplne excentricky na vychode kraja, pricom dopravna potreba bola jasne v zapadnej polovici kraja podla intenzit, plynulosti, nehodovosti.

cesty I/18 a I/11 su z tych lepsich a dlho stacili. intenzita ale rychlo narastla v zapadnej casti kraja s priblizujucou sa dialnicou. a teraz sa vratme k financovaniu, v 2005 sa stavalo asi 50 km D1 a kusok D3. z toho 20 km vrtizer-hp a hp-strazov za nejakych 400mega. ked tvrdis ze "HP-LL sa mohlo stavat aspon od roku 2005" co je cenovo asi dvojnasobok tak to nemozes mysliet vazne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 07. Okt 2019 17:04

nevo83 napísal:Jano: ok, nieco Ti beriem, ale dam z ineho sudka KE kraj: D1 KE -PO postavene za Komunistov 1988 dlzka v KSK -- cca 4km..
Tak mi skus teraz napisat kt kraj je D/RC ubijany a sa nanho zabudlo co do vystavby a pripravy...


V KE sa budovali/rekonstruovali najma mestske komunikacie. Vdaka tomu nebyvaju KE vyznamne zapchate na tychto vybudovanych mestskych komunikaciach. Aj v spicke obvykle je prejazd Budimir-Saca priemernou rychlostou okolo 60-70 km/h.

V KE kraji nebola a stale nie je taka dopravna potreba stavat D/RC ako na zapade krajiny. Spominas juznu R4, narozpravali sa veci o dolezitosti tejto stavby a vysledok? Spomedzi plnych profilov je to usek so suverenne najniszou intenzitou na nasich D/RC. Teraz sa stavia D1 Bu-Bi a co ocakavas nejaku zavratnu intenzitu? Asi Ta sklamem, bude to usek s najnizsou intenzitou spomedzi vsetkych usekov D1, ktore budu buduci rok v prevadzke. Dalej na vychod budu intenzity este viac klesat. A R2 v KE kraji, aj momentalne google ukazuje tych 81 km Saca - hranica kraja za 58 min, cize 84 km/h. Jedine Soroska je trochu obmedzujuca, ale tam intenzity na ceste I.triedy klesaju na 5792 v/24h. Takze keby tam bol tunel, je v nom intenzita pod 5 tisic v/24h a pritom od krkolomnosti Braniska ma Soroska velmi daleko.

Ja v KE kraji nevidim taky dopravny problem ako su Kysuce ci Strecno, ale necham sa presvedcit, ak skutocne existuje.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 07. Okt 2019 17:47

devil napísal: 20 km vrtizer-hp a hp-strazov za nejakych 400mega.

Vrtizer-HP nemal byt zastaveny a ked uz, tak sa mala vystavba obnovit aspon v roku 2000. Povodna zmluvna cena bola uplne niekde inde, ako boli Dzurindovske/Gorilovske dodatky za rychlostnu vystavbu od roku 2004. Usek mal byt aspon 2004 v prevadzke a za normalnu cenu, pretoze islo o pomerne jednoduchy usek. HP-Strazov zase slubili otvorit v roku 2006, ale zacali stavat na jesen 2005 od toho sa odvijala aj cena.

V Novom projekte vystavby dialnic z roku 2000, odsuhlaseny vladou 21.2. 2001 je planovane zacat vystavbu tunela Visnove v roku 2003 s terminom sprevadzkovania 2010. D1 Vrt-HP bolo naplanovane obnovenie vystavby az na rok 2003 s terminom sprevadzkovania 2006, v skutocnosti vystavbu obnovili az v lete 2004, teda po prislube pre KIA, inak by sa to nestavalo ani od 2004. HP-Strazov mal byt podla Noveho projektu vystavby dialnic sprevadzkovany v roku 2006, ale zacali ho stavat na jesen 2005. D3 Cadca,Bukov - Svrcinovec mal termin sprevadzkovania 2005, rovnako aj D3 Svrcinovec - Skalite.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod 4lien » 08. Okt 2019 08:27

Jano1 napísal:Vdaka tomu nebyvaju KE vyznamne zapchate na tychto vybudovanych mestskych komunikaciach. Aj v spicke obvykle je prejazd Budimir-Saca priemernou rychlostou okolo 60-70 km/h.

V KE kraji nebola a stale nie je taka dopravna potreba stavat D/RC ako na zapade krajiny. Spominas juznu R4, narozpravali sa veci o dolezitosti tejto stavby a vysledok? Spomedzi plnych profilov je to usek so suverenne najniszou intenzitou na nasich D/RC. Teraz sa stavia D1 Bu-Bi a co ocakavas nejaku zavratnu intenzitu? Asi Ta sklamem, bude to usek s najnizsou intenzitou spomedzi vsetkych usekov D1, ktore budu buduci rok v prevadzke.


S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne. Ta priemerka na Budimir-Saca ktoru uvadzas je len vdaka tomu, ze Bu-KE a KE-Saca idu plynule a tahaju to hore, ale keby si meral KE-Sever - Peres tak to cislo bude dost tragicke.

Co sa vyznamu Bu-Bi tyka - ano, sam o sebe tento usek velky vyznam mat nebude, ale az sa raz dozijeme Olsany-Saca tak to uz bude uplne o niecom inom
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 08. Okt 2019 12:24

V KE sa budovali/rekonstruovali najma mestske komunikacie. Vdaka tomu nebyvaju KE vyznamne zapchate na tychto vybudovanych mestskych komunikaciach. Aj v spicke obvykle je prejazd Budimir-Saca priemernou rychlostou okolo 60-70 km/h. V KE kraji nebola a stale nie je taka dopravna potreba stavat D/RC ako na zapade krajiny. Spominas juznu R4, narozpravali sa veci o dolezitosti tejto stavby a vysledok? Spomedzi plnych profilov je to usek so suverenne najniszou intenzitou na nasich D/RC. Teraz sa stavia D1 Bu-Bi a co ocakavas nejaku zavratnu intenzitu? Asi Ta sklamem, bude to usek s najnizsou intenzitou spomedzi vsetkych usekov D1, ktore budu buduci rok v prevadzke. Dalej na vychod budu intenzity este viac klesat. A R2 v KE kraji, aj momentalne google ukazuje tych 81 km Saca - hranica kraja za 58 min, cize 84 km/h. Jedine Soroska je trochu obmedzujuca, ale tam intenzity na ceste I.triedy klesaju na 5792 v/24h. Takze keby tam bol tunel, je v nom intenzita pod 5 tisic v/24h a pritom od krkolomnosti Braniska ma Soroska velmi daleko.

aj ZA sa stavali mestske komunikacie, npr. lavobrezna, Budatín - Brodno, estakada. priemerku 60-70 mas mimo spicky aj pod strecnom. a ako bolo povedane zdrzania mas aj v KE tak ako aj pod strecnom. obchvat KE bude vyrazna uspora casu a bude lacnejsi nez hp-ll-ds. juzna R4 bude napojena na M30 v plnom profile. to bude jedine plnoprofilove dialnicne napojenie mimo D2/D4. madari na tom nesetria tak asi nezdielaju tvoje argumenty stavania podla intenzit. mas to vyslo menej ako 100mil.

Vrtizer-HP nemal byt zastaveny a ked uz, tak sa mala vystavba obnovit aspon v roku 2000. Povodna zmluvna cena bola uplne niekde inde, ako boli Dzurindovske/Gorilovske dodatky za rychlostnu vystavbu od roku 2004. Usek mal byt aspon 2004 v prevadzke a za normalnu cenu, pretoze islo o pomerne jednoduchy usek. HP-Strazov zase slubili otvorit v roku 2006, ale zacali stavat na jesen 2005 od toho sa odvijala aj cena.

v roku 2000 sa este dokoncovali useky v TN kraji. stale nechapes to co sa pise v 162/2001. tempo bolo neudrzatelne, nebola dotiahnuta D ani po ZA ale podla teba sa uz mali stavat tunely. na ukor coho ? nemalo sa nikde nic stavat lebo zilina ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 08. Okt 2019 17:39

devil napísal:v roku 2000 sa este dokoncovali useky v TN kraji. stale nechapes to co sa pise v 162/2001. tempo bolo neudrzatelne, nebola dotiahnuta D ani po ZA ale podla teba sa uz mali stavat tunely. na ukor coho ? nemalo sa nikde nic stavat lebo zilina ?


Tak pred pad dnami si tvrdil, ze konstatovali neudrzatelne tempo 45km/rok navrhnute predchadzajucou vladou V.Meciara. Cize to tempo snad zrealnili v Novom projekte vystavby dialnic z roku 2000, schvalenom vladou 21.2.2001 a tam bola vystavba Visnoveho od roku 2003, takze ked uz neboli schopni dodrzat vladou schvaleny rok 2003, mohli zacat aspon 2005. Kedze v roku 2000 dokoncili useky na zapadnej D1, ktore uz boli sprejazdnene v roku 1998, tak mohli hned v roku 2000 po dokonceni tych 30 km D1 pokracovat 20 km na zapadnej D1, na usekoch ktore uz boli rozostavane. Zjavne je pre teba nepredstavitelne, ze by sa od roku 2000 stavala zapadna D1 rychlostou 5-6 km/rok a podobne severna D1 5 km/rok.

4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.

Daj vediet, ked tych 25 km Budimir - Saca bude trvat viac ako hodinu, samozrejme tym myslim trasa bez nehody ci nejakej opravy cesty, ktore by to mohli vyrazne negativne ovplyvnit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 09. Okt 2019 08:38

tak si to precitaj este 1x namiesto zatvarania meciarovcov a kompletneho prehodnotenia koncepcie sa v nej pokracovalo akurat tempo sa spomalilo. .... tempo sa spomalilo najma tym ze jednoducho im bolo priskrtene financovanie. zrusili sa statne fondy npr. statny fond cestneho hospodarstva. aj tak si tam nechali schvalit plan priamo do prilohy uznesenia aj na 2003 a 2004 stavby ktore nemali kryte. dokonca v inej casti je tabulka s vyhladom na roky 2005-6 s uplnymi fantazmagoriami. :lol:

Myšlienka zrušenia fondov vyšla z auditu štátnej správy. Ten v nich odhalil nehospodárnosť, netransparentnosť a nekontrolovateľnosť. Príkladom zlého fungovania fondov bol Štátny fond cestného hospodárstva, ktorý v roku 2000 nezávisle od štátu čerpal zahraničnú pôžičku pri omnoho vyšších úrokoch, než by musel platiť štát.
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/2258/St ... dy-zrusili
toto bolo financovanie z cias hzds-sns.

v roku 2001 boli rozostavane v roznom stadiu ladce-sverepec, vrtizer-hp, vazec-mengusovce dokonca D2 na rajku sa dokoncilo az v 2002. uz to je dokopy 50 km. k tomu prisla R1 a niektore mensie stavby. zacali sa cerpat predvstupove fondy (dialnica v BA). takze realne sa stavalo len cast vykonov sa konecne preniesla aj inde ako na D1.

Daj vediet, ked tych 25 km Budimir - Saca bude trvat viac ako hodinu, samozrejme tym myslim trasa bez nehody ci nejakej opravy cesty, ktore by to mohli vyrazne negativne ovplyvnit.

ani pod strecnom netrva cesta bezne hodinu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 09. Okt 2019 16:49

devil napísal:ani pod strecnom netrva cesta bezne hodinu.

Ale ja nepisem o beznej situacii, ktora je vacsinu hodin dna, pretoze od 19:00 do 5:30 je to pod Strecnom obvykle aj cez 70 km/h a este obvykle cez den sa nejake vyskytnu hodiny ked sa to da dat 70 km/h v priemere.

Horsie su na tom Kysuce, kde hodina pre 26 km je snad kazdy pracovny den v spicke a casto aj cez obed.
Cadca a Kosice v rovnakom case o 17:30
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=43011

devil napísal:v roku 2001 boli rozostavane v roznom stadiu ladce-sverepec, vrtizer-hp

Len ich na vela rokov zastavili, aj ked vystavbu mali obnovit 2-3 roky skor.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Okt 2019 19:39

Tradicne Jano1 manipulatorstvo. Preco porovnavas Cadcu a Kosice a neporovnavas Cadcu a Svrcinovec-Skalite. Pozadovali hadam kosicania aby sa na D3 zacalo stavat Svrcinovec-Skalite-hranica? :-)

A detto kydanie na R4 KE-HU: aj pri aktualnom malom vytazeni je R4 najlacnejsia dialnica v historii SK, a v prepocte na pocet obsluzenych autokilometrov povedzme za investovany milion EUR je to este stale lepsia investicia ako colkolvek na Kysuciach, nehovoriac o tom, ze este na 10 rokov to bude jedinym dialnicnym napojenim vychodu na BA a na europsku dialnicnu siet, a ze na SK R4 stale konci v poli a neda sa na nu vyjst ani z US Steelu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 09. Okt 2019 20:18

Suhlasim s DrX dodam, ze podobne ako inde ,,soudruzi z NDS,, udelali chybu ked z R4 v 2013 neurobili zjazd resp. vstup do a od USSteel, tak pre mnozstvo kamionov ostava pouzit len povodnu cestu smer Sena -Haniska. Cisla sa dost zmenia, caka sa kym sa to urobi teraz z vystavby R2
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.