D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 31. Máj 2012 18:48

Projekty mostov im robil IS PO, tunel Cebrat Bassler & Hofmann, obe projekcne firmy maju skusenosti s podobnymi stavbami v SR. Problemom mohlo byt aj nacenenie projektu, aj ked v tom pripade by mohla mat problem aj ponuka IS + TuCon.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod stavbarPO » 01. Jún 2012 07:43

Áno je to isté a potvrdené, čoskoro to vyjde aj von.. Firma ISK dostala akceptáciu ceny od NDS ako víťaz súťaže.. Kedy je plánovaný podpis zmluvy? Tak toto si ešte netrúfne naplánovať asi nikto.. všetko podlieha istým lehotám, počas ktorých sa môže ktorýkoľvek zainteresovaný subjekt odvolať.. a odvolanie HANTu je viac ako pravdepodobné.. (ostatní neúspešní uchádzači dúfajme na to dôvod nemajú) No stačí aj HANT.. aj ten sam to môže kvalitné zbrzdiť.. najprv odvolaním na ÚVO, kým ten potom rozhodne prejdu mesiace a podľa jeho rozhodnutia prípadne ďalšie naťahovačky.. no uvidíme.. Možno potom čo pred pár dnami podpísali zmluvu na Nábrežnú v PO, tak žeby sa uspokojili a dajú pokoj? No dosť o tom pochybujem... lebo zaujímavosťou v tomto prípade je aj fakt, že momentálni čelní predstavitelia HANTu, ktorí sú aj na zmluve na Nábrežnu v PO (Ing. Jarabek, Ing Šebej-Kovaľ..) boli ešte v nedávnej minulosti na čelných stoličkách vo firme ISK...Tak uvidíme kto si čo "daruje alebo nedaruje"...
Na stránke NDS je plánovaný začiatok výstavby 06/2012 a plánované ukončenie výstavby 12/2015, čo je jasné z hľadiska plánu čerpania eurofondov... Pri ideálnom priebehu bez obštrukcii HANTu by takto zmluva určite podpísaná aj bola.. no predpokladám aj v prípade naťahovačiek, že akýkoľvek termín začiatku výstavby.. dajme tomu pri najhoršom možnom scénari na jar 2013, bude termín dokončenia tlačený od NDS stále na 12/2015... Pre ISK a Tucon určite zaujímavá výzva... a v prípade, že by to bolo technický realizovateľné..tak je tam možno otvorená v takomto prípade aj otázka nejakého navýšenia ceny.. nechajme sa prekvapiť ďalším vývojom...
stavbarPO
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 23. Sep 2011 06:52

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 01. Jún 2012 08:19

Aj "extremne rychla" vystavba cez PPP pocitala so sprejazdnenim az po 39 mesiacoch, aj ked je pravda, ze na tomto useku boli vykonane rozsiahle pripravne prace najmä pri najnarocnejsom objekte - tuneli Cebrat.

Zdrzanie kvôli odvolaniu Hantu v pripade jednoduchsieho useku Levoca-Jablonov bolo 5 mesiacov. Chcelo by to podstatne pruznejsi zakon o VO - kratka lehota na odvolanie na NDS, v pripade neuspechu u NDS mozne okamzite podpisanie zmluvy a pokial v buducnosti rozhodne ci uz UVO alebo sud o tom, ze neuspesny uchadzac mal pravdu, vyplati sa mu usly zisk (v tomto pripade mozno aj strata :-) ).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod granite01 » 01. Jún 2012 15:00

Podľa mňa je táto stavba zvládnuteľná aj za kratšie obdobie, vždy to závisí od peňazí a aj od zhotoviteľa, to nevieme, či to budú schopní (vzhľadom na spočítanú cenovú ponuku) utiahnuť (ak by mali platiť nadčasy) atď. resp. kto by to platil. . .

Tunelové rúry sú tam pomerne krátke, takže vyrazenie by nemalo trvať viac ako 500 -550 dní, problémy skôr vidím s veľkým množstvom mostov, ktoré treba zakladať.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod i15 » 01. Jún 2012 16:31

ako bude vlastne prebiehat cerpanie eurofondov? predpokladam ze cast nakladov bude preplatena aj skor, alebo sa bude cakat do konca roku 2015?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod stavbarPO » 07. Jún 2012 06:33

Zvláštne.. tak to, že HANT dostal oznámenie z NDS o vylúčení z tendra je jasné, aj to že ISK dostali z NDS oznámenie o akceptácii ich ceny a teda o určení víťazstva v predmetnom tendri..(to všetko ešte s dátumom 31.5.2012) No a mám informáciu, že už sa aj HANT stihol v "pre nich potrebnej" lehote odvolať.... a čo mi je zvláštne? Že žiadne média zatiaľ nezachytili a neinformujú vôbec o ničom...
stavbarPO
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 23. Sep 2011 06:52

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 07. Jún 2012 07:34

odvolal sa u UVO resp u NDS ? ale faktom je, ze media na to kaslu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod duro_z_dediny » 17. Jún 2012 23:05

HANT - opäť vyradený. Tentokrát nie pre referencie (INC GeCo má dostatočné), ale vraj pre podozrivo nízku cenu :arrow: viewtopic.php?f=35&t=17142 . To som zvedavý, či toto NDS ustojí. Ostatní sú len o pár percent nad Hantom. Najskôr je to ďalší úsek, kde sa bude čakať roky na právne uzavretie obstarávania. O (možno) prepadnutých eurofondoch je tu už aj škoda hovoriť. No a INC má vraj kontakty aj v Bruseli.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 18. Jún 2012 08:10

Ostatní sú len o pár percent nad Hantom.


toto len tak neustoji.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 18. Jún 2012 08:25

Najvyssi cas, aby sa zacal menit zakon o VO, aby sa dalsie tendre na narocne useky ako HP-LL, Turany-Hubova, Brodno-KNM, R4 Presov atd. vyhodnocovali nielen podla najnizsej ceny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2012 09:10

nechapem, preco ten usek nedali HANTu .. ja by som s tym nemal najmensi problem, teraz maju aj referencie, aj silneho partnera, vsetko v poriadku. ci zase niekto z IS silno mocno uplatil, aby firma neskrachovala ? dopadne to v lepsom pripade ako usek pri trencine
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod doktorandfei » 18. Jún 2012 09:21

@aquila

čo sa teraz pravdepodobne udeje ? Predpokladáš podobné ťahanice ako modernizácie železnice pri Trenčíne ? Ja som skôr čakal. že to dopadne ako úsek pri Levoči, že nejakým spôsobom HANT vysánkujú a podpíšu zmluvu s druhým najlacnejším dodávateľom.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2012 09:51

pri useku pri levoci mal hant referencie od ruskeho partnera a tie referencie nesplnali podmienky tendra, je k tomu pekne odovodnenie NDS pre UVO, tam ma hant ozaj malu sancu uspiet. ale tu mal referencie v poriadku a aj silneho europskeho partnera. tam proste nema NDS moc sa coho chytit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 18. Jún 2012 10:01

Problem je, ze aj cena IS+TuCon je extremne nizka, ale zrejme si netrufli vyhodit prvych 2-3 uchadzacov, obzvlast ak by sa vitazom stal opät Vahostav.

HANT to este nema stratene, UVO môze rozhodnut v jeho prospech.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod doktorandfei » 18. Jún 2012 10:12

na akú dobu to vidíte, čo sa týka zdržania, podpisu zmluvy s dodávateľom a celkovo pravdepodobný nasl. vývoj ohľadne tohto úseku ?
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 18. Jún 2012 10:57

To je velmi tazko predpokladat, museli by sme mat vestecku gulu. Este nemame ani informaciu o tom, ze by NDS potvrdila svoje rozhodnutie a HANT nasledne podal odvolanie na UVO.
Zaujimave zatial je, ze v mediach sa o tomto pripade informuje len minimalne a so znacnym oneskorenim.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eucitizen » 18. Jún 2012 11:45

Moze to dopadnut ako na useku cez PO kde nakoniec HANT ziskal tu zakazku potom co UVO rozhodlo v jeho prospechu. Myslim si ze UVO rozhodne rychlejsie nez v pripade Janovce-Jablonov 2. etapa.
Otazka je ci potom sa neodovolaju IS ak UVO vrati spat do hry HANT.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod i15 » 18. Jún 2012 16:06

Ak vyradené združenie HANTu a INC so žiadosťou o nápravu v NDS neuspeje, môže podať námietky proti vylúčeniu na Úrad pre verejné obstarávanie.


takze zatial sa neodvolali na UVO. Ma odvolanie na NDS nejake zakonne lehoty na vyjadrenie?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eucitizen » 18. Jún 2012 18:14

Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eurofly » 26. Jún 2012 21:19

Tuto sa to riadne zamotalo ,no som zvedavý kto tú zákazku nakoniec zoberie !?
eurofly
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 02. Sep 2010 18:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod i15 » 13. Júl 2012 18:02

viewtopic.php?f=35&t=17210

Uzavretie tendra na výstavbu D1 Hubová - Ivachnová predlžujú námietky vyradeného uchádzača s najlacnejšou ponukou. Ministerstvo dopravy naďalej počíta s financovaním výstavby tohto úseku pri Ružomberku z eurofondov.

A to aj napriek tomu, že práce majú trvať tri a pol roka a mali by byť ukončené do konca roka 2015, aby mohli byť financované zo zdrojov Európskej únie ešte v terajšom programovom období.

"Všetky výdavky, ktoré vzniknú do decembra 2015, budú považované za oprávnené. Výdavky súvisiace s prípadným predĺžením lehoty výstavby do roku 2016 budú musieť byť hradené z vlastných zdrojov prijímateľa," upozornil Kóňa.


takze by nemal byt problem preplatit vydavky do 12/2015 ani ked sa bude stavat povedzme od 01/2013 do 06/2016
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mcmillan » 13. Júl 2012 21:01

Andrej napísal:To je velmi tazko predpokladat, museli by sme mat vestecku gulu. Este nemame ani informaciu o tom, ze by NDS potvrdila svoje rozhodnutie a HANT nasledne podal odvolanie na UVO.
Zaujimave zatial je, ze v mediach sa o tomto pripade informuje len minimalne a so znacnym oneskorenim.


" museli by sme mat vestecku gulu"; alebo skor vedieť kto koho drzi za gu.e. "Media": asi nemajú informácie, zrejme štátnej správe bol nariadený bobrík mlčania; pochybujem, že by sa mimo servilných mlčiacich médií nenašli nejaký nadšenci, ktorý nemajú čo stratiť

poznámka k inému príspevku od Andreja: šktnúť najlacnejšiu ponuku vyzerá na prvý pohľad ako spravodlivý úder na podlú aktivitu nepriateľov štátu (aj pán Fico sa trápi týmto problémom); prosím o analýzu tohoto javu, ale nie v termínoch: tá cesta sa rozpadne, oni subdodáveľom nezplatia atď ap.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pppoposition » 14. Júl 2012 15:47

mcmillan napísal:poznámka k inému príspevku od Andreja: šktnúť najlacnejšiu ponuku vyzerá na prvý pohľad ako spravodlivý úder na podlú aktivitu nepriateľov štátu (aj pán Fico sa trápi týmto problémom); prosím o analýzu tohoto javu, ale nie v termínoch: tá cesta sa rozpadne, oni subdodáveľom nezplatia atď ap.


Nesnažím sa odpovedať za Andreja, ale chcem prispieť svojím názorom na túto vec:

Ako by to vyzeralo, keby sa škrtala najlacnejšia ponuka? Pozrime sa na to...

Ak by sa v súťaži nachádzala práve jedna firma, ktorá v dnešnom type súťaží úmyselne ponúka nereálne nízke ceny, tak sa zdá, že toto je spôsob ako ju poslať kade ľahšie a viac-menej ju expresne vylúčiť z tendra. Ale pozor. To sa iba zdá. Prečo? Je to riešenie najjednoduchšie, ale vôbec nie najlepšie. A naviac prináša ďalšie problémy.

Treba si uvedomiť, že tá firma ponúkala nereálne nízke ceny v bežnom type súťaží, teda tam, kde by s najnižou cenou aj vyhrala. Ale je otázne, ako by sa zachovala ak by vedela, že najlacnejšia ponuka sa škrtá. V tom prípade by sa mohla tiež snažiť súťaž vyhrať za každú cenu, ale iným spôsobom. A to konkrétne takým, že by svoju cenu upravila na reálnu a možno by sa jej tak podarilo dostať sa na 2. miesto a vyhrať to. Vyhrať súťaž by bolo pre ňu možno náročnejšie ako predtým, ale bolo by to možné.

Naviac, predstavte si, že ste šéfom takejto podvodníckej firmy. Predtým ste sa snažili robotu odfláknuť, aby bola cena čo najnižšia. Občas ste nezaplatili subdodávateľov, nakupovali ste lacnejšie (a horšie) vybavenie, suroviny, stroje, ... horšie ste platili aj svojích vlastných zamestnancov. Teraz si predstavte, že príde úžasný štát a povie, že sa bude najnižšia ponuka škrtať. A vy si poviete, "Ej, výborne ..." Už totiž budete musieť ponúkať reálnejšie ceny. Ale ak náhodou nejakú zákazku dostanete ... čo myslíte ... koľko z tých peňazí naviac pôjde na provízie a tučné prémie vedeniu a koľko na mzdy bežným zamestnancom, kvalitnejšie vybavenie, včasné platenie subdodávateľov? ... hmm ? ... koľko? Keby ste boli taký šéf firmy a viete, že už 10 rokov fungujete s takto nízkymi nákladmi a stále sa vám to prepieklo, zvyšovali by ste ich? Naozaj? ... pochybujem. A preto si myslím, že naozaj veľká väčšina peňazí "naviac" by skončila na osobných účtoch zopár vysoko postavených ľudí v danej firme.

Takže ... asi toto by sa dosiahlo tým škrtaním najlacnejšej ponuky. Namiesto riešenia reálneho problému, ktorým je dobré nastavenie podmienok súťaže tak, aby bolo možné ľahko vylúčiť nekvalitné ponuky sa nastaví súťaž tak, aby bolo možné vylúčiť lacnú ponuku. Ale pozor, nie stále platí, že lacná = nekvalitná.

Okrem toho, všetky ostatné firmy zapojené do súťaže by sa tiež museli prispôsobiť škrtaniu najlacnejšej ponuky. A to znamená, že nikto nebude príliš tlačiť na cenu. Výsledok bude potom ten, že vysúťažené ceny pôjdu hore. Pomaly, ale postupom času sa to prejaví. A nebude to dôsledok inflácie a podobných vecí, ale bude to jednoducho bublina ktorá vznikla zlým nastavením súťaže.

Osobne nepoznám teóriu tohoto typu verejných súťaží. Ale ak sa už má tlačiť na pílu a niečo meniť, tak by som navrhol toto:

Verejnú súťaž by vyhrala firma, ktorá ponúkla najnižšiu cenu, ale s tým, že by za zákazku dostala toľko, koľko bola cena 2. najlacnejšej ponuky. Cena naviac by sa jej teda viac-menej mohla rátať priamo do zisku. Možno si teraz hovoríte: "Čo je to za blbosť?" Celkom tomu prístupu rozumiem. Aj ja som si niečo podobné myslel, keď som sa s tým po prvý krát stretol. Ale nevymyslel som si to, je to dosť dôležitý typ verejnej súťaže, ktorý sa volá "second price". A je aj veľmi zaujímavý, pretože podľa teórie má zopár veľmi dobrých vlastností.

Hlavnou z nich je to, že najlepšou stratégiou každého účastníka pre získanie zákazky je ponúknuť práve najnižšiu cenu, za ktorú je ju ešte ochotný urobiť. A práve táto motivácia ponúkať najnižšie ceny prijateľné pre každú firmu je veľmi dôležitá. To by mohlo pomôcť aj v boji proti pochybným firmám, keďže konkurencia by ich vytlačila. Jasné, nikdy sa nevyhneme situácii, kedy nejaká firma bude umelo robiť problémy a dávať nereálne nízke ceny. Ale takú firmu je treba jednoducho vylúčiť zo súťaže a urobiť podmienky súťaže také, že ju bude možné vylúčiť rýchlo a bez naťahovačiek. Tento návrh si skôr kladie za cieľ to, aby sa ponuky firiem naozaj približovali reálnym možnostiam firiem a tým sa minimalizovalo riziko umelého zvyšovania cien... a podľa teórie by sa presne to malo v takto nastavených verejných súťažiach diať.
pppoposition
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Obrázky: 0
Založený: 18. Júl 2011 13:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod horo100 » 15. Júl 2012 14:38

ak by bolo fixne dané, že automaticky sa najlcnejšia ponuka šktá....nezmenilo by sa vobec nič:
Pretože sa dve firmi dohodnú, pojdu rovnako hlboko pod cenu ako doteraz, len si každá zobere jeden úsek, teda raz bude tesne nižšia ponuka jednej a raz druhej.

teda takéto umelé zásahy su riadna somarina.

Ďaleko doležitejšie je urobiť PRÁVNU ochranu subdodávatelov, zamestnancov a samozrejme objednávatela.
Potom by si firmi nemohly dovolit, neplatit a zároven stavat zlé cesty. Lebo by ich zamestnanci a subdodavatelia dali na sud, ktory by nielen vyhrali ale dokonca by sa dočkali aj náhrady. Zároven ak by sa cesta rozpadla priskoro, objednavatel by tiez vysudil od zhotovitela opravu + nejaké pokuty.

Proste na chybe je zlý právny systém na slovensku......nič iné !!!
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod juliustaryani » 15. Júl 2012 16:51

Ak by sa skrtala najlacnejsia ponuka tak ten kto by chcel dat najlacnejsiu ponuku by si to poistil tak ze by sa dohodol s nejakou firmou ktora ma referencie(napr. s nejakou zahranicnou) ale o dany usek nema zaujem, aby dala este lacnejsiu ponuku
juliustaryani
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 31. Júl 2010 22:18

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 107 hostí.