D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod i15 » 22. Feb 2012 21:45

dalo sa cakat, ze to nepojde hladko. Nie kvoli volbam, ale preto, ze zacina ist o velke peniaze... Verim, ze na jar stihnu zmluvu podpisat
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 22. Feb 2012 22:24

LubosG napísal:Len nerozumiem celkom tomu, ako na to vyhodnotenie tendra vplývajú blížiace sa voľby, keďže toto má predsa v rukách NDS, ktoré (zatiaľ) nekončí.

Jednoducho - kvôli politickym nominantom, ktori su za kazdej vlady. Ako pise i15, jedna sa o obrovske sumy. Hoci rozsiahlych stavieb sa v najblizsej dobe chysta dost - tunel v BA, modernizacia zel. v TN a pred ZA, Visnove, Svrcinovec-Skalite, Levoca-Jablonov... Na financovanie z eurofondov inac staci do jula len podpis zmluvy.

Tomas, zaujimave, ze ti isti uchadzaci doteraz nenapadali ziadne tendre, vyhlasovane cez este zlozitejsi cerveny FIDIC...

DPS sa zrejme snazi tento usek ziskat za kazdu cenu, kedze okrem tunela obsahuje mimoriadne narocne mosty v celkovej dlzke takmer 5 km, viacere s vyskou cez 30-40 m.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eucitizen » 23. Feb 2012 00:31

No namietky sa mozu podat do 10 pracovnych dni od doruceni o vyslekdoch tendrov, ci o podkladov tendra. Tak tma lehota je, neviem len ci UVO ma lehotu na rozhodnutie o namietkach. Ale ako som pisal inde, casto namietky su odmientute kvoli tomu ze su tam proceduralne chyby, bud podane po lehote, alebo nezaplatena kaucia atd... ako keby jediny ciel bol len zdrzat tender.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Kanky » 23. Feb 2012 09:01

viewtopic.php?f=35&t=16782&p=132221#p132221

Podľa tendrových podmienok pri zabezpečení vetrania v tuneli sa nemá postupovať podľa dokumentácie pre stavebné povolenie. "Bude sa musieť postupovať na základe údajov sčítania dopravy z roku 2011, ktoré budú, samozrejme, spracované neskôr. Projekt vetrania sa bude robiť zhruba rok pred skončením výstavby, to znamená po dva a pol roku, čiže vtedy už budú iné údaje o hustote premávky," povedal Mráz.


a ked sa po rokoch zasa zmeni "hustota", tak co? bude stacit vetranie z r. 2014, ci ho budu zasa menit?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 23. Feb 2012 09:32

IMHO je to uplne zavadzanie pre tych, ktori sa tomu nerozumeju. Priecne ani polopriecne vetranie v tuneli urcite potrebne nebude (t.j. nebude potrebny väcsi prierez tunelovej rury, co by zdvihlo cenu) a pozdlzne ma tiez urcite normy, pricom samotna cena vetrania urcite netvori viac ako 1 % z ceny celej stavby.

Ovela rozumnejsie mi pridu poziadavky, ktore Mraz spomina v rozhovore pre HN - nielen dlzka a unosnost mostov, ale aj estetika ci ekologickost. Aj ked opät velmi zaujimavy fakt je, ze v PPP, kde boli nasobne ceny stavebnych prac, im tieto podmienky vôbec nevadili, a taktiez ze s tym prisli az pri 4. tendri cez zlty FIDIC tesne pred volbami. Nazor nech si urobi kazdy sam.
viewtopic.php?f=35&t=16783
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Kanky » 23. Feb 2012 10:21

Cítil by som sa zle voči občanom krajiny aj voči sebe, keby sme spôsobili, že sa nemôžu čerpať eurofondy," povedal Mráz.


mame to jasne potvrdene cierne na modrom :lol:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2012 12:48

hej, len na toto je zlty fidic priam idealny, lebo pri cervenom su vacsie nastrahy .. osobne zlty je fakt na slovensku lepsia cesta a je skoda, ze az tak neskoro sa na to doslo, mohli sme mat viac dialnic a za menej penazi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 23. Feb 2012 13:10

Myslim, ze ani pri zltom FIDICu by doteraz neboli nizsie naklady. Ceny zavisia predovsetkym od situacie na stavebnom trhu ci od politickych tlakov - vid. usek Jablonov-Studenec tendrovany cez zlty FIDIC za vyse 17 mil. € / km na pahorkatine - vedlajsi usek s tunelom a mohutnymi mostami vyjde v prepocte / km lacnejsie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rastislav5 » 23. Feb 2012 13:27

LubosG napísal:Len nerozumiem celkom tomu, ako na to vyhodnotenie tendra vplývajú blížiace sa voľby, keďže toto má predsa v rukách NDS, ktoré (zatiaľ) nekončí. Budúca vláda a jej ministri a teda aj vedenie MDVaRR bude známe možno až niekedy v apríli (po Veľkej noci), ak nie aj neskôr. Aj keď, podľa tých rôznych klebiet ohľadne "očakávanej koalície KDH+SMER", to môže byť na druhej strane aj expresne rýchlo zostavená vláda :D. A stále je tam ešte nejaká časová rezerva 2 až 3 mesiace ( po voľbách) na podpis zmluvy so zhotoviteľom, odovzdanie staveniska a poklepanie základného kameňa stavby už novým vedením MDVaRR do toho júla 2012, tak snáď sa tento úsek začne stavať do leta. V opačnom prípade veľké sklamanie a zlyhanie, ak tento veľmi dôležitý, potrebný úsek sa dostane do výstavby neskôr, bohvie kedy.


Problem je politicky: Ak by sa otvarali obalky pred volbami, Figel by sa mohol chvalit, ze zasa vyrazne usetril oproti Ficovmu PPP , co by mohlo pozitivne ovplyvnit volicov Figela a negativne volicov Fica (aj ked asi nie dramaticky). Fico potrebuje mat Figela co najslabsieho, a seba co najsilnejsieho, aby pri vyjednavani o koalicii presadil co najviac svojho programu. No a Doprastav moze byt Ficov prostriedok ako dosiahnut, aby sa obalky otvarali po volbach.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2012 14:08

kazdopadne, kedze DPS stiahol namietku na UVO uz nie je ziadna namietka, je toereticky aj prakticky mozne otvarat obalky viac menej hned po oficialnom doruceni NDS, ze namietky su stiahnute, alebo sa mylim ?

a dohoda figela s DPS je myslim jasna, volby su za 2 tyzdne a vyhlasit vysledky tendra obchvatu ruzomberka je dost velke "eso" a figel moze hovorit o uspore az do vysky 1 miliardy oproti PPP ..

plus je to ozaj posledny usek, ktory je mozne vyhlasit do volieb, kedze II etapa janovce - jablonov nehrozi a taktiez nabrezna
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod i15 » 24. Feb 2012 08:00

vyhlasit vysledky, to myslis vazne? :) Najskor treba vyhlasit vysledky tendra na Janovce-Jablonov II., kde sa to uz vlecie dost dlho a tento usek snad do konca jari (20.juna). Otvaranie obalok moze byt zaujimave kvoli ponuknutym cenam, ale ja osobne som uz presyteny chvastanim sa, kolko Figel usetril, lebo prvorade je uzavretie tendra a podpisanie zmluvy.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2012 09:19

hej, zle som to napisal v druhej vete :)

islo mi o to, otvorit do volieb obalky. aspon kvoli cenovemu prehladu ako sa aj na tomto nie zrovna lahkom useku da ist dole s cenou, vsak sa tam bude stavat druhy najdlsi dialnicny tunel ... ak nepocitame bohuzial korbelku ..

aj ked sa nepodpise zmluva, ale druhy usek ma stale namiestky otvorene, kym tento usek je vlastne uz v pohode, cize po otvoreni obalok a miernom presetrovani mozu vyhlasovat vysledky :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 24. Feb 2012 09:37

No, ak spravne pocitam, tak Cebrat bude az 14. najdlhsi tunel na dialnicnej sieti a to aj ked nepocitame korbelku (kedy uz zverejnime tu wiki? Tam mame cely zoznam tunelov :-) )

Myslim, ze kazdemu je jasne, ze cena ponuk nebude na urovni st.expertizy bez ohladu na to, ci sa bude otvarat pred alebo po volbach, rozdiel bude len v tom, kto ju bude vyhodnocovat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lifko22 » 24. Feb 2012 10:35

Chalani, aspoň dovoľte nejako nahliadnuť do tej Wiki. :D Som už veľmi zvedavý. A čo sa týka tohto úseku otvorením obálok sa už nebude dať tender len tak ľahko zrušiť.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Kanky » 24. Feb 2012 11:27

Skuste sa nejako dohodnut na tych tuneloch :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod LubosG » 25. Feb 2012 11:53

Andrej pridal do Monitoringu tlače oznámenie o najnovšom termíne otvárania obálok - 5. marec 2012. Informácie o tom, kto podal ponuku s najnižšou cenou sa asi určite dozvieme ešte do volieb, no víťaznú stavebnú spoločnosť, konzorcium sa teda už nepodarí dovtedy vybrať, to je jasné, sú tam termíny na možné odvolania neúspešných uchádzačov voči víťazovi, rokovania o kontrakte ap., takže toto až po voľbách.

P.S.
Doprastav, ktorý znova zdržal priebeh tendra (a odsunul termín otvárania obálok pri tomto úseku), som zvedavý na ktorom mieste skončí. Ak by náhodou vyhral, je možné, že tender sa po voľbách podarí rýchlejšie ukončiť a podpísať zmluvu, ak nie, riziko predlžovania vyhodnotenia tendra od tejto spoločnosti je dosť vysoké, nie? A výsledky volieb by mohli tiež ovplyvniť ten proces vyhodnotenia tendra, no...dosť, sú to všetko len také úvahy a dohady, otváranie obálok aj voľby sú tu fakt za pár dní, takže sa všetko dozvieme a uvidíme, kedy sa tento úsek začne stavať a či vôbec, tento scenár, podobne ako pri tendroch ZA Strážov - ZA Brodno či ŽSR Zlatovce - Tr. Teplá, pevne dúfam nenastane.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 25. Feb 2012 13:36

Je pravda, ze DPS sa bude maximalne snazit ziskat tento usek, kedze by na nom mohol plne vyuzit svoje technologie - 1 dlhsi tunel a 7 mohutnych a vysokych mostov, mohutne zarezy, zarubne mury... Ale pokial skonci na 3. a vyssom mieste, nemal by namietat proti vitazovi, pokial budu pred nim seriozne firmy (t.j.nie kvazi garazove firmy typu Hant). DPS mal v doterajsich tendroch smolu, ze v kazdom skoncil okolo 4-5. miesta, hoci podaval dobre ponuky - vzdy ho nejaka firma (VHS, Eurovia) cenou podliezla. Vo vsetkych tendroch sa vsak zatial mohli zucastnit aj ovela mensie firmy, co pri tomto tendri nehrozi, cize pocet ponuk bude nizsi, ako sme boli doteraz zvyknuti.

Otazka znie, ci este nejaka firma bude mat este zaujem ist s cenou tak hlboko, ze jej bude hrozit strata - VHS ma uz 3 väcsie zakazky, Eurovia ma jednu väcsiu na dosah a zahranicne firmy by museli ist hlboko pod naklady, kedze na nasom trhu nie su s vynimkou Skansky silno etablovane - zrejme sa vsak prihlasia OHL, Impregilo, Hochtief, Mota Engil... uvidime 5.marca :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JaNY » 25. Feb 2012 15:46

Trochu odbocim, lebo mame 10 dni na nejaku novinu.
Vieme nieco nove, ako sa to bude teraz riesit okolo MUK Likavka? Je zruseny Martincek, napojenie " fatamorgany " R1 k D1 je hmlista vec. NDS nieco vypustila do eteru okolo toho?
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod expwy » 25. Feb 2012 19:03

Bude sa realizovať Likavka, Martincek nie je súčasťou tohto úseku ani tendra.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 25. Feb 2012 19:57

Určite rozumnejšie by bolo postaviť juho-východný obchvat RK, ako križovatku Martinček.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JaNY » 25. Feb 2012 20:23

Ja rozmyslam nad Likavkou, ci to musi byt plnohodnotna MUK, ked R3 z Oravy bude vyustovat na D1 pri Hubovej.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2012 21:08

skoda tej likavky, jej vypustim by sa usetrila cca 20-30 milionov euro za co by sa ozaj mohol postavit aj ten vychodny obchvat .. a navyse je zbytocna ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 25. Feb 2012 21:32

20-30 mil. urcite nie, 10 mil. € stoji km dialnice. Vzdy zalezi od tvaru, dlzky vetiev a umiestnenia MUK, asi najdrahsia bola MUK Centrum, ktora je cela na pilieroch aj s mostom cez Vah. Pravda vsak je, ze usetrit sa mohlo, aspon sa nemuseli stavat vsetky vetvy + skoda, ze cely usek sa kvôli tomu zdrzal cely rok uplne zbytocne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 25. Feb 2012 22:50

Podľa mňa jedna MUK musí byť (Likavka / Martinček) a z tejto voľby je lepšia Likavka, aj pre prípad, že by sa musel odstaviť tunel....a predpokladám, že aj lacnejšia.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JaNY » 26. Feb 2012 05:46

http://maps.google.com/maps?saddr=R6&da ... sz=14&z=18

Mala ukaska takych jednoduchych MUK, ktore uzivam kazdy den. Ziadne stvorlistky, obycajny zjazd z dialnice na svetla alebo na STOPky. Ked sa prejdete po tej D 495, tak je vidiet ze kazde mensie krizovania su takto riesene, a vsetko je ok aj pri ovela vacsej premavke ako pri buducej Likavke. A nielen tam by stacilo takto.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.