Moderátor: Moderátori
mike007 napísal:Nejde o mysterizáciu. Niekedy je lepšie neuvádzať veci konkrétne
Mondi sa môže chcieť rozširovať, ale len na svojich pozemkoch. Vlastne, od r.2009 sa už rozšírilo dosť a stále ostalo dosť miesta. Viesť komunikácia sa dala dokonca ešte aj tak, aby ich to neobmedzilo - mimo ich pozemkov. Ale keď sa nechce, tak sa nedá.
Nespokojných bude dosť. Jediné, čo sa dosiahne, že nákladný tranzit S-J a S-V (ale tento to urobí akosi prirodzene) sa vylúči z mesta a prinúti ich obchádzať z Likavky cez Ivachnová západ. Ale ako hore uvádzam, zaťaží to I/18 na východ od RK + križovatku pri Mondi niečím, čo tam doteraz nebolo. Nehovoriac, že doprava, ktorá to nebude mať príkazom, nebude v žiadnom prípade zachádzať 20km (10 tam + 10 naspäť) - toto nie je veľkomesto, kde sa oplatí nadísť aj 40-50 km.
Postavením D1 sa zlepší situácia v smere Z-V, čo je hlavne piatková a nedeľná premávka. Toto mesto samotné generuje dosť dopravy a ranné vstupné kolóny proste ostanú, ako všade. To je fakt. Tu si každý myslí, že diaľnica je modla a zachráni Ružomberok, ale keď sa aj raz náhodou postaví R1 severovýchodný obchvat, tak stále bude zaústený do MUK Ivachnová západ, a to chcem vidieť toho vodiča alebo tú navigáciu, ktorá niekoho navedie v podstate bez zjavnej príčiny o 20km navyše - tam nebude časová úspora snáď ani v špičkových hodinách.
Presne, ako píše devil... V mnohých názoroch s ním nesúhlasím, ale skončí to presne tak, ako píše tu...
PS: ešte jeden podstatný detail - kým sa nepostaví (akýkoľvek variant) Tu-Hu, tak problém Ružomberok z východu bude stále, pretože na konci úseku v tomto smere je tunel, po pár metroch koniec diaľnice a nasledujú obce s chodeckými priechodmi. Už v inom vlákne som rozoberal, čo to v nedeľu popoludní bude spôsobovať. Uzávery tunela pre kolóny budú úplne bežné a tak či tak sa bude jazdiť zas cez mesto...
Vlados napísal:Odborník by ukázal na parcely kadiaľ mala viesť plánovaná cesta a nie susedné Inak tá hala nestojí v plánovanej trase, no priestor na MÚK zabralo parkovisko.
mike007 napísal:Ja ale nehovorím o tom, že sa malo silou mocou pretláčať pôvodné riešenie ponad fabriku. Sa pozri, že viac východnejšie je miesto, čo sú drobní vlastníci (pravdepodobne urbar) a veľkú časť tam vlastní obec Lisková + je tam tá prevádzka na peletky. Riešenie napojenia sa dalo nájsť aj mimo územia mondi, ale boli obrovské tlaky na to, aby sa nerealizovalo. Dalo sa to obísť, možno s nižšou navrhovou rýchlosťou, ale veď je to kilometer ku muk Martinček, to by už nikoho nezabilo tam ísť 60 alebo 70. Za to skrátenie trasy to stálo. Lenže ten pan filantrop dobre pomastil aj vrch pána tej malej susednej obce a tak sa postavili proti tomu variantu už rovno dvaja.
V ba ide r7 hneď vedľa slovnaftu, v PB ide ponad mesto, len tu asi budu padať autá z viaduktu do fabriky každý deň...
Čo sa týka rozdelenia dopravy, tak porozmýšľaj, kto a prečo odbočuje na BB v nedeľu. Ten, kto nechce stat pred Žilinou. Keď sa spustí toto a spustí sa aj visnove, tak sa dá počítať s relatívne významnou zmenou intenzit na vnútroštátnom tranzite. Takže ten pomer sa zmení v prospech D1. Ešte kto v nedeľu popoludní ide cez rk na Oravu? Ten už teraz ide radšej cez Huty, načo by sa zdržoval v hodinovej zápche, cez prázdniny v dvojhodinovej..?
Už som dávnejšie písal, že v Hubovej sú dva priechody pre chodcov, kde jeden z nich slúži na prístup k busom aj svosova + prístup ku vlaku samotnej hubovej + veľa cestujúcich sa tam zastavuje na syr. Neriadeny priechod znamená, že každému chodcovi je vodič povinný dať prednosť.
Mimochodom, EIA vyhodnotila, že je tam potrebné urobiť "inteligentný priechod", čo si tí s možnosťou rozhodovania pojali ako to, že sa nasvieti a inštalujú sa naň blikace, keď sa tam zjaví chodec. Tak to chcem vidieť, čo to spraví v nedeľu k tomu je tam ďalší priechod v Ľubochni. V exponovaných časoch už aj teraz často vznikajú (fantomove) kolóny pred hubovou... Presne z tohto dôvodu. A to veľa áut "podrží" Ružomberok...
Pokiaľ sa toto nezreguluje aspoň v zmysle riadeného priechodu s CSS a výrazným potlačením chodcov, tak žiaľ, ostanú autá stať už na D1. Toto bude ešte horšie ako tie 3 prípojky z obcí pred RK teraz. Pretože teraz všetka doprava z D1 pôjde priamo do obce... To ešte bude zábava, až sa budú všetci skrabat po hlave, že máme diaľnicu a stále sú problémy, že ako je to možné....
apollo napísal:poznate toho noveho primatora RK ktory strieda po dlhociznych rokoch Combora, Lubomir Kuban, kto je to? uvidime ako si s nim bude rozumiet Dolezal ,podpora by tam mala byt pokial je z pravicoveho spektra
mike007 napísal: Neriadeny priechod znamená, že každému chodcovi je vodič povinný dať prednosť.
To sa už dávno pred oným vravievalo... 1820mike007 napísal:Ako hovorí istý známy politik - kde je vôľa, je aj cesta...
ondrejko_t napísal:toto nie je tak úplne správne tvrdenie
ondrejko_t napísal:otázka na znalých. prerazenie plánované na nov/dec je z politických dôvodov, alebo je tam nutná nejaká príprava - portál, spevnenie okrajov alebo ja neviem čo technologické?
lebo ak povedali nejakých 11m a dajú 4m/deň, tak by to boli 3-4dni.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.