Len zopár bodov:
1) Najdôležitejšie je, aby čím skôr prebiehali práce v tuneli na plný výkon.
2) Nemožno očakávať stavebnú aktivitu na nerozostavaných objektoch, ak ešte nebola uzavretá dohoda medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom o navýšení nákladov za zmenu stavby. Narážam tým na rôzne opatrenia v zosuvných oblastiach. Predpokladám, že aj v Liskovej dokončia piliere a finito. Neviem o tom, žeby zatiaľ bola finančne krytá realizácia nosnej konštrukcie. Zhotoviteľ nie je charita.
3) Tam kde Objednávateľ sa dohodol so Zhotoviteľom na finančnom krytí rôznych zmien vidím veľmi pomalé pokračovanie v prácach - v podstate celý úsek Hubová - západný portal tunela Čebrať.
4) Viaceré úseky sú na tom podľa mňa vzhľadom ku stavu v tuneli veľmi dobre. Nie je dôvod tam viazať stavebné kapacity skôr ako pár mesiacov pred otvorením.
5) To s tým stavebným dozorom je poriadne fiasko, ktorým by sa mali zaoberať OČTK.
6) Žiadne protesty nepomôžu. Je to iba predvolebná kampaň...
7) Problém Kysúc je nenažratosť niektorých predstaviteľov samosprávy.
Protesty v Prešove mali na výstavbu D1 minimálny vplyv. Projekt bol pripravený. Nebolo otázkou či projekt realizovať, ale v akej forme. Obzvlášť križovatka Vydumanec je riadna megalománia. Pôsobí to ako niekoho pomník...