Moderátor: Moderátori
jarino napísal:Problém môže byť dodatok z roku 2017 k tunelu uzavretý medzi NDS a Zhotoviteľom.
Dodatok bol formulovaný takým spôsobom, že dohodnutá cena (cca 60 miliónov eur) za kompletné práce v súvislosti s predĺžením tunela nemusí byť konečná... NDS-ka sa minimálne v prípade razenia a primárneho ostenia dohodla na tzv. predbežnej cene, ktorá po predložení ekonomicky oprávnených nákladov Zhotoviteľa môže byť navýšená.
Vyzerá to tak, že Zhotoviteľ prišiel s návrhom navýšiť cenu...
A tu tak trochu narážame do toho mnou spomínaného limitu 50%, kedy samozrejme ten limit môže byť prekročený (viď Usmernenie ÚVO), ale NDS to nemôže robiť len tak na hulváta, ale striktne podľa zákona... No už s tou sumou 60 mil. eur je NDS tesne pod tým limitom...
igor211 napísal:Podla medii sa zastavila cela cinnost v tuneli:
https://e.dennikn.sk/2766772/s-obchvato ... 1642766752
Správy z úseku naznačujú, že problém môže byť vážnejší, než oficiálne pripúšťa Národná diaľničná spoločnosť. Majiteľ stavebnej firmy Tofan – MTS Štefan Tomášák opisuje, ako už dva týždne na stavbe prakticky nepracujú, hoci všetko je pripravené.
„Poslali nás preč, práce sa zastavili, vraj pre peniaze,“ opisuje Tomášák. Za normálnych okolností by jeho firma pracovala na betónovaní takzvaného primárneho ostenia v miestnom tuneli Čebrať. Primárne ostenie je vlastne výstuž, ktorá sa robí pri razení tunela, aby vyrazená klenba nepovolila. Neskôr sa robí ešte sekundárne ostenie, to už je to, ktoré vidia šoféri v tuneli.
DrX napísal:Rovnako ako pri VYsnovom, aj tu by najrozumnejsie spravil, ak by cele tie tunelove megalomanie zrusil a nechal to tahat po povrchu (napr estakada nad sucasnou cestou). Ale holt, *** mokre sny nepustia. Tak sa vam na tie nerealizovatelne psychostavby budeme este dvadsat rokov skladat a este dvadsat rokov oplakavat
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.