D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 20. Apr 2020 22:50

sergej napísal:V tom pripade to ale bude takmer plnohodnotna MUK, kde jediny nepokryty smer od LM. Vyjazd na dialnicu od RK smer LM je uz teraz v projekte, vyjazd od RK smer ZA a zjazd od ZA do RK sa vybuduju. A teda v tesnej blizkosti dve MUK. A nedajboze tam niekedy v dalekej buducnosti budu chciet pripojit este aj R1...

LM-RK bude rieseny v krizovatke Ivachnova-zapad ako ten najviac dolezity; nik nepusti tento tok cez obec Ivachnova; vo finale budu zial 2 kompletne MUK vedla seba vo vzdialenosti 500m

Pacho napísal:Zrejme, najlepši by bol kompromis, dorobiť ešte prepojenie ZA-RK, čo by šlo v celku v pohode. Prepojenie RK-ZA nechať na Ivachnova 1. Výjazd od RK bude v celku elegantný, navyše by to bolo cca 0,5km+0,5km. Plnohodnotné riešenie potom nechať na R1, čo sa tak skoro riešiť nebude. ONo po spustení D1 HU Iv, si myslím, že sa dopravné toky dosť zmenia, a možno to napojenie, (RK-ZA) nebude až tak dôležité.

ZA-RK a RK-ZA v Ivachnovej zapad je prave tym dovodom, preco sa ta krizovatka robi, totiz pre NA iduce do a z fabriky od/na DK/ZA, aby nesli cez mesto; pisem, ze vhodnejsi by bol V1

Vlados napísal:sám si napísal riešenie - riešiť to rozšírením na 2+2.
Trnava má historický privádzač 2+2 R1 ale nemá napojenie cez jednotku, Trenčín má privádzač 1+1, Žilina má "privádzač" 2+2 po I/61, Nitra má historický privádzač 2+2 R1a ale nemá napojenie cez jednotku, Prešov má "privádzač" 2+2 po I/80, Košice majú "privádzač" 2+2 po I/20, BB nemá privádzač lebo má R1 cez stred mesta, BA má D1 vedenú cez mesto. Prečo by mal mať RK pripádzač vedený popri I/18?
K fabrike vedie vlečka s napojením na našu železničnú tepnu. Nech vozia tovary po železnici. Keď to vedia Švajčari tak prečo nie Slováci?

aj ked suhlasim, tak to, co my tu piseme, je zial v tejto sachovej partii irelevantne; dovodom ma byt to, ze ten privadzac ma byt zaciatkom R1; este je otazkou, ako si projekcia vylozi slovicko "skapacitnenie" - mozno to skonci len MUK Sliace, Liskova, Stiavnicka a cesta sa len upravi a ostane v konfiguracii 1+1 (najvhodnejsia alternativa)

Jano1 napísal:
mike007 napísal: nemyslim, ze je mozne z ciest 1.triedy vylucit akukolvek nakladnu dopravu;

I/12.

pravda, to mi nenapadlo; otazkou, co je "dovodom" takemu zakazu - mozno kvoli mostom/estakadam s nizkymi nosnostami? nepoznam to tam; ak to bude kvoli stavebno-technickemu stavu, kedze I/12 vznikla len zmenou kategorie dvojky, tak na I/59 pri Likavke taky "problem" nie je a bude ho tazko vyargumentovat;
to je to iste, ako keby sa mala nakladna doprava vylucit z maleho obchvatu Presova po dostavbe D1 alebo este vhodnejsi priklad tranzit z popradskej I/66 z KK na juh (viem, ze tam sa dost bojovalo, aby sa obchvat "nespoplatnil" prave pre zvyhodnenie D1 pre tranzit, aby to neslo po Stefanikovej), alebo alebo - takych prikladov najdeme zrejme viac
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Tomas PO » 20. Apr 2020 22:55

sergej napísal:V tom pripade to ale bude takmer plnohodnotna MUK, kde jediny nepokryty smer od LM. Vyjazd na dialnicu od RK smer LM je uz teraz v projekte, vyjazd od RK smer ZA a zjazd od ZA do RK sa vybuduju. A teda v tesnej blizkosti dve MUK. A nedajboze tam niekedy v dalekej buducnosti budu chciet pripojit este aj R1...

ved to. MUK Besenova ako keby ani neexistovala. mozno by bolo lacnejsie cast I/18ky od MUK Besenova po MUK Ivachnova prelozit blizsie k telesu dialnice a vybudovat medzi I/18kou a obcou PHSku a nebola by potrebna dalsia MUK
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rastislav5 » 21. Apr 2020 07:22

mike007 napísal:LM-RK bude rieseny v krizovatke Ivachnova-zapad ako ten najviac dolezity; nik nepusti tento tok cez obec Ivachnova; vo finale budu zial 2 kompletne MUK vedla seba vo vzdialenosti 500m

To kvoli 500 m ideme budovat novu MUK? Ako pise Tomas PO, neda sa to lacnejsie vyriesit upravou existujucej MUK? Toto by mal Urad hodnoty za peniaze posudit, ci je investicia do tych usetrenych 500 m navratna (Programove vyhlasenie vlady: Do rozpočtu zaradíme len projekty, ktoré sú spoločensky návratné). Okrem toho riesenie s dvoma blizkymi MUK nesplna normu a mozno si vyziada aj znizenie rychlosti, aby sa zamedzilo zvysenej nehodovosti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 21. Apr 2020 10:01

pardon, uvedomil som si, ze nebude uplne plnohodnotna, pretoze nebude mat rieseny smer D1 (od ZA) vyjazd na I/18 smer LM a ani opacne - to by malo byt obsluzene existujucou MUK;
vela vsak zalezi na tom, ako sa definitivne bude riesit I/18 Ivachnova-RK - ci teda bude naozaj upravena na R1 (a postavi sa nova paralelna) alebo sa R1 v tomto stadiu riesit nebude a len sa "skapacitni" I/18
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 21. Apr 2020 13:41

Ani jedno (súbežná R1) ani druhé (skapacitnenie I/18 na 2+2) ani tretie (vetvy na MÚK Ivachnová 2) nie je potrebné a pri všetkých variantách sa jedná iba o zbytočné vyhadzovanie peňazí von oknom.
Za prvé: R1 v RK nebude nikdy končiť. Žiadna R1 popod Nízke Tatry sa stavať nebude a bolo by vhodné, keby tento absurdný nezmysel konečne vyšktli z plánov, rovnako ako to v minulosti urobili s R9, alebo do budúcna mohli aj ficov mokrý sen - R8.
Za druhé: skapacitnenie nebude nikdy vyťažené. Kapacita cesty I. triedy bude na desiatky rokov dopredu bohate postačovať. Odmyslite si z tejto cesty 50% intenzity, ktorá sa presunie na D1 a tá cesta bude poloprázdna aj v najvyťaženejších časoch. Ani východný obchvat RK (1+1) tie intenzity nijako nenavýši.
Za tretie: to ako fakt kvôli 500 metrom ideme vyhadzovať milióny na výstavbu nekompletnej MÚK pre pár kamiónov denne hneď vedľa už existujúcej MÚK? OA zo smeru ZA pokračujúce južne od RK budú schádzať v Likavke a tých pár desiatok NAD denne MÚK Ivachnová 1 zvládne bez najmenších problémov.

A potom sa čudujme, že nie sú peniaze na obchvaty obcí a miest, keď sa vyhadzjú peniaze von oknom na takéto stupidity.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 21. Apr 2020 13:51

pre zaciatok staci postavit MUK na tie 3 napojene obce cestou 1/18, asi by to poriesilo akutny problem na najblizsich 10-15 rokov
edit: uvazuje sa so spolocnou MUK pre Liskovu aj Sliace

ale na druhej strane par desiatok NA to beru nebude, len Mondi vygeneruje cca 2000-3000 denne a tymto smerom budu pokracovat vsetky okrem smeru na juh
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod 110mat110 » 21. Apr 2020 14:01

2000 nakladiakov denne? Kusok prehanas ne?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 21. Apr 2020 14:12

je to privadzac ND do fabriky a je predpoklad vysokej vytazenosti - novy stroj, ktory sa prave buduje, ma generovat 1 NA kazdych 60-80 sekund (vjazd aj vyjazd), teda spolu 2 NA, a treba pripocitat aj staru (doterajsiu) prevadzku;


aby sa nam lepsie ratalo, 1 NA za 1 minutu; ==> 60 NA za hodinu ==> 60*24 = 1440/24h - to je len import;
export vyrobkov, no nech "len" polovica - 700 ==> 700+1440 = 2140/24h
bavime sa len o novej prevadzke, stara (neviem cisla, ale asi to nebude 10 NA za den) ostava zachovana;

pridajte k tomu iny tranzit a dostaneme sa k tomu, ze ta cesta dostane zabrat (kysuce to nebudu, ale nebude to ani cesta duchov)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 21. Apr 2020 16:26

Poviem pravdu, neviem si celkom dobre predstaviť takéto množstvo aut obslúžiť v jednej fabrike, Poviem príklad pri najmodernejšom spôsobe nákladky je treba min 15´na naloženie s papierovačkami.... odhadom pre takéto množstvo aut treba aspon 20 nakladacích terminálov . Veď len cez vrátnicu aby prešlo jedno resp. dva auta za minutu, je dosť. Na druhej strane, potom absolútne nechápem, prečo mondy nesúhlasí s prepojkou na Martinček, veď takto by im dialnica končila doslova na vrátnici. ??
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 21. Apr 2020 17:12

mike007 napísal:
je to privadzac ND do fabriky a je predpoklad vysokej vytazenosti - novy stroj, ktory sa prave buduje, ma generovat 1 NA kazdych 60-80 sekund (vjazd aj vyjazd), teda spolu 2 NA, a treba pripocitat aj staru (doterajsiu) prevadzku;


aby sa nam lepsie ratalo, 1 NA za 1 minutu; ==> 60 NA za hodinu ==> 60*24 = 1440/24h - to je len import;
export vyrobkov, no nech "len" polovica - 700 ==> 700+1440 = 2140/24h
bavime sa len o novej prevadzke, stara (neviem cisla, ale asi to nebude 10 NA za den) ostava zachovana;

pridajte k tomu iny tranzit a dostaneme sa k tomu, ze ta cesta dostane zabrat (kysuce to nebudu, ale nebude to ani cesta duchov)

2000 ani 3000 NA MONDI urcite za 24 neobsluzi. Pri tom novom papierenskom stroji na karton je uvazovane s 300 kamionmi denne, pohladam k tomu dokumenty a postnem to sem.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 21. Apr 2020 17:32

v sprievodnej sprave k novemu paierenskemu stroju na karton https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... uzomberok-
je uvedene nasledovne: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44484
cize za den sa pocita s 530 NA
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod ynork » 21. Apr 2020 18:09

rastislav5 napísal:
mike007 napísal:LM-RK bude rieseny v krizovatke Ivachnova-zapad ako ten najviac dolezity; nik nepusti tento tok cez obec Ivachnova; vo finale budu zial 2 kompletne MUK vedla seba vo vzdialenosti 500m

To kvoli 500 m ideme budovat novu MUK? Ako pise Tomas PO, neda sa to lacnejsie vyriesit upravou existujucej MUK? Toto by mal Urad hodnoty za peniaze posudit, ci je investicia do tych usetrenych 500 m navratna (Programove vyhlasenie vlady: Do rozpočtu zaradíme len projekty, ktoré sú spoločensky návratné). Okrem toho riesenie s dvoma blizkymi MUK nesplna normu a mozno si vyziada aj znizenie rychlosti, aby sa zamedzilo zvysenej nehodovosti.


Nie je to 500m ale 2,5km:
https://www.google.sk/maps/dir/49.09438 ... !3e0?hl=sk
Cize kamiony by museli zachadzat dokopy 5km tam a naspat.
ynork
nováčik
 
Príspevky: 8
Obrázky: 8
Založený: 06. Apr 2014 13:09

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rastislav5 » 21. Apr 2020 19:46

Ok, 2 a pol km uz tak nebije do oci, ale stale by to bolo treba prepocitat a vybrat optimalne riesenie. Na druhej strane mozno su tam ine prekazky (napr. enviromentalne). A co sa tyka poctu kamionov, v garipovej tabulke zo sprievodnej spravy k papierenskemu stroju sa pise o 529 nakladnych automobiloch denne, co je stav PO realizacii rozsirenia vyroby v Mondi, stav pred realizaciou (v roku 2015) je 373, tzn. navysenie je 156 nakladakov denne, z toho ak cca tretina pojde na juh, tak sa tu rozpravame o 104 nakladakoch, z coho priblizne polovica pojde smerom na Kosice, kde je jedno ci MUK bude o 500 m alebo 2,5 km dalej. Tzn. argument rozsirovania vyroby v Mondi nie je velmi podstatny. V sucasnosti je na najblizsom scitacom useku (c.90180) podla posledneho scitania 4317 nakladnych automobilov, z coho ked len polovica prejde na D1, tak existujuca cesta by mala v pohode stihat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

O. T.: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod KN.SK » 22. Apr 2020 09:43

I tu, pri Bratislave, si o nejaký čas možno aj 5 km najazdia naviac. 1331
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 22. Apr 2020 10:20

garip napísal:v sprievodnej sprave k novemu paierenskemu stroju na karton https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... uzomberok-
je uvedene nasledovne: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44484
cize za den sa pocita s 530 NA


este zaciatkom minuleho roka sa hovorilo (pozeram, ze vas dokument je 11/2019) tak, ako uvadzam. dokonca vzisla poziadavka na vybudovanie svetelnej signalizacie na brane 3 a novej vstupnej brane, aby sa nakladne vozidla vobec dostali do a z fabriky;

tu su taktiez nejake vynatky z "Dopravná štúdia pre projekt ECO plus v Mondi SCP, a.s. (výstavba nového papierenského stroja PS19)":

Obrázok
Obrázok

ynork napísal:Nie je to 500m ale 2,5km:
https://www.google.sk/maps/dir/49.09438 ... !3e0?hl=sk
Cize kamiony by museli zachadzat dokopy 5km tam a naspat.

pri 13km to nie je take hrozive cislo;
fabrika mala dostat na vyber - V1 (optimum) alebo uprava povodnej krizovatky Ivachnova (kompromis); nie sme perzsky emirat, aby sme mali bezodne zdroje financovania
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 22. Apr 2020 10:56

sorry, beriem spat, v rychlosti a bez okuliarov precitana studia :)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Apr 2020 15:44

No, tak sme sa po ďalších 10 príspevkoch dostali späť k tomu, že všetky 3 varianty rozširovania I/18 ako aj zbytočná križovatka Ivachnová 2 sú úplne neopodstatnené a vyhadzovanie peňazí von oknom.

Nápodobne ako akákoľvek MÚK pre Liskovú alebo pre Sliače. Drvivú väčšinu tranzitu preberie D1 a na pripojenie na cestu 1. triedy stačí cestu v križovatke rozšíriť o odbočovacie pruhy. A nakoľko sa jedná v oboch prípadoch o "T" križovatky, v oboch sa môže uskutočniť naviac aj taký luxus, ako pripájací pruh pre autá odbáčajúce doľava na hlavnú cestu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod ynork » 22. Apr 2020 19:41

mike007 napísal:
ynork napísal:Nie je to 500m ale 2,5km:
https://www.google.sk/maps/dir/49.09438 ... !3e0?hl=sk
Cize kamiony by museli zachadzat dokopy 5km tam a naspat.

pri 13km to nie je take hrozive cislo;
fabrika mala dostat na vyber - V1 (optimum) alebo uprava povodnej krizovatky Ivachnova (kompromis); nie sme perzsky emirat, aby sme mali bezodne zdroje financovania


Bez vratnych vetiev to bude od MUK Likavka po Mondi cca 16,5km (po D1 a I/18), trasa cez Likavku a mesto (I/59 a I/18) ma 5,5km.
Ak sa vybuduju vratne vetvy tak sa to skrati po D1+I/18 na cca 11,5km.
Tieto dve vetvy maju stat cca 3 miliony euro, neviem ci to je daka zavratna suma pri useku za 300milionov.

Paralelna R1 k I/18 nie je vobec potreba, najblizsich 20 rokov sa to stavat nebude. Prvy je planovany usek je Ružomberok, Juh - Križovatka I/18, aj toto je otazne ci je potrebne. Po dostavani D1 sa presmeruju doprave toky, bolo by fajn pockat na D1 a potom vyhodnotit zmysel tohto useku.
ynork
nováčik
 
Príspevky: 8
Obrázky: 8
Založený: 06. Apr 2014 13:09

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 22. Apr 2020 20:10

2,5km MÚK od seba je proti norme...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod EmBe » 23. Apr 2020 05:26

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod masterplan » 23. Apr 2020 05:55

reportaz, z ktorej sme sa pre tento konkretny usek nedozvedeli absolutne nic, resp jeden velky holy prd.. same talafatky a blbosti okolo severojuzneho prepojenia z RK na BB vramci R1 a ine nerealne somariny ,skoda ,ohladom povolenia by mal minister okamzite konat a ako vrchna autorita pritlacit na pilu na prislusne organy trebars aj pod hrozbou sankcii to povolenie na ten problemovy usek dostat, treba ho mat okamzite resp co najskor, uz vcera bolo neskoro..
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Loe » 23. Apr 2020 09:14

Záleží na presnej formulácií toho tzv. memoranda. Osobne si viem predstaviť, že sa tie vratné vetvy (alebo aj celý východný obchvat) napokon dodatočne stanú podmienkou vydania kolaudačného rozhodnutia. Realizovať ich ihneď potom nebude potrebné, diaľnicu dajú do predbežného užívania no a po pár rokoch užívania sa uvidí či ich treba alebo netreba. Ak nie, tak sa ako podmienka kolaudácie znova vypustia. Teraz v roku 2020 ale primátor vďaka takému postupu ukáže občanom ako tvrdo a nekompromisne postupuje a bojuje za ich záujmy. Ďalšia vec je že minister nepotvrdil termín 06/2022, čím potvrdil to čo tu už všetci tušíme, totižto že termín 06/2022 je nereálny. Teraz je už len otázka, až kam sa posunieme, podľa mňa december 2023.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod dragon » 23. Apr 2020 17:51

masterplan napísal:reportaz, z ktorej sme sa pre tento konkretny usek nedozvedeli absolutne nic, resp jeden velky holy prd.. same talafatky a blbosti okolo severojuzneho prepojenia z RK na BB vramci R1 a ine nerealne somariny ,skoda ,ohladom povolenia by mal minister okamzite konat a ako vrchna autorita pritlacit na pilu na prislusne organy trebars aj pod hrozbou sankcii to povolenie na ten problemovy usek dostat, treba ho mat okamzite resp co najskor, uz vcera bolo neskoro..


Prislusne na vydanie stavebneho povolenia na dialnicu je priamo ministerstvo dopravy - ma teda pan minister sankcionovat resp. "pritlacit na pilu" sam na seba?
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rastislav5 » 23. Apr 2020 19:51

Loe napísal:Záleží na presnej formulácií toho tzv. memoranda. Osobne si viem predstaviť, že sa tie vratné vetvy (alebo aj celý východný obchvat) napokon dodatočne stanú podmienkou vydania kolaudačného rozhodnutia. Realizovať ich ihneď potom nebude potrebné, diaľnicu dajú do predbežného užívania no a po pár rokoch užívania sa uvidí či ich treba alebo netreba. Ak nie, tak sa ako podmienka kolaudácie znova vypustia. Teraz v roku 2020 ale primátor vďaka takému postupu ukáže občanom ako tvrdo a nekompromisne postupuje a bojuje za ich záujmy. Ďalšia vec je že minister nepotvrdil termín 06/2022, čím potvrdil to čo tu už všetci tušíme, totižto že termín 06/2022 je nereálny. Teraz je už len otázka, až kam sa posunieme, podľa mňa december 2023.

Pokial viem sucasny zhotovitel budovanie vratnych vetiev v zmluve a dodatkoch nema. Tzn. zaciname od piky vratane vsetkych povoleni a sutaze na dodavatela, co moze trvat mnoho rokov.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 25. Apr 2020 12:01

metelesku.blesku napísal:No, tak sme sa po ďalších 10 príspevkoch dostali späť k tomu, že všetky 3 varianty rozširovania I/18 ako aj zbytočná križovatka Ivachnová 2 sú úplne neopodstatnené a vyhadzovanie peňazí von oknom.

Nápodobne ako akákoľvek MÚK pre Liskovú alebo pre Sliače. Drvivú väčšinu tranzitu preberie D1 a na pripojenie na cestu 1. triedy stačí cestu v križovatke rozšíriť o odbočovacie pruhy. A nakoľko sa jedná v oboch prípadoch o "T" križovatky, v oboch sa môže uskutočniť naviac aj taký luxus, ako pripájací pruh pre autá odbáčajúce doľava na hlavnú cestu.


uplna zbytocnost to nie je - zalezi, ako sa podari nastavit podmienky, aby bol tranzit naozaj nuteny obchadzat mesto; a sucasna krizovatka Ivachnova v sucasnom usporiadani riesi vratny tok dost komplikovane, cize by ju naozaj bolo vhodne upravit

problem bude asi v tom, ze termin dokoncenia je nerealny a tieto opatrenia s I/18 sa zrejme budu realizovat prave z titulu nedokoncenej dialnice a spustenim Mondi; tie studie sice vychadzaju na mensi pocet vozidiel, ale s tym 1NA/60-80s si stojim, pretoze je to informacia priamo z fabriky, aj ked neoficialna; vsetci vieme, ze studie a intezity sa robia tak, aby vysli - ked treba dat na papier menej, bude menej a ked treba dat na papier viac, bude viac;

R1 je podla mojho nazoru nevhodna pre Ruzomberok (nechapem, preco ju tam tlacia) a obchvat by sa mal skor postavit ako prelozka I/59 v usporiadani 2+2 (prietah mestom je tiez 2+2), ziadna R1; no a obchvat, ktory bude riesit tranzit J-S a bude napojeny na sucasnu I/18, zas zmeni usporiadanie intenzit - sice sa (v buducnosti) stratia smery Z-V, ale pribudnu J-S, ktore idu v sucasnosti mestom, cize otazka skapacitnenia I/18 je na mieste;


masterplan napísal:reportaz, z ktorej sme sa pre tento konkretny usek nedozvedeli absolutne nic, resp jeden velky holy prd.. same talafatky a blbosti okolo severojuzneho prepojenia z RK na BB vramci R1 a ine nerealne somariny ,skoda ,ohladom povolenia by mal minister okamzite konat a ako vrchna autorita pritlacit na pilu na prislusne organy trebars aj pod hrozbou sankcii to povolenie na ten problemovy usek dostat, treba ho mat okamzite resp co najskor, uz vcera bolo neskoro..

MTR je lokalne medium, platene nepriamo z rozpoctu mesta, takze objektivnu kritiku sucasneho vedenia nemozno ocakavat
to memorandum ma len vahu nejakeho vyhlasenia, tieto vratne vetvy sa riesili uz pred rokom - tu sa primator len potreboval "spoznat" s novym ministrom
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.