Damner napísal:A robí sa vôbec na niektorej časti úseku?
Áno, robí, aj keď veľmi obmedzene.
Finančne pokryté objekty Zhotoviteľ realizuje. Dá sa to vidieť aj tu na Fotogalérií na fotkách, ktoré tu pridáva mab. Napríklad úsek od Hubovej po západný portál tunela Čebrať alebo asfaltovanie pri Martinčeku.
Všetko to súvisí s tým, že NDS z peňazí ktoré boli pôvodne určené na objekty pôvodného trasovania presunula na financovanie vybraných objektov súčasného projektu:
tento zárubný múr a tento most:
gallery/image.php?mode=medium&album_id=125&image_id=48140 a
gallery/image.php?mode=medium&album_id=125&image_id=48139sanoval sa zosuv, ktorý bránil dokončeniu nosnej konštrukcie mosta 201:
gallery/image.php?mode=medium&album_id=125&image_id=48137zmenila sa konštrukcia podkladových vrstiev, aby bola v súlade v súčasnosti platnou normou:
https://scontent.fbts10-1.fna.fbcdn.net ... e=62CCA1D8Bohužiaľ tie ťažiskové objekty stoja.
Jednak sanácia ďalších zosuvov, ako napr. ten pri Liskovej.
Dvojak tunel Čebrať.
Problémom je chýbajúca dohoda medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom na finančných nárokoch dostavby (Zhotoviteľ má nároky, ktoré NDS nechce resp. nemôže prijať) a taktiež obmedzené možnosti Objednávateľa zvýšiť hodnotu zákazky, ktoré sú dosť jasne dané legislatívou.
NDS zvýšiť hodnotu zákazky dodatkom môže, ale musí vedieť obhájiť, že to je vplyvom okolností, ktoré nebolo možné pri vynaložení náležitej starostlivosti predvídať.
jozin z bazin napísal:Jedna vec je odborna sposobilost a druha vec je mat papier na podnikanie v danej oblasti. A v pravnickej bitke sa hlada kazda drobnost, ako naklonit vitazstvo na svoju stranu ...
Presne tak.
Každému kto to považuje za slovíčkárenie odporúčam si prečítať nejaký ten rozsudok Najvyššieho súdu.
Hranica medzi tým či vyfasujem 12 rokov (prijímanie úplatku) alebo 2 roky (nepriama korupcia) je veľmi tenká a priam až na akademickú diskusiu...