metelesku.blesku
ak idu v jednom pruhu auta za sebou s odstupom 1s, co je realny aj ked hranicny pripad, tak idu priepustnostou takmer 3600aut/h kedze hodina ma 3600s. Jeden pruh ti realne dokaze preniest plynulo tak 2000 aut/h co je okolo 24.000aut/24h.
Ak ten semafor cez 2 pruhy prenesie 1400aut/h tie sa bez problemov pomestia bez zdrzania do toho zuzeneho 1 pruhu.
Aj tie najvacsie dilina sa nakoniec naucia ako prejst takou krizovatkou plynule. Je to dost blbovzdorne.
Ak je zelena a semaforom prechadza balik aut o intenzite 1400aut/h tak sa nikto nepreradzuje, vsetci prechadzaju priebeznym pruhom. (obcas sa najde spekulant co chce trhnut vsetkych).
Druhy pruh na semafore zacne fungovat az po naskoceni cervenej, kde sa auta prirodzene rozhodia rovnomerne do oboch pruhov. Nikto nechce stat treti v poradi na semafore a pozerat ako sa vedla neho postavia 3 auta v druhom pruhu ktore ho po skonceni cervenej predbehnu.
Po naskoceni zelenej a spajani je situacia jednoducha, lebo auta zacinaju z nuly a rychlosti su male a auta odchadzaju kazdych 3-4s, co pri 50km/h je 55m odstup, totalne pohodovy priestor na zaradenie sa.
Toto co tu popisujem nie je teoria, kto to chce vidiet v praxi, nech si sadne k tej krizovatke od D1 do Senca a pozera.
Je to stavebny prvok ktorym mozeme zlepsit situaciu na obrovskom pocte miest na Sk, najma v mestach. A kedze nie su nafukovacie
, tak aspon vyuzivat existujuce cesty na 100%