D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 15. Aug 2020 09:13

1. smer ZA-BB (ide nadalej cez vrutky)
2. MT-Tu a opacne by bol asi blb, keby si kupoval znamku kvoli tomu flaku, ked nechodi dalej ako za LM alebo za ZA; az bude suvisla dialnica, potom sa mozeme bavit o relevantnych intenzitach;
cize de facto priznanie ze vacsina aut ani len prilezitostne nechodi dalej ako ZA/LM a neopati sa im kupovat znamku. je velmi dobre ze sa to nepostavilo cele naraz. aspon sa preukazalo aku vahu tam ma lokalna/regionalna doprava.

Asi si niekto nespomína na semafor vo Zvolene. Semafór pre napojenie Sekiera bol v prevádzke maximálne mesiac. Dlho sa váhalo s jeho zapnutím a potom bol vlastne na okrasu, lebo vozidlá prechádzajúce mestom ho úplne ignorovali, ešte aj v čase keď tam stáli policajti. Semafór vypli... vraj ho zapínali/zapínajú len ráno, aby sa dostali obyvatelia so Sekiera na hlavnú.
Zápchy v KE v okolí mostu VSS vznikajú lebo pod mostom je svetelná križovatka, cez ktorú prechádza tranzit.
Odbočku na Lučenec je možné prebudovať na MÚK, cesta do mesta prudko klesá. Viedla by v záreze ako zelezničná trať.
mozu si dovolit nespustit ho lebo bocny prud sa ani len nepriblizuje intenzite hlavnej cesty. a ano suhlasim krizovatku pri LC mozno prestavat na MUK a to bez dialnice. presne ako je mozne prestavat na MUK krizovatku kralovany...

na severe nema ludom vadit premavka v meste bez semaforov pri intenzitach 20000-30000 ale na juhu pri 8000 uz musi byt hotova R2, lebo vsetci trpia? :D :D :D :D
ten semafor tam ostatne aj potom ked bude dialnica len tam bude o nieco menej aut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Driver » 15. Aug 2020 12:19

v RK nie je ani v jednom pripade problem samotna signalizacia, pretoze vsetky (az na Tesco-Shell) krizovatky su na komunikacii v usporiadani 2+2; problem v RK je aktualne sposobeny za krizovanim ciest I/18 a I/59 pri Mondi, kde sa zbiehaju v podstate hned za krizovatkou (70-100m?) dva jazdne pruhy do jedneho; problem je znasobeny "dalsim vstupnym jazdnym pruhom", ktory prilieva vozidla, iduce od BB, cize mame tu v podstate zbiehanie 3 pruhov do jedneho;


ano,presne tak to je, prechod RK je uplne v pohode, kolony sposobuje hlavne tato krizovatka
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 15. Aug 2020 12:57

Presne tak v RK je problemom ta jedna krizovatka a riesenie je presne ako som popisal.
Co sa tyka balikov, dlzka 50m ako som spomenul staci pre 10 osobnych aut. Kedze odchadzaju kazde 4s staci to na 40s zelenej. Idealny stav. V tomto pripade zvysovaniu kapacity nepomoze predlzovanie zelenej, ale jej presne nastavenie na 40s.
Co sa tyka zbiehania za krizovatkou tam absolutne nie je problem ani s 20m pruhmi. Mimochodom tento treti pruh tam uz existuje ako pripajaci po odboceni doprava od Mondi.
Auta po naskoceni zelenej sa pohynaju v 3-4s intervaloch co znamena, ze sa z dvoch pruhov vedia zozipsovat uplne plynule do odstupov 1,5-2s. Odstup 2s je nieco menej ako 1800aut/h. Toto som videl fungovat vo svete a funguje to aj u nas na spominanej krizovatke od D1 do Senca.
2,5m pruhy pri Mondi absolutne nie su potrebne. Treba tam len pridat 50m treti pruh vpravo pred semaforom a za semaforom vyuzit existujuci pripajaci.
Rovnako sa da vyriesit krizovatka pri Shell kde sa 2 pruhy zbiehaju do jedneho, semafor rozsirit na 2+2 a 20-50m za nim spojit do jedneho. Toto by zdvojnasobilo kapacitu tej krizovatky zo 700 na 1400aut/h v tomto smere.
Toto su vsetko veci ktorych cena sa moze ratat v desattisicoch Eur namiesto milionov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 15. Aug 2020 14:58

Trochu odveci. Ale napadlo ma že ak by tí na Záskalí robili zase problémy kvôli tunelovému portálu pri DSP, ktorý ústi priamo nad ulicou mohla by sa tam inštalovať protihluková stena s prekrytím diaľnice a portálu. Aspoň by posunula koniec splodín z portálu o cca 200 metrov.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod ELZ » 17. Aug 2020 00:05

Isiel som v piatok cez RK zmer LM. Prvy semafor v RK urobil kolonu az po odbocku na Hrboltovu/Cernovu. Druhou brzdou bola krizovatka pri Mondi. Nastava tam nerovnomerny posun medzi lavym a pravym pruhom. Problem som videl v prilis skorom preradovani sa z praveho pruhu do laveho za krizovatkou, cim sa plnil lavy pruh a auta z laveho pruhu pred krizovatkou nemohli prejst cez krizovatku (typicka situacia - pravy pruh volny az k zbiehaniu a lavy plny aut az po krizovatku). Riesenim by bolo osadit oddelovac pruhov, aby sa auta pripajali az na konci. Zaroven by na kritickych miestach medzi RK a D1 mali stat pravidelne dopravaci a riadit to tam, co by prispelo k plynulosti premavky.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 17. Aug 2020 07:33

ELZ:
Vidis aj z tohoto smeru by riesenie co som navrhol pomohlo, ak by cez ten semafor pri Shell boli 2 pruhy aj smerom od Ziliny 50m pred semforom a 20m za, tato kolona by tam nebola. Priepustnost semafora v priamom smere by sa tam zvacsila z asi 700 na 1400aut/h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Aug 2020 09:51

Keď ti ostane za semafórom znova zúženie (tých tebou spomenutých 20m), priepustnosť semafóra sa ti síce zvýši, ale nie priepustnosť križovatky, lebo ti ostane rovnaký problém, ako za semafórom pri Mondi.

Ale je to zväčša aj o hlúposti šoférov, keď nevyužívajú celý pruh a nepripájajú sa až na konci, ale na začiatku (lebo čo keby náhodou sa dylyno za volantom na konci pruhu už nedokázalo pripojiť :roll: ) a tieto dylyna potom predbehnú normálni vodiči, ktorí sa pripájajú až na konci zbiehania pruhov a tak namiesto klasického zipsovania a plynulého posúvania oboch pruhov rovnomerne vďaka dylynám ľavý pruh stojí a pravý ide.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod IceFox » 17. Aug 2020 10:25

Problém je, že túto kravinu "nepripájaj sa až na konci pripájaku" často učia už v autoškolách pre vyššie spomenutý dôvod.
Pričom v novela zákona už nerozlišuje prečo sa zbiehajú pruhy - všade platí zips - značka neznačka.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 17. Aug 2020 10:28

metelesku.blesku
ak idu v jednom pruhu auta za sebou s odstupom 1s, co je realny aj ked hranicny pripad, tak idu priepustnostou takmer 3600aut/h kedze hodina ma 3600s. Jeden pruh ti realne dokaze preniest plynulo tak 2000 aut/h co je okolo 24.000aut/24h.
Ak ten semafor cez 2 pruhy prenesie 1400aut/h tie sa bez problemov pomestia bez zdrzania do toho zuzeneho 1 pruhu.
Aj tie najvacsie dilina sa nakoniec naucia ako prejst takou krizovatkou plynule. Je to dost blbovzdorne.
Ak je zelena a semaforom prechadza balik aut o intenzite 1400aut/h tak sa nikto nepreradzuje, vsetci prechadzaju priebeznym pruhom. (obcas sa najde spekulant co chce trhnut vsetkych).
Druhy pruh na semafore zacne fungovat az po naskoceni cervenej, kde sa auta prirodzene rozhodia rovnomerne do oboch pruhov. Nikto nechce stat treti v poradi na semafore a pozerat ako sa vedla neho postavia 3 auta v druhom pruhu ktore ho po skonceni cervenej predbehnu.
Po naskoceni zelenej a spajani je situacia jednoducha, lebo auta zacinaju z nuly a rychlosti su male a auta odchadzaju kazdych 3-4s, co pri 50km/h je 55m odstup, totalne pohodovy priestor na zaradenie sa.
Toto co tu popisujem nie je teoria, kto to chce vidiet v praxi, nech si sadne k tej krizovatke od D1 do Senca a pozera.
Je to stavebny prvok ktorym mozeme zlepsit situaciu na obrovskom pocte miest na Sk, najma v mestach. A kedze nie su nafukovacie :), tak aspon vyuzivat existujuce cesty na 100%
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jonathan » 17. Aug 2020 11:01

Este pred troma rokmi som krizoatkou prechadzal pravym pruhom. Pred semaforom som obehol aspon 20 aut, ktory stali v lavom (vsak za krizovatkou pokracuje iba lavy) a vacsinou som presiel plynule, alebo som bol prvy v pravom pruhu.

Tuto taktiku, ale casom odpozeralo viac soferov, plus silny prud od BB znemoznilo zipsovanie na konci pruhu a vytvara to staticke kolony vo vsetkych troch pruhoch.

Takze ano. Koncept s viac pruhmi pri semafore funguje, ale iba v niektorych pripadoch. Jedna z podmienok je, ze za semaforom musi byt relativne volny dopravny tok. V pripade RK to neplati, lebo po par 100m je odbocka do Mondi, OMV, obytne budovy, odbocka na Stiavnicku. Dalej podiel kamionov. Kamion ma do 18m, cize jeho zipsovanie je podstatne komplikovanejsie ako osobneho auta so 4,5m.

Cize v tomto konretnom pripade potrebujes usporiadanie za semaforom aspon trojpruhove v dlzke cca 100m (dlzka ako dnes), plus dvojpruhove usporiadenie aspon dalsich 100m. Niekde do oblasti kde sa zacina rozsirovat opacny smer. Tiez ten pruh sa nemoze zbiehat ako dnes, pretoze velka cast toho pripajcaieho pruhu je nevyuzivana z dovodu velmi pozvolneho zuzovanie cesty.

Navyse je cela debata zbytocna, keby bol obchavt hotovy a dva roky sme sa nehrali, ze je vsetko OK, tak bez tranzitu je krizovatka plhodlne priepustna aj v sucastnej konfiguracii.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 17. Aug 2020 11:17

Jonathan:
precitaj si co som vyssie pisal. Krizovatka pri Mondi skolabuje a kvoli statickej zapche v jednom pruhu od Ivachnovej jej kapacita padne na 900aut/h a Mondi krizovatka je nevyuzita, napriek tomu, ze kolona je po D1.
To co pisem by oddialilo kolaps krizovatky a umoznilo stale vyuzivat jej priepustnost aspon do 1900aut/h - 500 na Donovaly a priepustnost 2 pruhov priebezne 1400.
Vsetko co je za tym uz je viac priepustnejsie, nie je tam silny prud vlavo ako na Donovaly, tam sa da tych 1400aut/h udrzat bez zmeny. Ako tu ludia pisu, ze za Mondi je uz RK v pohode, ergo nevyuzity.
Ked bude obchvat hotovy zmeni sa nieco na tejto chybe v dizajne?
Ja tvrdim opak, krizovatka Mondi by sa mala upravit na 3 pruhy smerom ZA okamzite, ak by sa to spravilo pred 10 rokmi tak tam nestoja ludia roky v zapchach. Ak sa da problem vyriesit za tisice, tak nebudem cakat (ako na Godota) na riesenie za miliony.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jonathan » 17. Aug 2020 12:53

riesime opacny smer. Smer do mesta ma vyssiu priepustnost ako je schopnost "krmit"krizovatku. Ano, tam pomoze dlhsi dvojpruh.

V opacnom smere je tiez problem. Aktulane 500m staticka kolona z centra RK a to neriesim, co je pred RK (kolona 4km). Ale pokial zvysis priepustnost cez semafor pri Shellke, dostanes viac ludi na semafor pri Mondi a miesto 400m bude zapchaty cely RK.

Taketo kolony boli na pripadzaci Strazov. Po prvy brzdiaci semafor (ten tam je presne z dovodu nezahltenia centra). Po otvoreni useku Strazov-Brodno je situacia OK. Lebo tych par tsisic vozidiel stacilo na odhlahcenie cesty.
Rovnako v RK. semafor pri Shell nepusti viac vozidiel do mesta, lebo je problem na vystupe z mesta. A to vyriesi az obchvat (moj odhad nejakych 8-10 tisic).

Ja radsej pockam na Godota, lebo ine riesenie nie je. Ak vyriesis Mondi, za 500m mas semafor do centra a na stanicu. v zapati mas odbocku na DK a potom mas este pri Shellke. Na kazdom jednom musis dosiahnut hodinovyh 1400. A nayvse v obidvoch smeroch. Lebo inak to nema zmysel.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 17. Aug 2020 16:15

to PK: ako pise Jonathan a ako som pisal uz sem do vlakna davnejsie, krizovatka pri MONDI smer ZA je uplne dostacujuca a ma vysoku priepustnost. Kolony pred RK od ZA sposobuje uplne nieco ine - automobily, ktore pustaju ine automobily z vedlajsich ciest. BODKA.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 24. Aug 2020 13:39

gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=45453
dnes sa začalo s montážou zábradlia na moste za Liskovou, na úseku bude zrejme použitá farba žltá
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 24. Aug 2020 13:55

prečo žltá? Asi lebo citron
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jolu » 24. Aug 2020 17:12

Za mostom 215 smerom na vychod k 216 sa dnes asi prevetral buldozer, lebo z cesty na L.Teplú vidno znova zhrnutý porast ktory tam za tú dlhú dobu už stihol dosť narásť.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 25. Aug 2020 17:15

ano, zacina sa robit aj v tomto, zatial "neposkvrnenom", useku. Ide sa navazat nasyp, dialnica bude vedena v tomto useku v 2 vyskovych urovniach.
Prace sa rozbehli aj medzi mostami 210 a 211 nad Likavkou. Tu sa zacinaju spevnovat svahy.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rempo » 25. Aug 2020 17:38

mal sa predlžovať most 216,ustúpili od toho?
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 25. Aug 2020 18:04

nie, stale to plati, ale technicke riesenie asi este nebude hotove, prednedavnom len dokoncili prieskumne IG vrty cca do vzdialenosti 200 m od zapadnej opory mosta 216
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 29. Aug 2020 00:03

Lorenc napísal:prečo žltá? Asi lebo citron

Asi lebo je to firemná farba NDS.
Všetko, čo dokončuje NDS v posledných rokoch už má kombináciu svetlo + tmavo šedej a oranžovej farby (PHS, búdky na predaj mýta, WC, ...) a zábradlia sú všetky oranžové (alebo žlté, nazvite si tú farbu ako chcete).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 31. Aug 2020 13:04

vsak bolo na case, tie farby podla SSUD boli fakt divovcina najma tie fialove pod tatrami.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 31. Aug 2020 15:56

Turany Dubna skala ma zinc a prirodne farby. Ved uz aj obchody ako Billa alebo lidl kaufland, obmedzili farebnost a pouzivaju neutralne farby. Firemne farby NDS po celej krajine nieje tiez nic moc.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rempo » 02. Sep 2020 08:28

História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 02. Sep 2020 08:40

Super ešte dve polia týmto spôsobom.

S tým mostom ponad Váh stále nič nerobia. Tam chýbajú tri kratšie polia.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod caranuial » 03. Sep 2020 14:44

Par otazok zo zvedavosti :)

Neviete ako daleko je "banske dielo"?
Kolko trva taketo velke pole ako je hore vo videu vyviazat a zabetonovat?
A preco vlastne stoji letma betonaz na moste ponad vah? uz nejaky ten rok/dva/päť blokuju kus cesty dole a vytvaraju zbytocne kolizne situacie
caranuial
nováčik
 
Príspevky: 8
Obrázky: 0
Založený: 21. Feb 2019 11:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.