Stránka 4 z 20

Nie len na Slovensku je to tak

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 13:29
od B;
Ludia sa radi odborne vyjadruju k temam, ktore im pripadaju blizke.
Napr. kazdy, kto pracuje odvadza dane a tym padom ziskava mandat danoveho odbornika, resp. kazdy majitel aspon dvadsatkorunacky sa citi takmer na ministra financii.

Amaterizmus a angazovanost je neprijemna, zial casta kombinacia.
Poznam ludi, ktori sa budu hadat, ze ten dom v roku 2000 je hrozne drahy, aj benzin je hrozne drahy aj ked :

Priklad plat vs cena benzinu

1988 3020 benzin 9 =cca 335 litrov za mesiac
2005 15825, benzin 40 = 395 litrov za mesiac

Ale 40 SKK je nepochybne vela penazi za benzin

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 14:25
od JG
Caesar napísal:Napr. JG by všade dával násypy. A ak som proti tomu na niektorých úsekoch, tak už som "laik" a "v živote som daný úsek nevidel". A je toho viac. Keby raz, nepoviem nič, ale 100x po sebe, to je veľa.


Odkial mas, ze by som vsade daval nasypy?
Kto tvrdi, ze si dany usek v zivote nevidel?

Pocas tvojej ucasti na tomto fore som este ani 100 prispevkov nenapisal.



Niektore mosty by sa dali skratit. Niekde znizit vysku dialnice nad terenom a potom cast dlzky mostov nahradit nasypom (pri Podvazi, pri Miksovej aj pri Bytci). Niekde by nemuseli byt oporne mury (medzi Podvazim a Miksovou).

Tieto zmeny by neznizili komfort cestovania, ale by ho zvysili. Menej dilatacnych spar, menej namrznutych usekov, nizsia cena udrzby useku, jednoduchsia moznost rozsirenia useku v buducnosti.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 14:40
od Caesar
JG napísal:Odkial mas, ze by som vsade daval nasypy?
Kto tvrdi, ze si dany usek v zivote nevidel?

Pocas tvojej ucasti na tomto fore som este ani 100 prispevkov nenapisal.

Niektore mosty by sa dali skratit. Niekde znizit vysku dialnice nad terenom a potom cast dlzky mostov nahradit nasypom (pri Podvazi, pri Miksovej aj pri Bytci). Niekde by nemuseli byt oporne mury (medzi Podvazim a Miksovou).

Tieto zmeny by neznizili komfort cestovania, ale by ho zvysili. Menej dilatacnych spar, menej namrznutych usekov, nizsia cena udrzby useku, jednoduchsia moznost rozsirenia useku v buducnosti.


Stačí si na tomto fóre prejsť tvoje príspevky.

Raz som s tebou nesúhlasil, ... výsledkom bolo, že som zrejme daný úsek ani nevidel.

Násypy by si vsunul takmer všade. Komfort jazdenia by sa tým znížil, v tom nemáš pravdu. MMD to naviac aj potvrdil. Bude to lacnejšie, ale horšie. A ak tvrdíš opak, tak nemáš dostatočné informácie.

Ospravedlňujem sa len v rámci toho, že to malo byť 10x. Bol to preklep.

A len poznámka: Zmeniť projekty a rozostavané úseky, ... chcem vidieť, ako tam ušetríš. Daj sem reálny plán takýchto zmien. 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 15:06
od JG
Caesar napísal:A len poznámka: Zmeniť projekty a rozostavané úseky, ... chcem vidieť, ako tam ušetríš. Daj sem reálny plán takýchto zmien. 8)


V ziadnom pripade nemam v umysle menit rozostavane mosty. Ale rovnaky stav vidim na pripravovanych stavbach. Dalsich 90% ludi, ktori su na tomto fore nevie kde vsade budu mosty a mury. Ale to asi zdovodnis, ze nemaju co do toho rozpravat, ved to navrhli skuseni projektanti. Jednym dychom treba povedat, ze projektanti dostanu viac zaplatene ak tam bude viac mostov(alebo dlhsie mosty), viac tunelov, viac murov,...

Prve co ma napadlo, kde sa da usetrit, je skratit tunel Ovciarsko o niekolko stoviek metrov.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 15:29
od Caesar
JG napísal:V ziadnom pripade nemam v umysle menit rozostavane mosty. Ale rovnaky stav vidim na pripravovanych stavbach. Dalsich 90% ludi, ktori su na tomto fore nevie kde vsade budu mosty a mury. Ale to asi zdovodnis, ze nemaju co do toho rozpravat, ved to navrhli skuseni projektanti. Jednym dychom treba povedat, ze projektanti dostanu viac zaplatene ak tam bude viac mostov(alebo dlhsie mosty), viac tunelov, viac murov,...

Prve co ma napadlo, kde sa da usetrit, je skratit tunel Ovciarsko o niekolko stoviek metrov.


Závisť projektantom?

Tak sa posuňme ďalej.

Spoločnosť Doprastav zarobila v minulom roku cca. 0,5 mld. SKK. Čo na toto povieš?

(že by v Doprastave boli totálne neschopní ľudia ... podobne ako tí projektanti)

Vieš kedy boli naplánované dané úseky D1?

A čo sa tunelov týka, tak sa možno skracovať budú. Dosť záleží od PPP. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 06:17
od magnus
JG napísal:
Caesar napísal:A len poznámka: Zmeniť projekty a rozostavané úseky, ... chcem vidieť, ako tam ušetríš. Daj sem reálny plán takýchto zmien. 8)


V ziadnom pripade nemam v umysle menit rozostavane mosty. Ale rovnaky stav vidim na pripravovanych stavbach. Dalsich 90% ludi, ktori su na tomto fore nevie kde vsade budu mosty a mury. Ale to asi zdovodnis, ze nemaju co do toho rozpravat, ved to navrhli skuseni projektanti. Jednym dychom treba povedat, ze projektanti dostanu viac zaplatene ak tam bude viac mostov(alebo dlhsie mosty), viac tunelov, viac murov,...

Prve co ma napadlo, kde sa da usetrit, je skratit tunel Ovciarsko o niekolko stoviek metrov.


Jano, vies, ze skracovanim tunelov neusetris. Skor naopak, narobis si kopec problemov - vacsi zaber pozemkov, hlbsie zarezy, vacsie pozdlzne sklony (pridavne pruhy v prilahlom tunely?). V konecnom dosledku to vyjde narovnako. Viac penazi sa podla mna da usetrit na doslednej kontrole stavby zo strany investora. Ale to u nas zatial nefunguje.
Na druhej strane je pravda, ze niekde projektanti naozaj zbytocne komplikuju situaciu - ale viem,z e je to na "objednavku". Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela :-) Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 07:17
od Hefaistion
magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela :-) Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.


Keď, tak konkrétny úsek, nie konkrétne stavba. :wink:

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2005 19:17
od Antimander
magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela :-) Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.


Ako povedal Hefaistion, je to každý úsek, nie každá stavba. Avšak, "čo chceš pretínať"? To je všade vo svete.

Prečo Doprastav opravuje cesty v ZA? A prečo zase firmy z východu opravujú cesty v PO a KE kraji? A na toto sa nikto nepozrie, pretože všetci sú radi, že sa tie cesty opravia, aj keď v rámci PPP, čo dosť odľahčí rozpočty daných samospráv. Na druhú stranu uľahčí to opravy.

Skracovanie tunelov či dlhšie násypy, alebo vyššie odmeny pre projektantov, to je trápne a smiešne. Tie projekty sa robili v čase, keď sa tu "rozhadzovalo" daným firmám bez ohľadu na obsah daných projektov. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 07:59
od magnus
Hefaistion napísal:
magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela :-) Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.


Keď, tak konkrétny úsek, nie konkrétne stavba. :wink:


Jasne, ale vies ako som to myslel :-)

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 17:02
od Antimander
magnus napísal:Jasne, ale vies ako som to myslel :-)


Ale už aj toto pomaly končí, SR je v EÚ a tam musí poslúchať, a keď nie, viď Mengusovce-Jánovce. :wink:

nové fotky

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2005 08:58
od Andrej
Do fotogalérie som pridal ďalšie 2 zábery, tentokrát z Považského hradu

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=77

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2005 16:29
od Antimander
Tento úsek diaľnice D1 je rozostavaný a zatiaľ nie je dôvod aby sa stavebé práce zastavili či obmedzili. Je to ďalší významný diaľničný úsek, dlhý takmer 13 km, takže je ešte významnejší než Ladce-Sverepec, keďže ten je nielen kratší, ale nenachádza sa ani medzi PB a ZA, no len pred PB.

V rámci továrne KIA bude totiž dôležitý každý jeden úsek najmä od PB po ZA, keďže v samej PB sú s výstavbou diaľnice problémy, ktoré ak "prekročia ďalšie hranice", tak sa uvažuje so skutočne zaujímavým riešením, ... postavi sa cesta, ktorá obíde PB, a bude slúžiť skutočne len pre kamióny KIA, vstup na cestu bude kontrolovať polícia.

Je to reálny návrh. Zatiaľ len návrh. A z môjho pohľadu, aj dosť reálny. :wink: "babka" vedela, čo hovorí v danom prípade. :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 12:23
od Miro
Antimander napísal:... postavi sa cesta, ktorá obíde PB, a bude slúžiť skutočne len pre kamióny KIA, vstup na cestu bude kontrolovať polícia.

Je to reálny návrh. Zatiaľ len návrh. A z môjho pohľadu, aj dosť reálny. :wink: "babka" vedela, čo hovorí v danom prípade. :lol:


Na toto riešenie som skutočne zvedavý... nemôžeš povedať, kade by tá cesta mala viesť?

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 16:42
od Antimander
Miro napísal:Na toto riešenie som skutočne zvedavý... nemôžeš povedať, kade by tá cesta mala viesť?


To riešenie nie je konečného charakteru, ... a nemohol by som to povedať ani tak. Prečo si každý myslí, že sa nedá okolo PB postaviť tzv. dočasná/náhradná cesta, ... použijú sa panely, ktoré sa spoja betónom, na to ďalšia "vrstva" a na záver asfaltový koberec, ... náhradné riešenie za niekoľko mld. SKK, avšak stále by to bolo menej ako penále a pokuty, ... a bola by to cesta len okolo PB, takže by to bolo "okolo" 1 mld. SKK, len pre kamióny, kontrolované vstupy, a len pre KIA a MOBIS a spol.

Avšak KIA si vyberá skôr železnicu, pretože D1 bude mať problém aj medzi PB a ZA s termínom r. 2006. :wink:

Takéto náhradné variantné riešenia sú bežné v celej EÚ, ... len na Slovensku s tým ministra dopravy "vysmiali", iste nie je to jednoduché, ale je to reálne možné. Minister vedel, čo hovorí. Len zase taký ako Smatana+Dunaj to úplne zavrhli, akurát, že tam neišlo o diaľničný variant, ... mohlo by sa aj stať, že by sa nakoniec estakáda v PB ani nestavala, ... aj to je bežné, ... pretože "KIA kamióny" by premávali po "svojej ceste", ... len zase tá cesta by potrebovala každý rok opravu tej asf. vrstvy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 17:03
od fh
Antimander napísal:
Miro napísal:Na toto riešenie som skutočne zvedavý... nemôžeš povedať, kade by tá cesta mala viesť?


To riešenie nie je konečného charakteru, ... a nemohol by som to povedať ani tak. Prečo si každý myslí, že sa nedá okolo PB postaviť tzv. dočasná/náhradná cesta, ... použijú sa panely, ktoré sa spoja betónom, na to ďalšia "vrstva" a na záver asfaltový koberec, ... náhradné riešenie za niekoľko mld. SKK, avšak stále by to bolo menej ako penále a pokuty, ... a bola by to cesta len okolo PB, takže by to bolo "okolo" 1 mld. SKK, len pre kamióny, kontrolované vstupy, a len pre KIA a MOBIS a spol.

Avšak KIA si vyberá skôr železnicu, pretože D1 bude mať problém aj medzi PB a ZA s termínom r. 2006. :wink:

Takéto náhradné variantné riešenia sú bežné v celej EÚ, ... len na Slovensku s tým ministra dopravy "vysmiali", iste nie je to jednoduché, ale je to reálne možné. Minister vedel, čo hovorí. Len zase taký ako Smatana+Dunaj to úplne zavrhli, akurát, že tam neišlo o diaľničný variant, ... mohlo by sa aj stať, že by sa nakoniec estakáda v PB ani nestavala, ... aj to je bežné, ... pretože "KIA kamióny" by premávali po "svojej ceste", ... len zase tá cesta by potrebovala každý rok opravu tej asf. vrstvy. :wink:


Otázka znie kade tá cesta povedie,na to som aj ja zvedavý. Nie akou technológiou sa postaví ale trasa je zaujímavá. Tam nebude problém s pozemkami so samosprávou,povoleniami, atď...? A keď nebude, tak prečo sa rovno nestavia diaľnica? Pozrel sa tam niekto na mapu? Veď PB sa nedá obísť a ani ty Antimander nie si schopný napísať kadiaľ tá cesta má ísť. Toto neber osobne, ale ja to takto píšem,lebo nevidím reálnu možnosť aby sa niekde narýchlo zbúchala nejaká cesta pre kamióny,kde sú roky problémy dohodnúť sa na trase a povolení na stavbu. A zvlášť v teréne v okolí PB. Aj keď je to asi tajomstvo, musíš mať názor o reálnosti trasovania takejto cesty.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 18:07
od Antimander
Pozorovateľ napísal:Otázka znie kade tá cesta povedie, ...ani ty Antimander nie si schopný napísať kadiaľ tá cesta má ísť. Toto neber osobne, ale ja to takto píšem,lebo nevidím reálnu možnosť aby sa niekde narýchlo zbúchala nejaká cesta pre kamióny,kde sú roky problémy dohodnúť sa na trase a povolení na stavbu. A zvlášť v teréne v okolí PB. Aj keď je to asi tajomstvo, musíš mať názor o reálnosti trasovania takejto cesty.


Pozorovateľ,

protirečíš si a nepozorne čítaš moje príspevky, ja nie som neschopný, ja len nemôžem napísať to, čo sa pýtaš(te), ako to mám pochopiť ak nie osobne. "Nie som schopný", ... váž slová. :lol:

Cesta sa postaviť reálne dá, ... Caesar by ti napísal, čo je to "zbúchaná cesta", ... ja ti napíšem, že ani terén problémy robiť nebude.

Ja poznám podmienky zmluvy KIA, a poznám aj ceny pokút a penále, napr. to zverejnené, že 100 dní omeškania výstavby stojí 4 mld. SKK, to je len malá časť. Myslíš, že by sa inak tomuto problému venovali aj MDPT, aj NDS, aj SSC, aj MF SR aj MH SR, ... vláda? Náhradná dopravná varianta zaťažuje všetkých, aj finančne.

Problémy by boli, pozemky (ale nie všade), ale stavať by sa stavalo. Nejde o to, že ja niečo nenapíšem, ja som napísal, že nemôžem napísať.

Nemôžem znamená, že nemôžem. Nenapíšem. Nie som Caesar, ktorý napíše a následne vymaže či dokonca odíde z fóra. :shock:

Ohrozuje to záujmy tých, ktorých zastupujem a tým aj moje záujmy. :!:

A konkrétne PB je problematické mesto :shock: , má dosť zlé hodnotenie pre investorov v dopravnej infraštruktúre :? , inak sa k nemu pristupuje, dosť opatrno, ... z pohľadu "sveta" je na vine tomu, že tadiaľ dodnes nie je D1, mesto PB, nie vláda a štát, len si to nevedia stále aj PB-čania sami uvedomiť, v tom je problém. Všetci len vinia štát, pričom ten na vine nie je. A viem, čo píšem, ja sledujem tento problém už dlhé roky. Je to vydieranie samosprávou - cez byty, cesty.

A na záver, ano mám prehľad o slovku "reálnosť", viackrát som ho napísal a reálnosť trasovania tam je. Ale hádať sa o tom nebudem.

To už skôr nereálne je mať nejaký extra pruh na ceste do ZA cez PB, to sa nedá, ... dalo by sa, ale doprava v PB by skolabovala. :wink:

A k diaľnici, na to je iná téma a myslím si, že vieš, prečo sa D1 cez PB nestavala, to vôbec nesúvisí s pozemkami, až v poslednom období, keď už nebolo "čo vytiahnuť".

A pripomínam, že KIA zrejme bude stačiť železnica. :P

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 18:22
od fh
Požijeme, uvidíme. Ja som skeptik a neverím na náhradné riešenia. Ja tu nemám v úmysle rozoberať príčiny prečo sa nestavia cez PB , mne sa k tomu cez SS vyjadril veľmi jasne Alexander Veľký a to mi stačí. Ale zaujíma ma čo sa bude diať, lebo to je na Slovensku modelová situácia riešenia takéhoto problému. Antimander ty vieš, ale nepovieš,len píšeš,že vieš. Je len prirodzené,že chrániš svoje záujmy. Caesar sa vrátil na fórum a ja som tomu rád,tiež sa rozhoduje čo urobí v rámci svojich záujmov. Dúfam, že tu ostane.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 18:43
od Antimander
Pozorovateľ napísal:Požijeme, uvidíme. Ja som skeptik a neverím na náhradné riešenia. Ja tu nemám v úmysle rozoberať príčiny prečo sa nestavia cez PB , mne sa k tomu cez SS vyjadril veľmi jasne Alexander Veľký a to mi stačí. Ale zaujíma ma čo sa bude diať, lebo to je na Slovensku modelová situácia riešenia takéhoto problému. Antimander ty vieš, ale nepovieš,len píšeš,že vieš. Je len prirodzené,že chrániš svoje záujmy. Caesar sa vrátil na fórum a ja som tomu rád,tiež sa rozhoduje čo urobí v rámci svojich záujmov. Dúfam, že tu ostane.


Pozorovateľ dostal odpoveď v SS. :wink:

Téma je Vrtižer, stavia sa, platí sa, ... aj keď bude problém otvorenia r. 2006, na to štát "nemá žiadne páky". :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2005 08:09
od devil
Ja poznám podmienky zmluvy KIA, a poznám aj ceny pokút a penále, napr. to zverejnené, že 100 dní omeškania výstavby stojí 4 mld. SKK, to je len malá časť. Myslíš, že by sa inak tomuto problému venovali aj MDPT, aj NDS, aj SSC, aj MF SR aj MH SR, ... vláda? Náhradná dopravná varianta zaťažuje všetkých, aj finančne.


V zmluve sa pise 100 omeskania...ale vo vystavbe zavodu a nie D1. Na D nie je ziadna sankcia ak sa nestihne. Nahradne riesenie je skor v zaujme PB. V take vsak takisto neverim, resp. iba v v zeleznicu. Je 2kolajova a elektrifikovana, tak neviem v com je problem, aj ked vyznam zeleznice v preprave uz nie je taky ako predtym.

Skor som zvedavy ci sa stihne posledny usek HP-Strazov aspon ako 2pruhovka do konca 2006( :?: ), lebo ako 2+2 tazko.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2005 13:46
od wazari
Nasiel som taky jeden zaujimavy material, mozno niekoho zaujme, netyka sa priamo dialnic, ale kedze tema sa tu ciastocne rozobera:

Správa o súčastnej situácii a možných rizikách ďalších vplyvov Projektu KIA/HYUNDAI na verejné financie

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

Bude to tam, kym to neprerokuje vlada.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2005 15:50
od Antimander
devil napísal:Na D nie je ziadna sankcia ak sa nestihne.


devil,

tak to sa teda mýliš. Vláda dala sľub, písomný záväzok, že D1 (aj na 1/2 profil) bude v r. 2006 až po závod KIA. A sankcie tam teda sú a dosť tvrdé. :wink:

Alebo si snáď čítal celú zmluvu, aj v prekladoch? :twisted:

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2005 06:50
od devil
devil,

tak to sa teda mýliš. Vláda dala sľub, písomný záväzok, že D1 (aj na 1/2 profil) bude v r. 2006 až po závod KIA. A sankcie tam teda sú a dosť tvrdé.

Alebo si snáď čítal celú zmluvu, aj v prekladoch?


Zmluvu som cital, a mylis sa ty. Za nedokoncenie D do 2006 ziadne sankcie nie su.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2005 14:04
od Antimander
devil napísal:Zmluvu som cital, a mylis sa ty. Za nedokoncenie D do 2006 ziadne sankcie nie su.


Ja sa v tomto nemýlim. To, čo sa na Slovensku zverejnilo nie je celý materiál. :wink: A dôležité pasáže zmluvy majú charakter, tajné.

Avšak devil, za cenu zbytočného sporu, dávam Ti za pravdu. Naviac KIA je spokojná so železnicou.

Len zopakujem, že doprava je v rukách SDKÚ. To, čo sa zverejní, nesmie poškodiť SDKÚ. Podobný "krach" bol aj s RK R1 a následným napojením Levíc cestou I. triedy na 2+2 pruhy, do r. 2009.

Ale téma je Vrtižer. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2005 17:34
od Caesar
Na tomto úseku podľa mojich informácií zatiaľ žiadne vážne problémy nie sú.

Stavia sa tak, aby bol úsek čo najskôr otvorený, štát garantuje presné platby. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 17:17
od Adaios
Caesar napísal:Na tomto úseku podľa mojich informácií zatiaľ žiadne vážne problémy nie sú.

Stavia sa tak, aby bol úsek čo najskôr otvorený, štát garantuje presné platby. 8)


Mam podobne info. Aj od stavbarov, aj od statu.

Toto je narocny dialnicny usek a budu mat stavbari este co robit, aby sa tu v r. 2006 otvoril aspon 1/2 profil, aj ked moje info su, ze je tu dost penazi aj na cely profil. :wink: