Stránka 201 z 258

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 16:23
od devil
Uz to vidim ako vychvalujes vybornu cenu.

myslis ze v rieke vah by to stalo tolko ako v sirom mori ? to snad nie ?

Ty si myslis, ze v tych rozsypavajucich sa skalnych svahoch by to bolo lacne kotvit? Ak to ma byt D/RC, musi tam byt aj paralelna cesta pre vozidla, ktore nemozu na dialnicu. Je to nepriechodne z environmentalneho hladiska, takze take rozhodnutie by viedlo iba k zablokovaniu vystavby, co samozrejme tebe nesmierne vyhovuje.
A samozrejme stratil by sa efekt uspory 8 km na useku HP-DS, co Ta skre asi zo vsetkeho najviac.
,
aspon vies ake su to skaly ale take iste skaly mas pod zemou kde netusis na co narazis. paralelna cesta - myslis taku ktoru na velkej casti nema ani R1 ? malo sa to robit uz davno vtedy environmentalne hladisko nebolo take silne. 8 km usporu sme uz preberali. smer PB-MT usetri 8 km a smer CA-MA si nadbehne par km, ibaze to pustis cez rondel v ZA co je vysmech ked dialnica ma pomoct obchadzat mesta a obce. a uplne pokrytecke je ked zastancovia chorej myslienky obsluhy uzemia argumentuju skratenim trasy.

Neviem, či ľahšie (aj keď si to nemyslím). Ale aj keby to stálo polovicu a o dva roky skôr, je to masívny, nechutný a prakticky nezmazateľný zásah do prostredia, ktorý našťastie v našich podmienkach nemá šancu prejsť.

tak vela stastia, dufajte ze sa to stihne do 2023 a potom mozete podakovat, a este raz podakovat zvysku Sk ze sa VAM na to poskladali spolu s dalsimi dialnicami v kraji za cca 3 miliardy + to co este bude.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 16:38
od metelesku.blesku
devil napísal: myslis ze v rieke vah by to stalo tolko ako v sirom mori ? to snad nie ?

Myslíš že prekryť celú rieku Váh diaľnicou je super riešenie? To snáď nie?

8 km usporu sme uz preberali. smer PB-MT usetri 8 km a smer CA-MA si nadbehne par km, ibaze to pustis cez rondel v ZA co je vysmech ked dialnica ma pomoct obchadzat mesta a obce. a uplne pokrytecke je ked zastancovia chorej myslienky obsluhy uzemia argumentuju skratenim trasy.

Hlavný a najvyťaženejší smer bude PB - MT.

tak vela stastia, dufajte ze sa to stihne do 2023 a potom mozete podakovat, a este raz podakovat zvysku Sk ze sa VAM na to poskladali spolu s dalsimi dialnicami v kraji za cca 3 miliardy + to co este bude.

A kedy sa bude zvyšok slovenska môcť poďakovať Nitre, že sme im postavili pár km 4 pruhovej cesty I. triedy v poli (R1) za 4 miliardy???

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 17:09
od devil
Myslíš že prekryť celú rieku Váh diaľnicou je super riešenie? To snáď nie?

a kde som napisal taketo nieco ? ja stale pisem o povrchom variante s kratkym tunelom v trase zeleznice. naozaj si niekto mysli ze zeleznicu stavali blbci a teraz sa dialnica stavia spravne?

Hlavný a najvyťaženejší smer bude PB - MT.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38986

A kedy sa bude zvyšok slovenska môcť poďakovať Nitre, že sme im postavili pár km 4 pruhovej cesty I. triedy v poli (R1) za 4 miliardy???

to nie je pravda. stavebne naklady boli do 1 mld. 4 mld. su vratane bankarskych urokov, udrzby a prevadzky na 30 rokov. to potom napocitaj uroky za meciarove ery s dobehom za dzurindu, Príkladom zlého fungovania fondov bol Štátny fond cestného hospodárstva, ktorý v roku 2000 nezávisle od štátu čerpal zahraničnú pôžičku pri omnoho vyšších úrokoch, než by musel platiť štát.
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/2258/St ... dy-zrusili
uroky za dzurindu pri zalozeni nds a uvery od EIB/EBRD a vsetky naklady na prevadzku a udrzbu statnych dialnic za 30 rokov. kolko stoji prevadzka/udrzba tunela oproti prevadzke beznej dialnice ??

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 17:33
od metelesku.blesku
devil napísal:a kde som napisal taketo nieco ? ja stale pisem o povrchom variante s kratkym tunelom v trase zeleznice. naozaj si niekto mysli ze zeleznicu stavali blbci a teraz sa dialnica stavia spravne?

Kombinácia mostov a tunelov v dĺžke viac ako 5km je fakt úspora oproti súčasnému stavu. A to by v tomto úseku bolo tak či tak viac tunelov, ako mostov.
https://sk.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0xT16EN0Lj
Alebo kade by si chcel akože ťahať tú diaľnicu, aby tam bol len nejaký krátky tunel? Lebo popri I/18, železnici a rieke Váh tam už toho miesta veľa nezostalo. Či tvoja prozreteľnosť tam vidí to čo iní nie?



to nie je pravda. stavebne naklady boli do 1 mld. 4 mld. su vratane bankarskych urokov, udrzby a prevadzky na 30 rokov. to potom napocitaj uroky za meciarove ery s dobehom za dzurindu, Príkladom zlého fungovania fondov bol Štátny fond cestného hospodárstva, ktorý v roku 2000 nezávisle od štátu čerpal zahraničnú pôžičku pri omnoho vyšších úrokoch, než by musel platiť štát.
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/2258/St ... dy-zrusili
uroky za dzurindu pri zalozeni nds a uvery od EIB/EBRD a vsetky naklady na prevadzku a udrzbu statnych dialnic za 30 rokov. kolko stoji prevadzka/udrzba tunela oproti prevadzke beznej dialnice ??

Takže obhajuješ a považuješ za normálne, že za niečo v hodnote 1 mld. zaplatíme o 4x viac, t.j. 4 mld.? Chápem to správne? A to v čase keď aj najdrahšie hypotéky na 30 rokov boli preplácané maximálne dvojnásobne (r. 2009), pričom štát a veľké firmy mali výhodnejšie úverovanie ako fyzické osoby?
Tú 2 mld. údržbu na juhu v poli dúfam že považuješ za vtip. Rovnako ako občania SR, ktorí sa na túto srandu skladajú.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 18:30
od Jano1
devil napísal: myslis ze v rieke vah by to stalo tolko ako v sirom mori ? to snad nie ?

To som ani nikde netvrdil, len to ze sa to da postavit, neznamena, ze je to dobre riesenie pre Strecno. 330 mil.E/km je az galakticky niekde uplne inde nez su nase moznosti. Takze argumentovat, ze nieco take niekde dokazu nie je na mieste.

devil napísal:aspon vies ake su to skaly ale take iste skaly mas pod zemou kde netusis na co narazis.

To by Ti presne vysvetlil magnus, len sa nam nejako vytratil.

devil napísal:paralelna cesta - myslis taku ktoru na velkej casti nema ani R1 ?

Sa tam prehnane setrilo a aspon nejaku paralelnu cestu ma takmer na celej dlzke. Ze SSC nie je schopna za cele desatrocia postavit jeden most cez rieku, to uz je ina tema.

devil napísal:8 km usporu sme uz preberali. smer PB-MT usetri 8 km a smer CA-MA si nadbehne par km, ibaze to pustis cez rondel v ZA co je vysmech ked dialnica ma pomoct obchadzat mesta a obce.

Ale ja neriesim CA-MT, ale PB-MT, Rajecku dolinu a juh ZA. CA-MT bude jazdit ciastocne cez ZA,juh, co je uspora okolo 1-2 km, ale prevazne popod Strecno.

Podstatne je, aby hlavna tranzitna trasa sa dostala z mesta a to D1 splni.

devil napísal:a uplne pokrytecke je ked zastancovia chorej myslienky obsluhy uzemia argumentuju skratenim trasy.

Tak tomu prilis nerozumiem. V mojom ponimani je obsluha uzemia prepojenie okresnych miest a doplnkovo ostatnych miest. Na R2 ma/bude mat aj kdejaka dedina svoju MUK, na D1 sa to tiez deje, ale v mensom rozsahu. V konkretnom pripade HP-DS napoji ZA na hlavnu dialnicnu tepnu a zlepsi dostupnost na dialnicu pre mesta a obce v Rajeckej doline

devil napísal:tak vela stastia, dufajte ze sa to stihne do 2023 a potom mozete podakovat, a este raz podakovat zvysku Sk ze sa VAM na to poskladali


Bezpochyby vsetci mimo ZA kraja, vratane turistov, aj zo zahranicia a medzinarodneho tranzitu, urcite D1,D3 v ZA kraji nevyuziju. :roll:
A na R1 Pribina sa vsetci s radostou skladaju.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 21:23
od jarino
Z pohľadu financovania je v záujme všetkých, aby LL - DS aj D1 okolo RK boli do roku 2023 hotové.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 22:34
od Mawerick81
mozno by to stalo za uvahu, keby tu islo o zaujem.. ale tu ide len o to, ze ak by to malo ist inym variantom, treba cely proces odnova,, cize niekolkorocne zdrzanie, a o to ide tym, co spochybnuju sucasny variant.. vobec by nevadilo, ze NDS by vyprasila eniaze za uz vyrazene obe rury.. len nech sa to odsunie o co najdlhsie,, za ten cas by sa postavila cela R2,, iba kvoli tomuto tu Devil, DRX a ini tak strasne bojuju proti comukolvek co sa tu stavia..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 09:42
od Cybersoc
jarino napísal:Skanska v tom prípade nebola vylúčená pre kartel. Pre kartel poletelo konzorcium okolo Doprastavu.

https://ekonomika.sme.sk/c/7174102/dial ... etovi.html

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 09:57
od jarino
V tom článku nikde nie je uvedené, že konkrétne v prípade tohto úseku bolo združenie vylúčené pre kartel.
Združenie bolo vylúčené pre vzdialenosti medzi únikovými dverami, ktoré nespĺňali podmienky NDS (už je na diskusiu, či to je objektívny problém alebo kreativita kompetentných).
https://www.etrend.sk/ekonomika/skanska ... snove.html

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 10:19
od aquila
skanska to aj rozporovala a ak si dobre pamatam tak aj UVO dalo za pravdu skanske a potom je znovu vylucil aj kvoli tomu ze boli aj v tom karteli

ludia z doprastavu & co to brali tak, ze zakazka nemoze ist za ziadnu cenu skanske aj ked ju oni nedostanu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 10:26
od nonick
Devil, v teme "Plány diaľnic a RK do budúcnosti" si pisal, ze 4 km estakada je "jeden z najnarocnejsich usekov ZV-KE", "porovnatelne narocna" so soroskou.

Pri D1 to neplati a 5 km estaktada dokonca s kratkym tunelom je zrazu oproti tunelu vyrazne uspornejsie riesenie? Tak ako?

Nemyslim si, ze by dialnica na pilieroch zalozenych vo svahu alebo v koryte rieky bola vyrazne lacnejsia, kvoli moznym zosuvom skor naopak. Porovnanie s trasovanim zeleznice je nezmysel, uz len kvoli tomu, ze zeleznica ma sirku 7 metrov, dialnica 26. A rovnaky nezmysel je uvadzat tu na porovnanie cinske ceny, ktore pre nas nie su nijako smerodajne. V Cine stavaju vysokorychlostne trate (350 km/h) na viaduktoch za 7-9 mil. eur na kilometer. U nas za taku cenu nevieme ani zrekonstruovat staru trat na 160 v povodnom trasovani.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 15:02
od KN.SK
ondrejko_t napísal:...myslim, ze by sa vsetci motoristi podakovali a dakovali by kazdu zimu, keby ich tam klzalo, kedze by tam bolo skoro stale mokro. dalsi co by dakovali, by boli ekologovia, keby tu vsetku posypovu sol a kamienky vzdy splachovalo do Vahu.
Heej, Pan Boh zaplat.
Subtropická vlhká klíma, no v zime je chladno, občas sneh je v provinčnom hlavnom meste Wu-chan:
43154 Je to od Wu-chanu ďalej, ale je tam asi teplejšia klíma, ako pri Strečne a pod Strečnom. Hmly asi iste tam bývajú, poľadovica, i z nej, asi málokedy.

Wuhan's climate is humid subtropical (Köppen Cfa) with abundant rainfall and four distinctive seasons. Wuhan is known for its very humid summers, when dewpoints can often reach 26 °C (79 °F) or more. Historically, along with Chongqing and Nanjing, Wuhan is referred to as one of the "Three Furnacelike Cities" along thejangtze River for the high temperatures in the summertime. However, the climate data of recent years suggests that Wuhan is no longer among the top tier of "The hottest cities in summer" list, the New Four Furnacelike Cities are Chongqing, Fuzhou, Hangzhou, and Nanchang. The Spring and autumn are generally mild, while winter is cool with occasional snow. The monthly 24-hour average temperature ranges from 4.0 °C (39.2 °F) in January to 29.1 °C (84.4 °F) in July. Annual precipitation totals 1,320 mm (52 in), the majority of which falls from April to July; the annual mean temperature is 17.13 °C (62.8 °F), the frost-free period lasts 211 to 272 days. With monthly possible sunshine percentage ranging from 31 percent in March to 59 percent in August, the city proper receives 1,865 hours of bright sunshine annually. Extreme low and high temperatures recorded are −18.1 °C (−1 °F) on 31 January 1977 and 39.7 °C (103 °F) on 27 July 2017 (unofficial record of 41.3 °C (106 °F) in 1934).
1172

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2019 21:08
od devil
Takže obhajuješ a považuješ za normálne, že za niečo v hodnote 1 mld. zaplatíme o 4x viac, t.j. 4 mld.? Chápem to správne? A to v čase keď aj najdrahšie hypotéky na 30 rokov boli preplácané maximálne dvojnásobne (r. 2009), pričom štát a veľké firmy mali výhodnejšie úverovanie ako fyzické osoby?
Tú 2 mld. údržbu na juhu v poli dúfam že považuješ za vtip. Rovnako ako občania SR, ktorí sa na túto srandu skladajú.

neviem kde som pisal o 2 mld udrzbe.....zo 4 mld treba odpocitat naklady na udrzbu a opravy, potom treba zohladnit cenu penazi lebo vsak splatka v 2019 ma nizsiu hodnotu ako v 2009 a stale to bude nizsia a nizsia hodnota a to kvoli takemu "zazraku" s menom inflacia. a netreba zabudat ze aj stat za meciara si poziciaval velmi nevyhodne a aj dalsie vyhodnejsie pozicky maju svoje uroky.

cize po zohladneni horeuvedeneho to urcite nie su 4 mld. ale vyrazne menej, ze kolko presne nikto nevie.

Ale ja neriesim CA-MT, ale PB-MT, Rajecku dolinu a juh ZA. CA-MT bude jazdit ciastocne cez ZA,juh, co je uspora okolo 1-2 km, ale prevazne popod Strecno.

takze neriesis. tak potom je to v poriadku. :lol: a ja si myslim ze je otazka casu a bude nastolena poziadavka SO ZA.

Devil, v teme "Plány diaľnic a RK do budúcnosti" si pisal, ze 4 km estakada je "jeden z najnarocnejsich usekov ZV-KE", "porovnatelne narocna" so soroskou.
soroska bude 4 km tunel v poloprofile, visnove, zilina a ovciarsko je 10 km tunelov v plnom profile. soroska sa odhaduje na 300mega a tieto budu stat nasobne viac. ale pre niekoho su to mozno nepodstatne detaily. nevadi, neobtazujte sa faktami, snivajte svoj tunelovy sen, aspon chvilu si mozete namyslat ze ste na urovni svajcu ako to pisal vas vodca na bilbordoch v 1998.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2019 12:31
od Jano1
devil napísal:soroska bude 4 km tunel v poloprofile, visnove, zilina a ovciarsko je 10 km tunelov v plnom profile. soroska sa odhaduje na 300mega a tieto budu stat nasobne viac. ale pre niekoho su to mozno nepodstatne detaily. nevadi, neobtazujte sa faktami, snivajte svoj tunelovy sen, aspon chvilu si mozete namyslat ze ste na urovni svajcu ako to pisal vas vodca na bilbordoch v 1998.


Len na D1 aj niekolko nasobne intenzity a vyrazne vacsia uspora casu, sammozrejme pre nasobne viac vozidiel, niekolko nasobne skratenie trasy oproti Soroske.

devil napísal:ja si myslim ze je otazka casu a bude nastolena poziadavka SO ZA.

Kedy o 10, o 20 rokov? Kedy sa to bude realizovat o 30, o 40 rokov, ci este neskor? Ohanas sa tym, ze na R2 sa nic s malymi intenzitami seriozne nepripravuje a toto sa vari seriozne pripravuje???

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2019 13:07
od devil
ale to nie je o niekolkonasobnych intenzitach ale ze sa zvolilo komplikovane a drahe riesenie ktore dokonca nebude vhodne pre velku cast aut. tie auta tunel nepostavia aj keby ich bolo 100k.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2019 16:41
od Jano1
devil napísal:nebude vhodne pre velku cast aut.

Bez zavahania, vhodne "pre velku cast aut".

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2019 21:44
od jolu
Túto nevhodnosť pre velkú časť áut som teda nepochopil.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2019 13:59
od metelesku.blesku
devil napísal:
Takže obhajuješ a považuješ za normálne, že za niečo v hodnote 1 mld. zaplatíme o 4x viac, t.j. 4 mld.? Chápem to správne? A to v čase keď aj najdrahšie hypotéky na 30 rokov boli preplácané maximálne dvojnásobne (r. 2009), pričom štát a veľké firmy mali výhodnejšie úverovanie ako fyzické osoby?
Tú 2 mld. údržbu na juhu v poli dúfam že považuješ za vtip. Rovnako ako občania SR, ktorí sa na túto srandu skladajú.

neviem kde som pisal o 2 mld udrzbe.....zo 4 mld treba odpocitat naklady na udrzbu a opravy, potom treba zohladnit cenu penazi lebo vsak splatka v 2019 ma nizsiu hodnotu ako v 2009 a stale to bude nizsia a nizsia hodnota a to kvoli takemu "zazraku" s menom inflacia. a netreba zabudat ze aj stat za meciara si poziciaval velmi nevyhodne a aj dalsie vyhodnejsie pozicky maju svoje uroky.

cize po zohladneni horeuvedeneho to urcite nie su 4 mld. ale vyrazne menej, ze kolko presne nikto nevie.


V Rakúsku približne v rovnakej dobe (2009) a v približne rovnakom rozsahu výstavby (50 km) realizovali tiež PPP za cca 1 miliardu Eur. V tejto cene sú už splátky na 30 rokov očesané o "zázrak menom inflácia".
A tou poslednou vetou si "zabeu". :lol:
4 mld. je vysúťažená a podpísaná konečná cena. :roll:
Jednoduchá matematika. AUT 1 mld. vs. SVK 4 mld. V Rááákuskúúú im asi nikto nepovedal o cene peňazí a jej hodnote v roku 2039.
Takže prepáč, sekol som sa. My pri porovnaní s PPP v AUT platíme navyše za údržbu 57 km úzkej R1 skoro 3 miliardy a nie "iba" 2. T.j. skoro 100 miliónov ročne (1,75 mil/km). Pre porovnanie NDS za údržbu 795,99 km D/R/ciest I. triedy dala v roku 2018 88 miliónov (0,11 mil/km). Ale však jasné, Mečiar tiež, tak môžme donemoty.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2019 14:16
od Vlados
Všetkým nám je jasné, že PPP na slovensku je len a len tunel. Žiaľ, je zopár jedincov, ktorí sú toto ochodne tolerovať lebo išlo o R1 a pritom si neuvedomujú, že za tie preplatené prostriedky mohla byť dokončená napr. plnoprofilová R-ka do Košic alebo zbytočné spojenie BB-RK.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2019 22:09
od Mayllo
devil napísal:ale to nie je o niekolkonasobnych intenzitach ale ze sa zvolilo komplikovane a drahe riesenie ktore dokonca nebude vhodne pre velku cast aut. tie auta tunel nepostavia aj keby ich bolo 100k.


keby pred tunelom Vyšnové postavyli mýtnicu ako pri prejazde napr. Karawankentunnel, a to je len jedna rura a platiš 7 € za prejazd, Katschbergtunnel podobne 5,50€ dvojrurový, keby dali len 2€

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2019 22:28
od nevo83
Vlados suhlasim, ale bojim sa, ze ak by nebolo to PPP tak to stat stavia doteraz a mozno este este 5r navyse... NDS je jedna neschopna institucia

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2019 23:54
od oldmostar
UFF
takze nakoniec mali Taliani pravdu. Mohlo sa stavat a miesto toho to rok stoji.
https://www.etrend.sk/ekonomika/medzinarodni-experti-neuznali-argumenty-nds-za-visnove-tak-opat-priplati.html

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 00:32
od metelesku.blesku
Takže jadrom sporu je tých 8 mesiacov meškania v tuneli a nie 2 ročné meškanie Remetu s mostami? No tak to sa potom nemôžme čudovať, keď tento spor NDS prehrá a my to zase zaplatíme.
A za čo to Taliani s Remetom dostali tých 25 mega? Za upratanie staveniska pre Dopras....? Ehm, teda, pardón, víťaza tendra som chcel napísať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 07:44
od nevo83

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 09:47
od jozin z bazin
Celkom pruser, ked sa kratko pred volbami ukazalo, ze to do... domrvili :-)
To sa bude tazko obhajovat pred volicmi ...