Stránka 3 z 35

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 10:41
od patriot
i15 napísal:aha... no som zvedavy, ci tento rok zacne zhotovitel len vybavoval SP a vykupovat pozemky, alebo zacne aj realne stavat


snáď investor :o

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 12:16
od i15
D1 Jablonov – Studenec
Úsek diaľnice má vydané územné rozhodnutie, ktoré nadobudlo platnosť dňom 31.1.2007. Zabezpečujú sa podklady na verejnú súťaž. Podmienky súťaže sú upravené tak, aby zhotoviteľ stavby spracoval projekt pre stavebné povolenie vrátane inžinierskych činností, majetkovoprávneho vyrovnania pozemkov a vybavenia stavebného povolenia v zmysle „žltého FIDICu“. („Dodaj a vyprojektuj – postav“). V prípade úspešného tendra bude stavba začatá v roku 2008."

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 12:20
od patriot
aha, pardon, ja som si neuvedomil, že to ide cez PPP

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 12:25
od i15
nejde, ale aspon si otestuju, ako ten FIDIC funguje v praxi...

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2008 13:15
od Lionheart
viete mi niekto blizsie vysvetlit co znamena zlty FIDIC?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2008 16:29
od i15
mas to na predchadzajucej a pred-predchadzajucej strane:

Podmienky súťaže sú upravené tak, aby zhotoviteľ stavby spracoval projekt pre stavebné povolenie vrátane inžinierskych činností, majetkovoprávneho vyrovnania pozemkov a vybavenia stavebného povolenia v zmysle „žltého FIDICu“. („Dodaj a vyprojektuj – postav“).

mne to pripada ako taky test pred rozbehnutim PPP, kedze tam by sa podla mojich info malo postupovat podobne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2008 07:46
od Lionheart
to je mi jasne, skor som myslel ci niekto pozna ako to funguje v praxi, ci sa to uz niekde na SR realizovalo alebo v susednych krajinych ake predpisy to upravuju (EU?) atd.

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2008 10:16
od devil
podla mna je to hlavne kvoli pozemkom, az po ich vysporiadani sa vyda SP, sukromny investor vacsinou lepsie zvlada vykup pozemkov, nie je viazany statnymi znaleckymi cenami, dokaze sa lepsie individualne dohodnut s majitelmi a prip. vyplatit aj vyssie sumy za m2 kedze na celkovej cene dialnice sa to az tak neprejavi.

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2008 10:23
od Lionheart
aha, tak to je zaujimave - uz sa to niekde inde osvecilo?

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 08:34
od stanog
Z vládnej správy zo septembra: "Predpokladaný začiatok stavby úseku D1 Studenec - Behárovce je takisto v decembri tohto roka. Právoplatnosť územného rozhodnutia pre plný profil tohto diaľničného úseku bola potvrdená koncom júna 2007. Zabezpečujú sa ešte podklady potrebné pre stavebné povolenie. Výstavba úseku D1 Jablonov - Studenec by mala v prípade úspešného tendra začať taktiež v tomto roku, bez upresnenia termínu. "

Tieto vládou ešte v septembri prezentované termíny sú podľa mňa nereálne, a to že ešte nemajú povolenia znamená že reálna výstavba nezačne skôr ako o 1-2 roky

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 13:05
od Andrej
Ak nebol doteraz vyhlaseny tender, nie je sanca zacat to stavat este tento rok. Uspech bude, ak sa to zacne na jar - co je v podstate jedno, kedze aj tak by dovtedy toho vela nestihli :). Otazka skor znie, ci je to pre fica priorita a chce otvarat nejake useky dialnic aj na vychode :)

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 13:43
od Cestár
Na východe istotne do volieb otvorí 7 km D1 PO-Svinia.

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 13:45
od Andrej
Myslel som tesne pred volbami, teda v ramci volebnej kampane ;). Aj ked obavam sa, ze aj D1 PO-Svinia sa bude az vtedy otvarat :roll:

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 13:47
od Cestár
Tesne pred voľbami netreba otvárať ... stačí rozostavať napr.: D1 obchvat Prešova a D1 Budimír-Bidovce. To poteší všetkých od línie PO-KE na východ vrátane týchto metropol.

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 13:58
od i15
pri PO nech radsej rozostavaju R4ku...

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 17:02
od Tomas PO
Cestár napísal:Tesne pred voľbami netreba otvárať ... stačí rozostavať napr.: D1 obchvat Prešova a D1 Budimír-Bidovce. To poteší všetkých od línie PO-KE na východ vrátane týchto metropol.

Tak rozostavanie tychto usekov tipujem najskor na 2014. Nie dokoncenie stavby, ale rozostavanie. MAximalne sa do roku 2010 podari rozostavat druhu etapu nabreznej od mestkej haly k ZVL.

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 20:39
od Cestár
myslíš si Tomáš, že kameň sa nedá poklepať skôr ? :twisted:

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 23:09
od i15
Cestár napísal:myslíš si Tomáš, že kameň sa nedá poklepať skôr ? :twisted:


jasne ze ano, ale potom sa kvoli "problemom s pozemkami" stavba natiahne na 7 rokov

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 09:22
od joe1024
Andrej napísal:Doplnenie info od NDS: cena: 2.522.928.000 Sk bez DPH
Realizacia: 07/2009 - 07/2012.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=90
Iba 2.5mld na vyse 5km ? A vratane MUK Nemesany ? To su ceny z akeho roku ? 2006 ?

Tiez tu mozme ocakavat, ze bude usek postaveny a kvoli MUK to bude stat dalsie 2 roky, teda do volieb ?

Bolo by skvele, ak by sa to pohlo uz buduci rok.
Tento usek by sa vyhol tomu stromoradiu, co je za Braniskom, vsak ? Neviem si teraz velmi dobre predstavit, ako to tam chcu napojit na uz existujuce pruhy v tom kopci (smerom dole k tunelu).

Cestar : Len aby sa nakoniec PO-Svinia pred volbami aj otvorilo, uz im zostavaju len 2 sezony, a ak tu dalsiu nasadia tempo ako pocas tej poslednej, tak pred volbami budeme pocut len dalsie vyhovorky.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 09:25
od Tomas PO
Cestár napísal:myslíš si Tomáš, že kameň sa nedá poklepať skôr ? :twisted:

Pre mna poklepanie kamena nic neznamena. Ale pre Ficovych volicov mozno hej.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 09:39
od Andrej
joe1024 napísal:Iba 2.5mld na vyse 5km ? A vratane MUK Nemesany ? To su ceny z akeho roku ? 2006 ?

Ano, z roku 2006. Neviem, preco ti to pride malo, kedze je to usek prakticky na rovine (tych zopar pahorkov v dnesnej dobe nie je problem). Oproti porovnatenlemu useku na R2 (napr. obchvat Figy v 1/2 profile) je to praveze vcelku dost :roll:

joe1024 napísal:Cestar : Len aby sa nakoniec PO-Svinia pred volbami aj otvorilo, uz im zostavaju len 2 sezony, a ak tu dalsiu nasadia tempo ako pocas tej poslednej, tak pred volbami budeme pocut len dalsie vyhovorky.

neboj, fico dohliadne na to, aby mohol strihat pasku este pred volbami, Presov je velke mesto ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 11:27
od i15
joe1024 napísal:
Andrej napísal:Doplnenie info od NDS: cena: 2.522.928.000 Sk bez DPH
Realizacia: 07/2009 - 07/2012.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=90
Iba 2.5mld na vyse 5km ? A vratane MUK Nemesany ? To su ceny z akeho roku ? 2006 ?


joe1024, preco je podla teba 500 mil/km malo? porovnavas to s nejakym usekom, alebo ta to proste len tak napadlo?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 12:39
od joe1024
Nezda sa mi to ako nejaka horibilna suma, obzvlast, ked je to spolu len 2.5 mld za cely usek. To je financovatelne pomaly ciste len zo statneho rozpoctu, obzvlast ked to ma trvat 3-4 roky (ale je mi jasne, ze tento usek nie je prioritou oproti ostatnym kolabujucim usekom). Proste mi to nepride vela za jeden celistvy usek (hoc mensi) oproti tym stovkam milard korun, ktore sa sklonuju v suvislosti s PPP / Visnovym a pod.

Neviem ci je to porovnatelne s usekom Studenec-Beharovce, kde to vychadzalo len na cca 250 mil/km. Tam si nie som isty, ci to bude len polprofil, ale tuna to bude asi plny profil, vsak ? Pokial ma byt Studenec-Beharovce tiez plny profil, tak si vysvetlujem ten rozdiel v tom, ze v useku Jablonov-Studenec je aj MUK, ktorej hodnotu zatial oficialne nepoznam.

Ale tiez by som bol rad, keby niekto znaly pomerov vedel detailnejsie vysvetlit ten temer dvojnasobny rozdiel za 1 km v tychto dvoch, na seba nadvazujucich usekoch.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 13:00
od i15
Na useku Stdenec-Beharovce (to je inak ten so stromoradim :) ) sa usetrilo znizenim navrhovej rychlosti a nie je tam ani plnohodnotna MUK. A Nemesany-Studenec je predsa len trochu narocnejsi teren, mierne zvlneny. Je tu minimalne jeden vacsi kopec, kvoli ktoremu tam bude musiet byt nejaka ta estakada a zarez.

Ale mozno by sa dalo nieco z tych 2.5mld usetrit, ak by sa pouzili nove normy, ktore povoluju vacsi sklon. Len ci je na to este dost casu?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 16:18
od devil
500 mil/km je vela, na M-J I. etapa je to 400 mil/km aj s 1 km tunelom. druha etapa este menej. to su porovnatelne sumy - 3-400 mil/km.