Stránka 3 z 258

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:20
od sergej
Andrej napísal:Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku.


Sú tie vizualizácie zavesené niekde na nete?

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:30
od Andrej

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:44
od sergej
Vďaka, ja som to už kedysi videl, len som na to pozabudol :)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 22:14
od Andrej
pohodak napísal:kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???


Mne sa zdaju vsetky ceny na usekoch HP-Ivachnova dost privelke a od Bidoviec po MI a UA zase privelmi podhodnotene. Aj mam taky pocit, ze D1 je stavana s pompeznymi parametrami po RK a dalej uz pomenej. Vidno to napr. na useku Vazec-Mengusovce-Janovce.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 23:12
od bystrik
Andrej napísal:
pohodak napísal:kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???


Mne sa zdaju vsetky ceny na usekoch HP-Ivachnova dost privelke a od Bidoviec po MI a UA zase privelmi podhodnotene. Aj mam taky pocit, ze D1 je stavana s pompeznymi parametrami po RK a dalej uz pomenej. Vidno to napr. na useku Vazec-Mengusovce-Janovce.


nie je to preto, ze sa smerom ku Bratislave zvysuje kapacita?

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2006 09:54
od Jonathan
Andrej napísal:
Jonathan napísal:Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.


Velmi podobny teren je aj na R1 Selenec-Beladice (mosty, nasypy, zarezy, podobne vysoke ako tu) a ten usek stoji v prepocte cca 250 mil.Sk/km. Podla mna tu budu zase prehnane parametre. Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku. 1,6 mld. Sk/km mimo tunela je fakt privela.


este dodam

Súčasťou stavby tohto diaľničného úseku je mimoúrovňová križovatka s diaľničným privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina v Lietavskej Lúčke a Stredisko správy a údržby diaľnic (SSÚD) Žilina v Lietavskej Lúčke.

Cize nie len stredisko udrzby, ale aj mimourovnova krizovatka, ktora pri 5 km useku vyrazne zdvihne cenu na kilometer

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2006 14:58
od aquila
aha, no a ten privadzac ma tusim tiez tak nejake 3 km, kedze to bude zaroven obchvat lietavskej lucky a po D1 to bude 2+2

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2006 18:33
od pohodak
davnejsie sa v monitoringu tlace objavila reportaz TV joj z tohto tunela,
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5414 bohuzial v archive na webe uz nie je :?
Zaujali ma tam 2 veci:
1)v zaberoch z vnutra tunela bolo vidno nejaky raziaci stroj, viete mi niekto povedat co to bolo? ked tie zabery "stroja" pochadzaju naozaj z visnoveho a nie su stare, znamena to, ze sa v tuneli momentalne nieco robi :?:
2)spomina sa tam rychlost razenia do 1.5m/den...pri dlzke 7400m by tak len samotne prerazenie (aj pri razeni od oboch portalov) trvalo skoro 7 rokov...zase bol raz janosik dobre informovany? :twisted:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 21:31
od johhan
pohodak 50 mesiacov na kľúč

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 09:15
od random
...pokial si pamatam dobre tak plan zacat vystavbu bol stanoveny na 2007 (skorej druhy polrok) ... ale pri takomto rozpocte alebo bez PPP .. tazko!

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 21:24
od johhan
random 3/4 2007 - do polovice 2007 by sa malo vyriešiť financovanie

mimochodom úsek začína dosť horieť pretože cesta I/18 v úseku cca 2km začína strácať stabilitu a začína sa zosúvať aj s časťou svahu

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 10:05
od Dialniciar
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Za 48 mesiacov je to spodná hranica, takže ideálne by to mohlo byť 54 mesiacov.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 10:07
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Za 48 mesiacov je to spodná hranica, takže ideálne by to mohlo byť 54 mesiacov.


A ešte. Ono môže sa dať 50 mesiacov. Je tam stále limit 2 mesiace, keby išlo všetko úplne ideálne, čo tu nepôjde (štastická predpoveď), ale: stačí, keď štát raz načas nezaplatí alebo niečo nedodrží a potom v prípade stavebných problémov sa to zvalí na štát a bude to ako hovorím stavané dlhšie.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 10:09
od Dialniciar
johhan napísal:random 3/4 2007 - do polovice 2007 by sa malo vyriešiť financovanie

mimochodom úsek začína dosť horieť pretože cesta I/18 v úseku cca 2km začína strácať stabilitu a začína sa zosúvať aj s časťou svahu


johhan, odkiaľ to čerpáš :?: :roll:

V tom prvom, čo sa týka dátumu, je to tak.
Ale v tom druhom to, čo ty píšeš, tak to na tejto ceste platí v celkovej dĺžke 2,6 km a už viac ako 2 roky. :idea: Nestrašme ľudí. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 14:51
od johhan
Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2006 10:11
od Dialniciar
johhan napísal:Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)


Z preťaženie je to potom viac ako 5,4 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2006 23:51
od Lenny
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Takže se nebude razitt NRTM, ale pomocí TBM?

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2006 02:18
od Jarda
Lenny napísal:
johhan napísal:pohodak 50 mesiacov na kľúč


Takže se nebude razitt NRTM, ale pomocí TBM?


Za 50 měsíců by se to dalo stihnout i NRTM ražbou od všech čtyř portálů, kdyby nestaly žádné vážnější komplikce.

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2006 22:45
od johhan
Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 12:34
od Dialniciar
Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 13:18
od Jarda
Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 13:26
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.


Presne takto to je a preto by sa to malo dať celé postaviť PPP, ktoré to spraví poriadne, bude sa o to starať a bude chcieť, aby sa tadiaľto jazdilo a vláda sem dá len doplatok, presne ako keby si splácala akýkoľvek úver. A zároveň by sa počas výstavby mohli "našetrené" financie presunúť na menej nákladné úseky, kde by boli výsledky jasne vidieť pomerne rýchlo.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 16:27
od Jarda
Dialniciar napísal:
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Stále je najväčším problémom hlavne finančné krytie. Kde niet peňazí, niet diaľnic. :roll:


Tak, tak. To je problém, že jde o úsek, který se bude stavět dlouho (určitě déle než jedno volební období) a za velké peníze. Dokud bude jen "žrát" peníze a nebude přinášet efekt, bude spousta takových, kteří to budou kritizovat jako plýtvání financemi.


Presne takto to je a preto by sa to malo dať celé postaviť PPP, ktoré to spraví poriadne, bude sa o to starať a bude chcieť, aby sa tadiaľto jazdilo a vláda sem dá len doplatok, presne ako keby si splácala akýkoľvek úver. A zároveň by sa počas výstavby mohli "našetrené" financie presunúť na menej nákladné úseky, kde by boli výsledky jasne vidieť pomerne rýchlo.


Mohl bys prozradit, jaké (zhruba) parametry smlouvy na tento úsek vidíš jako přiměřené, aby stát neprodělal a byly by ještě přijatelné pro investory?

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 20:26
od Lenny
johhan napísal:Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)


Mohlo mě to napadnout při pohledu na dobu výstavby.

Budou se razit oba tubusy nebi jen jeden :?: V poslední době chodí protichudné informace o tom.

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2006 18:30
od Lenny
Lenny napísal:
johhan napísal:Malo by to byť NRTM s tým že možno zo strany Dubnej skaly sa použije TBM. Ak som to dobre pochopil :-)


Mohlo mě to napadnout při pohledu na dobu výstavby.

Budou se razit oba tubusy nebi jen jeden :?: V poslední době chodí protichudné informace o tom.


Takže už jsem si to našel podle NDS se budou razit oba tubusy, a cena za tento úsek je jen 21,2 miliardy Sk. To mi připomíná tunelový komplex Blanka na Městském okruhu v Praze, ten má podobnou cenu, ale v korunách českých. 8)