Stránka 200 z 258

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2019 17:38
od paldo
@Loe:
km -0,8964 04 je (mínusové) staničenie úseku LL-DS (úplný začiatok úseku) a je to miesto kde končí posledný most z vedľajšieho úseku HP-LL

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2019 22:20
od Jano1
To je tych 896 metrov, ktore odtrhli od useku HP-LL a strcili do useku LL-DS.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2019 17:23
od svaco
zaujímavé info v blog-u
viewtopic.php?f=35&t=24482

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2019 15:06
od Loe
Ďakujem za vysvetlenie páni, rozumiem mínusovému znamienku aj jeho významu. Údaj uvedený v dokumentácií znie "- 0,896 04", ja nerozumiem práve tomu "04", resp. aký má 04 význam. Predpokladám, že NDS nepracuje s presnosťou na centimetre a teda že medzera medzi 0,896 a 04 nie je iba opomenutím.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2019 15:22
od paldo
pozerám výkresy zo stavby a presné označenie jednotlivých rezov (staničení) je dokonca na milimetre - 6 miest za desatinnou čiarkou.... takže toľko k tomu

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2019 13:38
od oldmostar
Dialniciari dokoncili sutazne podklady, tendre chcu vyhlasovat postupne:
http://www.teraz.sk/ekonomika/dialniciari-dokoncili-sutazne-pod/425408-clanok.html

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2019 17:48
od stefanius
NDS vypusta takmer totoznu tlacovu spravu kazdy mesiac.
z 09. 09. 2019:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/su ... su-hotove/

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2019 12:50
od Čumil
Ano, slovo "prerokuju" sa za mesiac zmenilo na "prerokovala" :-)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2019 21:19
od garip
novinari z Pravdy by mali riesenie pre usek pod Strecnom :D
viewtopic.php?f=35&t=24504

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2019 21:51
od frostbite
z celeho clanku je najzaujimavejsia tato veta "Stavba trvala cestárom dva roky a vyžiadala si investície vo výške 70 miliónov dolárov." nieco nepredstavitelne, utopia u nas.. lool :mrgreen: ktory usek dialnice sme dokazali niekedy spravit do 2 rokov? a este v stazenom terene na dne rieky.. my to nedokazeme ani na obycajnej rovine bez mostov a tunelov.. :mrgreen: :oops: kedze sme mafiansky a neschopny stat, prezident kiska(aj ked ho moc nemusim) toto trafil dokonale!

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 06:41
od aquila
u nas by to nebolo realizovatelne. to je zasah do zivotneho prostredia ako prasa. navyse to cinske je len jednoducha cesta. nicmenej terajsie riesenie je OK a bolo by uz davno hotove, keby SMERaci nevysachovali Skansku..

ale sranda je, ze sa objavuje v pravde uz asi treti krat za posledne 3 ci kolko rokov :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 08:58
od devil
tak to mohlo byt.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 09:40
od ondrejko_t
1. ak ide o dialnicu, paci sa mi ukoncenie krizovatkou v tvare T :D :D
2. najlepsia veta je podla mna (k tomu ze to mohlo byt pod strecnom) "Nebola by to síce najkratšia trasa, ale lepší vrabec v hrsti ako holub na streche."
myslim, ze by sa vsetci motoristi podakovali a dakovali by kazdu zimu, keby ich tam klzalo, kedze by tam bolo skoro stale mokro. dalsi co by dakovali, by boli ekologovia, keby tu vsetku posypovu sol a kamienky vzdy splachovalo do Vahu.
Heej, Pan Boh zaplat.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 10:33
od Jonathan
Urcite takato stavba nemohla byt pod Strecnom a ide o ucelove komentovanie.

Prvy rozdiel je, ze tato stavba nie je dialnica na spajanie dalekych cielov, ale ide o privadzac k dialnici zo slepej doliny.
Dalsi rozdiel je, ze to nie je rieka, ale priehrada, co ma vplyv na zakladanie mpstov

https://www.google.com/maps/dir/31.2491 ... 341946!3e0

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 10:56
od Vlados
a teplotne je to o pár tisíc km južnejšie

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 12:01
od Kvík
No práveže ani nie. Geometricky o nejakých 1800 km, ale u nás máš Golfský prúd. Keď pozrieš na wikipedii klimatické dáta pre Bratislavu a Wuhan (asi najbližšie veľké mesto, ale na rovine), nie je to ktovieaký rozdiel... v každom prípade som hrozne rád, že u nás sa takto nestavia.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 13:42
od Vlados
a skúsil si to porovnať s Žilinou, tá je bližšie Strečnu? tiež si nemyslím, že je to správne riešenie.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 13:54
od devil
toto postavili v dansku, dansko je "trochu" severnejsie, a nebali sa ani mora ani klimatickych pomerov. ale vy tu idete vysvetlovat ze radsej niekolkm tunel v horskom masive plnom geologickych poruch a navalov vody ako stavat cez rieku ci popri nej.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_p%C5 ... 3%96resund

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:04
od Jonathan
Povedz vsetko, nie len cast co ti vyhovuje:
430 m dlouhý uměle vytvořený poloostrov, tunel měřící přes 3,5 km a vedoucí 10 m pod vodou, 4 km dlouhý umělý ostrov a 7845 m dlouhý most

Bolo aj ine riesenie, ako prekonat otvorene more?
Len tak pre zaujimavost, ako sa stavaju cesty vo Svedsku (kedze ten projekt bol svedsko-dansky):
https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dra_l%C3%A4nken
Södra länken is 6 km (3.7 mi) in length, of which 4.5 km (2.8 mi) is in tunnels.

https://en.wikipedia.org/wiki/Norra_l%C3%A4nken
Norra länken is 5 kilometers (3 mi) in length, 4 km (2.5 mi) of which are in tunnels.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:33
od Cybersoc
aquila napísal:keby SMERaci nevysachovali Skansku..


Smeraci alebo sama SKanska nenazratostou a zbytocnym kartelom?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:35
od jarino
Skanska v tom prípade nebola vylúčená pre kartel. Pre kartel poletelo konzorcium okolo Doprastavu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:37
od devil
cize tvrdis ze je lahsie postavit visnove ako dialnicu pri rieke vah/tesne popri nej ?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:45
od Jano1
devil napísal:toto postavili v dansku, dansko je "trochu" severnejsie, a nebali sa ani mora ani klimatickych pomerov. ale vy tu idete vysvetlovat ze radsej niekolkm tunel v horskom masive plnom geologickych poruch a navalov vody ako stavat cez rieku ci popri nej.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_p%C5 ... 3%96resund


Hlavne tu cenu za prejazd by urcite u nas vsetci zaplatili:
"Za přejezd mostu je poplatek, konkrétně 54 €."

A v anglickej verzii tvrdia, ze cena mosta bola 2.6 mld.E
Total length 7,845 metres,
Construction cost 19.6 billion DKK ,25.8 billion SEK ,2.6 billion Euro
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Øresund_Bridge[/url]

Uz to vidim ako vychvalujes vybornu cenu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 14:54
od Jano1
devil napísal:cize tvrdis ze je lahsie postavit visnove ako dialnicu pri rieke vah/tesne popri nej ?


Ty si myslis, ze v tych rozsypavajucich sa skalnych svahoch by to bolo lacne kotvit? Ak to ma byt D/RC, musi tam byt aj paralelna cesta pre vozidla, ktore nemozu na dialnicu. Je to nepriechodne z environmentalneho hladiska, takze take rozhodnutie by viedlo iba k zablokovaniu vystavby, co samozrejme tebe nesmierne vyhovuje.
A samozrejme stratil by sa efekt uspory 8 km na useku HP-DS, co Ta skre asi zo vsetkeho najviac.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2019 16:14
od Kvík
devil napísal:cize tvrdis ze je lahsie postavit visnove ako dialnicu pri rieke vah/tesne popri nej ?


Neviem, či ľahšie (aj keď si to nemyslím). Ale aj keby to stálo polovicu a o dva roky skôr, je to masívny, nechutný a prakticky nezmazateľný zásah do prostredia, ktorý našťastie v našich podmienkach nemá šancu prejsť.