Stránka 179 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2021 18:16
od Miro
Ďakujem za upresnenie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 08:10
od sapphire
Miro napísal:Mimochodom, oranžové (po novom žlté) čiary sa majú používať tam, kde je aj biele značenie, ktoré nie je zrušené (zatreté, obrúsené). Samostatne sa oranžové (žlté) čiary nemajú používať.


to znamená že musia teraz "premalovať" celú trasu TT-BA? keďže tam sú len samostatné oranžové čiary

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 09:04
od pa3ck
Ony tam tie oranžové čiary ani nikdy nemali byť, len stará vyhláška to nezakazovala tajto explicitne

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 10:25
od metelesku.blesku
sapphire napísal:to znamená že musia teraz "premalovať" celú trasu TT-BA? keďže tam sú len samostatné oranžové čiary

Pri najbližšej obnove značenia by to už mali premaľovať. "Dočasné" značenie by sa nemalo používať dlhšie, ako do konca prechodného obdobia, t.j. do 31.3.2022.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 14:30
od sapphire
aha, dík za info

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 15:45
od ullsus
Foto tých nových čiar náhodou nemáme?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 19:21
od devil
ano presne tak, ludia co rano zaplnaju dialnicu do BA sa idu flakat do obchodakov a podvecer sa potom vracaju smer TT
„Aktuálne denné intenzity dopravy na D1 pri prejazde Triblavinou sú na úrovni 68-tisíc vozidiel denne, z toho 57,5-tisíca vozidiel tvoria osobné autá. V smere z Bratislavy do Senca hovoríme o intenzite v priemere 34 569 vozidiel za deň. Do Bratislavy prichádza v priemere 34 242 vozidiel za deň,“ uviedla Žgravčáková. V predpandemickom období boli denné intenzity dopravy v najvyťaženejších dňoch na úrovni zhruba 78-tisíc vozidiel denne.

tvoju ironiu beriem ale faktom je ze ubudlo par tisic aut (teraz sa mozeme bavit ktory den atd) a svet sa nezrutil....

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2021 08:16
od rybana1
ullsus napísal:Foto tých nových čiar náhodou nemáme?


47539

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2021 09:07
od aquila
takto to aspon bude vyzerat, ze to uz neni provizorium .. vyse 10 rokov..

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2021 09:59
od Miro
A je tam stále obmedzenie na 110 km/h?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2021 10:33
od KLEPETO
Áno, v tomto smere farba VDZ nemá žiadny vplyv na nastavení maximálnej povolenej rýchlosti. To určujú značky, ktoré upravujú rýchlosť.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2021 11:18
od Miro
Samozrejme, len som sa pýtal, či tam ešte sú tie značky.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 11:04
od relix
Ahojte, neviem v ktorom vlákne sa rieši križovatka D1/D4 každopádne víťazom VO sa stalo konzorcium Dopravstav a.s., Metrostav DS a.s. (zatiaľ asi neoficiálny výsledok).

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 16:14
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=25901

tu je len dalsi dokaz o tom, ako su statne expertizy nielenze na hovno, ale ako sme tu pisali silne kontraproduktivne kvoli eurofondom. z povodnej odhadovanej ceny 127,1 mio euro je 84,7 mio euro. t.j. statna expetiza je bez par desatin o 50% vyssia ako (zatial) vytendrovana.

a to prosimepekne relativne narocne riesenie MUK a pri bezprecedentnom naraste cien materialov.

ako to asi muselo vyzerat keby stat sam staval minimlane R7, alebo aj celu D4 ? realne by sme to za tie roky vystavby bez problemov zvladli zaplatit sami.

takto to je aj pri pR1bine, aj pri ostatnych usekoch. ktore sa sialene nadhodnocuju, potom sa kopu mensich neda do 75 mio, alebo im vide sialena CBA, ze to EU nechce financovat.

ako som tu pisal skor, vsetky ostatne staty schvalne podstreluju statne expertizi, len na slovensku sa nadstreluju. chore

zacalo to meciarerom, dzurinda zrusil mott macdonald, ktory toto pekne vtedy v 1999 a 2000 rozpisal. za fica sa islo Meciar style a Dolezal je to iste.

na skodu nas vsetkych. mohli sme mat za poslednych 20 rokov bez problermov aj o 100 km dialnic/rychlostnych ciest a obchvatov viac a to este v tom pesimistickom variante

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 20:55
od korfo27

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 12:37
od pristy27
aquila napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25901

tu je len dalsi dokaz o tom, ako su statne expertizy nielenze na hovno, ale ako sme tu pisali silne kontraproduktivne kvoli eurofondom. z povodnej odhadovanej ceny 127,1 mio euro je 84,7 mio euro. t.j. statna expetiza je bez par desatin o 50% vyssia ako (zatial) vytendrovana.

a to prosimepekne relativne narocne riesenie MUK a pri bezprecedentnom naraste cien materialov.

ako to asi muselo vyzerat keby stat sam staval minimlane R7, alebo aj celu D4 ? realne by sme to za tie roky vystavby bez problemov zvladli zaplatit sami.

takto to je aj pri pR1bine, aj pri ostatnych usekoch. ktore sa sialene nadhodnocuju, potom sa kopu mensich neda do 75 mio, alebo im vide sialena CBA, ze to EU nechce financovat.

ako som tu pisal skor, vsetky ostatne staty schvalne podstreluju statne expertizi, len na slovensku sa nadstreluju. chore

zacalo to meciarerom, dzurinda zrusil mott macdonald, ktory toto pekne vtedy v 1999 a 2000 rozpisal. za fica sa islo Meciar style a Dolezal je to iste.

na skodu nas vsetkych. mohli sme mat za poslednych 20 rokov bez problermov aj o 100 km dialnic/rychlostnych ciest a obchvatov viac a to este v tom pesimistickom variante


Problemom ale je ze ta cena 84.7 mio eur nebude konecna, cez dodatky sa dostaneme minimalne k tej o 10% navysenej co je dovolene a mozno aj vyssie ako to uz u nas byva zvykom.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2022 13:13
od jarino
Rada ÚVO rozhodla vo veci odvolania NDS voči rozhodnutiu ÚVO v prípade projektu Diaľnica D1 Bratislava-Triblavina, most D1/D4

ÚVO pôvodne identifikoval 5 porušení zákona.
Jedným z nich bolo porušenie zákona pri požiadavke na riaditeľa stavby, aby mal skúsenosti so zmluvnými podmienkami FIDIC.
Rada ÚVO v danej veci rozhodla nasledovne:
Nakoľko je rozhodnutie úradu v tejto časti v súlade s ustálenou rozhodovacou praxou rady, rada v tejto časti rozhodnutia neidentifikovala dôvod na zmenu rozhodnutia úradu.

Rozhodnutie Rady ÚVO je z 3.1.2022.
ÚVO vydalo rozhodnutie 16.9.2021.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2022 20:27
od aquila
ojojoj, takze pekny predvoj pre kosice ;)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2022 22:32
od Pacho
Na druhej strane sú prípady, že UVO udobrilo v niektorých prípadoch súťaž, kde bol žltý fidc ako jediná možnosť bez dodatku. Tuším to bola čadca??

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2022 20:08
od lolo
Nemá niekto info ohľadne tendra na križovatku D1/D4 ? Obálky sa otvárali myslím ešte v decembri a dednes nebol potvrdený víťaz, resp zverejnená informácia o vyhodnotení ponúk

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2022 06:59
od sapphire
myslím že pri súčasnom trende rastu cien sú tie ponuky už bezpredmetné

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2022 07:03
od metelesku.blesku
To je možné/pravdepodobné, ale tak nejak celkovo je to vyhodnocovanie ponúk extrémne dlhé. A túto časť VO ani novela neriešila.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2022 19:31
od jozin z bazin
lolo napísal:Nemá niekto info ohľadne tendra na križovatku D1/D4 ? Obálky sa otvárali myslím ešte v decembri a dednes nebol potvrdený víťaz, resp zverejnená informácia o vyhodnotení ponúk


momentalne je odpoved tu :
viewtopic.php?f=35&t=26119
Úspešné ukončenie vyhodnocovania sa odhaduje na koniec apríla.

„Uchádzači boli požiadaní o vysvetlenie niektorých častí predložených ponúk, pričom ich odpovede následne posudzuje komisia na vyhodnotenie ponúk, ktorá pravidelne zasadá,“ priblížil rezort dopravy pre TASR.


uvidime, co na konci aprila uvidime. Ja som pesimista :?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2022 17:31
od korfo27

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2022 08:51
od metelesku.blesku
Podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Pavla Kováčika sú však urgentné len úseky práve po Senec.

„Po Trnavu by som to nechal zatiaľ tak, ako to je. Intenzita dopravy tam ešte nie je taká zlá, netvoria sa zápchy a nie sú tam ani nebezpečné úseky. Tu by som pokojne počkal aj 10 až 15 rokov,“ tvrdí.


Nuž, nezdieľam tento názor "šéfka", keďže križovatka D1/R1 pri Trnave kapacitne nepostačuje už dnes a nie ešte o ďalších 10-15 rokov. Zvyšok úseku budiž, ale križovatka je pre jej nevhodné parametre miestom častých dopravných nehôd a ešte častejších dopravných kongescií.
Krátke odpájacie a pripájacie pruhy, iba jeden pruh v jednom z najvyťaženejších smerov (BA-NR-BA), ktorý je navyše v smere z NR do BA naviac križovaný aj s krátkymi prepletmi iných dopravných smerov - najprv so smerom BA-TT na moste a následne pod mostom so smerom HC-NR.

Ako väčšina vecí vo výstavbe infraštruktúry na Slovensku, aj tu je smutné, že vedia urgentne postaviť zbytočnú križovatku vo Voderadoch (kdeže je Samsung?) potom ešte zbytočnejšiu križovatku v Novej Polhore (komu vlastne slúži?), ale o skapacitnení jednej z najvyťaženejších a najnehodovejšich križovatiek ani chýru ani slychu.