Stránka 151 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 21:45
od ullsus
Citácia z Facebooku Ministeratva Dopravy:
"Kedy bude dokončená Triblavina a D4R7? Sledujte nás zajtra LIVE o 8:30 hod. Minister dopravy Arpád Érsek sa spolu s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Jurajom Drobom a zástupcami starostov z regiónu vyjadrí k prieťahom pri získavaní kľúčových povolení, ktoré sú potrebné na plné rozbehnutie dopravných stavieb."
... Sám som veľmi zvedavý na vyjadrenie

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 07:42
od aquila
vzhladom ze zdruzenie starostov z podunajska odsudili aktivity aktivistov OZ kriklavina, tak sa bude podla mna aj droba snazit ist v tom smere, ze je to kontraproduktivne, a ze prieskymu ukazali, ze je to blbost, a ze sa bude droba sustredovat na VHD :)

edit: to ze poda OZ kriklavina rozklad bolo jasne, ale vie niekto ako dopadla ta tlacovka ?

viewtopic.php?f=35&t=23371

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 15:28
od ullsus
Aquila, tu je záznam z celej tlačovky, konečne to minister povedal na plnú hubu
https://www.facebook.com/ministerstvo.d ... 180231604/

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2018 16:35
od Pascalwb
A to sa mozu furt donekonecna odvolavat? Ci ako je mozne ze sa to natahuje roky?

D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2018 13:45
od KN.SK

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2018 04:11
od mel
Pascalwb napísal:A to sa mozu furt donekonecna odvolavat? Ci ako je mozne ze sa to natahuje roky?


no keby chlapci a dievcence z NDS nepripravili uz 15tu verziu ako to tam chcu stavat tak by sa nemohli ... najprv to bolo s kolektormi, tj 2+3+3+2, potom ze kolektory nie a 4+4 .... tak sa "odvolali" ze nie takto je to v UP schvalene ... potom, ze "kompromis" 5+5, takze zas mali pravo sa vyjadrit ... a nakoniec teda MD ako stavebny "organ" buchlo po stole, ze 4+4 ale dame vam tam rezervu pre kolektory ... kebyze si ich niekto z vlastnych potom niekedy chce postavit. takze teraz sa odvolali zas. Keby sa nevymyslalo a koncepcne sa planovala oddelena lokalna a dialkova doprava tak by sa nikto neodvolaval.

OZ Triblavina ma zaujem aby boli kolektory lebo teda okrem povedzme nadsencov, Mrvu ako politika, ktory potreboval temu pred volbami aby ho bolo vidiet je tam silne zazemie ludi povodom z vajnor jestli se nepletu ktori maju pozemky na CV ale nie tam kde je triblavina ale skor triblavinska cesta. tam mali mat napojenie na kolektory (triblavinska cesta) ale kedze kolektory nebudu, tak nebudu ich pozemky mat taku atraktivnot ako pozemok starlandu ktory ma to neuveritelne stastie, ze prave pri kjeho velkom pozemku sa stavia krizovatka triblavina. (toto je taky starsi clanok k tomu: https://www.aktuality.sk/clanok/485224/ ... -uradnikov )

na druhej strane keby NDS nevymyslala, s kolektormi to mohlo stat uz fakt par rokov a bol by klud. Netvrdim, ze to rieseni by bolo dobre, ja som za komplet oddeledie dialkovej a lokalnej dopravym len tiez si nie som isty uplnou uprimnostou ohladom toho preco vlastne kolektory nie. V kazdom pripade ak su kolektory zle tak ich mali hlavne nenaplanovat a tiez by bol pokoj.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2018 09:29
od aquila
mel, len to sme tu preberali do detailu, preco zrazu prisli s kolektormi .. a tym megalomanstvom..

tu je krasny dokaz ako povedne mala vyzerat triblavina , nez si to skupinka na kraji a na midop neprekreslili na kolektory .. a nez stat zistil, ze je to sialene drahe .. kde povodne mali byt kolektory len v saomtnej krizovatke (aj beztak zbytovcnej).

no a sudruhou nenapadlo nic lepsie, ze sak potiahneme tie kolektory od BA po trnavu.. co na tom, ze nikde v Europe take nieco neni ..

3182

kazdopadne MUK triblavina aj MUK cierna voda/vajnory su vyslovene developerske nekoncepcne a zbytocne krizovatky, ktore nikdy nemali vzniknut.

absolutne sa neriesi navazuja siet, obchvaty grobov su uplne od veci, obchvat ciernej vody ani len na papieri neni a to sa mozu testi, ze si vyboxovali prejazd kvantum aut cez ciernu vodu po doslova polnej ceste.. gratulacia..

vychodny obchvat vajnor, skapacitnenie rybnicnej a obchvat grobov by poriesilo radovo viac a za menej .. ale to by uz nebodaj bolo koncepcne a to sa na slovensku nenosi

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 04:10
od mel
aquila, len som reagoval na Pascalwb ako je mozne ze sa zas odvolali :) inak plny suhlas kolektory i krizovatky.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2018 18:08
od aquila
Stavbu križovatky Triblavina treba zrušiť

a ja plne suhlasim :)

viewtopic.php?f=35&t=23539

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2018 21:09
od Rasťo
Každý z okolia triblaviny vidi že popri dialnici žiadne obce niesu a kolektory napajali len polia sukr. vlastnikov. Presne ako pise autor članku, že je totalne nepochopitelne ze št. Cesta 3.triedy je kusok vedľa aj s mostom, kt. sa musi zburat a my ideme stavat novu v strede pola. Za toto by mali dať niekomu anticenu cezar.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2018 23:23
od ullsus
Ako to vyzera s Triblavinou vie niekto? V auguste sa malo zacat, tak ze ci to stale plati...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2018 06:36
od Laco
Pri pohľade z diaľnice na Triblavine nič nové, okrem výšky vegetácie.

na križovatke D1xD4 vídavam zopár ľudí, ale dokopy nič prevratné. Kopčeky zhrnutej ornice utešene zarastajú burinou.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2018 10:59
od ullsus
Tak križovatka D1xD4 sa začne robiť asi až zároveň s rozšírením po Triblavinu, na ktoré stále NDS nevyhlásila súťaž...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2018 10:02
od Laco
Na Triblavinu sa vrátia robotníci https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/17 ... -robotnici
nedal som to do monitoringu tlace, nakolko je to zamknuty clanok a nebol by cely.

v podstate z toho, co je odomknute je zaujimavy iba nadpis.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2018 18:55
od ullsus
Nikto si nepredplaca hnonline ze by nam aspon zhrnul nejake fakty?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2018 07:50
od cargobull
Vodiči mali po križovatke jazdiť už tento rok. Prečo je taká dôležitá a kde stavba viazne? HN prinášajú otázky a odpovede týkajúce sa problematickej stavby na diaľnici D1.

1. Prečo je križovatka Triblavina dôležitá?
Triblavina bude významnou cestnou stavbou na úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Sencom. Zjednodušiť má život v prvom rade obyvateľom obcí v okolí Senca, ktorí každodenne dochádzajú do hlavného mesta pre prácu alebo školu. Ideálne by sa tak mala odľahčiť najmä stará Senecká cesta I/61, na ktorej sa v súčasnosti v špičkách tvoria dlhé kolóny. Túto cestu totiž čaká rekonštrukcia, ktorá by v prípade absencie náhradného dopravného riešenia znamenala pre dopravu v kraji opäť kolaps.
Bratislavský župan Juraj Droba tlačí na výstavbu Triblaviny aj z dôvodu, že od nej závisia obchvaty obcí Chorvátsky a Slovenský Grob. „Je to prepojenie z križovatky Triblavina až po Grinavu pred Pezinkom s tým, že cesta pôjde okolo Grobov,“ plánuje Droba.


2. V čom spočívajú spory týkajúce sa Triblaviny?
Kameňom úrazu sú odlišné pohľady na dodatočné zmeny v projekte Triblaviny. Národná diaľničná spoločnosť bola totiž podľa slov vedenia „nútená“ v apríli 2016 zmeniť projekt tak, že z neho vyškrtla kolektory, teda súbežné cesty popri diaľnici, ktoré mali byť dopravnou obsluhou pre obce a zároveň sa mali v križovatke napájať na diaľnicu. No namiesto výstavby kolektorov sa bude investovať do rozširovania diaľnice D1. Miesto súčasných šesť pruhov bude mať pruhov osem. A práve vtedy vznikol už viac ako dvojročný „problém Triblavina“.


Proti zmene plánov sa takmer okamžite zorganizovala petícia, proti novej križovatke od začiatku hlasno protestuje napríklad starosta Vajnor Ján Mrva. Pôvodné riešenie presadzuje aj Občianske združenie Triblavina. Argumentom zástancov šesťpruhovej diaľnice s kolektormi je, že zmenou projektu ministerstvo dopravy a diaľničiari uprednostnili záujmy developerov pred záujmami obyvateľov obcí. Tí tam majú totiž v pláne výstavbu novej obytno-logistickej štvrte. Developer totiž na tomto mieste vlastní pozemky. Bývalý investičný riaditeľ Juraj Čermák pre HN potvrdil, že Triblavina je strategickým a veľmi zaujímavým územím pre developerov. Je teda zrejmé, že aj oni majú záujem o výstavbu novej križovatky. Čo však Čermák popiera, je, že by si títo podnikatelia vybojovali zmenu plánu. „Zmena projektu určite nenastala pre tlak developerov, veď aj oni predsa pôvodne chceli šesťpruh s kolektormi,“ pripomína. Z lokálneho pohľadu kritikov sú tiež dva kolektory prínosnejšie pre okolité obce ako dva diaľničné pruhy.


3. Koľko mešká výstavba?
Vodiči mali podľa pôvodných plánov využívať križovatku Triblavina už tento rok. Keď došlo k zmene projektu, začalo sa hovoriť o vyše ročnom meškaní, no pre námietky aktivistov a nespokojných vodičov príde opäť k posúvaniu termínov. V súčasnosti sa tak s prácami mešká zhruba dva roky.


Ministerstvo dopravy rátalo s naštartovaním výstavby už v júni, no pre námietky došlo k ďalšiemu odkladu. „Je to veľmi zlé, lebo tu meškáme už tri mesiace a dnes som dostal informáciu, že táto križovatka je v ďalšom odvolacom procese,“ vyhlásil na stavenisku nahnevane šéf rezortu dopravy Árpád Érsek.


4. Hrozia ďalšie komplikácie?
Obnovenie prác na Triblavine v súčasnosti závisí len od stanoviska odvolacej komisie. Keď tá vyhodnotí námietky verejnosti, výstavbe by už v ceste nemalo brániť nič. „Stavať sa určite začne, nepredpokladám ďalšie komplikácie,“ odpovedal Juraj Čermák na otázku, či môže požadovanie kolektorov nejakým spôsobom opäť skomplikovať výstavbu.


Z predchádzajúcich rozhodnutí sa však dá predpokladať, že komisia požiadavky verejnosti zamietne a diaľnica sa začne rozširovať na osem pruhov už v auguste.


Pre vyše dvojročné odklady však hrozí, že rozširovanie diaľnice sa bude časovo prekrývať s prácami na starej Seneckej ceste, čo môže pri nedostatočnej koordinácii opäť skomplikovať dopravu v kraji. Výstavba Triblaviny podľa pôvodného plánu by mala podľa Čermáka aj ďalšiu výhodu: „Keby sa stala na diaľnici nehoda, doprava by mohla plynule pokračovať po kolektoroch.“


5. Kedy bude križovatka dokončená?
Dokončenie križovatky sa odhaduje na rok 2020, prípadne 2021. Tieto termíny sú reálne v prípade, že sa stavebné stroje opäť pustia do práce už v auguste – tak, ako to avizoval Érsek. „Spustenie výstavby sa plánuje v auguste, presný termín nebol zatiaľ stanovený,“ uistila hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.


19,8 milióna eur je zmluvná cena, za ktorú má spoločnosť Porr postaviť križovatku Triblavina.

Osem pruhov až o päť rokov
Rozširovanie diaľnice D1 na osem pruhov bude rozdelené na dve etapy. Prvý úsek sa meria od Bratislavy po križovatku Triblavina, druhý od nej až po Senec. Práce do veľkej miery závisia od napredovania ďalších stavebných projektov, a to najmä od diaľnice D4, ktorá je súčasťou budúceho nultého obchvatu Bratislavy. Diaľnice D1 a D4 majú totiž medzi hlavným mestom a Sencom vytvoriť ďalšiu križovatku. Rovnako ako Triblavinu, aj obchvat poznačilo meškanie. Práce pre chýbajúce stavebné povolenia stagnovali necelé dva roky. Stavebné konzorcium stále sľubuje dokončiť projekt do roku 2020, realita je však podľa analytikov aj ministra dopravy iná. V prípade, že budú križovatka Triblavina a obchvat Bratislavy ďalej napredovať bez komplikácií, po úseku osempruhovej D1 by sa mohli vodiči previezť zhruba o päť rokov.

Obrázok

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2018 08:33
od Cybersoc
to kde vyhrabali tu mapu, :)
velky biel aj turen su uplne uletene

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2018 09:39
od Vlados
tá mapa sedí. na nej pekne vidno, ak by sa už mala dopĺňať MÚK tak niekde medzi Grob a Bernolákovo, kľudne aj s cestou III/1083.
argumetovať "prvom rade obyvateľom obcí v okolí Senca", ktorí majú dostupné dve MÚK je choré. kto nemá MÚK do garáže, nech sa hlási na MD.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2018 13:03
od ullsus
Dopravné obmedzenia na D1 z dôvodu výstavby križovatky Triblavina :shock:
https://www.webnoviny.sk/na-dialnici-d1 ... bmedzenia/

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2018 13:47
od Pascalwb
Keby sa stala na diaľnici nehoda, doprava by mohla plynule pokračovať po kolektoroch.


Toto kolektoristi opakuju pri kazdej nehode. Taka sme bohata krajina ze postavime navise 4 pruhy koli nehode co sa stava raz za par mesiacov.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 10:18
od ullsus
Výstavba križovatky Triblavina bola obnovená!
https://www.ndsas.sk/press/spravy/motor ... ialnicu-d1
Tlačovka: https://youtu.be/-3RgGfo3xWA
Napojenie na seneckú cestu bude mimoúrovňové!

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 10:42
od Vlados
Ako si mohol autor vizualizácie obmedzení dovoliť nedodrťať existujúce "dodačné" oranžové? :roll:
Opäť sa opakuje situácia keď bude komplikované rozlíšiť ktoré oranžové značenie je platné. :evil:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 12:11
od PK
Pripojenie krizovatky Triblavina je na I/61 az za kruhacom pri Bernolakove v smere do Ba. Tento kruhac tam nemal od zaciatku co robit, momentalne je na pokraji kolapsu, po sprevadzkovani Triblaviny okamzite skolabuje, vytvori uzke hrdlo a prakticky znemozni pouzitie cesty I/61, Triblavina, D1 na cestu do Bratislavy.
Kruhace kolabuju pri celkovej zatazi 1200 aut/h. Ak predpokladam, ze 600 aut/h smeruje na Ivanku, tak na Triblavinu prejde dalsich 600aut/h a dost.
Pre takuto zataz sa buduje dialnicna krizovatka na najvytazenejsej ceste na Slovensku?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 12:24
od aquila
ja predpokladam, ze ten kruhac pri bernolakove dopadne casom ako kruhac pri Rudine, zrusia ho. idealne by bolo ho zrusit zaroven so sprejazdnenim nestastnej triblaviny.

proste sa zase raz ukazuje, ze kruhace by na jednickach nemali byt v extravilane povolovane vobec

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 14:35
od PK
Osobne auto 1500kg kineticka energia 1/2mv2 pri 100km/h - 578703J, pri 20km/h - 23148J, rozdiel 555555J.
1l paliva obsahuje zhruba 10kWh = 36MJ. Ucinnost spalovacich motorov je zhruba 30%, cize 1l paliva obsahuje 10,8Mj.
0,555555MJ/10,8MJ= 0,05
Cize osobne auto na zabrzdenie zo 100km/h na 20km/h a znovurozbehnutie na 100km/h minie 0,05l paliva (v idealnom pripade, realne to moze byt len horsie). To je pol deci paliva na kazdy kruhac.
Predpokladam, ze to vsetkym zelenym a ekologom neda v noci spavat.
U 20 tonoveho kamionu je to 0,68l paliva na kazdy kruhac!
Ak si spocitame vsetky kruhace na Slovensku, krat pocet aut, je absolutne jasne, ze sa zbytocne minutym palivom dostaneme daleko daleko nad palivo usetrene napriklad downsizingom motorov a nezmyselnymi CO2 obmedzeniami.