Stránka 127 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 15:07
od sapphire
asi nie, sú tam každé ráno jeden buldozér, jeden bager, jeden valec a jeden ručný makač :) skôr to vyzerá že to len udržujú pri živote
alebo sú v dostatočnom predstihu :)

skôr sa robí na druhej strane, tam býva väčší pohyb

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 20:28
od Potox
video z frézovania pri Blatnom https://www.youtube.com/watch?v=h7xJ3yQqngc

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 15:02
od sapphire
super, nepovedal by som ze to berie taku hrubu vrstvu na jeden sup :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 16:08
od Milos
10 cm, podľa nápisu sprejom na asfalte, na jeden šup slušné :) Ale čo znamená popise parametrov frézovania na začiatku videa to "hr. 56 cm" :?:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 17:19
od Majkl
Na zaciatku mali oznacenie -10cm a asi po desiatich metroch -13 cm. Na konci videa je vidno odfrezovane aj podlozie, takze je dost mozne ze isli az do tej hlbky -56cm.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 17:31
od Milos
Ďakujem. Áno, vyzerá to tak, že v oblasti budúceho 3., resp. 4. pruhu išli až do podložia, čo je aj logické

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 18:13
od Vlados
Podložie je nutné vymeniť či už z pohľadu rekonštrukcie alebo výmeny za CB kryt.

D1 Bratislava - Trnava, video z frézovania pri Blatnom

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 21:43
od KN.SK
Nevyznám sa v "starnutí asfaltov", ale mne sa na tom videu, čo pridal Potox, zdá ako-keby bol nie tak dávno položený. No je možné, že sa mýlim.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2017 18:41
od Pascalwb
V blatnom uz maju nachystane 2 mega zeriavy.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 09:44
od rybana1

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 17:49
od sapphire
dúfam že bude aj nejaké video :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2017 20:18
od michalsb

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2017 20:48
od Laco
pekne foto. pridal som dalsie z dneska 19:30 gallery/image_page.php?album_id=117&image_id=36638
nosniky od Blatneho osadene. na dialnici mega zapcha, do Blatneho sa slo krokom. a to je sobota podvecer. sranda ze SC bol v pohode prejazdny... ked sa bude obmedzovat D1 kvoli D4 na podstatne dlhsie, to este len bude sranda... ludia zodpovedni za nerozsirenie 61tky do SC uz davno mali visiet za gule v prievane...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2017 21:07
od Pascalwb

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2017 08:10
od Peterman
Tak tie zábery z dronu su fakt vo výbornej kvalite a dobre dokumentujú priebeh výstavby
Vďaka

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2017 17:01
od Potox
Video z osádzania nosníkov https://www.youtube.com/watch?v=yfeCv6OQV0E

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2017 23:34
od StVO
Yoggy52 napísal:Tu nejde o velkosti miest ale intenzitu...

Lenže veľkosť miest a intenzity úzko súvisia, sú to spojené nádoby. To je taký "gravitačný" model, že čím bližšie k čím väčšiemu mestu, tým viac dopravy. A čím väčšie mesto, tým do väčšej vzdialenosti priťahuje dopravu (a so vzdialenosťou jej objem postupne klesá).

A čo sa týka D1 BA-TT, tak intenzity sú momentálne na dolnej hranici aplikovateľnosti 6-pruhu, čiže je tam obrovská kapacitná rezerva. Ak "3 pruhy nestíhajú", tak sa to môže stať len kvôli nejakej prekážke, ale nie preto, že by snáď bola cesta preťažená. Teda ak si odmyslím fakt, že veľa, aj pomaly jazdiacich, vodičov ignoruje na tomto úseku pravý pruh, čím sa z toho efektívne stáva v podstate 4-pruh.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2017 23:44
od StVO
michaelse napísal:
KLEPETO napísal:Prečo je 60tka aj v tom mieste, kde už ide plynulo to presmerovanie dopravy na spoločnú polovicu diaľnice. V európskych krajinách je aj na tých 2 m šírkach jazdných pruhoch bežne 80tka. To akože nevieme jazdiť v užších profiloch? Samozrejme, že niekto do toho pruhu ani radšej nevlezie, lebo jeho odhad a priestorové videnie je asi katastrofálne a to ani nehovorím ako musí zošedivieť, keď má obiehať kamión, ktorý sa ledva vprace do zúženého pravého pruhu. :lol:

mne ta 60tka pripada ze pocitaju stym ze ju aj tak nebude nikto dodrziavat ze pojdu rychlejsie auta tak tam radsej dali take obmedzenie,keby tam dali 80tku tak by tam jazdili vsetci 90-100 a tu uz by bolo horsie

Je tam preto, lebo to je také uvažovanie, že dajme tam 60, lebo sú tam zúžené pruhy a v zúžených pruhoch predsa nepovolíme viac. Že na iných cestách sú tiež úzke pruhy a je tam 90, to už sa do tejto logiky akosi nezmestí.

Inak všimol som si, že pokiaľ je cesta voľná, tak väčšina ľudí (vrátane mňa) na tú 60-ku aj tak zvysoka oné (dtto na 80-ku iks km predtým)... Ale je to logické, nezmyselné značky majú vždy nízku akceptáciu. Pre úplnosť, išiel by som tam svojich primeraných 80-90km/h, aj keby tam bola 80-ka alebo 100-ka.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 00:12
od StVO
aquila napísal:problem je kapacita trate smerom na trnavu, kde kvoli dost blbo naprojektovanej trati a zruseni kopu vyhybni a spojok ma trat paradoxne nizsiu kapacitu po rekonstrukcii ako pred nou .. m

Úžasné. Takže máme traťovú rýchlosť 160, ktorú reálne využijú cca 3 páry vlakov denne. A pre tie ostatné čo ďalej jazdia 120 a menej, sme ešte znížili kapacitu. A na toto sme minuli miliardy z eurofondov. To sa fakt radšej mohol za tie peniaze postaviť v každej dedine pivovar, to by bolo užitočnejšie plytvanie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 00:27
od StVO
Peterman napísal:A este o ďalekej budúcnosti .. a ak sa este postaví plánovaný usek R1 z BA po Sereď ( nie na Vlčkovce, čo je uplne nezmyselne smerovanie, malo by to prichadzat k stávajúcej R1 az takmer k mostu cez Váh aby optimálne viedlo dopravu v smer na a z BA ), tak megalomanské rozšírenie D1 na 4+4 ani nebude potrebné, pretože hlavný tok dopravy ktorý ide od stredného a východného Slovenska cez Nitru už nepojde na Trnavu, ale bude od Serede pokračovať na BA. a tiež sa tým vytvorí nový vstup do Bratislavy a na obchvat D4.

V skutočnosti by v prípade výstavby úseku R1 Bratislava - Sereď bolo pre D1 megalomániou ešte aj 6 pruhov (nieto plánovaných 8 pruhov či úplne uletených 10 pruhov v kolektorovom variante), to by úplne postačil 4-pruh. Vlastne 6-pruh je postačujúce riešenie bez existencie tej budúcej diaľnice smer Sereď.

Čiže, namiesto rozširovania D1 sa mohlo radšej investovať do 4-pruhu na Sereď a bolo by to všetko lacnejšie, efektívnejšie a najmä bez niekoľkoročných obmedzení na D1. Akurát, že nič nie je pripravené a ani tak skoro nebude a keď bude stáť 8-pruh do Senca a 6-pruh do Trnavy, tak už nebude žiadny dôvod stavať ďalšiu diaľnicu na Sereď.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 01:13
od StVO
pohodak napísal:
aquila napísal: len s tym sa uz moc neurobi, kedze podporne stply su na jednej aj druhej strane uz postavene pre premostenie. tam uz 4+4 proste nedaju, jedine ze by odstrelili samotne stply. a vlastne uz aj zalozene ukoncenia mostov vo svahu by museli zburat a postavit nanovo.

je to tam teraz vybudovane na 2+3+3+2, takze kolektory v krizovatke budu minimalne na urovni ako je na krizovatke D2/D4, aj ked mozno nebudu uplne dokoncene z oboch stran.
zostava ozaj uz len vozovku mostu postavit, takze tak tam ozaj toho uz moc nenaspekuluju

ale konkretne toto by som ale nevidel ako problem. kedze uz od senca staci 3+3 a za blatnym je to uz ozaj uplne zbytocne uvazovat nad hocicim inym ako 3+3.


no prave na tych stlpoch sa uz dlhsie nic nerobi, mozno ozaj je toto dovod...ukoncenie mostov by od oka mohlo byt ok, miesta by tam mohlo byt dost, ale tym padom potrebujes cely most preprojektovat :(

Medzi piliermi nepôjde 8 pruhov, ale už len 6 pruhov plus jeden obdočovací, takže s piliermi nič netreba robiť. Viď priložený súbor - tam je pôvodný návrh križovatky ako sa teraz stavia. Pri konfigurácii 4+4 príde od Bratislavy ten 4. pruh ako pravý a v križovatke sa z neho stane ten odbočovací, ktorý tam už teraz je (bude). V opačnom smere zas ten pripájací pruh bude jednoducho pokračovať ako pravý jazdný pruh.

expwy napísal:Ale veď štvrtý pruh zanikne odbočovacím pruhom práve v MÚK Blatné - odborne nazvané subtrakcia jazdného pruhu
niečo ako na A4 v MÚK Fischamend smer Bratislava

Presne tak, subtrakcia a v opačnom smere adícia. Podobne je to teraz aj na Vajnoroch, pravý pruh v smere do Bratislavy odchádza z diaľnice (s tým rozdielom, že tam je ešte jeden odbočovák navyše) a v smere do Trnavy zas pravý pruh vchádza na diaľnicu z križovatky.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 09:05
od ANDi
A planuje sa tam vlastne mpr 130 alebo kedze budeme mat nahusto MUK porusujuce normy, tak tam aj napriek 4-pruhu bude rychlost obmedzena na 110 alebo podobne?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 11:14
od StVO
No zas tak husto tam tie križovatky nebudú. A okrem toho, znižovať NDR (aká pekná skratka) kvoli vzdialenosti pár km medzi križovatkami, tak to by bolo fakt trochu od veci. Každopádne tam bude líniové riadenie v úseku Pečňa - Blatné.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 12:15
od Tomas PO
liniove riadenie znamena, ze MPR (co za skratka je NDR??) bude v kazdom pruhu ina? uvazuje sa pri reko o PDZ?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2017 13:51
od StVO
NDR = najvyššia dovolená rýchlosť :wink: tak sa to volá podľa vyhlášky. Líniové riadenie sú práve PDZ pre dynamické riadenie NDR, opakujúce sa každých cca 1500 metrov. Minulý rok sa robil pilot na D2 Jarovce - Pečňa. Mimochodom, rozdielne rýchlosti v roznych pruhoch sú nezmysel, okrem dvoch špecifických výnimiek (prudké stúpanie a pred rozdelením jazdných pásov).