Stránka 2 z 64

Važec-Mengusovce a Mengusovce-Jánovce

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2005 18:58
od Robo
Vážení,

mohol by tu niekto ak vie, zodpovedne zhrnúť všetky dostupné informácie, ako to je s týmito úsekmi, kedy sa začne stavať a ako to vyzerá? Už som z tých informácií v tlači zmätený. Tak najskôr sa dočítam, že tender skončil, že sa vyhlásili výsledky a určili vítazi. Potom sa dočítam, že nejaký úsek je sporný a že sa to zastavuje?
To sa zastavilo všetko alebo len časť?

Ď za odpoveď.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2005 12:11
od Andrej
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=425

Toto snáď už nie je možné! :x A takisto aj všetky ostatné úseky, ktoré sa maly doteraz už začať stavať :cry:
Mám taký pocit, že odkedy je tu NDS, tak nič nerobí

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2005 12:11
od aquila
tak a je tu dalsie onerkorenie ..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=425

inak preco sa nestavaju aspon tie dalsie dva useky ? podla by to nemal byt problem ... potom podla mna straca cele rozkuskovanie zmysel, ked sa moze zacat stavat len a len naraz ...

tak malo?

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2005 21:57
od bystrik
v clanku sa vobec nic nepise o prevzati II. a III. useku stavebnikom, ktore sa malo uskutocnit k 1.4.2005. takze sa ani tam nic nerobi? ked som isiel po Velkej noci okolo, tak nic nenasvedcovalo zacatiu prac. mozete niekto napisat, ci uz vobec zacali zemne prace a stahovanie ornice?

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 01:14
od aquila
takze firmy sa nam tam biju...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=440

bohvie ako to dopadne .. btw absolutne nechapem preco sa nezacne stavat na dalsich dvoch usekoch, lebo potom to rozdelenie vazne nema absolutny zmysel ked musia jeden na druheho cakat.. vsak to o com je ?

aha zabudol som.. sme na slovensku ..

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 08:46
od JG
To su predsa uz zname finty na SSC a dnes uz na NDS ako zablokovat vystavbu dialnicneho useku a pritom sa tvarit, ze my sme nevedeli, ze to treba takto urobit.

Zasada je, nedivit sa nad tym, co sa v NDS robi.

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2005 11:21
od JG
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=463

To je takmer 1 mrtvy na 1 km za prve tri mesiace tohto roka.

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2005 11:48
od johhan
aquila napísal:takze firmy sa nam tam biju...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=440

bohvie ako to dopadne .. btw absolutne nechapem preco sa nezacne stavat na dalsich dvoch usekoch, lebo potom to rozdelenie vazne nema absolutny zmysel ked musia jeden na druheho cakat.. vsak to o com je ?

aha zabudol som.. sme na slovensku ..


Pretoze EU dala peniaze na celý úsek a bere Mengusovce Jánovce ako jedno dielo a podla zmluvy musí byť dokončený do 28 mesiacov / ak si dobre pamatám / od začiatku výstavby. To že sa to rozkúskovalo, to je náš problém. Takže asi preto sa čaká. :?:

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2005 13:30
od aquila
aha, uz chapem .. takze 28 mesiacov od zaciatku vystavby. mno jo no, to uz logiku ma..

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2005 03:17
od random
ja ale do teraz nechapem ako chcu prerazit a spojaznit ten tunel magusovce za <2,5r ?!?!?! je to 2x1km tunelu a pry dnesnych uzasnych postupoch (max 10m/d vyrubu) je to dost nerealne... ale verime!!! ked urobia priemerne denne 20m/d v oboch rurach a prerazia tunel (obe rury) za 300dni tak sa tu ospravedlnim za tento prispevok a pojdem sam vyrubat posledny 1m v kazdej z rury (cakanom a starym minerskym dlatom ci jak tomu meno) ...aj keby som sam na tom mal dva tyzne stravit.

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2005 11:58
od johhan
random napísal:ja ale do teraz nechapem ako chcu prerazit a spojaznit ten tunel magusovce za <2,5r ?!?!?! je to 2x1km tunelu a pry dnesnych uzasnych postupoch (max 10m/d vyrubu) je to dost nerealne... ale verime!!! ked urobia priemerne denne 20m/d v oboch rurach a prerazia tunel (obe rury) za 300dni tak sa tu ospravedlnim za tento prispevok a pojdem sam vyrubat posledny 1m v kazdej z rury (cakanom a starym minerskym dlatom ci jak tomu meno) ...aj keby som sam na tom mal dva tyzne stravit.


Tunel Sitiny západná tunelová rúra / 1189 m / bola prerazená za 16 mesiacov, takže nie je problém. Si treba pripraviť čakan :-)

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2005 13:13
od aquila
johhan napísal:Tunel Sitiny západná tunelová rúra / 1189 m / bola prerazená za 16 mesiacov, takže nie je problém. Si treba pripraviť čakan :-)

heh, to bolo dobre :))

s tym ze borik tusim bude nieco podobne ako sitiny => relativne plytko razeny ak si dobre pamatam..

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2005 14:25
od random
borik nie je vysoka hora a je to vapenec ... uz som to tu spominal ze vapencove pohoria su jedny z najrozsirenejsich na slovensku ... sitnina bola razena skor v hline ako v tvrdej skale ... takze na jednej strane to ma vela vyhod ale aj nevyhod... ale ja vravim ze to nestihnu za 1r prerazitminimalne rok treba ratat na upravi tunelovej rury a nalozenie techniky no a 4mesiace na pripravu je dost malo ...

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 06:59
od digitman
Apriíl skončil, je tu máj.Keď si človek uvedomí, ako rychlo beží čas neviem si predstaviť, ako chcú kompetentní splniť termin výstavby useku Mengusovce Jánovce financie su ale NDS a slovenská vláda robí stale len podvody.Najsmutnejšie je to, že nevedia a nechcú poskytnúť žiadne informacie.Termin je daný EU nezaujímajú spory z dodavatelmi ani rozdelenie useku na tri časti keď to pojde takto ďalej prídeme aj o tie peniaze, ktoré nám poskytli a toto mal byť ukažkový projekt finnacovania z EU na Slovensku?
Je to smutné a hlavne pre nás pod Tatrami hlavne, že v okolí Bratislavy majú určené termíny na dni a tu termin nieje, kto je zodpovedný, koho potrestajú nikoho veď nik konkretne nezodpoveda za nič tak vyzývam pánov kompetentnych a zodpovedných, ktorí sledujú aj toto forum čo s dialnicou pod Tatrami, preboha však sme v únii a nie v Albánsku .
Digitman :!: :?:

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 09:54
od random
v statnych a polostatnych (s aspon minimalnou ucastou statu) organizaciach je zvykom ze tam nikto nieje za nic zodpovedny ... mam s tym urcite skusenosti ... a fakt je pravda ze to dokaze cloveka z vonku (dodavatelska firma) poriadne nasrat ... im nejde o nic ale dodavatelom ide o peniaze a prestiz ... na slovensku je to tak
cest vynimkam!

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 14:36
od bystrik
nechapem preco nezacnu stavat z prostriedkov EU aspon tie dva useky, kde je vsetko(?) pripravene. pokial sa nemylim (opravte ma) EU sa chce na useku Mengusovce-Janovce finacne spolupodielat 53 mil. € co su asi 2 miliardy Sk. preco sa teda z prostriedkov EU v lehote 28 mesiacov nezacnu stavat spominane dva useky a prvy usek sa po konecnom verdikte sudu (bohviektorej instancie a bohviekedy) bude cely stavat za prostriedky zo statneho rozpoctu!

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 16:51
od aquila
digitman napísal:Apriíl skončil, je tu máj.Keď si človek uvedomí, ako rychlo beží čas neviem si predstaviť, ako chcú kompetentní splniť termin výstavby useku Mengusovce Jánovce financie su ale NDS a slovenská vláda robí stale len podvody.Najsmutnejšie je to, že nevedia a nechcú poskytnúť žiadne informacie.Termin je daný EU nezaujímajú spory z dodavatelmi ani rozdelenie useku na tri časti keď to pojde takto ďalej prídeme aj o tie peniaze, ktoré nám poskytli a toto mal byť ukažkový projekt finnacovania z EU na Slovensku?
Je to smutné a hlavne pre nás pod Tatrami hlavne, že v okolí Bratislavy majú určené termíny na dni a tu termin nieje, kto je zodpovedný, koho potrestajú nikoho veď nik konkretne nezodpoveda za nič tak vyzývam pánov kompetentnych a zodpovedných, ktorí sledujú aj toto forum čo s dialnicou pod Tatrami, preboha však sme v únii a nie v Albánsku .
Digitman :!: :?:

hold na slovensku je to tak. inak ani v BA to nie je s tymi terminami tak ako vidis. most kosicka uz mal byt dneskajsim dnom otvorena, kvoli prietahom s peniazmi bude najskor september oktober.

napodobne to vyzera aj na einsteinovej, nehovoriac o sitinach ... takze v tomto si je slovensko rovne, neschopny politici su zastupny vsade a hlavne na tych najvyssich miestach :)

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 16:52
od aquila
bystrik napísal:nechapem preco nezacnu stavat z prostriedkov EU aspon tie dva useky, kde je vsetko(?) pripravene. pokial sa nemylim (opravte ma) EU sa chce na useku Mengusovce-Janovce finacne spolupodielat 53 mil. € co su asi 2 miliardy Sk. preco sa teda z prostriedkov EU v lehote 28 mesiacov nezacnu stavat spominane dva useky a prvy usek sa po konecnom verdikte sudu (bohviektorej instancie a bohviekedy) bude cely stavat za prostriedky zo statneho rozpoctu!

problem je ze EU nezajima ze sme si to rozhodli rozdelit na 3 useky, pre EU je to jeden usek. a ked sa zacne na jednom, treba to dokoncit ako celok...

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 20:31
od johhan
random napísal:borik nie je vysoka hora a je to vapenec ... uz som to tu spominal ze vapencove pohoria su jedny z najrozsirenejsich na slovensku ... sitnina bola razena skor v hline ako v tvrdej skale ... takze na jednej strane to ma vela vyhod ale aj nevyhod... ale ja vravim ze to nestihnu za 1r prerazitminimalne rok treba ratat na upravi tunelovej rury a nalozenie techniky no a 4mesiace na pripravu je dost malo ...


Pre zaujímavosť v roku 1936-38 za 20 mesiacov prerazili železničný tunel Čremošné v dľžke 4 697 m pričom pri razení vznikali výveri vody niekde až 800 l/s pričom priemerný výtok z tunela je od 330 do 400 l/s. 45% boli dolomity a 55 % vápence. Výstavbu trate zahajoval 28.09.1936 Beneš a 19.12.1940 odovzdával do užívania Tiso. Takže sa nebojím žeby to nestihli :-)

A ked zoberieš Sitiny ako príklad tak za cca 16 mesiacov to majú prerazené a majú ešte 12 mesiacov na úpravy a technické zabezpečenie. hmm ?

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2005 23:36
od random
no sak prave to! vtedy sa razilo cisto rucne... dnes sa dokonca razi systemom plneho vylomu ... ma to svoje pozitiva ale aj negativa ... Rucne razenie novou rakuskou spociva vo vyrazeni smerovej stolne (pripadne aj druhej stolne nad nou) ... pri takomto razeni bol premer stolni asi 2-3m co je porovnatelne s prieskumnimi stolnami dnesnych tunelov... pritom postup bol od 4-13(15?)m/d a vylom zbytku tunela je takmer v rovnakom tempe ... no v davnych dobach sa nerobilo hned po vylome primarne ostenie ako je to dneska, najprv sa to spevnilo iba tramami... po vylome na plny prerez sa doplnili dalsie trami na podchytenie stropu a stien tunela ... ked uz bola celba dost daleko trami sa odstranili v urcitej dlzke (aka je ta dlzka neviem presne ale vacsinou to boli asi 20-30m useky- tunelovy pas) ... tento pas bol postupne vymurovany (technologia bola rozna) a opory bezozvysku odstranene... hned potom sa zacalo s upravou spotku a nakoniec sa polozili kolajnice. dneska je to tak ze najprv sa celi tunel vyrazi pritom za kazdym postupom (dlzka postupu je urcena geolog. podmienkami) ... potom sa to cele oploti a obrinda striekanym betonom ... no ale ten musi vytvrdnut takze aspon 24h sa nerazi ... ak sa to rozpadava tak je nutne dat silnejsie pletivo a znova zabetonovat ... takze nerazi sa aspon 48h .. bezny denny postup by podla toho mal byt 10m/d .... ale moze sa ist mpo mensich kusoch a ten beton moze tvrdnut rychlejsie ale to ja neviem ... po tom ako je tunel vyrazeny a je hotove primarne ostenie ... zacne sa betonovat sekundarne ostenie a az potom sa roby tunelovy spodok ... no a ked je to vsetko hotove tak sa natiahne koberec vozovky a cela ta technika ... a hotovo... takze ani nie je dolezite aky dlhy tunel je razeny ale skor aky je postup prac pri jeho stavbe... no dnes sa uz asi nikto nenajde kto by razil tunel technologiou spred 50r ... mozno tak niekde v rozvojovych statoch ... a je to hlavne koli bespecnosti pretoze nase hory su znacne geologicky narusene a hlavne silne zavodnene ... mnohe tunely su razene (hlavne tie najdlhsie) v tak dobrych podmienkach ze nepotrebuju ani primarne ostenie ale nad nimi je az niekolko km vrstva rovnorodej tvrdej skaly, alebo su razene v kriede a ten postup je az 50m/d (odhad) prikladom je eurotunel

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 07:24
od johhan
No ja si stále myslím že keď sa chce, projekčne dobre spraví a poriadne sa to technologicky pripraví a tak sa to dá zvládnuť v pohode, napríklad Banské Stavby vedeli vyraziť diaľničný tunel Rennsteig o dľžke 7916m za približne 26 mesiacov.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 10:27
od Hosť
no hej ale ake vysoke mal ten tunel nadlozie ... mengusovsky tunel bude mat mozno 40m nadlozia a to je malo ... budu tam urcite velke geo-poruchy lebo v takej hlbke skala neprejde (az na par vynimiek) do rovnorodej vrstvy v ktorej sa razi velmi rychlo kedze nieje nutne tolko spavnovat steny tunelovej rury ... no a kedze ide o vapenec tak mozno to bude aj riadne zavodnene ... mozno aj nejaky priestor sa tam najde ... no ale to su dohady ... ucite uz bola prevedena sondaz a cely usek je celkom dobre preskumany ... ale kto vie

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 13:11
od JG
Anonymous napísal:no hej ale ake vysoke mal ten tunel nadlozie ... mengusovsky tunel bude mat mozno 40m nadlozia a to je malo


Tunel Borik bude mat nadlozie v maxime presahujuce 100m.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2005 17:03
od random
to je malo ... visnove ma taku dlhu vetraciu sachtu a to len koli tomu ze je to namensia hrubka nadlozia ... ale tazko posudit to bude jasne az po prerazeni co je pravda

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 10:42
od Hosť
Slavnostne "poklepanie po zakladnych kamenoch" stavby dialnica D1 Mengusovce Janovce

Datum: 06.05.2005 (Piatok) 09:30
Miesto: Poprad - Velka

A potom, sup ho makat :twisted: