Stránka 99 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 07:55
od jawor
Z KE do SB co bude teraz najrychlejsie/najpohodlnejsie - po dialnici az na kruhac a potom cez Maly Saris a snazit sa vysjt vo Velkom na svetlenej?
Alebo ubudne vramci PO tolko tranzitu ze po vnutnom obchvate a cez Sidlisko III a pred Barelkou to bude na rovnako?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 12:47
od 110mat110
Ja pojdem vyskusat cez jarovnice. Ale najrychlejsie bude asi stale cez centrum okolo mestskeho cintorina alebo cez maly obchvat a sidlisko 3

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 17:51
od IDV
No dnes som presiel smer od PP do KE tento novy usek, vyzera super, akurat nechapem preco hned na krizovatke Presov zapad je 100kmh, tak isto aj tunel 100 to sa da pochopit, za tunelom nie je zrusenie 100 v tuneli, cize 100 plati az po Presov juh, t.j. cely novy usek je 100... pred tunelom chapem znizenie aj ked mohlo by byt neskor, za tunelom vsade zrusia rychlost, tak dufam ze este nestihli dat znacku...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 18:29
od stavbar_po
Usek je este v skusobnej prevadzke, tak preto je rychlost 100km/hod aj mimo tunela.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 18:53
od IDV
Aha vdaka za info...ako dlho potrva skusobna prevadzka?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 21:13
od Dendik
Super, za +/-10 min z: Trojky/Dvojky
na:
-Šváby
-Solivar
-Delňa
-Žel/Autobus stanica

a do cca +/-7 min v priemyselnych arealoch:
-Petrovany
-Zaborské
-Haniska

Uspora PHM, času, nervov a hlavne radikalne zniženie rizika nehody :!: Ked tu človek čita tie fiktívne výpočty úspory času UhP podľa máp,
tak to príde každému vodičovi, ktorý v REALNEJ prešovskej premávke strávil hodiny, ako fakt zlý vtip. A to nie je úspora iba pre tranzit...
By som sa čudoval každému kto po tomto ešte ma chuť terigať sa cez semafory a prechody centrom mesta :idea:
Koľko ľudí spochybňovalo aj pražský Masterplán :?: Po dokončení severu sa to v meste celkom upokojí 8)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 21:19
od Dendik
jawor napísal:Z KE do SB co bude teraz najrychlejsie/najpohodlnejsie - po dialnici az na kruhac a potom cez Maly Saris a snazit sa vysjt vo Velkom na svetlenej?
Alebo ubudne vramci PO tolko tranzitu ze po vnutnom obchvate a cez Sidlisko III a pred Barelkou to bude na rovnako?

Myslim, ze tak ako v Blave po otvorení D4/R7, si kazdy najde tu svoju trasu aj tu a cele sa to "utrasie".
Stale sa hotuju, ze I. et. R4 spustia o rok a pol, takze aj to opäť zmení toky...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2021 23:43
od metelesku.blesku
IDV napísal:Aha vdaka za info...ako dlho potrva skusobna prevadzka?

Dokým sa tam neprestane jazdiť aspoň 3x denne v protismere a 1x denne búrať do zvodidiel :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2021 15:52
od traverza42
Už stihol niekto nabúrať do zvodidiel?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2021 19:29
od metelesku.blesku
Stačilo mu na to iba 20 hodín od otvorenia. Niekde za tunelom v smere na PP.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2021 19:53
od reddevil
inac... pri vyjazde z tunela v smere na KE som si vsimol, ze hore zo stropu svieti dopravna znacka "Koniec viacerých zákazov - B39"...
neznamena to teda, ze od konca tunela je az do KE 130ka? lebo nikde dalej som si nevsimol znova znacku pre 100ku...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 00:33
od Vlados
áno 130, a nielen po KE aj ďalej...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 07:44
od ondrejko_t
DrX napísal:No vidis, mne to zas pripada tak, ze cele Slovensko klame samo sebe do oci - uz 30 kokov o tom, ako skvela D1 vsetko vyriesie. A nechava sa okradat len kvoli nacionalizmu (napr Presovsky kraj tym, ze ak by nepozadoval megalomanie na D1, tak uz davno mohol byt PO na suvislej slovenskej dialnicnej sieti, a mohla byt hotova aj dialnica do MI/UA aj na Duklu/PL).

A najlepsi je aktualny klam komplet vo vsetkych novinach, ze "Osobným vozidlám skráti nový obchvat jazdu o takmer 19 minút." Drvivu vacsinu casu je aktualne prejazd PO za 11-12 min
https://www.google.com/maps/dir/48.9489 ... m2!4m1!3e0
takze co ten prejazd spravi? Obrati chod casu, ze sa nim prejde za -7 minut? :-) :-) :-) Tomu "odbornikovi" z NDS, ktory to vyratal, by rovno mali dat nobelovku za fyziku :-)


k tomu 1. odseku - Ty si ako z toho vtipu, ked sa v dopravnom servise hlasi - pozor, jeden vodic na dialnici ide v protismere. a jeden vodic v aute si vravi - keby jeden, ale vsetci.
k tomu 2. sa nema zmnysel nejako ani vyjadrovat, kedze som v PO studoval aj pracoval. a prechadzal som si mesto aj davno po tom, ako sa spustil miniobchvat a taktiez aj po uprave krizovatky pri kaufe. u nas v SN sa tiez da prejst od zaciatku smizian na koniec sn za 5 min (v noci pri vypnutych semaforoch), rovnako ako mozes ist okolo 14:20-15:20 aj 20 min.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 08:46
od davidk
Je až úsmevné citať po tridsiatich rokoch o megalománii (štandardne rozmery a normovane veci jednej klasickej diaľnice v EU) v Prešove . Pri Bratislave za 30 rokov mame kolko kilometrov dialnic ? Kolkoze to teraz aut jazdi po novom obchvate BA a smer Šamorin R7? a kolkože to stal obchvat na 1 kilometer ale aj s pozemkami nie okreme? To naozaj po tolkych rokoch meskania hrubeho meskania najdôlezitejsieho prepoja vychod zapad kde na zempline nemame ani kilometer R-ky ani dialnice (450 000 ludi a doprava na urovni 20 000 aut denne ) vec vyriešime tym žeby sme postavili menej? Čo bolo treba len jednu ruru tunela Presov alebo bez krizivatky vydumanec alebo nie betonova vozovka na 6 kilometroch vtedy by sme uz mali dialnicu az k UA hranici a R4 na poľsko hotovú? Nebudete smiešny. Ano je to drahé a kde na Slovensku nieje? Pri Ziline Pri Ruzomberku v Bratislave? Ked sme chceli lacnu dialnicu a rychlu mali sme stavať spodom ale toto rozhodnutie je davno davno pase.....Jediny narod v europe ktorý sa sa rozhodol postaviť hlavnu spojnicu krajiny cez kopce a nie po rovinach.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 10:27
od Noris
Pri najazde z Presova na krizovatke Presov zapad smer D1 Kosice je medzi kruhacmi, resp. hned za kruhacom I/18 × II/546 ponechana znacka zakazd vjazdu nakladnych vozidiel >12 t. Teda legalne sa tazsim vozidlam na dialnicu na tejto krizovatke neda pripojit :D Asi by ta znacka mala byt premiestnena az za ten dalsi kruhac na ceste II/546.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 12:10
od DrX
davidk, ano, pri 45mil EUR/km je JV PO najdrahsi dokonceny usek D1 este aj na Slovensku, a 10x drahsi nez priemerne ceny v okolitych vychodoeuropskych krajinach, ale pre teba je to "štandardne rozmery a normovane veci".

A nie je pravda ani, ze "Jediny narod v europe ktorý sa sa rozhodol postaviť hlavnu spojnicu krajiny cez kopce a nie po rovinach." Mame rovnako planovanu D1 aj R1+R2. Cize stacilo dodrziavat rozlozenie penazi 60:40, a nie je co riesit. A v zasade je to tak aj teraz. Za peniaze, ktore este treba na dostavbu tych najdrahsich chybajucich usekov D1 sa da v pohode dostavat tych chybajucich 150-170km R2, alebo minimalne najproblematickejsie useky na nej. To by ale Presov presne po zilinskom vzore nesmel teraz vymysliet megalomanske 2 tunely na SO PO, a uz vo velkom pozadovat aj drahu R4 do Polska, vsakano.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 08:43
od davidk
Pan DrX ,
Najdrahsi usek dialnice na Slovesnku je suverennne a neohrozene este aj teraz aj ked sa staval v casoch najnižšich cien a skoro pred 8 rokmi úsek pri žiline Žilina Stražov - Žilina Brodno. 270 milionov (zmluvna cena ale este boli male dodatky za cca 7) mil). Cely usek žiadna križovatka tam nebola mal 4,25 km. Čize aj ked nepočitam inflaciu a ani dodatky a idealny cas na trhu cena na kilometer vychadza 65 mil €. Pri Prešove rataš spravne na usek ktory ma 7,8 kilometra to vychadza 40 milionov ale pozor len krizovatka ktora je extremne naročna ma samotna 7 kilometrov ciest. To sa v dlžke useku neprejavujelebo lebo žiadna vedľajšia investicia sa nerata do useku. Netvrdim že to nebolo drahe ale ak zarataš križovatku (napojenie R4 a ciest 1 2 a3 triedy) pri Prešove to bol naozaj extremna situacia nieje to až take strašne. Pri Bratislave obchvat len pozemky stali 330 milionov a samotna stavba 1,7 miliardy sama rovina ano jeden dlhy most ale pri Prešove bol aj dlhsi a nie jeden. je to skoro rovnaka cena na kilometer a nebol tam ani tunel je to vela malo?
Čo sa tyka D1 vs R2 či R7. Cela dialnica na juhu ale cela až po ukrainske hranice v najvyššom štandarte mohla byť postavena za peniaze useku od Žiliny po Ružomberok. Nikto ani od Levoče a Bardejova Košic či Prešova by nešiel na zapad vrchom.
Stačilo spraviť dialnicu od PL cez žilinu po BA a spodom druhu. Medzi Popradom a Žilinou stačila r-ka v nižšom štandarde pri tom osidleni cely okres Martin ma 82 tisic obyvatelov menej ako Trebisov Michalovce či Vranov nad Topľou. Už 10 rokov by vrchom neboli zapchy. Kľudne sa mohlo isť aj do Poľska z Bratislavy cez Žilinu a všetko od levoče na východ by išlo spodom a hore by mali absolutny kľud a priroda by bola sejf nehovoriac o nakladoch na udržbu cesty sever vs. Juh.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 09:41
od devil
Pri Prešove rataš spravne na usek ktory ma 7,8 kilometra to vychadza 40 milionov ale pozor len krizovatka ktora je extremne naročna ma samotna 7 kilometrov ciest.
to je prave ta megalomania lebo take nieco pri porovnatelnych mestach nenajdes. ozaj kde je nas expert na dlzku mostov, toto nejak nekomentuje....

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 10:11
od Vlados
tu nie je problém dĺžka mostov, ale ich celkový počet. s D1 mali stavať len tie čo boli pre D1 potrebné. tie pre R4 mali presunúť k R4 a tá by sa ani nezačala stavať nakoľko by bola neekonomická.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 10:36
od devil
takyto obchvat sa nestavia preto ze je to ekonomicke, a D1 bez R4 uz nebude ekonomicka vobec. co si pamatam tak tranzit bol odhadnuty na 30 percent toho co vstupovalo do mesta zo zapadu.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 18:50
od Dendik
davidk napísal:Pan DrX ,
Najdrahsi usek dialnice na Slovesnku je suverennne a neohrozene este aj teraz aj ked sa staval v casoch najnižšich cien a skoro pred 8 rokmi úsek pri žiline Žilina Stražov - Žilina Brodno. 270 milionov... ...nehovoriac o nakladoch na udržbu cesty sever vs. Juh.

Píšeš veľmi správne, neviem prečo sa tu snaží niekto podsúvať za usek pri PO je najdrahší a schválne mlči o celkovej ploche ktorá bola postavená
a nie iba suché 7,8km. Ale uz sme si na rozne vypocty kalkulačkárov zvykli. Vacsinou to vychádza tak že bohatí ešte dostavú viac, a chudobným
"nevyjde" návratnosť :lol:
Pokial ide o BAŠTY OLIGARCHOV tak stavalo sa presne podľa modelu ked byva gubernator tam bude dialnica. Teraz sa akoze ides tavať podla "objektívnych"
potrieb, ale žiaľ napr. nezamestnanosť ma v celkovom hodnotení váhu iba 10%. Najnovšie dokonca čítame že vraj dialnice nemajú vplyv na znižovanie nezamestnanosti :o Takze ideme z extremu do extremu a čas nam uteká. A za to vdačíme aj kalkulačkárom...
Nakoniec aj tak zistíme, že rozhodnúť musi vláda, a ide sa opať systémom politiky

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 21:25
od Pacho
už sa to tu viackrát písalo, že dialnica nie je všeliek na nezamestnanosť. Konkrétne taliani postavili dialnice na chudobnom juhu, a bohu žial to umožnilo, len to, že sa urýchlilá preprava lacného tovaru zo severu a zlikvidovalo sa veľa lokálných farmárov na juhu. Detto španielsko, kde sa EU fondov postavili dialnice, ktoré dodnes zívajú prázdnotou......

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 08:15
od devil
ale oni ich stavali snad do kazdej doliny.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 08:26
od ondrejko_t
davidk napísal:Pan DrX ,
Nikto ani od Levoče a Bardejova Košic či Prešova by nešiel na zapad vrchom.
Kľudne sa mohlo isť aj do Poľska z Bratislavy cez Žilinu a všetko od levoče na východ by išlo spodom a hore by mali absolutny kľud a priroda by bola sejf nehovoriac o nakladoch na udržbu cesty sever vs. Juh.


Na to si ako prišiel? kto z mentálne spôsobilých ľudí zo severovýchodu slovenska by šiel spodom? bavíme sa teda predpokladám o tom, že máš priamy ťah aj severom aj juhom.
Prečo by som zo SN mal ísť cez nejaký horský prechod (Vernár / Čertovica / Donovaly či trebárs Kremnické bane) aby som sa dostal na Rku dole a potom sa vrátil nazad do TT a ďalej na BA?
Jedine je to výhodné pre KE a mestá a obce od KE na juhovýchod. nikto, kto musí ísť cez PO sa nebude vracať nazad na KE.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 19:21
od okorec
Ináč pre zaujímavosť, pozeral som súčasné nočné časy ako ukazuje google cestu zo západu na východ a čo sa týka severnej trasy cez Žilinu a cez Čertovicu, tak to ukazovalo rozdiel 1-2 minúty, čo považujem za zanedbateľné. Čo ma však prekvapilo, že južnú trasu to dávalo lepšie iba do Košíc. Všetko na sever ale aj na východ od Košíc dávalo lepšie severom. Dokonca také ciele ako Trebišov alebo Michalovce navigoval google severom... Samozrejme nech si ide každý ako chce. Ja len pre zaujímavosť.