Stránka 96 z 258

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2014 16:10
od michaelse
v tom musi byt aj nieco ine ako nejake dialnice,,zeby nejaka trauma z detstva v kotorej zilina hrala silnu ulohu? drx nemyslim to ako urazku,ale niekedy sposob vyjadrenia tvojej averzie je dost zvlastny,uz len tie slova ktore som nikdy predtym nepocul a ani necital mozu posobit na niekoho aj urazlivo alebo tak ze chces zosmiesnovat kazdeho kto je rad ze sa visnive bude razit lebo im ulahci zivot,lebo ty si zasadne proti

ak by sa nedajboze stala pri stavbe nejaka nehoda lebo zaval tak dufam ze tu nenajdem post s tym ako sa tu z toho tesis,to by uz bolo moc

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2014 22:50
od Viktorius
Chlapci, musite riesit "drx"? Ako ja si myslim ze k tomu nie je potrebne sa vyjadrovat. Ono ked blika ze je nieco nove v danej sekcii tak nech je nieco odborne o danom useku. Taktiez by som poprosil "admin" nech neodborne prispevky premiestni alebo zmaze. Len tak sa zachova dostojnost fora a archivacia uzitocnych prispevkov.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2014 13:17
od Kanky
ja si myslim, ze je to v poriadku, ze si kazdy napise ako to vidi, nech su zaznamenane vsetky strany mince :)
DrX napísal:... Pritom ta chudoba je sposobena presne tym, ze volime tych, ktori nam to vsetko radi naslubuju, potom hodia kosticku a sami vytuneluju 10x viac. Ale my ich zvolime znova...

zda sa mi ale alebo mam taky pocit, ze tu na fore su ludia, ktori nevolili prave tych, ktori teraz rozhoduju o tunelovani...skor by som povedal, ze nam terajsiu situaciu sposobila vacsina, ktora nevidi suvislost medzi vladnutim a tunelovanim :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2014 19:36
od devil
Na velmi vyhodnu investiciu nie je potrebna 3 nasobna intenzita, kedze je tu obrovska uspora vzdialenosti (8 km) aj casu, neporovnatelna s akymkolvek inym usekom, a to nielen na dialnici, ale aj na celej ovplyvnenej cestnej sieti.


je potrebna prezoze tych 8 km usetri len ten kto vyuzije aj ll-hp cize zdrojova a cielova doprava do ZA NEBUDE MAT takuto usporu ani casovu ani kilometrovu...cize podla starych hodnot IRR jednoducha umera kolko mil za kilometer tolko tisicova intenzita je uz nejaka navratnost....to je ta trojnasobna intenzita oproti standartnym RC. nakolko cena je uz znama a to pre cely usek hp-ll-ds tak mozeme vyslovit ocakavanie 35.000 intenzitu ciste na dialnici v 2020.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2014 19:44
od devil
bez zaujmu o prekaracky ale s konstatovanim ze madari a poliaci su na UA ci ROM, SRB hranici a my poklepkavame kameme 200 km od BA a tesime co bude hotove v 2020....a pri zeleznici este horsie...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2014 01:30
od peter2616
Ahojte, vidim ze drx to tu riadne rozprudil, netreba si to vsimat, kazdy ma pravo na nazor vsak je demokracia....
Chcel by som pridat par info o energetickej narocnosti napajania tunela visnove-instalovany vykon 9990kW, napajanie z 2 nezavislich liniek 22kV jedna strana zo ZOS vrutky ktora je cistocne dobudovana k vychonemu portalu a z druhej strany sa musi vybudovat 2x22kV vedenie z lietavskej lucky z najblizsej rozvodne 110/22kV, jedna linka z tohto vedenia sluzi cisto na napojenie tunela a druha na napojenie jednotlivych odbociek k prislusnym podnikom kedze linka z visnoveho by kapactne nestihala.Vychodny a zapadny portal rozvodne su este medzi sebou prepojeny 2x22 kV kablom pre manipulaciu v pripade vypadku, tolko zatial z napajania el energie tunel..... :D

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2014 06:45
od vladi87
Prepokladam, ze mas na mysli napajanie pre vrtne supravy..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2014 15:45
od plš
No pánové, z predchádzajúceho, čo som čítal, či počul som priamu zmienku o TBM nezachytil, iba nepriame drobné informácie /ale vtedy som si to vôbec neuvedomil/. To vladiho 87 TBM je dosť pravdepodobné :
1. informácia, že úsek môže byť odovzdaný aj 1,5 roka skôr /asi sám Počiatek/ = ak je to pravda, jedine TBM
2. teraz info, že privedený príkon k portálom bude cca 10 MW /Marušic predpokladá u 1 ks TBM 2 MW a viac / http://www.sme.sk/c/4294911/martin-maru ... zacia.html /. 10 MW na svietenie, vetranie, vláčik /4 vagóny, odhadujem lokotraktor 200-500 kW/, betonárka, ... dľa mňa je priveľa
Ale ak Taliani donesú TBM, určite ho nenájdu na mieru a ešte "na zadnom regáli prvého Tesca". Určite bude zánovné, za 6 mesiacov spoľahlivo repasované so sadami dlát, ktoré sa zvýšili pri poslednom použití a s raketovou objednávkou ďalších dlát, ktoré budú potrebné na dokončenie razenia na Višňovom. Teda v tuneli to vyzerá čiste na taliansku muziku. Slováci sa uchytia keď tak na mostoch. Keď nekecám...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2014 16:00
od ViliKE
Noooklobuk dole. Zaujimava analyza. Ma to logiku a vyzera to takto velmi pravdepodobne na TBM. Ktovie co vypracuju v projekt. Je to myslim zlty FIDIC takze si zvolia svoj postup a technologiu.

Zaujima ma ako vyhlbia dieru na vetranie - s cim... Nemam sajn cim robia dost hlboke niekolko desiatok metrove diery pre vzduchotechniku...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 00:46
od peter2616
Aby som tie fakty dal na spravnu mieru,instalovony vykonkon je maximum ktory treba dodat ke vsetky zataze pojdu na maximum' rata sa potom koficien sucanoti okolo 0,6takze prevadzka tunela :-) sa bude pohybovat okolo cca550kw

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 06:14
od plš
No Peťko vidím, že čísla poznáš, ale desatinná čiarka je nám v náš sviatok prevysoký level. Lebo čísla 9990 kW, 550 KW a 0,6 neviem spojiť.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 07:07
od rado
Ale myslím, že hlavným faktom je, že peter2616 píše o "prevádzke" tunela, nie o razení. Je to tak?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 09:37
od plš
Rado a Peter2616, my nie sme "tá partia na slovíčkárenie", len chceme vedieť, aká sa použije metóda. Potom miestni foto-úderníci a aj z iných stránok budú mať dosť času sa pripraviť na reportáž. Také čudo, myslím TBM v normálnej veľkosti, sme na SK nemali. Ak si odmyslím baby-TBM, čo použil DPS na prieskumnú štôlňu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 15:52
od LubosG
Pri diskusii o metóde razenia tunela Višňové sa tu na fóre myslím vždy hovorilo o razení NRTM. Stavba ide síce cez žltý FIDIC, a teda staveb. objekty, postupy sa dajú projektovať "po svojom", asi aj s cieľom znížiť celkovú cenu stavby a zvýšiť tým zisk pre zhotoviteľa, no nie je práve TBM drahšou metódou razenia v porovnaní s NRTM?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 18:23
od mirsi
v mojom predchadzajucom prispevku som spomenul, ze v cenovej kalkulacii, podla - https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1399391&l=sk
v zmluve je uvedene - strana 67:
Razenie tunela RTNM a primarne ostenie - 80m eur

neviem o com sa tu diskutuje...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2014 20:34
od plš
Budem musieť sa ospravedlniť, že prsty na klávesnici "máličko" uleteli.
Pravdepodobnosť, že by prišlo TBM, bola a je podľa mňa vždy nízka až mizivá, aj keď nejaké /nepodstatné/ indície sú. Určite nie s fungel novým strojom /alebo dokonca dvojica?/. A hlavne nevidíme do kuchyne, tobôž nie do plánovacieho kalendára väčšieho parťáka Salini Impregilo.
Na východnom portáli je ináč miesto akurát tak na pár Unimo a psiu búdu. Pri NRTM vyťaženú skalu na Dubnej skale budú musieť voziť akurát tak za roh do kameňolomu Eurovie :evil: . /ináč do 12.2014 by blokovali aj VHS na MÚK./ Tým, že sa skôr postavil úsek DS-Tu, tak zhotoviteľovi tunela sa zlikvidoval priestor na spracovanie kameňa a skládku. Hlavne mu odobrali okamžitého odberateľa prebytočného kameniva. Akonáhle VHS ukončí úsek, presunie sa a bude pracovať inde - kde mu horí termín, t.j. nebude zasýpať diery v nive Váhu.
Chudáci z VHS budú sa musieť pokúsiť úsek dokončiť do termínu /12.2014/, lebo potom si budú s tunelármi navzájom zavadzať :D .
Ešte jedna vycucaná info z dialnice.szm.com:
prieskumná šachta z Dubnej skaly stúpa 2,73% a posledných necelých 600 m pred Višňovým klesá pod 0,5% sklonom, čo hovorí dosť samo o sebe...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2014 08:06
od ecce
V Trende je clanok o Remetovi a mimo ineho sa tam pise:

"So svojou Dúhou stavia hudovy, kanalizácie aj cesty, s Uranpresom bude môcť aj tunely. Chcel by ho využiť aj na razenie unela Višňové. Zatiaľ sú však podľa M. Remetu výhodnejšie ponuky talianskych firiem, ktoré by rady najväčší slovenský tunel razili automaticky. Využitie takzvanej metódy TBM by podľa neho znamenalo štvornásobnú rýchlosť razenia oprotiu nás rozšírenej metóde, ktorú využíva aj Uranpres."

(Cez vikend mozno doplnim do monitoringu aj cely clanok.)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2014 08:16
od ecce
V inej casti clanlu este pisu, ze este nie je rozhodnute. Remeta presadzuje klasicku metodu, aby mohol stavat aj Uranpres. Ale aby sa to stalo, cena sa musi doatat na cenu, ktoru doaahuju talianski dodavatelia s TBM.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2014 18:21
od plš
Ecce, ak niekomu na Slovensku sa dá veriť, tak solídnemu žurnalistovi Oliverovi s jeho Trend-partiou. Podľa mňa si to v Salini Impregilo rozhodnú sami, nejde o to, že rýchlo a automacicky. Významný dôvod je čas. Stavbári, včítane Remetu aj jeho Talianov, určite poznajú stavbársku pripovidku: "Imre trim komin, idzem po peňeži". A Salini Impregilo má roboty teraz vyše hlavy, prečo by mal držať riadiaci štáb navyše rok a pol na Slovensku pri tuneli, keď už dávno budú cesty a mosty hotové?
Len jedno mi po hlave vrtá: Prešovčan Remeta a dužky zo suda. Vo viniciach pod Vihorlatom však slová Remeta a Duha pasujú k sebe dokonale. Jak "ric na šerbeľ".

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2014 21:01
od ecce
Slováci donesú k Višňovému ľudí, Taliani know-how
viewtopic.php?f=35&t=19430

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2014 23:16
od plš
Ecce, vďaka za článok z Trendu. No slovom čaj: "Ančo, Ty idzeš na rande. hej. A jaký je Tvuj frajir. Ja ho nevidzela, len mi napisal I-mejl. Dumam, že ma ruky, nohy a pridze šumne oblečeny...". Čo poznám šéfredaktora Olivera, je to pod jeho úroveň.
Remeta na to, čo ho predchádza, má mať rozum. A tu vykladá nepodstatné veci a tvári sa naivne. Všetky práce nakúpi, všetko sa dá zohnať. Len si neuvedomuje, že pomaly nebude mať od koho. V tomto momente sa nakopilo také množstvo prác, že firmy si dávajú pozor, aby využili každú motohodinu. Každý stavbár, ktorý má na Slovensku nejakú hodnotu je resp. bude zadaný... Budú musieť ísť aj do susedov, ako Eurovia na R1.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2014 11:35
od vladi87
Bohuzial, typicky slovensky vrcholovy manazer, nevyzna sa, nevie hovorit o detailoch. Dufajme, ze ma pod sebou schopnych ludi..inak sa tie rury oproti sebe nemusia stretnut :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2014 14:32
od Pekos
ecce napísal:Slováci donesú k Višňovému ľudí, Taliani know-how
viewtopic.php?f=35&t=19430

Ake posuvanie? ja som myslel ze uz tam idu tatrovky a uz sa pracuje a oni este nemaju ani ludi ani stroje a idu doprojektovat este len tunel? no zbohom..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2014 08:40
od peterle
Aké posúvanie myslíš? Tento úsek sa tendroval žltým FIDIC, takže sa musí doprojektovať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2014 14:29
od Pekos
Ja nerozumiem tymto technickym veciam, ale viem ze v spravach takuto zavaznu vec ludom povedia az na koniec. Vsetci cakali ze uz zacnu zobat.