D1 Považská Bystrica západ - Považská Bystrica Sever

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Maximo » 22. Dec 2005 17:48

Naposledy upravil Maximo dňa 23. Dec 2005 19:51, celkovo upravené 1 krát.
Maximo
návštevník
 
Príspevky: 17
Obrázky: 2
Založený: 07. Dec 2005 19:42
Bydlisko: (dialnicou zabudnutá)Považská Bystrica

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 15:43

JoHnZ,

reagujem neskor ale predsa. :arrow:

... ci bude nevyhodny termin to si pockame, pre PB bude podla mna naozaj vyhodnejsia I/61 s mimourovnovym krizenim pri poste nez V2a v jeho sucasnej podobe ... inak si myslim, ze predsalen tu existuje jeden sposob, akym by mohol v ociach Bystricanov ziskat V2a pozitivny ohlas ... Raz som na "dialnicnej" nastenke pred MsU videl projekt estakady vo V2a s uzavretym ocelo-sklennym tubusom a odvetravanim s filtraciou necistot (co by ale asi liezlo do penazi jak hrom), kazdopadne by padlo znecistenie ovzdusia a velkou castou snad aj tie vibracie (sice mierne pochybujem, ale pomoct by to malo), aj to esteticky vyzeralo, a to by potom uz padli vsetky argumenty proti ...


Dost zasadne si zmenil nazor oproti prvym prispevkom ktore si tu pisal na tomto forume.

Takze tebe konkretne prekaza konkretny typ estakady?

Nie je o tom debata, nie je na to ziadny dovod. Tu nebude az taka vysoka premavka aby to sposobovalo problemy. Nebude to sposobovat ziadne problemy so zivotnym prostredim ani s hlukom ako to ty opisujes.

Nebude to nic horsie nez sucasny stav. A sucasny stav nevyhovuje vobec a bude sa este viac zhorsovat.

"Argumeny proti by padli", ... uz "padli" a zase - pri najhorsom moznom variante sa nebude vobec nic. A motoristi dany usek "nejako preziju", ale PB to bude mat velmi tazke. Obmedzi sa doprava v meste, nie D1 pred a za PB. Este pred r. 2008 sa bude premavka obmedzovat kvoli KIA.

NDS, a.s. je sukromna firma, aj ked je statna a spada pod MDPT SR, ale v rozhodovani uz je dost samostatna a bude stale viac - ako sa budu menit je financne zdroje. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 16:03

Vie sa aj priblizna cena estakady samotnej?

A este mam jednu doplnujucu otazku: Tato estakada sa bude stavat v ramci daneho useku "D1 Považská Bystrica, západ - Vrtižer" alebo to bude samostatna stavba? Aky bude podiel tejto estakady na celkovej cene tohto useku? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2005 17:22

Adoas:
nazor som nezmenil (asi to z prvych parispevkov tak nevychadza), ale
na dialnici v sucasnom variante mi vadia v podstate 4 veci:

1. To ze mi vedla domu pojde hnusna betonova stavba (to ze cez PB pojde hnusna betonova stavba vadi aj tym, ktori vedla nej zrovna nebyvaju)

2. Hluk, ktory to bude robit (ako som povedal uz len auta na I/61 ak neni zapcha) idu vibraciami na sidl. Rozkvet skla vybit

3. Ovzdusie, ktore bude znecistene minimalne rovnako ako (a vzhladom k tomu, ze mame inverznu kotlinu a ta dialnica tu pojde tepelnym horizontom, zacnu v PB doteraz nepoznane problemy so smogom) doteraz.

4. Vid problem na Vajnoroch ... kedykolvek sa bude nieco na estakade robit (a ze estakada sa musi udrzovat pravidelne), vsetko pojde opat cez mesto ... keby bola dialnica mimo, soferi by nemali dovod pouzit mestske komunikacie na skratenie si prepravneho casu a pekne by ostali na autostrade ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Omyly

Odoslaťod rbarat » 23. Dec 2005 18:43

Ahoj, dovolím Ti oponovať:

JoHnZ napísal:Adoas:
nazor som nezmenil (asi to z prvych parispevkov tak nevychadza), ale
na dialnici v sucasnom variante mi vadia v podstate 4 veci:

1. To ze mi vedla domu pojde hnusna betonova stavba (to ze cez PB pojde hnusna betonova stavba vadi aj tym, ktori vedla nej zrovna nebyvaju)...


Bývam pri Bratislave. V Bratislave je tiež spravená pomerne dlhá estakáda. Myslím si, že to nie je žiadna špata, je to spravené pomerne esteticky. Stačí sa prísť pozrieť. Estakády sú aj vo Viedni a iných mestách.
U Vás, čo som videl návrhy bude tá estakáda ešte krajšia a keď sa to postaví, myslím si, že to bude naozaj pekná dominanta mesta. Navyše tam tá estakáda pretne len pár ulíc, takže to nepôjde celým mestom.

JoHnZ napísal:2. Hluk, ktory to bude robit (ako som povedal uz len auta na I/61 ak neni zapcha) idu vibraciami na sidl. Rozkvet skla vybit).


Akékoľvek riešenie v PB nebude horšie ako súčasné riešenie. Podľa mňa naopak tá estakáda výrazne zlepší živ. prostredie v PB. Čo sa týka hluku, mestu sa iste polepší. Hluk by mal klesnúť, pretože estakáda bude odhlučnená a bude postavená vyššie, ako je súčasná cesta. Hluk bude mať teda lepšie podmienky na rozptyl.

JoHnZ napísal:3. Ovzdusie, ktore bude znecistene minimalne rovnako ako (a vzhladom k tomu, ze mame inverznu kotlinu a ta dialnica tu pojde tepelnym horizontom, zacnu v PB doteraz nepoznane problemy so smogom) doteraz.).


Ovzdušie nebude znečistené viac ako je. Pretože počet áut sa nezniži, bude rovnaký, ako je teraz na ceste stredom mesta. Naopak, znečistenie bude mať na estakáde zrejme lepšie rozptylové podmienky, pretože vo výške fúkajú silnejšie vetry, ako pri zemi. Čo sa týka globálneho znečistenie ovzdušia, s tým nenarobíš nič, ani keby si mal tunel. Lebo aj v tuneli autá vypúšťajú splodiny a tie sa zasa len odvetrávajú na povrch,kde ho roznesú vetry po meste. Obecne znečistenie bude teda rovnaké pri každom riešení.

JoHnZ napísal:4. Vid problem na Vajnoroch ... kedykolvek sa bude nieco na estakade robit (a ze estakada sa musi udrzovat pravidelne), vsetko pojde opat cez mesto ... keby bola dialnica mimo, soferi by nemali dovod pouzit mestske komunikacie na skratenie si prepravneho casu a pekne by ostali na autostrade ...



Neviem, aký problém máš na mysli vo Vajnoroch v súvislosti s estakádou. Pri Vajnoroch žiadna estakáda nie je, takže nechápem. Ja cez Vajnory chodím denne do práce. Problém s dopravou cez Vajnory je spôsobený v tom, že za Vajnormi v Chorvátskom Grobe/Čiernej vode a v Slovenskom Grobe sa masívne stavajú rodinné domy a bytovky, po celkovom dokončení to bude niekoľko tisíc domov. No a keďže tam nie je priame napojenie na diaľnicu, všetci títo noví obyvatelia idú ráno autami do práce cez Vajnory. Bude to len horšie. Nijako to ale nesúvisí s estakádou. Pred Bratislavou skrátka vznikajú predmestia s rodinnými domami, podobne ako je tomu v iných mestách po svete.

Robo
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 19:41

rbarat,

prave som chcel reagovat na JoHnZ, ale predbehol si ma a na max. s tebou v tomto suhlasim. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 23. Dec 2005 21:21

JoHnZ napísal:magnus: No ale to asi by ich nevrtali 220mm na jadro do vzorkovnic a 20m hlboko ... ako hovorim, netvrdim ze v sucasnej dobe su vsetky len na miestach geoglogickeho prieskumu (uz viem o 5 ktore nie su), kazdopadne vacsina je tam prave kvoli prieskumu (ked sa bude vytycovat postavia ich tam este aj zo 50, estakada bude zlozita /ach, kiezby nebola/)

(pytal som sa, a na niektorych miestach to tam vraj vyzera dost divoko, bude sa zakladat na kotvopiloty zrejme aj externe kotvene a to aj na miestach kde by sa nikto ani neopovazil toto tvrdit /pre ostatnych: je to poriadne drahe/) ... mozno sa tretia cast RIGP rovno zrusi a namiesto toho sa bude robit miestny podrobny IG prieskum a geoglogicke profily ...

ad. budovanie IG vrtov: uz si to presne nepamatam, ale to co hovoris, to tusim neni IG :wink:, ale kaslat na to, nie sme tu na to aby sme sa hadali o slovicka ...


Ved ano, nebudeme sa hadat o slovicka. Co sa IG vrtov tyka, ako tu dieru vyuzijes po splneni primarneho zaujmu - teda geologickej dokumentacie - to uz je vec geotechnika. Ked si tam praje inklinometer, bude ho tam mat. ked si praje sledovanie vody - bude mat piezometer, ked si praje sledovat 3D deformacie - moze ich sledovat, ked si praje presiometricku skusku, bude ju mat. Ale prvotne ide vzdy o inzinierskogeologicky vrt, pretoze vsetky skusky a merania musis vztahovat k danej geologii v tom mieste.

Verim, ze v udoli Vahu bude to zakladanie dost divoke, predpokladam, ze tam mali dost organickych sedimentov, skladky, íly. Štrky tam asi nie su vsade, resp. nie vždy je konfiguracia vhodna na jednoduche plošne zakladanie.

O stlpikoch sa uz nemusime bavit, asi tam su aj zabudovane vrty aj vytycovacie fixy. Z vlaku vidim dva fixy na vazskej hradzi, inde mozno su aj pozorovacie vrty.

Ked zacnu kopat jamy, pojdem sa urcite pozriet, celkom ma to zaujima, co tam bude. ozaj, nevie niekto, kedy zacnu asanacie?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Ďakujem

Odoslaťod rbarat » 23. Dec 2005 22:37

Adoas napísal:rbarat,

prave som chcel reagovat na JoHnZ, ale predbehol si ma a na max. s tebou v tomto suhlasim. :wink:


Adoas, ďakujem. Ja si pamätám, že aj pri stavbe estakády v BA boli všelijaké hlasy, protesty, ľudia sa kdečoho obávali. Dnes keď už stojí sa mnohé obavy ukázali ako bezpredmetné. Myslím si, že tak to bude aj v PB. Je jasné, že nejaké vplyvy tam budú, ale kto žije v meste musí rátať s tým, že nebýva ďaleko od ciest, je tam ruch, splodiny z áut, atď. Kto chce bývať v čistej prírode, nech ide robiť chatára do Tatier.
Tým chcem povedať jedno, že netreba démonizovať stavbu diaľnice cez PB.Súčasný stav cesty stredom mesta je pre celé mesto veľká záťaž, ktorú diaľnica aj v estakádovom riešení zníži. Iste hluk ani spolodiny neklesnú na nulu, ale bude to ďaleko lepšie ako teraz.
Keby sa to nebolo celé roky naťahovalo, diaľnica mohla už dávno pritiahnuť nejakých investorov aj do PB. Ja pevne verím, že potom keď sa to dostavia a opadnú vášne prevážia pozitíva nad negatívami.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2005 23:23

magnus: otec (geolgicky prieskum) hovori, ze sa bude mozno muset na kotvopilotoch zakladat CELA (!) estakada ... mame pred sebou zrejme najdrahsi usek dialnice od BA az po ZA ... takze sa asi bude setrit na vzhlade estakady a protihlukovych opatreniach, co (snad) nedovoli mesto, a bude zase po ptakach ...

rbarat: to sa uvidi az vysledok bude ... ale pochybujem ... sucasny stav idealny rozhodne nie je, no s ohladom na to co hovorim vyssie bude mozno stav po "optimalizacii" pre obyvatelov PB este horsi ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 23. Dec 2005 23:55

JoHnZ: to ze usek PB bude najdrahsim usekom celej dialnice BA - ZA bolo uz davno zname. otazne len bolo ci to bude tunel alebo estakada.

ako sme sa tu uz X krat bavili, mozno keby v '94-'96 ked bol pri kormidle este VM sa starosta normalne dohodol a nenastojili stoj co stoj na krizovatke centrum, tak by bol uz aj nacaty tunelovy variant ...

moj osobny odhad je aspon 900-1,1mld na 1km v tomto useku ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 24. Dec 2005 21:45

JoHnZ,

ty si proste pesimista v pripade dialnicnej siete a v pripade PB ti prekaza uplne vsetko - dovodom je tvoj dom pri moznej dialnici, ... ja to chapem.

Ale pravdu nemas vo svojich argumentoch - nakoniec v kazdom tvojom prispevku v temach o PB stale "menis smer" ... tebe nevadi keby bol iny variant - ale ze tam byva niekto iny na to nemyslis. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 24. Dec 2005 22:17

Mne by vadil akýkoľvek variant, ktorý by kohokoľvek obmedzoval ... takisto som proti tomu "kratšiemu tunelovému", lebo by šiel snáď rovno popod nemocnicu ...

ale pri orlovskom variante ani estakáde cez strojárne nikto v okolí 500m nebýva ... nie som rozhodne pesimista, čo sa dialnic týka, dialnice treba, ale "pokrok cez mŕtvoly" bol praktikou predošlého režimu ... a tam už hadam nie sme.

aquila: s kotvopilotmi v celom úseku? ... pridaj ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 24. Dec 2005 22:46

JoHnZ napísal:magnus: otec (geolgicky prieskum) hovori, ze sa bude mozno muset na kotvopilotoch zakladat CELA (!) estakada ... mame pred sebou zrejme najdrahsi usek dialnice od BA az po ZA ... takze sa asi bude setrit na vzhlade estakady a protihlukovych opatreniach, co (snad) nedovoli mesto, a bude zase po ptakach ...

rbarat: to sa uvidi az vysledok bude ... ale pochybujem ... sucasny stav idealny rozhodne nie je, no s ohladom na to co hovorim vyssie bude mozno stav po "optimalizacii" pre obyvatelov PB este horsi ...


Prekaza ti ze toto bude drahy usek? Aj ked by bol najdrahsi? Preco ti to prekaza? To ti moze byt jedno. Teraz podla tvojej zeleznicnej logiky (pri nepouzivani Pendolina v dialniciach v CR) uz toto je najdrahsi usek tym kolko je variantov, ako sa pretazuje cesta I. triedy ake su tu dopravne nehody atd. Nesuhlasis?

"asi sa bude setrit" - toto mam ja najradsej - dialnica D1 je navrhovana ako dialnica na slovenske kvalitne parametre a preto aj ta cena a preto aj rozne skupiny.

Mame iny nazor. To je vsetko. Alebo ti prekaza nieco ine? Ved napis otvorene. Kam smerujes? Zjednot uz svoj nazor a stoj si za nim.

Tak ako EU potrebuje kvalitne zeleznice, tak potrebuje prepojit cely kontinent vodnymi cestami a tak obsluhovat cele hospodarstvo EU a dialnice a vlaky by tu boli len v min. rozsahu - co ty na toto? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 24. Dec 2005 23:12

Ze naco budeme stavat drahu estakadu cez mesto, ked mozme za pomaly rovnake peniaze spravit dvojtunelovy obchvat mesta, ktory nikoho obtazovat nebude ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 25. Dec 2005 14:37

johnz: tunelovy variant by vysiel asi na 15 miliard korun ak si dobre pamatam. estakadovy bude rychlejsie postaveny a lacnejsi.

ohladne variantu okolo povazskych strojarni, toto konkretne viem, ze mesto tento variant hned odmietlo.

variant orlove tiez nechceli. ako som povedal, dovod je ze nebude krizovatka v centre (preto aj ten skrateny tunelovy divny variant)

ako som povedal, zo zaciatku to bolo dost aj o meste ... potom uz mesto hralo druhe husle ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 14:48

aquila: Ak mas pravdu, tak uznavam, teraz si ma dostal ... myslel som si, ze ten variant co tlacili obcianske zdruzenia a odmietlo mesto boli tie dva co viedli mostom pomedzi SNP a Lany) a ze V1 a V1a zamietli az na MDPaT ... jak je to takto, tak potom sorry, holt si musim poopravit informacie ...

Ale takato technologia zakladania estakad (su s nou skusenosti na zeleznici) nie je veru o moc lacnejsia ako razeneie tunela ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 25. Dec 2005 15:45

JoHnZ napísal:Ale takato technologia zakladania estakad (su s nou skusenosti na zeleznici) nie je veru o moc lacnejsia ako razeneie tunela ...


Vzhladom na dlzku useku a vsetkych problemov, ktore tu boli uz je potrebne zacat stavat.

Ja som presvedeceny o tom, ze tento typ estakady nebude mat ziadne negativne vplyvy na zivotne prostredie viac nez sucasny stav. Nieco o dialniciach viem.

Za obdobie 10 rokov malo aj mesto sancu a nevyuzilo ju vobec k nicomu. Ekologicky aktivisti tu tiez neboli jednotni ani samotna vlada ani samotne mesto s tym ako sa tu menili "vodcovia" ...

Usek nebude jednoduche stavat, nebude to ani lacny usek, ale nie sme v dobe mamutov, aby sa to postavit nedalo a stavat tunel v tejto lokalite je este drahsie nez samotna estakada.

SR nema na to, aby mohla vsade stavat tunelove riesenia a hlavne to ani nie je nutne v tejto zone. Tam kde sa da postavit estakada, by sa mala stavat estakada.

SR bude mat v konecnej podobe dialnicnej siete 10-tky km tunelov, takze nebude na tom SR vobec zle a tunely budu dlhe aj viac nez 5 km.

Netreba nutit tunely uplne vsade. To nie je o tom, ze si niekto z PB mysli, ze to nie je spravne riesenie. Aj keby sa zmenila vlada, tak tu sa stavat bude tak ako rozhodne NDS, a.s. a hlavne KIA.

SR nema na to, aby mohla vsade stavat tunely ani len z hladiska hospodarskeho.

SR si kazdy jeden rok poziciava 80-100 mld. SKK (to su celkove dlhopisy) a rocny deficit statneho rozpoctu klesa len vdaka rastu HDP, stale je to na urovni cca. 1,5 mld. EUR a SR splava kazdy rok cca. 800 mil. EUR - takze dalsie generacie budu splacat stale viac vzhladom na absolutne cisla.

A k tomu treba prisposobit uplne vsetko. Uz aj tak je D1 stavana az luxusne - Ladce-Sverepec je toho ukazkou a aj usek cez PB bude stavany na parametre D1.

Estakada nema sancu nejako poskodit ludi - vobec nijako. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Dec 2005 20:06

JoHnZ: zhodou okolnosti si to pamatam, lebo aj mna to zarazilo, ze to mesto apriori odmietlo.

resp pamatam si to kvoli tomu lebo asi v '96/'97 bolo okolo toho velke halo. dostal som sa k tomu nepriamo, lebo v tej dobe som sa zaoberal gabcikovom, resp aby som bol presny sudnym sporom :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 20:09

No tak to aby som sa zopar ludi opytal na zopar veci :oops: :oops: :roll:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 25. Dec 2005 20:18

ako hlavny dovod bol davany, aby PB "nedopadla ako trencin", rozumej dialnica docela obchadza trencin a oni sa bali aby to nepostihlo aj PB ..

viem, ze to bolo dokonca aj v dobovej tlaci preberane, v tehdajsej narodnej obrode, HN a aj slovenskej republike, co by silne provladnych novinach .. potom bolo zase dlho ticho ..

skratka variant V1/a (co viem) nechcelo samo mesto ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PB

Odoslaťod rbarat » 26. Dec 2005 19:47

Aquila, máte pravdu. To, že dodnes nie je diaľnica cez PB je hlavne viou samotného mesta PB a jeho predstaviteľov (ktorých si ľudia zvolili). Oni nevedeli čo vlastne chcú. Nebolo to len o hlúposti, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad. Boli to aj ekonomické záujmy predstaviteľov HZDS, ktorý boli a sú pri moci v orgánoch zastupiteľstva v tomto meste. Mysleli si, že prostrednístvom vyvolaných investícií sa nablia na štáte. Ten si ale povedal dosť. Okrem toho najskôr nechceli diaľnicu cez mesto, potom ju chceli cez mesto, lebo sa báli, že keď pôjde doprava mimo mesto, nezastaví sa tam žiaden motorista a prído o istú časť príjmov. Potom zasa chceli diaľnicu mimo mesta a tak dookola. Žiadny variant nebol dobrý.
Tak sa čas naťahoval, až diaľnica PB obišla.
Osobne si myslím, že to, že to, diaľnica v PB doteraz nie je poškodzuje najmä samotných obyvateľov PB. Pretože motoristovi, ktorý ide trasu povedzme Ba-PP (ako napr. ja) až tak vadiť nebude, že na dĺžke asi 5km bude musieť zísť z diaľnice a prefičať si to priamo cez PB. Je to len taká malá mrzutosť na dlhej ceste, ktorá sa dá stráviť.
Ale obyvateľia PB tieto mrzutosti o tranzitnej doprave stredom mesta zažívajú 365 dní v roku. A budú zažívať ešte min. 2 roky, ak sa na budúci rok začnae A tento fakt je o to trpkejší, že je to z veľkej väčšiny vinou ich predstaviteľov, ktorých si sami zvolili.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod fh » 28. Dec 2005 11:31

Celkom sa dá s tebou súhlasiť rbarat. Spomenul si ekonomické záujmy predstaviteľov HZDS aj v PB. Ale pridám ešte, že pred voľbami nikto ľuďom nespomenul diaľnicu a nepovedal, čo bude presadzovať, takže táto téma tam ani nebola. Rovnako sa nespomína, že za konkrétnymi variantami stáli konkrétne firmy zo SR aj zo zahraničia. A tie majú prostriedky, aby mohli ovplyvňovať dianie. Takže ešte raz. Myslíš, že rozhodovali iba občania vo voľbách a to čo sa teraz verejne prezentuje je skutočný obraz reality? Na jednom mieste v jednom meste sa stretli viaceré záujmy a výsledok je veľmi zlý.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 28. Dec 2005 11:42

Pozorovateľ: spociatku hralo mesto ozaj prim, a mohlo o vela rozhodnut, ale potom ako si spravne poznamenal do toho sa primiesali aj ine zaujimy, a mesto si stale myslelo ze hraje prim, ale pravda bola inde ... mno a vysledok pozname ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 28. Dec 2005 11:53

Aquila,
to máš pravdu. Predstavitelia mesta totiž rozhodovali o vydaní stavebného povolenia. Vedeli to veľmi dobre, ale vedeli to aj ďaľšie zainteresované strany a podľa toho sa aj hralo.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 28. Dec 2005 14:46

Ešte doplním. Tí, čo stáli za jednotlivými variantami sú radšej, keď sa upriamuje pozornosť na mesto. Je to lepšie, ako by si ľudia mali všímať čo predstavujú varianty, komu by sa hodilo ich stavať a kto ich financoval.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.