D1 Považská Bystrica západ - Považská Bystrica Sever

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 13. Dec 2005 19:19

Pokial ja viem, o kompenzaciach sa zacalo rokovat az ked bol variant na strane MDPaT schvaleny.

Na MsÚ nikdy neboli kompletne podklady pre stavbu ineho variantu ako 2a.

Vzhladom k sucasnym podmienkam mi vyhovuje viac zapchata krizovatka a pohlad na troj ci stvorhodinove zdrznia aut pri nehode.

Aky moji obcania? Co som ja nejaky pan kral alebo co (dakujem za titul)?

Caesar: tak kolko? ...

PB sa v ziadnom prípade neporovnava s Prahou ... len poukazujem na to, ze to s tou odhlucnenou estakadou akosi inde nefunguje ...

... krizovatka pred PB a za PB by nic nevyreisila, velka cast tranzitnej dopravy / smer Rajec/Prievidza a str. Slovensko/ a pri vypadku dialnice cela by potom prechadzala PB ...



... suma sumarum, v tejto situacii neznamena variant V2a oproti sucasnej I/61 vobec nic ...

... ak považujete moje vystupovanie tuná za agresivitu, neobťažujte sa so zakázaním môjho účtu. Nerobte však IP ban, je to DynIP z poolu ST, a mohli by ste niekomu obmedziť prístup k fóru ... necítim sa, že tu k tomu mám viac čo povedať ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 19:51

JoHnZ,

Pokial ja viem, o kompenzaciach sa zacalo rokovat az ked bol variant na strane MDPaT schvaleny.


Vyvoj v kompenzaciach. Mesto vzdy pozadovalo byty, upravu ciest atd. od prvych navrhov a ano stat sa rozhodol, ze najprv sa schvali varianta a az potom pridu kompenzacie.

Ja si osobne nemyslim, ze kompenzacia patri do dialnicnej vystavby a urcite by nemali tvorit viac ako 10% ceny. V pripade PB to tvori 20% ceny. Lebo to je kompenzacia za co?

Na MsÚ nikdy neboli kompletne podklady pre stavbu ineho variantu ako 2a.


To je ale problem mesta PB, nie statu. Ak je to samozrejme pravda. Lebo ja tomu neverim.

Vzhladom k sucasnym podmienkam mi vyhovuje viac zapchata krizovatka a pohlad na troj ci stvorhodinove zdrznia aut pri nehode.


Ja neviem ci nerozumies tomu co pisem(e). Tebe to mozno vyhovuje, ale statu nie. KIA tu zohrava rolu. PB uz stratila svoj kredit na vyjednavanie. Ziadne nie je. Stat rozhodne a to plati. A jedine, skutocne jedine co sa moze zmenit na mojom tvrdeni je fakt, ze sa nebude stavat ziadna dialnica cez ani okolo PB.

... suma sumarum, v tejto situacii neznamena variant V2a oproti sucasnej I/61 vobec nic ...


Pre teba nie. Pre stat ano. A ver tomu, ze 99,99% obyvatelov SR uz nebude chranit PB a jej zaujmy. Stacilo. Smutne, ale cela PB k tomu prispela, cele jej vedenie od r. 1996 k tomu prispelo.

... ak považujete moje vystupovanie tuná za agresivitu, neobťažujte sa so zakázaním môjho účtu. Nerobte však IP ban, je to DynIP z poolu ST, a mohli by ste niekomu obmedziť prístup k fóru ... necítim sa, že tu k tomu mám viac čo povedať ...


Ak by si bol inteligentny clovek, tak by si mal vediet odhadnut co sposobi tvoj nazor napisany tvojim stylom.

Tato tema ma niekolko stran a este je tu niekolko suvisiacich tem. Neprecital si ani jednu, lebo keby ano, tak nepouzivas viacere argumenty. A mimochodom vsetky ktore si mal, si stratil, prichadzas s dalsimi, ktore ale neustoja. Na tomto fore nie.

Nemyslim si ze sa tu zakazuje pristup po napisani 1-5 prispevkov. Az tento tvoj prispevok sa da povazovat za komunikativny. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 13. Dec 2005 23:18

Takže, konečne som sa dostal ku dočítaniu ostatných diskusii, a chcem sa za pár pasáží v príspevkoch ospravedlniť ...

... isté je v celej veci len jedno, počkáme si, a asi si počkáme dlho. Primátor Lackovič a HZDS budú predpokladám (tak ako minule) dávať boj proti V2a do volebného programu (budúceho roku budú komunálne voľby) a vzhľadom k rozloženiu stranníckej štruktúry i podpory ostatného obyvateľstva odzrkadlenej aj (i keď nie 2x smerodajným vzhľadom k účasti) výsledkom vo voľbách do VÚC, m,ajú veľkú šancu tieto vyhrať, a v tomto a minimálne v prvej časti budúceho volebného obdobia samospráv asi diaľnica v PB nehrozí ... a kamióny do závodu KIA sa podľa všetkého budú spolovice veselo flajdať po I/61 cez Bystricu a spolovice na polorozobratej trati 120 ... a JIT bude JOT (Just Out of Time) ...

... a po pieskovisku budú behať dvaja Kohúti ... mesto PB, ktoré je zásadne proti V2a a štát, ktorý nič iné neberie ... možno to potom celé padne na dráhu, možno sa bude voziť cez Čechy (a je jedno či vlakom alebo TIR, utrú všetci) a možno nám tu spravia mimoúrovňové kríženie odstraňujúce križovatku pri pošte (a rozdiel medzi dialnicou tým pádom bude fakt už len v tom, že to bude otravovať inú časť mesta, i keď s tým opatrne, akékoľvek stavebné úpravy križovatky pri pošte vyvolávajú okamžitý kolaps traniztnej dopravy /vnútromestská môže ešte vždy použiť novoopravenú Okružnú ulicu) ... ale nepredbiehajme, rok je dlhý a budú ešte 3 ...

EDIT:
Ešte ma napadlo o tej bezpečnosti ... zhruba vo výške estakády sa u nás drží hmla (a o to, že je jej dosť sa postará reliéf povrchu a Nosická priehrada) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod johhan » 14. Dec 2005 00:43

Aby sme vedeli kvôli čomu si nadávame :-)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=577
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 14. Dec 2005 18:35

Tu bude este zaujimave ako bude rieseny cely usek. Ci to bude viac casti alebo nie pri vypisani tendra. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Stavebné povolenie...

Odoslaťod Maximo » 14. Dec 2005 18:39

rbarat napísal:Prípadne, v akom konkrétnom štádiu to je...

To nevie nikto...
Maximo
návštevník
 
Príspevky: 17
Obrázky: 2
Založený: 07. Dec 2005 19:42
Bydlisko: (dialnicou zabudnutá)Považská Bystrica

Odoslaťod Adaios » 14. Dec 2005 18:44

JoHnZ,

Takže, konečne som sa dostal ku dočítaniu ostatných diskusii, a chcem sa za pár pasáží v príspevkoch ospravedlniť ...


OK. Len skoda ze ich si ich neupresnil, aby sme vedeli na co si zmenil nazor. Lebo takto to skor vyzera len ako ospravedlnenie typu: "aby sa nepovedalo" ... 8)

...

K ostatnemu tolkoto: Ty sam pevne veris, ze sa nebude stavat aktualne schvaleny variant, ktory mimochodom mesto PB schvalilo. A veris tomu, ze sa bude vyuzivat hlavne zeleznica a to aj do buducnosti. Pises tu o politike atd.

Moj osobny nazor: Usek cez PB sa zacne stavat do r. 2008. A postaveny bude do r. 2014. Ale treba si uvedomit, ze akykolvek datum dostavania po r. 2008 bude pre PB mimoriadne nevyhodny vzhladom na dostavanost D1 pred aj za PB od BA po ZA. Nic viac, nic menej. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Stavebné povolenie...

Odoslaťod Adaios » 14. Dec 2005 18:48

Maximo napísal:
rbarat napísal:Prípadne, v akom konkrétnom štádiu to je...

To nevie nikto...


Tak je jasne za vela ludi to vie. Od MDPT SR cez NDS, a.s. az po vela dalsich ludi, ktori su aj na tomto fore pritomni podla mna. Je tu "ticho".

To je este taky maly problem SR - byt ticho namiesto toho komunikovat. Je to podobne ako na D1 Mengusovce-Janovce, kedy sa zacalo stavat neskor na 2 etapach a na jednej sa dodnes nestavia. Podobne ako pri tuneli Branisko na D1, kde stale kazdy rok chybala este 1 mld. SKK. Podobne ticho ako pred PO, kde je tiez ticho ohladom pozemkov. A prikladov je velmi vela ... a ze len na D1? Tak to je tym, ze SR realne stavia len D1. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 14. Dec 2005 20:41

Cele to zavisi od toho, ako sa k tomu postavi magistrat (NDS a MDPaT to tak skoro nevzdaju, KIA tlaci na topanku) ... ked to tam vzdaju, stavat sa moze snad uz v roku 2007 (ak nebudu pravda problemy s pozemkami a "vyrubom" domov) ... ked nie, moze sa este stat ze (v pripade ev. zmeny garnitury na MDPaT, predsalen idu volby a sucasne vladne strany nemaju zrovna na ruciach ustlane) sa naozaj este schvali iny variant (ked uz nechcu nic tunelovat tak pouzit by sa dal aspon V8, v strojarnach, kilometer od najblizsieho obytneho priestoru, estakada nikomu vadit asi nebude /V8 ale vypadol uz na zaciatku, nespominam si ale preco/)

... ci bude nevyhodny termin to si pockame, pre PB bude podla mna naozaj vyhodnejsia I/61 s mimourovnovym krizenim pri poste nez V2a v jeho sucasnej podobe ... inak si myslim, ze predsalen tu existuje jeden sposob, akym by mohol v ociach Bystricanov ziskat V2a pozitivny ohlas ... Raz som na "dialnicnej" nastenke pred MsU videl projekt estakady vo V2a s uzavretym ocelo-sklennym tubusom a odvetravanim s filtraciou necistot (co by ale asi liezlo do penazi jak hrom), kazdopadne by padlo znecistenie ovzdusia a velkou castou snad aj tie vibracie (sice mierne pochybujem, ale pomoct by to malo), aj to esteticky vyzeralo, a to by potom uz padli vsetky argumenty proti ...

... inak, preco chce mesto aj krizovatku co najblizsie centra: jedna sa o to, ze keby nebola, v pripade nejakej vyluky na dialnici v celom useku od Visolaji po Vrtizer by sa nam vratila spat situacia ako keby tu autostrada vobec nebola ... s krizovatkou v meste a prelozkou I/61 a II/517 sa vytvori komunikacia, ktora bude schopna ten napor vozidiel zvladnut aj v pripade nezjadznosti alebo len ciastocnej zjazdnosti dialnice

zeleznica (off topic):
... pokial sa k tomu aj zeleznica nejak postavi (je pravdou ze vsetky 3 nase zeleznicne spolocnosti by si mali uplne vedomit ze socializmus skoncil v 1989, nejake naznaky uz su, ale furt to neni celkom uplne ono), myslim si ze tu ma draha vsetky predpoklady, aby vozila v buducnosti na stredne a dlhsie vzdialenosti polovicu preprav v nakladnej doprave a keby sa aj ZSSK moc snazila so spojeniami (lebo predsalen ani SAD a sukromnici na tom povacsinou nie su s vozovym parkom, a obcas ani so spojeniami az tak dobre, aj velka cast novsich vozidiel /najma ceskej proveniencie/ sa komfortom zeleznicnym voznom /a to aj tym 30 rokov starym, ak su udrzovane/ stale uplne nevyrovna) mohla by na kolaje stiahnut az 60-70% cestujucich /to by ale chcelo inteligentnejsiu zlavovu strukturu, to co tam vymysleli teraz je naozaj skor na zaplakanie a hlavne tie spojenia ... teraz ale caka zeleznicu velky suboj s autobusmi na poli VUC, a ruku na srdce, ZSSK nema na regionalnu prepravu vhodne vozidla, vozit 3 voznovy osobak masinou s vykonom cez 3 megawatty naozaj neni to prave orechove/
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Maximo » 15. Dec 2005 10:46

Len chcem podotknúť, že neviem, prečo sa hovorí o križovatke "Centrum", keď je na druhej strane Považskej ako je Centrum...A spomínaná križovatka je dokonca na jej konci...
Maximo
návštevník
 
Príspevky: 17
Obrázky: 2
Založený: 07. Dec 2005 19:42
Bydlisko: (dialnicou zabudnutá)Považská Bystrica

Odoslaťod magnus » 15. Dec 2005 11:00

Ozaj, neviete niekto napisat, ci ta estakada bude v stupani, alebo v rovine? A ake budu rozpätia pilierov?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2005 11:19

magnus: podla tohoto bude so stupanim. je to z profilu aj z vrchu

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=73

ja to neviem odhadnut ani na vzdialenosti ani na stupanie, ale ty mozno hej :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2005 12:24

tak vdaka jonathanovi tu je aj podrobny profil ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=587
detailny obrazok je tu

http://www.dialnice.info/images/big/sverepec_profil.jpg

podla neho by malo byt na estakade -2,4% klesanie ..

p.s. prispevky netykajuce sa priamo estakady som premiestnil do temy PB zapad - vrtizer

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=20
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Maximo » 15. Dec 2005 14:43

Teraz mi došlo, že jediné, čo sa dá zatiaľ nejako spozorovať okolo začatia výstavby je, že prevažne ráno a večer sa už robia potrebné vrty...Teda aspoň tie úžasné zvuky tomu nasvedčujú(nie, že by sa niesli ďaleko, ale keď ste na správnom mieste....)
Maximo
návštevník
 
Príspevky: 17
Obrázky: 2
Založený: 07. Dec 2005 19:42
Bydlisko: (dialnicou zabudnutá)Považská Bystrica

Odoslaťod jano.z » 15. Dec 2005 15:23

No robia RIGP (Rozdielový InžinierskoGeologický Prieskum). Ten nemusí byť vôbec pre diaľnicu, ale tipol by som, že je to jeho hlavný dôvod, aj ja som si tieto práce všimol. Vŕtalo sa tu už pred rokom (ak si si všimol tie žltočervené stĺpy tak sú to uzávery vrtov). A RIGP má mať 3 časti. Zatiaľ sú 2 ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Jar 2006

Odoslaťod rbarat » 16. Dec 2005 18:23

Ja som niekde čítal, ale už neviem kde, že NDS by chcela vypísať tender najneskôr do jari 2006. Myslíte, že je to reálne?
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod magnus » 20. Dec 2005 09:17

JohnZ: žltočervené stĺpy sú meračské body, nie prieskumné vrty.

No a keď teda sú tu na fóre informovaní ľudia, prečo nás ostatných neinformujú? ja by som teda naozaj rád vedel, čo sa kuchtí a čo sa pečie...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod random » 20. Dec 2005 10:28

magnus:
pokial mi je zname tak meracke body sa znacia cerveno bielimi alebo cierno bielymi kovovymi stlpikmi podla dolezitosti (cervena > cierna :) ... no ale predsalen tieto moje info maju uz nejaku dobu ... takze mozno mas pravdu ...
JohnZ: su tie stlpiky iba tak zahrabane v zemi alebo maju aj nejaku podstavu z betonu? podla toho sa ta urcit ci to je alebo nieje meracky bod ... a mozno ze je to vrt a aj tak z toho budeme sprosty lebo nikto nebude vediet co to naozaj je :P :)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod magnus » 20. Dec 2005 15:56

random: Kovovy stlpik je iba pre oznacenie. Ale meracsky bod je ocelova rura vyplnena betonom a zapustena dostatocne hlboko do zeme. Nie som geodet, neviem, ake parametre by aml takyto fixny bod splnat. V kazdom pripade, ked das dole tu zltu pokryvku, najdes tam nie paznicu (ako vo vrte) ale do betonu zaliaty kovovy podstavec so zavitom, na ktory sa pripevnuje meracsky tercik alebo priamo meraci pristroj.

Vrty sa zvycajne zabuduju do uzsich chraniciek. Do sirokych (ako su tieto) sa buduje iba pri hlbokych vrtoch alebo pri zabudovani viacerych piezometrov v jednom vrte.

Ale samozrejme aj ja sa mozem myslit, mozno su to naozaj vrty, ale nepredpokladam to. Pokial sa pozriete napriklad okolie zeleznice od Noveho Mesta po Puchov, uvidite podobne stlpiky aj s oznacenim Vytycovacia siet ZSR plus cislo bodu. podobne aj dialnica ma svoje vytycovacie body.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod random » 20. Dec 2005 16:05

magnus napísal:random: Kovovy stlpik je iba pre oznacenie. ...


ak je na nom stitok s takym textom ze Vytycovacia siet cohokolvek a nejake ciselka tak to bude meracky bod ak ee ... meracky bot to nenie ... nedalo by sa to potom presne identifikovat ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod jano.z » 20. Dec 2005 16:58

magnus: mas z casti pravdu ... uzavermi vrtu som to ja len nazval na zjednodusenie ... technicky je to to co hovoris (ja som ani nevidel IG vrt, ktory by sa zabudovaval natvrdo, neni dovod), kazdopadne drviva vacsina z nich je umiestnena nad miestom kde sa vrtalo, resp. k ich umiestneniu viedol prave nejaky vrt (a nasli by sme ho v okoli cca 10-20m) ... a oznacene nie su, len budu ... ak sa nezmeni projekt ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 21. Dec 2005 07:27

Johnz: Aj meracske body sa realizuju tak, ze sa navrta diera do zeme vrtnou supravou, ale nie je to prieskum :-) A meracske body su naozaj niekde blizko trasy, cize aj blizko miest, kde sa v trase robil prieskum, tak to byva.

IG vrt sa zabuduje vtedy, pokial ho dalej chces vyuzivat na monitorovanie hladiny podzemnej vody (piezometer) alebo na sledovanie stability uzemia (inklinometer, deformometer a.p.).


random: meraci si svoje body poznaju, aj ked na nich nie je prave oznacenie :-) V situaciach je presne oznaceny kazdy taky kolik :-) Niekedy ich tak sledujem pri robote, od coho vsetkeho sa dokazu odpichnut a zamerat :-) Musi to byt vcelku zaujimava cinnost. Hlavne v narocnom a zarastenom terene je to obdivuhodne, ked dokazu zamerat presne trasu a podobne...

Nie je tu v diskusnom klube nejaky merac? Mozno by to vedel napisat lepsie a zaujimavejsie...

Par obrazkov ako to v praxi vyzera:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=607

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=608

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=609

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=610
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod random » 21. Dec 2005 10:18

magnus moj brat sa ucil kedysi za geodeta ale velmi rychlo prisiel na to ze to nieje prenho ... aj ked som pocitacova krysa :))) tak nejake tie skromnucke zaklady z merania mam ale su to iba "zjednodusene", urcene pre podzemie :)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

:-)

Odoslaťod magnus » 21. Dec 2005 11:03

random napísal:magnus moj brat sa ucil kedysi za geodeta ale velmi rychlo prisiel na to ze to nieje prenho ... aj ked som pocitacova krysa :))) tak nejake tie skromnucke zaklady z merania mam ale su to iba "zjednodusene", urcene pre podzemie :)


No vida. Myslim inak, ze v dnesnej dobre je to dost lukrativne zamestnanie, aspon z rozhovorov s meracmi som sa dozvedel. Hlavne prerabanie katastrov do digitalnej podoby a vela dopravnych stavieb bezi, takze roboty vyse hlavy a pomerne dobre zarobky. Ale zas je pravda, ze niekomu ten teren moc nesedi, a radsej sa hrabe niekde v kancliku :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 21. Dec 2005 16:40

magnus: No ale to asi by ich nevrtali 220mm na jadro do vzorkovnic a 20m hlboko ... ako hovorim, netvrdim ze v sucasnej dobe su vsetky len na miestach geoglogickeho prieskumu (uz viem o 5 ktore nie su), kazdopadne vacsina je tam prave kvoli prieskumu (ked sa bude vytycovat postavia ich tam este aj zo 50, estakada bude zlozita /ach, kiezby nebola/)

(pytal som sa, a na niektorych miestach to tam vraj vyzera dost divoko, bude sa zakladat na kotvopiloty zrejme aj externe kotvene a to aj na miestach kde by sa nikto ani neopovazil toto tvrdit /pre ostatnych: je to poriadne drahe/) ... mozno sa tretia cast RIGP rovno zrusi a namiesto toho sa bude robit miestny podrobny IG prieskum a geoglogicke profily ...

ad. budovanie IG vrtov: uz si to presne nepamatam, ale to co hovoris, to tusim neni IG :wink:, ale kaslat na to, nie sme tu na to aby sme sa hadali o slovicka ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.