Stránka 5 z 18

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 13:10
od joe1024
A co zakon, ktory umoznuje vlade stavat dialnicu na nevysporiadanych pozemkoch ? Ved kludne nech sa na pozemkoch natahuju dalsich 10 rokov na cene, ale nech u to zacnu stavat konecne. To potom nie ze v r.2010, ale ani v 2014 clovek do Popradu z KE po dialnici nepride :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 14:15
od Thomas
Ono to tahání se o pozemky není samo o sobě takovou brzdou.

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 16:12
od i15
a kde inde je potom problem? zeby stat nemal peniaze ani na takyto kratky usek?

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 16:53
od aquila
ked nie je stat schopny dokoncit a financne zabezepcit ani MUK voderady za 270 milionov korun, ktora mala byt dokoncena uz v novembri 2007, tak hadaj ;)

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 17:10
od Thomas
Nebo je nechce dát, nebo na to úředníci nemají čas, nebo se u výkupu dělají blbosti (chyby). A je to kombinace všeho. Já psal ale obecně na joe 1024, ne přímo k tomuto úseku.

jetě k joe 1024: výkup teoreticky vypadá tak, že zjistím, že potřebuju pozemek - oslovím vlastníka s návrhem, má čas k vyjádření, nějakou dobu se jedná tak max. 2 měsíce, když se nedohodneme - zjevně brzdí jednání, má nereálné požadavky apod. - vyvlastňovací návrh - na na rozhodnutí je 60 dní, odvolání dalších 60 dní (mezitím různé doručování taky 60 dní), pak je v právní moci a pozemek patří investorovi. Původní vlastník sice ještě má správní žalobu, ale bez odkladného účinku, stavět už se může. Je-li vše správně, žaloba bude zamítnuta. Při normálním postupu jsem se dostali na 8 měsíců (s určitou rezrevou). Je také nutné započíst to, že vyvklastňováním pro jeden úsek se zatíží jeden úřad, že jeden úředník investora vyřizuje víc věcí - a pro jeden úsek takto pozemky může vykoupit/vyvlastnit kompletně do 1,5 roku.

Když se to komplikuje - obvykle za to mohou průtahy, ať už jsou kdekoli, nebo mizerné vyvlastňovací rozhodnutí, jež je zrušeno. nejde přitom jen o zaměstnance správy dálnic, ale i o obhejné úředníky. Jiným zajímavým příkladem je D11 - úsek u HK, kde je důvod ještě jiný.

Nejsem příznivcem stavby bez vyvlastnění, ono to taky může vést k naprostému ignorování potřeb původních vlastníků.- př. budu mít na potzemku provozovnu (čehokoli) a jednoho krásného dne někdo přijde a řekne mi že druhý den už nic provozovat nebudu, aniž by mě předem informoval ... a přijedou bagry. To taky není ono. A už vůbec ne to, že se nejspíš objeví i excesy typu začne se stavět a nakonec se ukáže, že pozemek není vůbec vyvlastnitelný, ale beton už leží a nikdo ho rozbíjet nepůjde a vlastník se bude s investorem stejně muset nějak dohodnout.

Všechno má svá úskalí. V rámci tématu poněkud OT, pardon.

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 20:30
od joe1024
Ja v kazdom pripade dakujem za vycerpavajuci popis moznych prietahov pri jednani s vlastnikmi.

Ja sa len proste bojim, ze by sa mohla zopakovat situacia s Povazskou Bystricou. Ta dialnica tam uz davno mohla stat a tie peniaze nemuseli byt blokovane 10 rokov ale pouzite na ine useky. Namiesto toho je stale otazne, kedy PB bude, preto sa podvedome obavam, ze podobny scenar by mohol nastat tu a ja sa nakoniec tej prekliatej dialnice ani nedozijem, i ked sa uz o nej hovori a financuje pomaly 2 dekady :evil:
Teraz to vyzera, ze sa tento usek posunul o pol dalsej dekady, cize realne to nakoneic bude o dalsiu dekadu. Z toho by jeden blil.

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2008 21:06
od Thomas
Samozřejmě pokud se trasování stane předmětem politického sporu, je to jiný problém, ale tomu nepomůže ani rychlejší vyvlastňování, protože spor se odehraje ve fázi vyvlastňování daleko předcházející.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2008 14:11
od Lionheart
Podľa NDS:
"Studenec-Beharovce - pripravuju sa podklady pre zabezpecenie stavebneho povolenia"

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2008 13:46
od Lionheart
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10568

"Súťaž na činnosť stavebno-technického dozoru pre stavbu D1 Studenec - Beharovce chce NDS vyhlásiť tiež koncom septembra tohto roka a pre stavbu ďalšieho úseku D1 Jablonov - Studenec začiatkom marca 2009. Úsek D1 Jablonov - Studenec v dĺžke 5,2 kilometra by sa mal podľa NDS začať stavať v novembri 2009 a hotový by mal byť v tom istom mesiaci roka 2012."

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2008 15:32
od B;
2012<=2010 :!: :?: :shock:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2008 15:37
od sergej
B; napísal:2012<=2010 :!: :?: :shock:

2010 je vo vrecku, cielime na volby 2014...

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2008 18:42
od i15
terminy su opat len zo stranky NDS, ale neprekvapilo by ma, ak by ich dodrzali :) :roll:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:13
od sergej
FTR

Predbežné oznámenie NDS a.s.

NÁZOV ZÁKAZKY PODĽA VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA:
Diaľnica D1 Studenec - Beharovce.

STRUČNÝ OPIS :
Navrhovaná trasa diaľnice v úseku Studenec - Beharovce bude súčasťou medzinárodného dopravného koridoru č. V, modifikovaného na území Slovenskej republiky vetvou č. 5. Tento úsek diaľnice bude zároveň súčasťou hlavného diaľničného ťahu D1 na území Slovenskej republiky, vedúceho v smere západ - východ. Diaľnica v úseku Studenec - Beharovce je navrhnutá v šírkovom usporiadaní zodpovedajúcom kategórii D 26,5/100. Navrhovaná komunikácia bude štvorpruhová, smerovo rozdelená, s obmedzeným prístupom.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 794 342 000,01 SKK.

Plánovaný dátum vyhlásenia verejného obstarávania: 30.9.2008.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:26
od aquila
trosku ma zaraza parameter D 26,5/[b]100[/] ..

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:31
od i15
ale - naklady na plny profil su 240mil/km...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:43
od aquila
inak tunak absolutne ale absolutne nechapem rozdelenie na dva useky .. a ze na 8 km budu 3 MUK ... ta v studenci nema absolutne zmysel ..

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:54
od sergej
No predsa kvôli otváraniu na 2 prípadne 4 krát...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 11:59
od i15
podla mna nebude pri Studenci plnohodnotna MUK... mozno len docasne napojenie

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 12:03
od Tomas PO
Mohli by dobudovat aj druhy profil pred braniskom. Uplne by stacilo bez velkeho mostu tesne pred tunelom. Priprava je urobena, MUK takisto, staci urobit vozovku, a PDZ.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:01
od joe1024
Ako je mozne, ze su naklady puhych 240M/km ? To sa zase stavia len na polprofil alebo su naklady fakt iba 240M na km ? Ako je to technicky mozne ? Ved tam nie je ani zdaleka rovny teren, na pohlad sa zda ze su tam prevysenia a bohvie kolko mostov tam bude musiet byt. V tomto useku uz bude aj nejaka z tych 3 MUK, co spomina aquilla ? Lebo to uz potom vobec nechapem ako sa to tam do toho rozpoctu voslo, ked ta na useku Presov-Svinia stoji bezmala miliardu sama o sebe (i ked bude narocnejsia, ale aj tak). Jedineze tie MUK su vedene s osobitnym rozpoctom.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:04
od joe1024
Inak, to je ten usek s tym drastickym stromoradim po vychode z tunela a napojeni z privadzaca (smerom na Levocu) ? To by bolo fajn, keby to uz slo obist po dialnici. I ked realne si na to pockame aspon 5 rokov :-(

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:08
od i15
usek je na rovinke, MUK Beharovce je scasti postavena, pri Studenci to nevyzera na plnohodnotnu MUK... takze cena moze byt...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:18
od joe1024
Je este nejaky iny usek s takou nizkou cenou za km ? A preco to pri tejto cene muselo cakat az doteraz ? Ved mohli otvorit super-lacne kilometre. Kolko by ten usek stal pred 5 rokmi ? 180M za km ?

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:30
od Andrej
Takychto usekov s pomerne nizkou cenou na km je na Slovensku este dost. Vid. napr. celu R1. A takisto sa nestavia.
MUK v tomto useku su male, jednoduche krizovania. Nedaju sa porovnavat napr. s MUK Svinia, Svrcinovec, ci PB-centrum. Navyse teren je tu takmer rovinaty, resp. v miernom stupani/klesani.
Btw, vyuzije sa nakoniec aj cast dnesnej I/18? Ako sa potom bude riesit prelozka?

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2008 13:48
od sergej
Podľa EIA áno:

"...nakoľko existujúca cesta I/18 bude v úseku od križovania s cestou III/01874 (pri obci Jablonov) až po križovanie s cestou III/018177 (pri obci Studenec) súčasťou diaľnice D1, ako jej jeden jazdný pás."