Stránka 5 z 108

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2005 13:05
od fh
-------------------------------------

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2005 13:27
od Caesar
S Pozorovateľom sme si situáciu úplne vyriešili, všetko je v poriadku. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 16:14
od Alexander Velky
Estakáda v PB bola blokovaná aj teraz kvôli pozemkom, ale je to všade, takže sa o tom ani nepíše.

Ak sa reálne začne stavať estakáda v r. 2006 tak, ako je navrhnutá, tak sa môže reálne otvoriť v r. 2008.

Takže, ak minister Prokopovič verejne povie, že sa estakáda najskôr otvorí v r. 2007, tak je to pravda, len médiá sa zase venujú D1 a PB a ani jedno médium nie je objektívne, lenže ani byť nemôže, pretože nevie všetko a už ani vedieť nebude.

Štát, stavebné firmy, "EÚ", toto všetko tvorilo 90% všetkých problémov. Ten zbytok boli "ekológovia" a "samospráva". Štát mal a má moc, takže keby chcel, tak D1 už je v ZA.

Ja to tu nebudem rozpisovať, pretože už je to jedno, niektorí z vás vedia, aj to je len zlomok, ale vo všeobecnosti, dokážem si predstaviť, kto na toto fórum chodí, takže budem zdržanlivý. Len jeden komentár, ktorým to zhodnotím: Obyvatelia PB sa stali hračkami istých skupín, lobbingových, politických, nadnárodných. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 16:06
od Caesar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1235

Zrazu sa páni Smatana a Dunaj pýtajú, že kto je na vine za súčasný stav? A či je nejaká iná cesta okolo PB, diaľnica, že už nie je možná, keď sa 10 rokov hľadá vhodný variant. Tak minimálne pán Smatana nepochopil, že extra cesta pre KIA by bola len cesta, nie diaľnica. A kto je na vine, že tam tá D1 nebude načas? Tak rovnakou mierou ako MDPT/SSC/NDS aj páni Smatana a Dunaj. A hlavne zase celá reportáž bola len o týchto 2 ľuďoch. Teraz sa totižto obracia hnev ľudí aj na nich, pretože teraz sa zistí, čo to bude: žiť v PB bez diaľnice D1, keď sa otvorí úsek Ladce-Sverepec a úseky za PB a KIA samotná. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 16:51
od Krateros
Caesar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1235

Zrazu sa páni Smatana a Dunaj pýtajú, že kto je na vine za súčasný stav? A či je nejaká iná cesta okolo PB, diaľnica, že už nie je možná, keď sa 10 rokov hľadá vhodný variant. Tak minimálne pán Smatana nepochopil, že extra cesta pre KIA by bola len cesta, nie diaľnica. A kto je na vine, že tam tá D1 nebude načas? Tak rovnakou mierou ako MDPT/SSC/NDS aj páni Smatana a Dunaj. A hlavne zase celá reportáž bola len o týchto 2 ľuďoch. Teraz sa totižto obracia hnev ľudí aj na nich, pretože teraz sa zistí, čo to bude: žiť v PB bez diaľnice D1, keď sa otvorí úsek Ladce-Sverepec a úseky za PB a KIA samotná. 8)


Caesar,

máš pravdu v tom, že tá reportáž v STV nebola objektívna. To sa však podľa toho, čo sa mi donieslo stáva častejšie, lenže to sú médiá. Raz tak a potom zase inak. Ale pokiaľ viem, tak aj v TV JOJ bolo plným právom zase skritizované neotvorenie hotového úseku na RK R1. Takže nie vždy sú médiá tým zlým. Dosť často sa totiž stáva, že kompetentní ako MDPT a jeho organizácie sa nechcú vyjadriť, alebo sa ani nevedia vyjadriť.

Ohľadom samotnej PB, ja tiež nemusím počúvať takých ako sú p. Smatana či p. Dunaj. Teraz aspoň títo páni uvidia, že diaľnica je zárodkom rakoviny atď., ... len bude to tak, že do a z PB bude D1, takže na vine budú všetci tí, ktorí toto dopustili, pričom keďže aj títo páni majú dosť veľký podiel na tom, že sa 10 rokov nič nespravilo, trasa sa nedohodla, tak vinu budú chcieť zviesť na niekoho iného. Čo ja však poznám PB-čanov, asi 10 ľudí, tak všetci len nadávajú na celú vládu/diaľnicu a nechceli ani o estakáde čo i lne slovo počuť. Myslím, že teraz budú skákať 2m vysoko, keď ju budú mať hotovú.

A čo sa samotnej estakády týka, tak z hľadiska estetického je to umelecký skvost voči všetkým klasickým mostom. A že bude nad hlavami ľudí? Tak to je pravda, ale aj všetky tie autá na ťahu BA-ZA budú nad hlavami ľudí, takže aj toto je pozitívne.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 16:55
od Krateros
A ešte som niekde čítal na nejakom inom fóre, že čo je to pre tento štát 3 mld. SKK? Že zase sa šetrí na občanoch, tentokrát v PB a musí to byť tá najkratšia varianta.

Ja sa nebudem starať do toho, ktorá varianta vyhrala a prečo, ale SR nie je bohatá krajina a nemôže si dovoliť stavať drahé úseky diaľnic už aj na tak drahej diaľnici D1.

Okrem toho všetky ústupky ako byty, futbalový štadión, to je podľa mňa vydieranie. Tu by mal byť štát razantný a dať na výber: buď diaľnica alebo nič. Iste, ak ide diaľnica v meste, kde to naruší cestnú sieť, tak tu treba dať obyvateľom náhradu v podobe opráv danej cestnej siete, ale nič viac, pretože diaľnica, to je prínos a aj PB sa to vráti mnohonásobne späť.

Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 20:00
od Antimander
Reakcia Diaľničiara na občanov PB, konkrétne na Pozorovateľa:

Ja sa priznám, že pôvodne mi to bolo jedno, ale ako postupoval čas, tak bolo jasné, že musí ustúpiť mesto (a v tomto prípade ja keby vás bola väčšina, rozhoduje vedenie, museli by ste ho nejakým spôsobom odvolať, ale to je na dlho ...), no nestalo sa tak a tak sa vypísal ďalší tender akurát za PB.

Teraz si to "odnesú" všetci PB-čania a nielen oni, ale aj tí, čo tadiaľ budú prechádzať. Tak jedine voľte inak, v tom máte pravdu. Inak sa zmeny nedočkáte.

Ja som sa aj osobne angažoval za to, aby štát nečakal, nehnevajte sa, ale myslel som to dobre, dúfal som, že sa mesto spamätá, no nestalo sa tak a potom sme ani my už nemohli cúvnuť. A trvám na tom, že sme spravili dobre. Lebo v konečnom dôsledku, dúfajme, že si ostatné obce dajú pozor.

...

Zober si, že ty si štát a buduješ diaľnice, konkrétne D1, blížiš sa k PB, kde 1 km stojí takmer 1 mld.sk (aj keď je to spôsobené naťahovaním stavby, infláciou, rastom cien práce), ale hlavne túto sumu navyšujú požiadavky jednotlivých obcí. D1 je ale o tom, že to je náročná stavba. Si štát, a pre neho neexistuje, že PB je a aj nie je za stavbu diaľnice, že sú v nej 3 skupiny obyvateľov. Proste je tam problém a hrozí, že sa tam diaľnica preto zastaví.

PB mala 1 rok čas prispôsobiť sa štátu, vláde, pretože tá už odmietla ustúpiť a dala tým najavo svoj nekompromisný postup ostatným obciam ... Výsledkom je, že sa stavia pred a za PB. Teda vláda sa nezdržala na severnom ťahu a naviac na južnom sa rýchlejšie nestavia. Proste preskočila PB, ale to nie je zdržanie, naopak.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Nedeľa 07. 11. 2004, texty sú z viacerých príspevkov

Kto je zodpovedný?

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 20:59
od rbarat
Za situáciu v PB sú v prvom rade zodpovední ľudia ako Smatana a Dunaj.
Nie sú to len oni, je to celá plejáda miestnych ľudí, ktorí 10 rokov brzdili stabu diaľnice v tomto meste. Ono sa to tam brzdilo už za socializmu!!! Najskôr sa im nepáčilo, že diaľnica bol navrhnutá mimo mesto, lebo hlásali, že keď pôjde mimo mesto, nikto sa v meste nezastaví a tým pádom budú mať ekonomické straty. Dôsledok týchto úvah bolo to, že sa postavila štvorprúdová cesta stredom mesta. Výborná myšlienka. Potom, keď sa konečne po páde socializmu, vzniku SR a príchode Mečiara konečne rozbehla výstaba diaľnic, zástupcovia mesta a rôzni pseudoodborníci ako Smatana a Dunaj, odmietali jeden variant za druhým. AKo povedal pán Smatana v uvedenom príspeku, bolo celkovo asi 12 variantov, ale ani jeden sa im nepáčil. Tak o čom to bolo? Vždy keď sa niečo navrhlo, boli proti.
Neviem, čo im vadí na schválenom variante estakády. Podľa vizualizácie to bude turistický magnet mesta. Estakády sú aj v Bratislave, Prahe, Viedni a inde. Tá v PB bude asi najkrajšia na Slovensku. Dovolím si tvrdiť, že estakáda v PB, vzhľadom a výškové riešenie bude oveľa menej vadiť okolitým obyvateľom, ako známa estakáda na Mierovej-Seneckej v BA.
Keď by sa nietko nestotožnil s tým, čo som napísal, jeden argument je nespochybniteľný. Totižto každé riešenie v PB bude lepšie ako súčasný stav, kedy ide štvorprúdová komunikácia stredom mesta, kedy tam skoro každý týždeň niekto zomrie alebo sa zraní.
Ak sa majú ľudia z PB na niekoho rozčuľovať, tak len na seba a svojich zástupcov, ktorých si roky volili. Tých, ktorí to nechali dôjsť tak ďaleko.

Samozrejme svoj malý podiel viny má aj Dzurindova vláda, ktorá po svojom nástupe stopla všetky diaľnice, čo bola chyba, ale čo sa týka PB, vzhľadom na napísané by ani pokračovanie výstavby diaľnic situáciu v PB nevyriešilo,lebo tam by sa kvôli postoju mesta aj tak nestavalo, ako sa nestavia doteraz.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 10:15
od Branco
K spomínanej reportáži STV: O jej objektivite ste sa tu vyjadrili viacerí. Ja snáď len doplním, že mi to pripadá tak, ako keby stolár (inak nič proti tomuto povolaniu) radil, aké frekvencie má používať nová rozhlasová stanica, alebo záhradkár by posudzoval statiku domu.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 10:52
od Krateros
Branco napísal:K spomínanej reportáži STV: O jej objektivite ste sa tu vyjadrili viacerí. Ja snáď len doplním, že mi to pripadá tak, ako keby stolár (inak nič proti tomuto povolaniu) radil, aké frekvencie má používať nová rozhlasová stanica, alebo záhradkár by posudzoval statiku domu.


Ja inak osobne nemám nič proti takým ako sú v 3. sektore alebo v obhajcoch ŽP, pretože výstavba diaľnic je často o "sile" silných lobistických skupín ako aj o politických (teda nie o odborných) rozhodnutiach.

Nie je však prijateľné, aby sa takéto "hádky a spory" viedli z oboch strán a najmä z tej druhej (pretože vláda+firmy by najradšej už stavali) trvali dlhšie ako 5 rokov. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 11:14
od Branco
^Krateros

Ja si zas myslím, že tretí sektor dostáva niekedy neúmerne veľa priestoru v médiach. Aj keď v poslednom čase sa to trochu zlepšilo.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 11:20
od Krateros
Branco napísal:^Krateros

Ja si zas myslím, že tretí sektor dostáva niekedy neúmerne veľa priestoru v médiach. Aj keď v poslednom čase sa to trochu zlepšilo.


Ja som nenarážal na médiá a okrem toho, myslím si, že som sa jasne vyjadril o niekoľko príspevkov vyššie.

Je to totiž zaujímavé, ako tu všetci spomínajú USA/Japonsko, ale tam je to "plné ochrancov ŽP, ..." a kto vyhráva? Právnici. :wink:

3. sektor na Slovensku kazí meno Mesík, ale inak je to ok. Ja som aj spolupracoval s 3. sektorom jednu dobu, keď sa presadzovala RK R7.

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2005 17:39
od fh
Estakádové riešenie je dobré (neviem prečo sa navrhovali nezmyselne drahé tunelové varianty) a to nie len pre štát, mestu dá novú tvár. KIA prinútila štát urýchliť výstavbu a tam niekde je podstata problému. Proste jedna vec je začať (konečne) stavať a druhá poraziť úradného šimla a svoju rolu hrá aj politické pozadie. Odnesú to obyčajní ľudia.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 19:21
od Caesar
Pozorovateľ napísal:Estakádové riešenie je dobré (neviem prečo sa navrhovali nezmyselne drahé tunelové varianty) a to nie len pre štát, mestu dá novú tvár. KIA prinútila štát urýchliť výstavbu a tam niekde je podstata problému. Proste jedna vec je začať (konečne) stavať a druhá poraziť úradného šimla a svoju rolu hrá aj politické pozadie. Odnesú to obyčajní ľudia.


Pozorovateľ,

čiastočne nemáš pravdu. KIA prinútila štát stavať rýchlejšie. To áno, ale len vzhľadom na rýchlejší prísun peňazí. Nestavia štát, ale stavebné firmy a tie štát neprinúti vykonať viac práce za kratší šas, ak sa to nedá. Môže štát zrušiť zmluvu (čo tiež nie je jednoduché), ale ani iná firma to rýchlejšie nepostaví.

A ešte k tej PB. Ja vyjadrím domnienku, že štát potreboval čas, ... nechcel dať ani 1 SKK naviac a tak sľuboval aj drahšie varianty a keď bola dohoda, tak variant zmenil ... štát vedel dopredu, na ktorý variant pristúpi, len mesto nevedelo, o čo ide a do toho celého sa ešte "priplietli" páni Smatana a Dunaj. A zmeny vlád. Takže výsledkom sú varianty za mil. SKK (možno viac), ale vlastne štát zarobil (chcel zarobiť), pretože nakoniec sa bude stavať podľa neho.

Správna poznámka: odnesú si to všetci obyvatelia. Aj PB, aj ostatní Slováci, pretože sa to dalo riešiť aj inak, no vtedajšia vláda to tak nechcela. Na 1. pohľad ... štát vždy ponúkal varianty, PB odmietala. Výsledok, štát vyhral, PB prehrala. Ten 2. pohľad nikoho nezaujíma, mil. SKK minuté na (dopredu zamietnuté) varianty v PB, ale štátu sú mil. SKK "ukradnuté" (alebo mu boli ukradnuté).

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 17:42
od Adaios
Navrh estakady je velmi dobry, ak bude tato estakada postavena, tak bude mat PB "umelecke dielo". Nie je to klasicka estakada - beton a ziadny tvar.

V ramci nejakch zamerov, ze sa otvori len 1/2 profil, tak estakada sa musi postavit cela - az potom sa moze nieco otvorit, ale potom je nezmysel otvarat len jednu polovicu estakady, existuje vsak iny dovod:

Estakada je len sucastou celeho useku a ten mozno nebude dostavany cely na plny profil v r. 2007 - to je najskorsi realny termin otvarania, ak by sa v buducom roku zacalo stavat - tak by sa otvoril 1/2 profil a teda aj polovicny profil estakady, ale postavena bude cela. Ak to bude ta estakada, ktora je spomenuta na tejto stranke. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 17:45
od Adaios
MH napísal:Okrem toho ze sa vedelo/nevedelo kadial bude viest obchvat PB, dalsi problem je, ze sucastou tejto stavby je aj stredisko spravy a udrzby dialnic (SSUD) Povazska Bystrica. Usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie bude otvoreny skor ako obchvat PB a tu vznika problem s udrzbou tohto useku. Preto by sa malo vybudovat docasne stredisko Povazska Tepla pri krizovatke Vrtizer*.

Variant 1: Ked uz bude postavene toto stredisko, tak by sa malo postavit aj SSUD Povazska Bystrica odkial by sa udrziavala aj R6. Udrzbu R6 teraz zabezpecuje SSUR Puchov, ktore by potom malo byt delimitovane na Trenciansky samospravny kraj.

Variant 2: SSUD PB sa stavat nebude a udrzbu R6 a D1 po krizovatku Povazska Bystrica-juh bude zabezpecovat SSUR Puchov, ktore bude treba zvaecsit, lebo momentalne je na tuto cinnost poddimenzovane.

Osobne sa priklanam za variant 2.

Takze vystavba dialnic nie je len o samotnej vystavbe ale treba mysliet aj na taku malickost ako je udrzba dialnic :D

* Pozn.: odsuhlasena zmena nazvov krizovatiek (takto budu figurovat aj na DZ):
Sverepec - Povazska Bystrica-juh
Centrum - Povazska Bystrica-centrum
Vrtizer - Povazska Bystrica-sever


Toto je zaujimavy problem. Strediska udrzba sa musia stavat, to je jasne. Mali by sa stavat premyslene - poloha - a mali by byt moderne - pekna vybavena moderna budova, niekolko sypacov+radlice+traktory+nakladne auta a ja by som zaroven postavil aj mensiu budovu pre dopravnu policiu a kupil tam nejaku policajnu motorku a policajne auta (2-3). :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 18:37
od expwy
Adoas,

na každom jednom diaľničnom stredisku je aj oddelenie diaľničnej polície. Takže ani tam by nemalo chýbať.

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 09:38
od Adaios
MH napísal:na každom jednom diaľničnom stredisku je aj oddelenie diaľničnej polície. Takže ani tam by nemalo chýbať.


MH,

a ked uz sme pri tom, tak pouziva vasa dialnicna policia aj vrtulnik? Je na niektorom oddeleni mensi vrtulnik?

A to sa da vsetko postavit za 150 mil. SKK? Ved jeden sypac+radlica/pluh+nadstavba na prevoz posypoveho materialu stoji 10 mil. SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 09:45
od expwy
Adoas,

Vrtuľník nemá žiadne oddelenie diaľničnej polície.

Tých 150 mil. Sk, ktoré som spomenul je len na strojné vybavenie stredísk na tento rok, samotná stavba strediska neviem koľko stojí, lebo je vždy započítaná k stavbe určitého úseku D alebo R.

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 10:13
od Adaios
MH napísal:Tých 150 mil. Sk, ktoré som spomenul je len na strojné vybavenie stredísk na tento rok, ...


MH,

to je na celu SR alebo jedno stredisko? To je na cele Slovensko malo a na jedno stredisko nejako vela.

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2005 21:57
od Andrej
Minister hovorí o termíne otvorenia tohoto úseku 3. štvrťrok 2007.
To znamená od zač. budúceho roka doba výstavby 1,5 roka.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1729

Vie mi niekto povedať, aký čas treba minimálne na postavenie estakády cez PB? Dá sa to stihnúť za 1,5 roka, ak sa stavia od jari do jesene budúceho roka?

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2005 22:56
od Lenny
Dá se to stihnout, ale bude se stavět o víkendech i v noci a projeví se to na ceně. Taky to záleží na technologii výstavby. Budou se používat dražší materiály. Ale most bude za 1,5 roku. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2005 07:55
od fh
Lenny napísal:Dá se to stihnout, ale bude se stavět o víkendech i v noci a projeví se to na ceně. Taky to záleží na technologii výstavby. Budou se používat dražší materiály. Ale most bude za 1,5 roku. 8)


Aká technológia výstavby je potrebná na rýchlu výstavbu estakády? Je reálne ju použiť? Uvažuje sa o takom riešení?

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2005 19:11
od Caesar
Uvažuje sa o tom, že by sa mohlo takto stavať a asi sa aj bude.

1,5-2 roky, reálne. Dá sa všetko. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 09:17
od Lenny
Jsou různé technoligie a každá trvá jinou dobu. Já nejsem mostař ten by Ti odpověděl nejlépe, co by trvalo, nejkratší dobu. Ale je to reálné.