D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 21. Sep 2019 14:02

to su rozpavky z dielne VUD ZA a vysokej skoly blizsie naokolo
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 21. Sep 2019 17:12

devil napísal:ale 10 km tunelov a dalsie km mostov pri vsetkej ucte snad nie je lacnejsie ako sanovat svah. tomu neverim a snad nikto.


A tych 10 km tunelov usetri 8 km cesty a keby si to tahal tranzit V-Z niekde severom ZA, tak tam tiez neprejdes bez tunela a trasa by bola este dlhsia nez je sucasna a zrejme to Ti trha zily, ze sa trasa skrati o 8 km.

devil napísal:ano aj 30 km moze byt tranzit stale plati ze na 300 km po dialnici usetris viac casu ako 30 km. a nie je to moj subjektivny pohlad,


Lenze 300 km to moze byt aj 10 "lokalnych usekov", kde sucet usetreneho casu tymi podla teba "lokalnymi" vozidla bude vacsi ako sucet casu usetreneho vozidlami iducimi 300 km a to dookola nechces pochopit.

devil napísal: vyspele krajiny su vyspele aj preto ze maju kvalitnu HD a ta sluzi najma na dochadzanie.

Jaj tak to preto maju vyspele krajiny v spicke upchate mesta a vstupy/vystupy do mesta dopravou.

devil napísal:dochadzat autom nie je ani ekonomicke ani ekologicke.


Aj cas su peniaze, a ked ma niekto denne cestovat 2 hodiny do prace HD (tam a spat), ale autom mu to bude trvat len hodinu, tak radsej pojde autom, podla toho na kolko si ceni 1 usetrenu hodinu.

devil napísal:navyse nase inteznity stacia na zahlcovanie ciest ale nie su dostatocne aby dialnicu uzivili takze ty vlastne ziadas socialne opatrenie, horsie ako mnohe ine.


Priemerne NA ma kolko priemernu spotrebu? 12l/100km? Osobne na dialnici 6l/100km?

Sice starsi clanok, ale v podstate to stale plati:
"Ak v januári stál benzín v priemere okolo 1,445 €, štát na daniach zinkasoval až 0,789 €. Ak vypočítame zisk štátu z litra nafty, tak pri cene 1,392 € za liter putovalo do štátnej kasy 0,625 €."
https://www.cas.sk/clanok/218224/pohonne-hmoty-su-rekordne-drahe-kolko-si-z-ceny-nechava-stat/

Zoberme bezny slusne vytazeny usek D1 Bytca-HP, intenzita 23956 v/24h z toho 5141 NA/24h. Ak by jazdili NA na naftu a osobne na benzin tak stat na daniach vyberie:
(12l*5141 NA*0.625E+6l*18815 OV*0.789E)/100km = 1276.2 E/km/den, teda 465,8 tisic Eur/rok/km,
za 30 rokov to je takmer 14 mil.E/km
okrem toho na myte vyberie stat za 30 rokov pri priemernej cene 0.15 E/km
0.15 * 5141 * 365 * 30 = 8.44 mil.E/km

Teda stat zoberie vodicom/prevadzkovatelom vozidiel za 1 km takejto dialnice za 30 rokov zhruba 22.5 mil.E.

Mozete namietat priemernu spotrebu, ale podla mna je zhruba taka, mozno este vyssia pri NA. A myto je od 0.095 do 0.237 E/km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 21. Sep 2019 18:00

A tych 10 km tunelov usetri 8 km cesty a keby si to tahal tranzit V-Z niekde severom ZA, tak tam tiez neprejdes bez tunela a trasa by bola este dlhsia nez je sucasna a zrejme to Ti trha zily, ze sa trasa skrati o 8 km.

velmi sa mylis, obchvat je od toho aby umoznil obchadzat mesto. pred rokmi tu boli hadky o obchvate NR a niekto tu silou-mocou presadzoval SO co sa mi tiez nepacilo. SO by bol kratsi....

BY-MT usetri 8 km, BY-KM usetri 1-2 km, KM-MT obchadzka (KM-h.p.-MT) asi 14 km. :lol:

Lenze 300 km to moze byt aj 10 "lokalnych usekov", kde sucet usetreneho casu tymi podla teba "lokalnymi" vozidla bude vacsi ako sucet casu usetreneho vozidlami iducimi 300 km a to dookola nechces pochopit.

tak podme este raz k tomu co si napisal:

Len ked urobime dialnicu iba pre daleke ciele, tak tam bude podstatne nizsia intenzita ako ked by mali dobry pristup na dialnicu vsetci okolo dialnice (ci uz zdroj alebo ciel), pricom dialnica lacnejsie nevyjde.
a preco by mala byt podstatne nizsia intenzita ?? aj dialnica pre daleke ciele ma svoje MUK a nikto nezakazuje po nej jazdit nikomu. no a co sa tyka ceny tak ta nema nic spolocne s intenzitou. cim menej tunelov a mostov tym vacsia sanca usetrit. mozno bude menej lokalky a teda nizsia intenzita o 20 percent zato na nakladoch mozeme usetrit aj 50 percent. to sa vola hodnota za peniaze.

Jaj tak to preto maju vyspele krajiny v spicke upchate mesta a vstupy/vystupy do mesta dopravou.

ano, cim vacsie mesto tym vacsie kolony. len my ich mozno mame aj tam kde oni nie...taku BA tazko mozes porovnat s milionovym mestom a povedat ze vsak aj tam je to zle.

Aj cas su peniaze, a ked ma niekto denne cestovat 2 hodiny do prace HD (tam a spat), ale autom mu to bude trvat len hodinu, tak radsej pojde autom, podla toho na kolko si ceni 1 usetrenu hodinu.

to je mozne pri porovnani auto-autobus. kvalitnej kolajovej doprave ale auto v kolone nemoze konkurovat. potom je to osobnych prioritach. radsej budem platit 2nasobnu sumu oproti listku len preto aby som nemusel zdvihnut zadok a ist na nejaky cas na stanicu/zastavku. cas su peniaze a usetrene penaze uz nie su peniaze :?:

Teda stat zoberie vodicom/prevadzkovatelom vozidiel za 1 km takejto dialnice za 30 rokov zhruba 22.5 mil.E.

lenze ako vieme 1/2 vykonov je na cestach I. tr. a dalsia 1/2 sa deli medzi D/RC a cesty II./III. takze ked chces delit peniaze z dani na paliva tak na dialnice by isla tak 1/4 z nich a na narocnejsie useky by si mohol rovno zabudnut ba mozno celkovo na mnohe nove dialnice.

cize chces silou-mocou stavat podla intenzit, odmietas multiplikacne efekty, dialnice na rozvoj regionov tak preco nesuhlasis s priamym spoplatnenim...asi preto lebo minimalne na tunely by si nezarobil. visnove sme uz pocitali x-krat a nejak to nevychadzalo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 21. Sep 2019 19:31

Jano1 napísal:Priemerne NA ma kolko priemernu spotrebu? 12l/100km? Osobne na dialnici 6l/100km.


NA ma veľa faktorov co sa týka spotreby (prevodovka váha typ vozidla) neviem ako je to pri 7,5t a 12t, ale veľké majú okolo 20l prázdne, plne okolo 30, pri sklapacoch, (4-5 naprav) je to ešte viac, zriedka maju priemerku pod 30l a to jazdia plus mínus 50 na 50 plne/prázdne.

Takže si to ešte dosť podcenil
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Loe » 23. Sep 2019 16:03

Double post
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Mayllo » 23. Sep 2019 22:53

devil napísal:dialnica sluzi hlavne na spojenie dalekych cielov. preto sa vola dialnica. to co opisujes je blizica.

možno je to len moj pocit ale na Sk nemame take daleke ciele

devil napísal: namiesto visnove kratsi tunel v trase zeleznice tym padom ovciarsko nemuselo byt a chlmec by mal vacsiu intenzitu nez ju ma teraz


ale DrX pisal že vyšnové je zbytočný tunel, nie že koli nemu su dalšie dva
viem si tu predstavit tých odborníkov keby sa robil udolný variant Domašínskym meandrom, je to podobné uzemie ako pri Kralovanoch, prečo tam z dialnice.info odboníkov žiadny nevymylel trasovanie popri železnici ?
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 15:57

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 24. Sep 2019 06:43

ale to si vybav s DrX, nie som jeho hovorca. moj nazor je dost znamy. ked uz tunely tak co najkratsie. v tomto pripade mame za vela penazi malo muziky pretoze 12 km tunelov okolo ZA nevyriesi jeden z troch smerov. chlmec ma intenzitu 6k. kvoli korbelke nebude napojenie na cestu I/70 az niekedy v buducnosti na R3 ktora na tom useku mozno nikdy nebude. PO takisto fail, problem v meste to vyriesi len z mensej casti. dargov predlzeny na 4 km co je tiez problem. jediny tunel kt. sa aspon trochu skratil je soroska.

najvtipnejsie je ze najvacsi zastancovia setrenia su zaroven zastancovia tunelov. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod milan_KM » 24. Sep 2019 10:51

Ale 4+ km tunelov na južnej R3 to treba, aj keď je možnosť ju ťahať na Štúrovo.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 24. Sep 2019 11:19

Nemam problem, ak sa na Dargove spravi len kratky vrcholovy 1-km al 2-km tunel, ktory poriesi najhorsiu (hornu) cast horskeho prechodu. A nemam problem ani s tym, aby to pretrasovali povrchovo cez Slanec. Aktualne ale je to proste najhorsia bodova zavada na KE-UA, takze to treba najurgentnejsie riesit.

Co sa tyka Visnoveho, staci jedno slovo: galeria (kludne 2-poschodova) - ale kratky tunel vedla zeleznice by mozno vedeli postavit tiez (mozno).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 24. Sep 2019 13:17

dalsi level setrenia. dokoncit visnove a ovciarsko, korbelku, havran, cebrat a pridruzene mosty atd... za kamaratskych 2+ miliard a k tomu prihodit smiesnych cca. 600mega za 20 km D3. potom sa moze s velkou slavou zrusit cela R3 casti dalsich ciest. bude to jednoduche lebo staci vyhodit zopar papierov do kosa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod milan_KM » 24. Sep 2019 18:16

Alečo devil predsalen narieka, že sa mu nestavia priamo do garaže... :roll:

V terajšej trase južnej R3 môže byť krásna jednotka a R3 treba ťahať rozhodne viac urbanizovanou oblasťou s min. nakladmi. Tak o toto žiadaš? Tunely len pri mojej garaži, tie su ok. Inde si kludne jazdite ako chcete...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 24. Sep 2019 18:30

s trafil klinček po hlavičke...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 25. Sep 2019 08:01

ved aj bude ked sa postavia 2-3 obchvaty. pri tych intenzitach je RC daleka buducnost ak vobec. inac pekny pokus odviest pozornost od tych cca. 2,5 mld. eur na zbytocne tunely...na ktore sa vam maju poskladat danovnici co nemaju ani len normalne jednicky.

V terajšej trase južnej R3 môže byť krásna jednotka a R3 treba ťahať rozhodne viac urbanizovanou oblasťou s min. nakladmi. Tak o toto žiadaš? Tunely len pri mojej garaži, tie su ok. Inde si kludne jazdite ako chcete...

viac urbanizovana oblast je az BP a okolie, na Sk trase max. ZV-BB. urcite nie je tlmace ci LV. bezne okresne mesto je viac urbanizovana oblast max. pre nejakeho salasnika. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod rastislav5 » 25. Sep 2019 08:38

Preco moderator fora v diskusii opat uraza?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod milan_KM » 25. Sep 2019 09:16

Lebo mentálne nastavanie mu hovorí, že je to ok. Ale aby upratal off do prislušnej témy to nie..

Devil neodvádzaj pozornosť od tvojho pokrytectva. To, že sa niekde premrhali peniaze, neznamená, že Dobrá Niva o toľko viac dostane....
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 25. Sep 2019 09:36

ako moderátor "môže" všetko.
devil napísal:... cca. 2,5 mld. eur na zbytocne tunely...

páni, to je vtip týždňa, či som nepostrehol realizovateľné riešenie ako viesť diaľnicu medzi MT a RK?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod garip » 25. Sep 2019 09:52

to Vlados: maju plnu hubu kecov, ale ina alternativa, ako viest dialnicu medzi RK a MT inak nez tunelmi neexistuje. Zmierte sa uz s tym vsetci.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 25. Sep 2019 10:14

Devil neodvádzaj pozornosť od tvojho pokrytectva. To, že sa niekde premrhali peniaze, neznamená, že Dobrá Niva o toľko viac dostane....

takze radsej nech sa stavia megalomansky nez by sa to vobec nepostavilo. to je take vychodoeuropske. oligarchovia by ti tiez zatlieskali.

to Vlados: maju plnu hubu kecov, ale ina alternativa, ako viest dialnicu medzi RK a MT inak nez tunelmi neexistuje. Zmierte sa uz s tym vsetci.

od toho je zadavatel ulohy, od toho su projektanti aby sa naplanovalo co najlacnejsie a najlepsie riesenie. je to je ich zamestnanie.

potom nam neostanu peniaze na skolstvo a ludia nevedia citat. npr. stale pisem ze cim menej tunelov a cim kratsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 25. Sep 2019 12:26

devil napísal:potom nam neostanu peniaze na skolstvo a ludia nevedia citat. npr. stale pisem ze cim menej tunelov a cim kratsie.

To je tvoj nazor.
Ak sa mas rozhodnut medzi tunelom a dialnicou popred okna domov (Plesivec), tak volim tunel.
Ak sa mas rozhodnut medzi tunelom a betonovym pomnikom dlhym tri kilometre a likvidaciou celej obce, tak volim tunel aj ked je 7 km dlhy
Ak sa mas rozhodnut medzi tunelom a cestou v chranenom uzemi s geologickymi poruchami, tak volim tiez tunel

Takto by sa dalo pokracovat a analyzovat kazdy jeden "zbytocny" tunel. Ale to by sa vam pri slove tunel nemohli zahmlievat oci.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Sep 2019 13:05

intravilan plesivca, zastavba nie je husta, tak naco tunel ? trasa R1 ide podobne blizko dedin a tunely nie su.
https://www.google.com/maps/@48.548893, ... 312!8i6656

kazda dialnica je betonovy pomnik a stale krajsi ako npr. vyhlodany kopec kvoli cementarni pri ladcoch. pri tych kvalitnych cestach I. tr. sa takisto budu likvidovat nejake domy. ked sa prerabala ruzova osada v dlzke 2 km tak sa posunula cesta sice len o par metrov ale musel padnut velky, poschodovy dom s dvorom a stodolou. nikto nic lebo to nebola dialnica. keby sa tam stavala R2 to by tu bolo kriku ze kvoli dialnici sa nieco likviduje. klasicke pokrytectvo.

soroska bude tunel kvoli narodnemu parku ale bol skrateny takze portaly budu vlastne na hranici NP. za ZA zeleznica ide na lavom brehu vahu a NP MF je na pravom brehu vahu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 25. Sep 2019 14:20

devil napísal:intravilan plesivca, zastavba nie je husta, tak naco tunel ?

Tak mi nakresli, kade by si tam tu cestu viedol. Bud zrusis cast tej osady severne od cesty, alebo rozsiris existujucu cestu a presmerujes jednotku cez mesto. To druhe riesenie sa v poslednom case na Slovensku neschvaluje, hoci taketo riesenie na R7 a D3 by bolo prinosom. Druhy problem Plesivca je, ze okolite hory by odrazali hluk priamo do mesta. Preto, ked sa spocitaju vsetky kusky, je tunel lepsie riesenie.

devil napísal:kazda dialnica je betonovy pomnik a stale krajsi ako npr. vyhlodany kopec kvoli cementarni pri ladcoch. pri tych kvalitnych cestach I. tr. sa takisto budu likvidovat nejake domy. ked sa prerabala ruzova osada v dlzke 2 km tak sa posunula cesta sice len o par metrov ale musel padnut velky, poschodovy dom s dvorom a stodolou. nikto nic lebo to nebola dialnica. keby sa tam stavala R2 to by tu bolo kriku ze kvoli dialnici sa nieco likviduje. klasicke pokrytectvo.

Vyhlodany kopec je dan za pokrok, rovnako ako dialnica. To ale neznamena, ze musime zlikvidovat v ochranom pasme narodneho parku, celu lavostrannu cast biotopu rieky. Ked si pozries topograficku mapu, tak ja neviem kade by ste chceli privist dialnicu k tomu kratkemu tunelu povedla zeleznice. Ano doktor napise, ze galeriou, ale trojkilometrovu trojposchodovu galeriu namaju ani v alpach. Rovnako druha strana, ako inak ak nezburat celu Nezbudsku lucku a napojit sa na Povazsky Chlpec, tiez uplne scifi, bez rozsiahlych asanacii. A nikto nehovori o jednom dome, ale o likvidacii celych obci.

devil napísal:soroska bude tunel kvoli narodnemu parku ale bol skrateny takze portaly budu vlastne na hranici NP. za ZA zeleznica ide na lavom brehu vahu a NP MF je na pravom brehu vahu.

A pri Kralovanoch ide zeleznica, cez NP. V com je problem? Zeleznica bola skor ako NP. A aj keby nebol, pokial dokazes, ze i nak sa neda, da sa aj cez chranene uzemie, napr most cez Dunaj na D4.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Sep 2019 15:39

pozri do prislusnej temy, je tam popis aj mapy. 3 varianty. ten dlhy tunel skoda komentovat. bud ten beztunelovy alebo ten kratsi tunel prip. este trochu skratit. ale dolezite je skor to ze plesivec je dobre rieseny, cesta akoze cez obec ale prakticky poza domy takze aj ten kratsi tunel bude aktualny o vela rokov a nie je dovod to prilis riesit na rozdiel od korbelky, havrana a dalsich na D1.

Vyhlodany kopec je dan za pokrok, rovnako ako dialnica. To ale neznamena, ze musime zlikvidovat v ochranom pasme narodneho parku, celu lavostrannu cast biotopu rieky. Ked si pozries topograficku mapu, tak ja neviem kade by ste chceli privist dialnicu k tomu kratkemu tunelu povedla zeleznice. Ano doktor napise, ze galeriou, ale trojkilometrovu trojposchodovu galeriu namaju ani v alpach. Rovnako druha strana, ako inak ak nezburat celu Nezbudsku lucku a napojit sa na Povazsky Chlpec, tiez uplne scifi, bez rozsiahlych asanacii. A nikto nehovori o jednom dome, ale o likvidacii celych obci.

nie je, ta cementaren nie je ziadna automobilka ani len vacsi dodavatel automobiliek (myslim porovanie zamestnanosti), je to navyse extremny znecistovatel. presne takyto priemysel bude mat coraz vacsie environmentalne problemy ak sa vazne zacnu riesit klimaticke zmeny. aj teraz je dialnica pri dubnej skale blizko narodneho parku. soroska bude v tesnej blizkosti NP, aj D1 pri mengusovciach je pomerne blizko TANAP.

podla envirportalu je podiel chranenych uzemi je 23% uzemia SK co je dost vysoke cislo. ale mame 77% na ktore sa kasle, cierne skladky, znecistena voda, smog. aj v tatrach su megalomanske hotely aj v narodnych parkoch su velke vyruby, a to je daleko horsie ako dialnica nalepena na hranicu narodneho parku, kde sa da dat protihlukova stena, ekodukt pre zvierata, ORL kvoli vode.
neprahanaj s tou likvidaciou celych obci skor ide o to ze lepsie je mat dialnicu o par km dalej ako za humnami alebo cez polia hned za n. lucku. isteze by bolo treba tunely ale boli by kratsie a riesili by viac. aj keby sme pripustili ze celkova dlzka tunelov by sa blizila visnove+ovciarsko+zilina cize 10 km stale by to bolo lepsie pretoze riesili by viac.
https://www.google.sk/maps/place/013+24 ... 18.8630771 za poliami je krasne vidiet siroke pasy vyrubaneho lesa. isty cas sa riesil aj most cez vah ped strecnom
https://www.dialnice.info/gallery/image ... ge_id=6237

inak sa neda je zaklinadlo. popod lamancheje tunel. takze sa da. ide o to do akej miery to ma zmysel. ale ZA nie je lamanche aj ked sa tak tvari.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 26. Sep 2019 08:36

Ako vzdy. Namiesto priamej odpovede si otvoril desat inych. Aj ked som si isty, ze to nebude mat zmysel, skusim ti odpovedat.

devil napísal:pozri do prislusnej temy, je tam popis aj mapy. 3 varianty. ten dlhy tunel skoda komentovat. bud ten beztunelovy alebo ten kratsi tunel prip. este trochu skratit. ale dolezite je skor to ze plesivec je dobre rieseny, cesta akoze cez obec ale prakticky poza domy takze aj ten kratsi tunel bude aktualny o vela rokov a nie je dovod to prilis riesit na rozdiel od korbelky, havrana a dalsich na D1.

Som rad, ze si priznal, ze R2 netreba riesit.

devil napísal:nie je, ta cementaren nie je ziadna automobilka ani len vacsi dodavatel automobiliek (myslim porovanie zamestnanosti), je to navyse extremny znecistovatel. presne takyto priemysel bude mat coraz vacsie environmentalne problemy ak sa vazne zacnu riesit klimaticke zmeny

Bez cementu nemoze sucasna spolocnost fungovat. Vsetky nase domy su polepene lepidlami na cementovej baze. Znecistovanie sa da riesit a bude sa musiet vyriesit.

devil napísal:podla envirportalu je podiel chranenych uzemi je 23% uzemia SK co je dost vysoke cislo. ale mame 77% na ktore sa kasle, cierne skladky, znecistena voda, smog. aj v tatrach su megalomanske hotely aj v narodnych parkoch su velke vyruby, a to je daleko horsie ako dialnica nalepena na hranicu narodneho parku, kde sa da dat protihlukova stena, ekodukt pre zvierata, ORL kvoli vode.

Kedze mame vela chranenych uzemi, tak mozeme nejake zlikvidovat, alebo ako to mysliet. Myslienky na ochranu prirody musia ist zhora. Keby zalezalo na majiteloch pozemkov, tak to vyrubu jak Nizke tatry a za chvilu nemame ziadne chranene uzemie.

devil napísal:neprahanaj s tou likvidaciou celych obci skor ide o to ze lepsie je mat dialnicu o par km dalej ako za humnami alebo cez polia hned za n. lucku. isteze by bolo treba tunely ale boli by kratsie a riesili by viac. aj keby sme pripustili ze celkova dlzka tunelov by sa blizila visnove+ovciarsko+zilina cize 10 km stale by to bolo lepsie pretoze riesili by viac.
https://www.google.sk/maps/place/013+24 ... 18.8630771 za poliami je krasne vidiet siroke pasy vyrubaneho lesa. isty cas sa riesil aj most cez vah ped strecnom
https://www.dialnice.info/gallery/image ... ge_id=6237

Bol si tam aspon niekedy. Aj si satam zastavil, ale to kreslis od stola? Lebo keby si tam bol, tak taku hovadinu nemozes mysliet vazne. To svedci aj o tom, ze nevies, co je vyrubany pas lesa na ktory poukazujes. Videl by si, ze je to vedenie VVN 2x400kV. Dalsi dovod, preco sa to tam neda postavit, lebo vedenie ma aj svoje ochrane pasmo (25m na kazdu stranu), v subehu nie je odporucane viest liniove stavby a pod. Apropo, pri Vrutkach potrebovali vynimku od SEPS na tento usek cesty https://www.google.sk/maps/dir/49.11362 ... m2!4m1!3e0

devil napísal:inak sa neda je zaklinadlo. popod lamancheje tunel. takze sa da. ide o to do akej miery to ma zmysel. ale ZA nie je lamanche aj ked sa tak tvari.

Ako hovori klasik "Nehovor, ze sa do neda, lebo pride ten, co nevie, ze sa to neda a urobi to". Takze ano. Da sa napojit Severny portal tunela Povazsky chlmec na dilanicu pri Dubnej skale. Je na to potrebne
- tunel cca 1,5km popod Duben s nizkym nadlozim popod zastavane uzemie Zadubnia
- Asanaciu casti Teplicky nad Vahom
- novu cestu okolo Kie
- asanacia casti Varina
- tunel poza nezbudsku lucku
- most cez Vah
- tunel cez domasinsky meander
- trojkilometrove oporne steny v silno zosuvnom uzemi
a nespocetne mnozstvo protihlukovych stien. Ak si myslis, ze je toto jednoduchsie ako tunel, tak to vidis velmi jednoducho. To ze tunel nemusi byt drahsi hovoria aj cisla z Korbelky, kde po sanaciach a kompenzacnych opatreniach je tunel lacnejsi ako povrchovy variant.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 26. Sep 2019 08:47

Tento nazor som tu prezentoval uz viackrat. Nadradena infrastruktura ma v nazve "nadradena" z nejakeho dovodu. Je to nosna cast nasej ekonomiky a ma byt nadradena narodnym parkom a podobne.
Nie nie som za nicenie narodnych parkov, ale tie 2 cesty krizom Vychod/Zapad a 3 Sever/Juh si naozaj mozeme dovolit aj cez narodne parky.
Vyhnut sa konkretnym nenahraditelnym lokalitam a pamiatkam, ale nic viac.
Samozrejme aj zburat kvoli tomu par domov za viac ako adekvatnu kompenzaciu.
Vsetko ostatne je chore myslenie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2019 10:43

vies, je to zvlastne lebo ked poukazem na predrazene D1 a D3 tak hned zacnu vytahovat zvolen a plesivec, veci ktore tu nebudu dalsie roky. ale hlavne ze sa "dokaze" ze tunely su vlastne nevyhnutne vsade lebo inac si znicime cele zivotne prostredie. a samozrejme fakt ze tunely na R2/R3 budu o 20 rokov ked si to budeme moct dovolit nie je to iste ako 10-20 tunelov teraz nie je to iste. takze klasicke odvedenie pozornosti.

ak budeme stavat najtazsie useky vratane 4 km sorosky cize aj R4 PO tunely, 4 km dargov, 8 km korbelka+havran a dokoncovat D3 tak nebude na lacnejsie useky typu sahy, giraltovce, batka a michalovce a budeme max. asfaltovat jednicky.

Bez cementu nemoze sucasna spolocnost fungovat. Vsetky nase domy su polepene lepidlami na cementovej baze. Znecistovanie sa da riesit a bude sa musiet vyriesit.

nevyriesi sa lebo cementaren je vlastne benevoletna spalovna odpadu. a snad si nemyslis ze tazke kovy a ine latky z kominov sa zastavia na hranici narodnych parkov.

Kedze mame vela chranenych uzemi, tak mozeme nejake zlikvidovat, alebo ako to mysliet. Myslienky na ochranu prirody musia ist zhora. Keby zalezalo na majiteloch pozemkov, tak to vyrubu jak Nizke tatry a za chvilu nemame ziadne chranene uzemie.

ziadne sa nezlikviduju akurat nemozeme mat okolo narodnych parkov dalsie niekolkokm siroke ochranne a neviem ake pasma. tak ako nemozeme mat kilometrovu zonu okolo nejakej dediny. na hlavnych trasach mas tucty dedin popri ceste a lepsom pripade ide na okraji obce. ale nejaka lucka pri ZA nemohla mat za humnami dialnicu. to tam musi byt minimalne svetove kulturne dedicstvo UNESCO.

a nespocetne mnozstvo protihlukovych stien. Ak si myslis, ze je toto jednoduchsie ako tunel, tak to vidis velmi jednoducho. To ze tunel nemusi byt drahsi hovoria aj cisla z Korbelky, kde po sanaciach a kompenzacnych opatreniach je tunel lacnejsi ako povrchovy variant.

tunel moze byt lacnejsi ale bezne sa predrazi lebo pod zemou sa najde nieco co sa necakalo a za co nikto nie je zodpovedny. korbelka je macka vo vreci ako kazdy tunel a hlavne dlhy tunel. to ze bude lacnejsia je zbozne prianie. este nie je ani sutaz nieto realizacia. popri KII je nova cesta, ta mala byt tou dialnicou. nad dedinou moze byt premostenie tak ako na liptove. ostatne veci ako protihlukova stena a most cez vah je akoze problem ? ako v tom strasnom zosuvnom uzemi postavili zeleznicu pred 150 rokmi s vtedajsimi technologiami ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.