Južný obchvat TT mal byť už roky hotový, jeho cena rastie

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Južný obchvat TT mal byť už roky hotový, jeho cena rastie

Odoslaťod aquila » 21. Mar 2024 11:26

Patrí medzi priority Slovenskej správy ciest.


Peter Briška
redaktor
ODOBERAŤ AUTORA

Odklon kamiónovej dopravy vedie po Nerudovej a Golianovej ulici na periférii sídliska Linčianska. (Zdroj: Tomáš Kӧppl)
Písmo:A-|A+ 
 DISKUSIA
 (0)

ZDIEĽAŤ
[ Dostávajte Výber článkov z MY Trnava so zhrnutím podstatných správ dňa. Zapnite si odber jedným klikom. ]
TRNAVA. Hoci sa o jeho výstavbe hovorilo už na otvorení severného obchvatu Trnavy v roku 2012, s južným prepojením sa doteraz nezačalo.

Kým nebude južný obchvat, odklon nákladnej dopravy bude smerovať cez mestské ulice na okraji jedného z najväčších sídlisk.


"Južný obchvat" zatiaľ vedie po okraji sídliska Linčianska (8 fotografií)
Má byť štvorprúdový a prepojí Bratislavskú ulicu s Nitrianskou, respektíve, kadiaľ môžu nákladiaky ďalej pokračovať na rýchlostnú cestu R1 či severný obchvat. Všetka tranzitná doprava tak obíde mesto. Kedy to bude, je zatiaľ otázne.

Kamiónov bude viac
Ľudia z Linčianskej sú už teraz skeptickí, problémy v doprave i v bežnom živote evidujú každý deň.

Najväčšie ťažkosti majú šoféri pri zaraďovaní sa do premávky z bočných ulíc. Hluk, prach a kamióny, ktoré tu často nedodržiavajú povolenú rýchlosť, obťažujú zasa bežných obyvateľov.

0 seconds of 0 secondsVolume 0%
 
Navyše, situácia sa v nasledujúcich mesiacoch ešte zhorší pre blížiacu sa obnovu križovatiek diaľnic D1 a R1 pri Trnave.

Práce obmedzia dopravu, obchádzka pre nákladiaky smerujúce z Bratislavy do Trnavy povedie práve po periférii jednej z najľudnatejších častí mesta. Podľa informácií z Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa začne už v polovici marca.

Južný obchvat mal byť podľa najsmelších prognóz hotový už v roku 2016. Doteraz ho Slovenská správa ciest (SSC) odkladala, jeho cena sa odvtedy iba zvyšuje.

Dôvodom je rapídny rast cien energií i stavebných materiálov. Ešte pred zdražovaním odhadli jeho cenu na približne 36 miliónov eur bez DPH, na výkup pozemkov malo ísť ďalších viac ako deväť miliónov eur.

Teraz to bude podstatne viac. Prečo sa doteraz nezačalo, má viacero dôvodov. Hoci ho ešte pred rokmi SSC zaradila medzi prioritné projekty, doteraz však uprednostnila iné mestá, napríklad Prešov.

Samospráva pritom splnila všetky požiadavky SSC, napríklad zabezpečila výstavbu kruhovej križovatky na Bratislavskej vedľa priemyselného parku aj s pripájacími pruhmi, cez ktoré sa bude dať priamo napojiť na južný obchvat.

Priorita mesta
Primátor Peter Bročka ho už krátko po nástupe do funkcie označil za jednu z priorít mesta.

Vzhľadom k tomu, že SSC projekt iba odkladala, v marci 2021 prevzala prípravu stavby do svojich rúk samospráva. V praxi to znamená, že prebrala projektovanie dokumentácie pre územné a stavebné konanie a takisto celý proces až po realizáciu.


PREČÍTAJTE SI TIEŽ
Cyklochodník v Kamennom Mlyne má problém, vinu odmietajú mesto i úrad
Čítajte 
Radnica svoj krok odôvodnila slovami, že ide o následok opakovaných zdržaní a chýb v projektovej dokumentácii, ktoré už nemožno ďalej tolerovať.

Dokumentácia, ktorú SSC pôvodne odovzdala, bola v rozpore s územným plánom mesta, s legislatívou, s technickými normami a s ďalšími požiadavkami samosprávy.

https://mytrnava.sme.sk/c/23294051/juzn ... astie.html
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: vladik67 a 46 hostí.