Víťaz veľkej zákazky železníc je známy. Jeho cena je oveľa v

Moderátor: Moderátori

Víťaz veľkej zákazky železníc je známy. Jeho cena je oveľa v

Odoslaťod aquila » 04. Jún 2023 09:12

Lehotu menili 10-krát, hodnotili pol roka.

SITA
Tlačová agentúra

Ilustračné. (Zdroj: TASR)
Písmo:A-|A+ 
 DISKUSIA
 (1)
[ Nechajte si posielať Denný newsletter Korzára na e-mail. Aktivujte si odber jedným klikom. ]
POPRAD. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zatiaľ nevedia, kedy môžu uzavrieť zmluvu na modernizáciu traťového úseku Poprad Tatry - Vydrník s vybraným zhotoviteľom a kedy by mali začať s prácami plánovanými na necelé tri roky.

Najnižšiu cenu v tendri z troch uchádzačov navrhlo Združenie pod Dubinou so spoločnosťami TSS Grade, a. s., a Doprastav, a. s., a to vo výške takmer 369 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Ešte námietky a útvar hodnoty za peniaze
„V súčasnosti ešte beží obdobie, keď je možné podať námietku ostatných uchádzačov voči vyhodnoteniu ponúk," uviedla riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová.

„Následne je potrebné ešte vykonať administratívne a súčinnostné úkony pred podpisom zmluvy, ako aj zabezpečiť hodnotenie útvaru hodnoty za peniaze v zmysle platnej legislatívy. Z toho dôvodu presný termín ešte nevieme stanoviť," podotkla.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Kto získa veľkú zákazku železníc? Zrýchlia na 160, zrušia priecestia, ušetria dve minúty
Čítajte 
Najnižšia cena je výrazne vyššia ako odhad
Spomínaná najnižšia ponúknutá cena je oproti odhadovaným nákladom v objeme 238,5 milióna eur bez dane vyššia o viac ako 130 miliónov alebo zhruba o 55 %.

Pôvodnú predpokladanú cenu skoro 221 miliónov bez dane železnice zvýšili o 17,6 milióna.

„Stavbu plánujeme financovať z prostriedkov plánu obnovy a odolnosti, kde sú pre ŽSR alokované finančné zdroje, a zároveň komunikujeme s Ministerstvom dopravy SR o výške limitov pre jednotlivé projekty," priblížila Feik Achbergerová.

Odpovedala tak na otázky, či výrazne vyššia navrhnutá cena oproti plánovanej môže skomplikovať uzavretie zmluvy a samotnú investíciu a či už majú zabezpečené financovanie projektu z plánu obnovy a v akej výške.

Lehotu na predkladanie ponúk predĺžili desaťkrát
Združenie Vydrník v zložení Eurovia CS, a. s., Strabag, s.r.o., OHLA ŽS, a. s., a AŽD Praha, s.r.o., navrhlo cenu zhruba 385 mil. eur a združenie spoločností Budimex, S. A., a Váhostav-SK, a. s., 425,6 mil. eur bez DPH.

ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu úseku Poprad Tatry - Vydrník vlani koncom júla ako časť plánovanej rekonštrukcie úseku Poprad Tatry - Krompachy v rámci postupnej modernizácie železničnej trate Žilina - Košice.

Lehotu na predkladanie ponúk z 26. septembra predĺžili desaťkrát na 13. decembra 2022.

„Opätovné predĺženie lehoty na predkladanie ponúk bolo z dôvodu zaslania odborných otázok k dokumentácii pre výber zhotoviteľa a výkazu výmer," ozrejmila Feik Achbergerová.

Na základe vysvetlení upravili aj výkaz výmer a tieto úpravy v súťažných podkladoch zohľadnili v primeranom predĺžení času pre prípravu ponúk.

Vyhodnotenie ponúk trvalo päť mesiacov
Vyhodnotenie ponúk trvalo päť mesiacov, no podľa ŽSR nie je správne hodnotiť tento proces iba jeho dĺžkou.

„Dĺžka trvania procesu vyhodnotenia ponúk je závislá od toho, či na základe dokladov alebo dokumentov predložených v ponuke je možné posúdiť a následne vyhodnotiť splnenie požiadaviek na predmet zákazky aj podmienok účasti. Alebo je potrebné uplatniť niekedy aj opakovane inštitút vysvetlenia ponuky, či vysvetlenia alebo doplnenia predložených dokladov," dodala komunikačná šéfka železníc.

https://spis.korzar.sme.sk/c/23177478/v ... ml?ref=tit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2023

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.