Najdlhšia estakáda na Slovensku sa už začína dvíhať

Moderátor: Moderátori

Najdlhšia estakáda na Slovensku sa už začína dvíhať

Odoslaťod plš » 21. Sep 2022 09:24

Najdlhšia estakáda na Slovensku sa už začína dvíhať

Budovaná estakáda je z hľadiska výstavby pomerne náročná, pretože je situovaná vo výške 15 až 45 metrov ponad trasu cesty I/16, navyše sa stavia v tesnej blízkosti vysokého napätia a zástavby.
md, Pravda
20.09.2022 18:00
Najdlhšia estakáda na Slovensku bude mať po dokončení vyše 4 kilometre.

Výstavba vyše 9-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna by mala stáť vyše 232 miliónov eur bez DPH. Dokončený bude zrejme koncom roku 2024 a stavia ho združenie spoločností Doprastav, Strabag a Eurovia.

Ide o technicky náročný úsek, tvorený hlavne estakádami, vrátane najdlhej na Slovensku. Tá bude mať takmer 5 km a prechádzať bude údolím Krivánskeho potoka. Táto estakáda je z hľadiska výstavby pomerne náročná, pretože je situovaná vo výške 15 až 45 metrov ponad trasu cesty I/16, navyše sa bude stavať v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby.
zväčšiť Rýchlostná cesta R2, úsek Kriváň - Mýtna Foto: NDS Rýchlostná cesta R2, úsek Kriváň - Mýtna

Jej výstavba začala lete a pred pár dňami sa podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti uskutočnil výsuv jej tretieho segmentu, pričom ich zostáva ešte desať. Na výsuv prvého segmentu a na časť druhého segmentu bola využitá špeciálna technika, konkrétne gewi tyče (súčasť závitovej betonárskej výstuže), ktoré boli pripojené k výsuvnému mostu. Ten sa vysúval pomocou hydraulického výsuvného zariadenia, pričom zaujímavosťou je, že sa vysúval celý prierez nosnej konštrukcie.

Pri ďalších segmentoch nosnej konštrukcie sa už používa tradičný postup: nosná konštrukcia sa nadvihne, vysunú sa lisy o zhruba 25 centimetrov, uloží sa nosná konštrukcia na úložný blok a lisy sa stiahnu. Pri obidvoch typoch vysúvania sa zabetónovaná nosná konštrukcia vo výrobni posúva na špeciálnych klzných plochách a na pilieroch na výsuvných ložiskách s teflónovou platňou. To sa opakuje, až kým sa celý segment nedostane do požadovanej polohy.

Potom sa debnenie výrobne pomocou hydraulických lisov výškovo nastaví na realizáciu ďalšieho segmentu. Časti mosta sa po vysunutí zabetónujú. Realizácia jedného segmentu – armovanie, betónovanie a predopnutie – trvá približne jeden mesiac.

Úsek Kriváň – Mýtna

Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom do užívania predpokladáme už tento rok. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Nová štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... clanok_box
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2022

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.