Viac vlakov i zmeny v doprave. Rekonštrukcia železníc spôsob

Moderátor: Moderátori

Viac vlakov i zmeny v doprave. Rekonštrukcia železníc spôsob

Odoslaťod EmBe » 20. Sep 2022 13:21

Viac vlakov i zmeny v doprave. Rekonštrukcia železníc spôsobí v Žiline dopravný chaos

Mesto pripravuje opatrenia, aby očakávané problémy v doprave zmiernilo.

ŽILINA. Už aj tak zložitá dopravná situácia v centre Žiliny sa onedlho ešte viac vyhrotí. Jeden z troch hlavných vstupov do mesta pre motoristov úplne zanikne.

Vodiči dnes vchádzajú do centra Žiliny po Kysuckej ulici pod staručký železničný podjazd. Ten plánujú Železnice Slovenskej republiky zbúrať. V Žiline a okolí totiž už druhý rok prebiehajú práce na rozsiahlej rekonštrukcii železničnej infraštruktúry.

Vstup do mesta popod železničnú trať mal nahradiť nový cestný nadjazd len niekoľko desiatok metrov vzdialený od podjazdu.

Mesto Žilina si jeho výstavbu vydupalo ešte v čase prípravy projektu. Už vtedy bolo jasné, že doprava v centre krajského mesta sa dostane do problémov, ak sa preruší cestné spojenie zo severu, ktoré spája Žilinu s Kysucami, ale aj s diaľnicou z Bratislavy.
Prečítajte si tiež V Rajci tridsať rokov stavali športovú halu. Dostavali ju ako tržnicu Čítajte

Radnica podmienila udelenie stavebného povolenia vybudovaním nadjazdu z Ulice 1. mája na Ľavobrežnú a Uhoľnú ponad žilinskú železničnú stanicu, ktorý by nahradil dnešné cestné prepojenie na Kysuckej. Železnice súhlasili a cestný projekt dokonca zaplatia z vlastných zdrojov.

Dnes už sú práce na rekonštrukcii železničnej trate tak ďaleko, že investor potrebuje zbúrať podjazd. Nový nadjazd, ktorý by dopravu prevzal, však zďaleka nie je hotový a ani dlho nebude.

Jeho výstavbu zabrzdili dlhé a komplikované rokovania o odkúpení pozemkov v areáli autobusovej stanice, ktoré sú nevyhnutné pre výstavbu nadjazdu. Aj keď už Železnice SR dohodu s Georgeom Trabelssiem uzavreli, čaká sa na vydanie stavebného povolenia na časť stavby.
Naťahujú čas

Žilina sa tak chystá na komplikácie v doprave na čas, keď podjazd už nebude existovať, ale cestný nadjazd ešte nebude dokončený.

Kedy Kysuckú ulicu uzavrú, nechce nikto povedať. Vedenie mesta Žilina by bolo najradšej, keby to bolo čím neskôr.

„Termín uzatvorenie uzla podjazdu Kysucká je predmetom rokovania medzi mestom Žilina a objednávateľom ŽSR. Nakoľko rokovania nie sú ešte ukončené o výsledku budeme spoločne včas informovať,“ informovala bez konkrétnosti hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová.

Podobne nejasne sa vyjadril aj hovorca mesta Žilina Vladimír Miškovčík. „Konkrétny termín bude výsledkom spoločnej dohody medzi mestom a stavebníkom, prípadne ministerstvom po odsúhlasení všetkých opatrení a realizácii niektorých z nich.“
Mesto chystá opatrenia

Keď sa nepodarilo dostavať nové cestné spojenie s centrom Žiliny, mesto dalo na papier niekoľko opatrení, ktoré by mohli zmierniť očakávaný chaos na žilinských cestách.

Keď sa nepodarilo dostavať nové cestné spojenie s centrom Žiliny, mesto dalo na papier niekoľko opatrení, ktoré by mohli zmierniť očakávaný chaos na žilinských cestách.
Prečítajte si tiež Slovensko je na európskom chvoste v počte startupov. Pomôcť chcú 20-tisícovou injekciou Čítajte

Primátor Žiliny Peter Fiabáne očakáva, že ich zaplatí štát. Ako najjednoduchšie opatrenie spomína zobojsmernenie Sasinkovej ulice, aby sa motoristi rýchlejšie dostali cez Bratislavskú ulicu na diaľnicu D3 smerom na Bratislavu.

„Rieši sa výjazd z ulice Martina Rázusa na estakádu pri cintoríne, lebo tadiaľ budú jazdiť vozidla MHD a SAD. Chceme, aby tam pribudol jeden jazdný pruh, aby sa ľahko dostali von z centra. Riešili sme Košickú ulicu a natiahnutie odbočovacieho pruhu do mesta, ale tam asi nebudeme úspešní,“ vymenoval Fiabáne niekoľko opatrení, s ktorými vedenie mesta predstúpilo pred rezort dopravy.
Kysučanov chcú dostať do vlaku

Či sa niektoré z nich podarí uskutočniť, dnes nie je známe. „Železnice Slovenskej republiky majú pripravené návrhy dopravných opatrení a obmedzení počas uzavretia podjazdu Kysucká. Obyvatelia Žiliny budú o všetkom podstatnom počas uzavretia podjazdu informovaní v dostatočnom predstihu,“ povedal bez konkrétnosti hovorca ministerstva dopravy Ivan Rudolf.

Naznačil však, že Kysučanov chce presvedčiť, aby na svojich cestách do krajského mesta presadli z áut do vlaku.

„Rezort dopravy vzhľadom na spomínané obmedzenia zvýši kapacitu vlakov medzi Žilinou a Čadcou s cieľom prepraviť väčší počet cestujúcich, ale aj ponúknuť možnosť presadnúť z áut do vlakov. Vlaky budú jazdiť každú hodinu, pričom v špičke to bude každých 30 minút.“

Peter Fiabáne premýšľa ešte o jednom opatrení. Pri žilinskom futbalovom štadióne sú odstavné plochy, ktoré by mohli využiť motoristi, ktorí potrebujú zájsť do centra mesta. Priamo na Národnú ulicu by sa premiestnili od štadióna peším podchodom, ktorý budujú železnice a mohol by byť dokončený už na jeseň.

Mediálny manažér klubu MŠK Žilina Martin Kollár potvrdil, že mesto požiadalo majiteľa pozemkov o sprístupnenie parkovacích plôch. „Zatiaľ sa tým ale nezaoberáme, kým nebudú dokončené ostatné príjazdové cesty k štadiónu,“ naráža na stále trvajúcu výstavbu v okolí žilinského štadióna.
Stavebné práce na cestnom nadjazde sa už začali. No len na pozemkoch, ktoré vlastnia Železnice SR. Na nich už disponujú stavebným povolením a pracuje sa na budovaní základov pilierov.

„Na etapu B ešte nie je právoplatné stavebné povolenie. V krátkej dobe očakávame jeho právoplatnosť,“ potvrdila vrcholiace prípravy na výstavbe mostného prepojenia v centre Žiliny hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová.

Čítajte viac: https://myzilina.sme.sk/c/23012217/viac ... chaos.html
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Naspäť na 2022

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.