Bratislavský železničný megaprojekt zmení dopravu v meste. O krok sa približuje aj Filiálka
Železničiari zverejnili zámer o riešení dopravy vo východnej časti hlavného mesta.
Okrem nových staníc má dôjsť aj k zmene križovaní koľajníc.
Priecestia nahradia nadjazdy a podjazdy.
V Petržalke nedávno začali s búraním posledných pozostatkov „bratislavského metra“. Definitívne ho tak nahradí električka.
Nie je to však jediná aktualita týkajúca sa koľajníc hlavného mesta. V zákulisí sa pripravuje systém bratislavského železničného uzla, ktorý by mal do istej miery nahradiť zašlú ideu podzemných vlakov.
V utorok železničiari ohlásili posun v dôležitom projekte, ktorí vo veľkej miere ovplyvní dopravnú situáciu vo východnej časti metropoly.
Okrem modernizácie tratí, rekonštrukcie staníc a výstavby nových zastávok prinesie aj riešenie pre vyťažené cesty – niektoré prechody cez železnicu sa zrušia, niektoré zlepšia a niektoré nahradia podjazdy alebo nadjazdy.
Megaprojekt si vyžaduje aj megainvestíciu. Železničiari rátajú s takmer 250 miliónmi eur.
Nové zastávky
Plán počíta s dvoma etapami prác. V prvej fáze, ktorá by mala byť realizovaná do roku 2025, by malo dôjsť k rekonštrukcii stanice Vinohrady a jej lepšiemu napojeniu na stanicu Bratislava predmestie.
Do roku 2030 by sa mala zdvojkoľajniť trať medzi hlavnou stanicou a Novým Mestom, vybudovať centrum riadenia dopravy, zmodernizovať zabezpečovacie zariadenia a vybudovať protihlukové steny. Pribudnúť by mali aj dve nové zastávky – Bratislava Východ a Krasňany.
Rok 2022 by mal byť pre Bratislavský kraj prelomový. Sústrediť sa bude najmä na zlepšenie dopravy
Slovensko
Bratislava Krasňany bude vybudovaná v susedstve Modrého mosta. Jej súčasťou budú dve nástupištia a podchod s prístupom do susednej záhradkárskej oblasti.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
https://slovensko.hnonline.sk/19198912- ... 4ErUzr1N-M