Sen o rýchlotrati medzi Bratislavou a Košicami je minulosťou. Boríme sa tu aj so 160-kou
Predstavte si, že nasadnete do vlaku v Bratislave a v Košiciach z neho vystúpite o hodinu a pol. Nie je to začiatok žiadneho vtipu ani science fiction. Vízia prepojenia dvoch slovenských metropol a Prahy rýchlotraťou bola na stole ešte v 90. rokoch.
V tomto období však aj stroskotala a po miléniu prišlo trpké vytriezvenie. Od roku 2002, keď sa začala modernizácia našej hlavnej severnej trate aspoň na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, sme sa dostali len po Žilinu.
Týchto 200 kilometrov zhltlo už viac než dve miliardy eur. Pokračovanie smerom na Košice bude však tvrdší oriešok, plynulú jazdu 160-kou tu očakávať v blízkej budúcnosti nie je reálne. Niektoré projekty sú však aj tu takpovediac predo dvermi a železnice už na ne riešia krytie z eurofondov.
160-ka pri Poprade už v lete
Takým projektom je plánovaná polmiliardová investícia medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou. Tú železnice rozdelili na dve časti. Deliacim bodom je železničná stanica Vydrník.
Smerom na Poprad tu bude 160-ka financovaná z plánu obnovy, kým na Spišskú Novú Ves budú práce pokryté z nových eurofondov.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
https://slovensko.hnonline.sk/17961908- ... so-160-kou