Kritickému úseku D1 hrozí scenár Višňového, pripustil na HNClube Doležal. O zmene rozhodne vláda
Na Slovensku je výstavba diaľnic dlhodobým problémom. O tom, ako ich riešiť, diskutovali na HNClube odborníci.
Video: https://youtu.be/PhV8ToRbDvo
Výstavbu diaľnic na Slovensku zdržiavajú rôzne problémy. V diskusii HNClub sa na tom zhodli minister dopravy Andrej Doležal, šéf diaľničiarov Vladimír Jacko, prezident zväzu stavebných podnikateľov Pavol Kováčik a šéf výskumného ústavu dopravného Vladimír Palčák.
Najrôznejšie problémy sú vypuklé najmä pri dvoch rozostavaných úsekoch diaľnice D1. Ide o úsek Lietavská Lúčka - Dubná skala s tunelom Višňové a obchvat Ružomberka a teda úsek Hubová - Ivachnová.
Pri prvom spomínanom došlo už kvôli problémom a nedodržiavaniu kontraktov k výmene zhotoviteľa. Dnes minister Doležal otvorene pripúšťa podobný postup aj na úseku Hubová - Ivachnová.
"Nebude to rozhodnutie ministra dopravy ani NDS-ky, pôjdem s tým na vládu," povedal Doležal s tým, že sa situácia výstavby tohto úseku bude riešiť zrejme už v najbližších týždňoch.
Rezort v súčasnosti čaká na vyčíslenie konečnej ceny celého diela. "S tým pôjdem za premiérom a na vládu," povedal Doležal.
Za kritický problém tohto úseku označil to, že niekto v minulosti na jeho výstavbu podpísal bianco šek. "Niekedy to vyzerá tak, že zhotoviteľ išiel okolo Ružomberka, postavil tam diaľnicu a vypýtal si faktúru," opísal zjednodušene problémy Doležal.
Úsek Hubová - Ivachnová má 15 kilometrov a jeho súčasťou má byť tunel Čebrať. Stavať sa začal v roku 2013 a podľa Doležala ide o jeden z technicky najnáročnejších úsekov v Európe. Dokončenie stavby sa niekoľkokrát odkladalo.
https://slovensko.hnonline.sk/14955537- ... odne-vlada