Šiesty dunajský most pri Bratislave zvládol záťažové testy.

Moderátor: Moderátori

Šiesty dunajský most pri Bratislave zvládol záťažové testy.

Odoslaťod mirecko255 » 21. Máj 2021 11:24

Šiesty dunajský most pri Bratislave zvládol záťažové testy. Španieli ešte riešia jeho osvetlenie

Lužný most pri hlavnom meste je bližšie k otvoreniu. Testy záťaže tu prebehli úspešne.

Najnáročnejšia časť obchvatu hlavného mesta finišuje. Ide o šieste premostenie nad riekou Dunaj v Bratislave, ktorý nesie po verejnom hlasovaní na sociálnej sieti meno Lužný most. Nedávno tu prebehli záťažové skúšky, ktoré dopadli úspešne. Tu, ako aj na iných častiach stavby sa nedávno začali realizovať aj byrokratické procesy, ktoré sa týkajú odovzdávania do predčasného užívania.

​Ochrana prírody

Zhotoviteľ D4R7 na sociálnej sieti informuje, že bude most osvetlený zatiaľ len čiastočne zhruba 500 metrov od petržalskej strany vrátane časti pre chodcov a cyklistov.

„Zvyšná časť mosta osvetlená nemôže byť pre ochranu prírody, konkrétne hniezdiaceho vtáctva. Aktuálne pracujeme na riešení, ktoré zabezpečí osvetlenie cyklistickej cesty spôsobom, ktorý nezasiahne do ochrany životného prostredia, solárnymi svietiacimi bodmi vo vozovke,” píše zhotoviteľ. Hlavný most tu bude len o tridsať metrov kratší ako najdlhší Prístavný most. Celé súmostie však meria tri kilometre.

Úsek D4 ponad rieku Dunaj tvorí súmostie štyroch na seba navzájom bezprostredne nadväzujúcich mostov. Ide o Západné predmostie s dĺžkou 785 metrov ktoré premosťuje Jarovecké rameno. Ďalej je tu most cez Kajakársku dráhu s dĺžkou 470 metrov, 430 metrov dlhý most cez Dunaj a Východné predmostie s 1 250 metrami, ktoré premosťuje aj Biskupické rameno. Kvôli cyklochodníkom bude most najširším v Bratislave.

Tento rok

Španieli tiež podrobnejšie informujú aj o aktuálnom vývoji na celej stavbe. „Na časti D4 od križovatky Čierna Voda po križovatku Rača sa začalo technické odovzdanie stavby na predčasné užívanie, rovnako aj na časť D4 medzi križovatkami Rusovce a Ketelec vrátane mosta cez Dunaj.” Odovzdanie časti rýchlostnej cesty R7 od križovatky Ketelec po križovatku Slovnaftská sa začne tento týždeň. Otvorenie týchto častí, ako aj podchod D4 pod D1, očakávajú ešte tento rok.

Problémové úseky

Otázne však naďalej zostávajú ďalšie problematické úseky. Pri križovatke v Rači im totiž v dokončení bráni skládka. Okresný úrad poveril jej odstránením firmu Green Staff. Tá však zatiaľ s prácami nezačala. Ďalším citlivým bodom je aj kopec v Jarovciach, kde zistil ekoaudit spred dvoch rokov azbest. Tu hrozí podľa ministra Andreja Doležala opätovné posúdenie EIA, o ktorom môže rozhodnúť envirorezort v najbližšej dobe. Práce napredujú pomalšie aj na R7 neďaleko križovatky prievoz v okolí potrubného mosta Slovnaftu. Zhotoviteľ hlásil, že pôjde o posledný úsek k odovzdaniu v rámci rýchlostnej cesty.

Je to už päť rokov, čo sa podpísala zmluva na výstavbu bratislavského nultého obchvatu. Kľúčová stavba mala finišovať ešte vlani. Nestalo sa. Dôvodom sú najmä neskoro vydané stavebné povolenia na zmenenú stavbu, kvôli ktorým tu práce meškali vyše roka. K dnešnému dňu je pre vodičov prístupná veľká časť južnej R7 a vodiči môžu chodiť aj po menej problematických úsekoch D4 od Podunajských Biskupíc po Starú seneckú.​

https://slovensko.hnonline.sk/2347748-s ... osvetlenie
mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.