V tendri o petržalskú trať je najlacnejšia malá firma v zdru

Moderátor: Moderátori

V tendri o petržalskú trať je najlacnejšia malá firma v zdru

Odoslaťod corvinus » 24. Mar 2021 15:56

Mesto Bratislava dnes otvorilo obálky s cenovými ponukami v dôležitom tendri o predĺženie električkovej trate v Petržalke.

Najnižšiu cenu podľa informácií Denníka E predložila firma Cedis. Ide o veľmi malú firmu, ktorá mala podľa posledných zverejnených údajov za rok 2018 len dvoch zamestnancov a podľa novších údajov za rok 2019 mala 300-tisícový obrat, čo je pri takýchto veľkých zákazkách veľmi neobvyklé.

Doplnené 24. 3. 2021:

Cedis však súťaží v konzorciu s ďalšími firmami, upozornil zástupca jednej z nich. Vedúcim členom je firma Aldesa Construcciones Polska, v združení je aj jej materská španielska firma Aldesa Construcciones a ďalšia slovenská firma Hant BA, oznámil obchodný riaditeľ Hantu Július Kozák.

Cedis za celú skupinu predkladal cenovú ponuku. Preto mesto Bratislava v zozname uchádzačov uvádza iba Cedis a nie Aldesu alebo združenie Aldesy.

Cedis je v stavebnom biznise o veľmi známou firmou. Buď ona, alebo jej partneri sa veľmi často hlásia do veľkých tendrov s najnižšími cenami.

Dlhý zoznam týchto tendrov sme spracovali ešte v roku 2019.

Obstarávatelia ich z tendrov vyhadzujú za neplnenie podmienok.

Výsledkom konfliktov sú však dlhé námietkové konania, pre ktoré sa veľké cestné a železničné tendre bežne naťahujú na 2-3 roky a čerpanie eurofondov a výstavba viaznu.

Aktuálny tender hlavného mesta je iný v tom, že španielska Aldesa je významná firma, ktorá si na svojej webovej stránke uvádza miliardový obrat. Pre jej súperov a pre výberovú komisiu preto môže byť ťažšie napadnúť jej referencie a odbornú spôsobilosť.

Scenár s námietkovými konaniami môže mať na plány bratislavského primátora Matúša Valla devastujúce účinky.

Štátni železničiari a diaľničiari sa s námietkami potrápili, ale mali predsa len viac času. Napokon uzavreli viaceré zmluvy tak, že im zostali ešte približne tri roky na stavebné práce, čo by sa s odretými ušami dalo stihnúť. Vallo je však v oveľa ťažšej pozícii, lebo jeho čas na výstavbu električkovej trate je taký krátky, že na žiadne obštrukcie už nie je priestor.

Prečo je to dôležité
Predĺženie električkovej trate hlbšie do bratislavskej Petržalky patrí medzi najdôležitejšie eurofondové projekty tohto obdobia. Pri odhadovaných nákladoch 91 miliónov eur bez DPH je to najväčšia investícia do infraštruktúry MHD v hlavnom meste.

Projekt by Petržalčanom zvýšil kvalitu života, lebo nová 4-kilometrová trať prináša čistejšiu električkovú dopravu, ktorá spolu s novými cyklochodníkmi ponúkne alternatívu k autám.


Predĺženie električkovej trate v Petržalke. Foto – mesto Bratislava
Prvá fáza petržalskej trate vedie od Šafárikovho námestia cez Starý most a končí sa už na začiatku Petržalky. Dokončenie druhej fázy by jej pozitívne prínosy znásobilo.


Električka cez Starý most do Petržalky. Foto – TASR
Ak by projekt padol, mesto by už pravdepodobne za necelé tri roky do konca programového obdobia nedokázalo využiť eurofondy takto zmysluplne. Ministerstvo dopravy by ich v lepšom prípade presunulo na iný projekt, v horšom prípade by prepadli.

Cedis predložil v tendri cenovú ponuku vo výške 75 miliónov eur bez DPH, nasledujú firmy Dúha s 80 miliónmi a Porr s 82 miliónmi.

Zdroj: https://e.dennikn.sk/2324050/v-tendri-o ... 1616597557
corvinus
návštevník
 
Príspevky: 15
Obrázky: 34
Založený: 12. Apr 2012 13:22

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.