Diaľnica do Košíc najviac viazne v Turci. Doležal rozbieha plány na PPP projekt
Naposledy sa spomínal štart výstavby v rokoch 2025 až 2027.
Necelých 14 kilometrov diaľnice, z toho dve tretiny tvoria tunely. To všetko za predpokladanú miliardu a dvesto miliónov.
Príprava poslednej časti skladačky kľúčovej diaľnice Slovenska D1 z Bratislavy do Košíc je poznačená sériou manažérskych zlyhaní.
Súčasné vedenie rezortu síce najmenej rozpracovaný úsek z Turian do Hubovej pasovalo v zozname priorít na významné siedme miesto, stále však nepoznáme harmonogram.
Naposledy sa spomínal štart výstavby v rokoch 2025 až 2027 s tým, že budovať sa má aj šesťkilometrový tunel Korbeľka.
Minister dopravy Andrej Doležal však už má jasno v spôsobe financovania. „Už som to zadal sekcii PPP na ministerstve, aby začali týmto smerom pracovať. Je tam niekoľko krokov. Musíme urobiť koliesko s ministerstvom financií a hľadať investora. Sme rozbehnutí týmto smerom,“ povedal v rozhovore pre HN.
Proti verejno-súkromnému PPP projektu sa kriticky vyjadruje analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík.
Táto forma je podľa neho nevhodná pre vysokú mieru geologických rizík, ktoré nie sú manažovateľné koncesionárom.
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/22 ... pp-projekt