Križovanie D1 a D4 vstúpilo do politického boja, Kiskova str

Moderátor: Moderátori

Križovanie D1 a D4 vstúpilo do politického boja, Kiskova str

Odoslaťod mirecko255 » 10. Jan 2020 18:15

Križovanie D1 a D4 vstúpilo do politického boja, Kiskova strana sa sporí s ministerstvom

Štát pri výstavbe bratislavského obchvatu na diaľnici D4 a jej napojenia na súčasnú D1 hrubo zanedbal svoje povinnosti, tvrdí strana Za ľudí.

Ako v piatok informoval podpredseda strany Za ľudí a predseda jej bratislavskej organizácie Michal Luciak, Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) od roku 2016 totiž vie, že ak sa má D4 po dostavbe napojiť na D1 v križovatke Ivanka, sever, tak na to musí prejsť trojkilometrový úsek D1 kompletnou prestavbou.

„V dôsledku toho nebude diaľničný obchvat Bratislavy použiteľný v jeho zamýšľanej podobe najmenej najbližšie tri roky. Za to ľudia budú zaň každý rok platiť takmer 53 mil.eur, hoci pôvodný účel najväčšej infraštruktúrnej stavby za posledné desaťročia nebude ešte niekoľko rokov naplnený,“ povedal Luciak.

Buocik: Štát nestíha
Poslanec zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja a predseda jeho komisie dopravy Ján Buocik upozornil, že Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) počíta s dočasným napojením D4 na D1 najskôr v priebehu roku 2022.

„Ani omeškanie s výstavbou obchvatu D4 o približne deväť mesiacov nestačilo štátu, aby stihol svoju časť napojenia na D4 stavebne realizovať. Zjazd z D1 na D4 v smere na bratislavské Jarovce nebude hotový skôr ako v roku 2023,“ poznamenal Buocik. A termíny uvedené v dokumentoch NDS sú podľa neho zrejme príliš optimistické, keďže nemá povolenia k výstavbe a doteraz ani nezačala s verejným obstarávaním na zhotoviteľa. „Navyše, rozpočet NDS na rok 2020 nepočíta s realizáciou rozšírenia D1 a prípravy na napojenie na D4,“ podotkol.

Ministerstvo: OZ Triblavina robila obštrukcie
Ministerstvo dopravy a výstavby zareagovalo, že informácie predstaviteľov strany Za ľudí sú neúplné a zavádzajúce, pretože štát pripravil všetko pre napojenie bratislavského obchvatu na D1. „Zdržanie spôsobili predovšetkým opakované obštrukcie Občianskeho združenia Triblavina, ktoré napádalo proces prípravy v každom jednom kroku. Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde NDS bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak,“ uviedol rezort dopravy. Znamená to, že koncesionár môže neobmedzene pracovať na dostavbe D4. Prepojenie D4 na D1 sa podľa ministerstva dopravy už začalo realizovať a rozšírenie úseku D1 Bratislava – Triblavina je navrhnuté v niekoľkých etapách. NDS už podpísala zmluvu so zhotoviteľom mostného objektu, ktorý povedie existujúcu D1 ponad budovanú D4.

„Ide o prvú etapu budovania križovatky D4/D1, ktorá umožní koncesionárovi plynule pokračovať vo výstavbe bratislavského obchvatu. Projektová príprava sa začala v januári 2020,“ priblížil rezort dopravy. V ďalších etapách budú vybudované obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných pre kompletizáciu križovatky Ivanka, sever ako aj rekonštrukcia a rozšírenie vozovky D1 po križovatku Triblavina. Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami podľa ministerstva realizuje koncesionár v rámci výstavby križovatky Ivanka, sever (D4/D1). Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy tejto križovatky. „NDS sa v ďalšej etape, ktorej realizáciu predpokladáme najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky, čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava – Triblavina,“ dodalo ministerstvo.

Príprava mešká
Koncesnú zmluvu o výstavbe a prevádzke úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu podpísalo ministerstvo dopravy a výstavby s koncesionárom projektu Zero Bypass Limited v máji 2016. Projekt má celkovú hodnotu 1,9 mld. eur. Štát sa zaviazal, že do plánovaného ukončenia výstavby v apríli 2020 stavebne upraví úsek D1, v dĺžke tri kilometre, na napojenie na diaľničnú križovatku Ivanka, sever na D4. Táto stavba, s niekoľkými mostmi, vrátane rozšírenia D1 si podľa strany Za ľudí vyžadovala získať povolenia k výstavbe, projekčné práce, ako aj verejné obstarávanie na inžiniersku a realizačnú činnosť a samotnú výstavbu. Štát však v januári 2020 s výstavbou ani nezačal. NDS vo svojich vlastných dokumentoch podľa strany exprezidenta Andreja Kisku uvádza, že v čase plánovaného odovzdania D4 v januári 2021 nebude stavebne pripravená ani jedna vetva napojenia na D1 v mieste križovatky Ivanka, sever.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... sterstvom/
mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.