Pod spleťou mostov na stavbe najväčšej križovatky ostal stáť

Moderátor: Moderátori

Pod spleťou mostov na stavbe najväčšej križovatky ostal stáť

Odoslaťod MVO » 25. Nov 2019 08:42

Pod spleťou mostov na stavbe najväčšej križovatky ostal stáť domček
Stavbári ho zatiaľ nedemolovali, využívajú ho.

Obrázok

PREŠOV. Pri metropole Šariša rastie technicky a rozsahom najzložitejšia križovatka na Slovensku, ktorá už v súčasnosti začína pripomínať bludisko mostov, výjazdov a ďalších ciest.
V tejto spleti obrovského staveniska však doposiaľ ostal stáť jeden rodinný dom.

Prvé práce sa začali pred dvoma rokmi
Zmluva na výstavbu diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh bola podpísaná ešte v apríli 2017 so združením spoločností Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia.
Aj keď sa potom ešte rok čakalo na záverečné stanovisko posudzovania vplyvov na životné prostredie, čiastočné stavebné práce boli rozbehnuté už v lete 2017.
Na diaľničnom obchvate mesta Prešov prebiehali prípravné práce, ktorých súčasťou bol archeologický a pyrotechnický prieskum či výrub lesov, ale aj demolácia objektov záhradných chatiek a bývalého areálu družstva.

Domček ako jediný ostal v strede staveniska
Súčasťou demolácie podľa plánu mali byť aj dva rodinné domy.
Jeden z nich však stojí v centre staveniska pod spleťou mostov a budovaných príjazdových ciest dodnes.
„Zatiaľ bol zbúraný len jeden rodinný dom a ďalšie hospodárske budovy, družstvá, ktoré stáli v tomto priestore,“ potvrdil pred niekoľkými dňami Ladislav Bačenko, vedúci prešovského investičného odboru Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Nejde však o problémové nevysporiadané majetky.
„Majiteľ tohto domčeka bol vyplatený a všetko bolo vykúpené. Už si postavil na kopci v blízkosti tejto križovatky nový rodinný dom aj s firmou,“ prezradil Bačenko.
Rodinný dom, ktorý stojí v strede staveniska, zatiaľ na svojom mieste ešte chvíľu ostane.
„Domček v súčasnosti slúži ako zariadenie staveniska zhotoviteľovi. Je určený na demoláciu až po výstavbe, v súčasnosti má využitie, takže sme ho zatiaľ ešte nezdemolovali,“ povedal vedúci investičného odboru.

Západný obchvat dokončia o rok a pol
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke.
Stavba napreduje podľa harmonogramu, v súčasnosti sú už stavbári za polovicou.

Diaľničný úsek západného obchvatu má byť dokončený v júni 2021.
Na budúci rok chcú dokončiť stavbu tunela, nosné konštrukcie mostných objektov a betónové vozovky na trase.
Posledný stavebný polrok 2021 chcú stavbári venovať dokončovacím prácam ako spojazdnenie technológie tunela, informačného systému a vybavenie vozovky.
Obchvat bude mať aj dve mimoúrovňové križovatky.
V prvej križovatke Prešov, juh, pri výjazde na Košice, bude diaľnica napojená na jestvujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír.
Druhá, oveľa zložitejšia mimoúrovňová križovatka prepojí existujúcu diaľnicu smerujúcu na Poprad spolu so západným a severným obchvatom mesta Prešov, ktorého prvá etapa je už vo výstavbe.




Čítajte viac: https://presov.korzar.sme.sk/c/22266695 ... l?ref=njct
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 186
Obrázky: 12
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.