Nad bratislavskou diaľnicou D2 pri Čunove vyrastie stometrov

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Nad bratislavskou diaľnicou D2 pri Čunove vyrastie stometrov

Odoslaťod mirecko255 » 03. Sep 2019 13:55

Nad bratislavskou diaľnicou D2 pri Čunove vyrastie stometrový kruhový objazd

Cieľom projektu je prepojenie cesty prvej triedy číslo 2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2. Rusovce a Petržalka by sa po dokončení mali odľahčiť o dopravu, ktorá smeruje do Maďarska či vzdialenejších častí Bratislavy.

Obrázok

Stavbu križovatky D2 Bratislava – Čunovo posudzovali v troch variantoch. Kontrolóri z Ministerstva životného prostredia SR, ktorí sa zaoberali vplyvom projektu na životné prostredie, vybrali ako najvhodnejší variant číslo 3. Ten tak dostal súhlas na realizáciu, ďalšia príprava projektu by mala pokračovať procesom územného rozhodnutia, majetkovo-právneho vysporiadania a stavebného povolenia.

Stavba za takmer 50 miliónov eur
Schválený variant počíta s výstavbou mimoúrovňovej okružnej križovatky s vonkajším priemerom sto metrov. Do projektu patrí aj šesť mostných objektov, dva z nich sú súčasťou okružnej križovatky nad diaľnicou D2, jeden vedie ponad železničnú trať a ďalšie tri slúžia ako biodukty pre migrujúcu zver. Odhadovaná cena výstavby tohto variantu je 48,6 milióna eur.

Dĺžka privádzača v schválenej podobe je 1608 metrov, ďalších 1929 metrov by mala byť dĺžka križovatkových ramien. Ide teda o najdlhší a aj najdrahší z navrhovaných variantov.

Takéto prepojenie diaľnice a cesty prvej triedy uspelo aj vďaka tomu, že tranzitná doprava sa vďaka nemu presmeruje do väčšej vzdialenosti od chránených území Natura 2000, kde sa nachádzajú aj hniezdiská chráneného orliaka morského, konštatuje záverečné stanovisko kontrolórov. Tento variant má zároveň najmenší vplyv na obmedzenie dopravy a preto je z hľadiska celkového postupu výstavby najvhodnejší. Očakáva sa, že výstavba najviac obmedzí dopravu na diaľnici D2, najmä pre sanáciu a výstavbu mosta na poľnej ceste ponad diaľnicu a výstavbu pozdĺžnych kolektorov.

Sedemročný odklad
Pôvodná vízia Národnej diaľničnej spoločnosti bola spojiť cestu do Čunova s diaľnicou už v roku 2020. Termín výstavby a dokončenia sa napokon výrazne posunul. Materiál ohľadne posudzovania vplyvov na životné prostredie počíta so začiatkom výstavby až v roku 2025, do prevádzky by mali projekt uviesť o dva roky neskôr, v decembri 2027.

Obrázok

Vybudovanie diaľničného privádzača na diaľnicu D2 pri Čunove má zvýšiť plynulosť, rýchlosť aj bezpečnosť cestnej premávky. Cieľom je odkloniť na diaľnicu najmä tranzitnú dopravu a dopravu, ktorá smeruje do vzdialenejších častí mesta. Tá musí v súčasnosti prechádzať po preťažených miestnych komunikáciách mestských častí Rusovce, Jarovce a Petržalka. Vybudovaním diaľničnej križovatky sa zároveň zlepší dostupnosť obcí Dobrohošť, Vojka nad Dunajom a Bodíky. Na diaľnicu D2 sa vďaka nej autá dostanú bez nutnosti prechádzať cez Rusovce. Križovatka poslúži aj v prípade výluky či havárie na diaľnici možným odklonom dopravy na súbežnú cestu prvej triedy.

Podľa posledného sčítania dopravy Slovenskou správou ciest v roku 2015 prechádzalo po ceste číslo 2 v danom úseku viac než jedenásť tisíc vozidiel denne, pričom takmer desatinu tvorila nákladná doprava. Dolnozemskou cestou v Petržalke, ktorou cesta číslo 2 pokračuje, už prechádzalo viac než devätnásť tisíc vozidiel, z toho nákladných bolo viac než 1200.

https://www.etrend.sk/ekonomika/nad-bra ... bjazd.html
mirecko255
diskutujúci
 
Príspevky: 128
Založený: 02. Dec 2015 08:38

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.