Taliani, ktorí nedostavali tunel Višňové, utekajú aj z Česka

Moderátor: Moderátori

Taliani, ktorí nedostavali tunel Višňové, utekajú aj z Česka

Odoslaťod juancarlos » 03. Sep 2019 08:45

Na Slovensku nedostavali tunel Višňové, z Poľska ich vyhodili, odchádzajú aj z Česka, kde mali so slovenským Doprastavom postaviť časť obchvatu Českých Budějovíc.

Talianska firma Salini Impregilo z taliansko-slovenského združenia firiem Salini Impregilo a Doprastav, ktoré stavajú časť diaľnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedem miliárd českých korún, združenie v podstate opustila.

Firmy zmenili pomer podielov na zákazke. Salini Impregilo má po novom 0,01 percenta, Doprastav 99,9 percenta. Vyplýva to z informácií, ktoré v utorok na otázku ČTK poskytol hovorca Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Advertising

Úsek dlhý 12,5 kilometra, ktorý bude súčasťou obchvatu Českých Budějovíc, začali firmy stavať v marci. V júli nabrali meškanie, týkalo sa dokumentácie. Stavba by mala byť hotová v lete 2022. Riaditeľstvo ciest a diaľnic stavbu prísne kontroluje, firmy zatiaľ harmonogram dodržiavajú, uviedol Rýdl. Pre kontrolu využíva aj drony.

„Hovorili sme, že budeme na túto stavbu veľmi prísne dohliadať, po tomto kroku bude prísnosť rovnako intenzívna. Preverujeme priamo na stavbe, či má Doprastav kapacity na jej zvládnutie. Porovnávame plán nasadenia techniky, ľudí a technológií so skutočnosťou na stavbe. Výkon na stavbe v tejto chvíli zodpovedá,“ povedal Rýdl.

ŘSD nemá zmluvu s jednotlivými firmami, ale so združením. Zmluva je stále platná, nie je k nej potrebný dodatok. „Pre nás je dôležité, že v zmluve je platný harmonogram, cena a míľniky stavby, ktorá v tejto chvíli ide podľa harmonogramu,“ povedal Rýdl.

S talianskou firmou Salini Impregilo ukončilo spoluprácu tento rok v marci Slovensko pre pomalý postup stavebných prác na úseku diaľnice na severe krajiny, vrátane rozostavaného tunela. Firma, ktorá tam stavala v konzorciu so slovenskou spoločnosťou Dúha, bola dlhodobo v sklze.

ŘSD úsek D3, ktorý sa stavia od konca marca, viac kontroluje, aj pomocou dronov, čo je výnimočné. „Na základe skúseností so zhotoviteľom zo Slovenska a Poľska sme boli od samého začiatku, od podpisu zmluvy a odovzdania staveniska, veľmi ostražití. Trvali sme na termínoch,“ povedal Rýdl.

D3 má spojiť Prahu s Českými Budějovicami a rakúskymi hranicami. Diaľnica D3 by mala merať 170 kilometrov, v prevádzke je 58 kilometrov.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... j-z-ceska/
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.