Celý severný obchvat Prešova sa bude stavať v plnom profile

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Celý severný obchvat Prešova sa bude stavať v plnom profile

Odoslaťod MVO » 27. Aug 2019 19:47

Celý severný obchvat Prešova sa bude stavať v plnom profile
Rozhodlo sa už aj o druhej etape, prvú začali stavať.

Obrázok

PREŠOV. Podoba druhej etapy severného obchvatu na ceste R4, ktorá by mala definitívne vyriešiť problém tranzitnej dopravy, ktorá dnes zahlcuje Prešov, sa už vyriešila.
Informuje o tom Ministerstvo dopravy a výstavby SR na sociálnej sieti.

Už v budúcom roku
„Dobrá správa pre Prešov. Severný obchvat Prešova sa bude stavať v plnom profile. Návrh ministra Á. Érseka, stavať aj II. etapu v plnom profile, dnes schválila vláda SR,“ informuje ministerstvo.
Podľa predošlých vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti by sa tak mohlo k stavbe pristúpiť už začiatkom budúceho roka.
„V prípade, že padne rozhodnutie o pokračovaní v plnom profile, sme pripravení vyhlásiť súťaž začiatkom roku 2020. V prípade, že budeme musieť ísť do polovičného profilu, je potreba dokumentáciu prepracovať a tým pádom predpokladáme zhruba 12-mesačné oneskorenie,“ informovala nás pred časom hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Stavať sa má približne v úseku od Kapušian po napojenie na prvú etapu severného obchvatu medzi Prešovom a Veľkým Šarišom.
Súčasťou stavby má byť aj tunel Okruhliak.

Plný profil prehodnocovala Hodnota za peniaze
Kým ministerstvo dopravy a NDS presadzovali variant v plnom profile, teda štyroch pruhov, Útvar hodnoty za peniaze pri ministerstve financií prehodnocoval jeho efektívnosť na základe analýz nákladov a prínosov.
K definitívnemu rozhodnutiu zrejme pomohol aj Masterplan dopravy mesta Prešov, ktorý priniesol dáta o doprave v krajskom meste.
Podľa tohto strategického dokumentu by polovičný profil nebol postačujúci.
Útvar Hodnoty za peniaze sa následne rozhodoval na základe ekonomických analýz.
Na tento úsek má NDS už vydané právoplatné územné rozhodnutie a spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie na plný profil.

Prvú etapu už začali stavať
Koncom júla sa začala už stavba prvej etapy severného obchvatu Prešova.
Prvá časť rýchlostnej cesty má byť dokončená o 44 mesiacov, na jar v roku 2023 v plnom profile štyroch pruhov.
Nový 4,3 kilometra dlhý úsek skráti čas potrebný na prejazd o približne deväť minút.
Súčasťou stavby je aj 1 100 metrov dlhý tunel Bikoš a tri mosty v celkovej dĺžke takmer 900 metrov.
Úsek R4 sa západne od Prešova napojí na diaľnicu D1 v mimoúrovňovej križovatke Prešov - západ.
Následne pokračuje po svahu vrchu Bikoš nad údolím Šarišského potoka. Južný portál tunela Bikoš je v kilometri 1,67 a severný portál v km 2,82.
„Zo severného portálu rýchlostná cesta križuje mostným objektom dlhým 457 metrov cyklistický chodník, rieku Torysa, železničnú trať Košice - Muszyna a cestu I/68. Na konci trasy sa nachádza mimoúrovňová križovatka Prešov - sever (Dúbrava) s cestou I/68," priblížila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová trasu úseku R4.
Projektovaná intenzita po dokončení celého severného obchvatu Prešova je viac ako 16 000 automobilov za 24 hodín a vodiči by mali vďaka novej rýchlostnej ceste ušetriť za rok približne 62 000 kilometrov.
Zhotoviteľom úseku je združenie firiem Váhostav – SK a TuCon, ktoré vyhrali súťaž s najnižšou cenou 142 876 816 eur.
Stavba úseku R4 zahŕňa aj preložku cesty prvej triedy I/68 v dĺžke takmer dva kilometre.

Čítajte viac: https://presov.korzar.sme.sk/c/22199572 ... z5xpCbu9J1
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 20. Jún 2014 14:08

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.