Štát opäť spustí výstavbu nových diaľnic. Pripravuje ich rok

Moderátor: Moderátori

Štát opäť spustí výstavbu nových diaľnic. Pripravuje ich rok

Odoslaťod stavbar_po » 29. Júl 2019 12:39

Nema prosim niekto nahodou cely tento clanok?

BRATISLAVA. Najdlhší železničný tunel na svete meria približne 57 kilometrov a Švajčiari jeho prevádzku spustili v roku 2016. Bolo to 17 rokov potom, ako stavbári začali Gotthardský tunel raziť.

Najdlhší cestný tunel na Slovensku - Višňové, dlhý len 7,5 kilometra, sme začali stavať v roku 1998, no ani po 21 rokoch stále nie je dokončený.

Najnovší termín dokončenia je v roku 2023. Ak sa tak stane, bude to po 25 rokoch, odkedy premiér Vladimír Mečiar z HZDS spustil pred voľbami jeho výstavbu.

Ide len o jeden z prípadov, keď sa výstavba diaľnic na Slovensku predlžuje.

Priemerne podľa údajov Národnej diaľničnej spoločnosti trvá viac ako 14 rokov - od rozhodnutia o výstavbe až po spustenie prevádzky.

"Takú stavbu, ako je Gotthardský tunel na Slovensku nikdy mať nebudeme. Aj preto prípravu diaľnic považujem za neúmerne dlhú," hovorí Martin Bakoš z firmy Amberg Engineering Slovakia, ktorá na stavbu diaľnic dozerá.

Česko je na tom podobne ako Slovensko, do desať rokov trvá plánovanie a výstavba v Poľsku. V Rakúsku je to formálne dlhšie, no Rakúšania už dnes vedia, čo budú stavať o desať či 15 rokov.

Nové úseky po dvoch rokoch
V júli si štát po dvoch rokoch objednáva nové úseky diaľnic. Naposledy sa tak stalo v júni 2017, keď konzorcium okolo spoločnosti Eurovie začalo stavať úsek diaľnice D1 pri Prešove za viac ako 350 miliónov eur.
...

https://ekonomika.sme.sk/c/22176250/pri ... ml?ref=trz
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.