Severný obchvat Prešova má staviteľa.

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Severný obchvat Prešova má staviteľa.

Odoslaťod juancarlos » 19. Jún 2019 13:23

Severný obchvat Prešova má staviteľa. Práce sa rozbehnú v júli

Výstavba prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 sa začne koncom júla a potrvá tri roky a deväť mesiacov. Pozrite si vo videu TV Pravda trasu budúcej diaľnice.

Ako v stredu potvrdila Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), súťaž na zhotoviteľa stavebných prác ukončila v polovici júna a víťazom spomedzi piatich uchádzačov sa stalo združenie spoločností Váhostav – SK, a. s., Bratislava (vedúci člen) a TuCon, a. s., Žilina s navrhovanou zmluvnou cenou zhruba 142,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba je plánovaná na 1 340 dní (tri roky a deväť mesiacov), financovaná bude zo štátneho rozpočtu. Predpokladaná cena prác bola takmer 170 miliónov eur bez DPH.

„Voči rozhodnutiu nepodal žiadny z uchádzačov odvolanie v zákonnej lehote, čo znamená, že sa čaká na súčinnosť víťaza pred podpisom zmluvy. NDS plánuje podpis zmluvy o dielo v druhom júlovom týždni a začiatok prác sa predpokladá 29. júla 2019,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Najväčšie zdržanie pri vyhodnocovaní súťaže bolo spôsobené viacnásobným overovaním stavebných referencií z Ázie. „Rýchlostná cesta R4 je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T, ide o začiatok severnej R4 smerom na Poľsko cez Svidník. Výstavba úseku R4 bude realizovaná v navrhovanej kategórii v plnom profile,“ uviedla Michalová.

Výstavbou R4 v danom úseku bude prerozdelená doprava a čiastočne sa zníži zaťaženie mestských komunikácií. Prvá etapa prešovského obchvatu na R4 bude dlhá 4,3 kilometra medzi križovatkami Prešov, západ a Prešov, sever. Ide o prepojenie cesty I/68 Sabinov – Prešov s diaľnicou D1. Súčasťou stavby je aj preložka cesty I/68 v dĺžke takmer dva kilometre a mimoúrovňová križovatka Prešov, sever s touto cestou. Na úseku bude aj tunel Bikoš v dĺžke 1 155 metrov, vybudujú deväť mostov v celkovej dĺžke 1 367 metrov, z toho tri priamo na R4, tri na vetvách križovatky Prešov, sever a tri mimo R4. Vznikne aj protihluková stena s dĺžkou 699 metrov.

V prípade druhej etapy severného obchvatu Prešova na R4 v dĺžke 10,2 kilometra pokračuje na základe požiadavky Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) dopracovanie viacerých variantov ekonomických analýz. „Na základe výsledkov vydá ÚHP stanovisko, či ďalšie pokračovanie prípravy bude v plnom alebo polovičnom profile. Na tento úsek má NDS vydané právoplatné územné rozhodnutie a spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie na plný profil,“ priblížila Michalová. V prípade, že sa prijme rozhodnutie o pokračovaní v plnom profile, tak NDS plánuje vyhlásiť súťaž začiatkom roku 2020. Ak bude musieť ísť do polovičného profilu, dokumentáciu musia prepracovať prepracovať, čo bude znamenať omeškanie zhruba dvanásť mesiacov.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ncom-jula/
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 689
Založený: 04. Mar 2015 22:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.