Na budovanej diaľnici nebolo ani nohy.

Moderátor: Moderátori

Na budovanej diaľnici nebolo ani nohy.

Odoslaťod Pacho » 30. Apr 2019 06:40

Šoféri stále nejazdia po cestách, ktoré mali už byť hotové.
Žiadni robotníci, žiadne žeriavy ani lešenia. Monumentálna betónová konštrukcia budúceho diaľničného mosta stojí naďalej osihotená a dotvára scenériu pod hradom Likava.

Vôbec to nevyzerá, že by sa práce na jednom z najočakávanejších diaľničných úsekov (Hubová - Ivachnová) obnovili už pred trištvrte rokom.

Hrozia ďalšie zdržania pri budovaní diaľnice D1?

Národná diaľničná spoločnosť upriamuje pozornosť na Tunel.
Lievik na večné časy
Minister dopravy Arpád Érsek si prednedávnom opäť raz zafilozofoval na obľúbenú tému: keby tak diaľnica D1 viedla južnými regiónmi, stavala by sa ľahšie než na kopcovitom severe. To, že na severe je omnoho viac väčších miest než na juhu a že žiadne zázraky sa nedejú ani na R2, ktorá vedie práve južnou vetvou, však už nespomenul.

A je to práve Érsek, kto ako minister neustriehol stavbu tunela Višňové, ktorý bude meškať niekoľko rokov. Úsek mal byť pri tom hotový už v decembri tohto roka.

Ak by ho dokončili podľa plánu a ak by nemeškal aj ďalší úsek (Hubová-Ivachnová), šoféri by už nemuseli znášať jazdu v obávanom lieviku popod Strečno a cez Ružomberok. Odtrpeli by len meandre Váhu okolo Kraľovian (Turany - Hubová), kde diaľnicu v tomto desaťročí zrejme nepostavia a pri Hubovej by sa napojili na diaľnicu ústiacu až za Ružomberok.

Lenže už pre Višňovým „vybuchol“ tunel Čebrať. Ten mal byť pôvodne odovzdaný už do júna 2017. Namiesto necelých 14 kilometrov (Turany - Hubová) má tak nepríjemný lievik vyše 50 kilometrov (rozdeľuje ho len 16 kilometrov diaľnice okolo Martina).

Zosuv pôdy
S budovaním úseku Hubová - Ivachnová začali v decembri 2013. Už v roku 2014 sa však o lokalite plánovaného tunela Čebrať zosunul svah. Udalostiam sa údajne predísť nedalo — vraj podrobnejší geologický prieskum by bol príliš drahý.

V roku 2015 tak práce na diaľnic zastavili a obnovili ich až v júli 2018.

Napriek tomu, že v lokalite pri Likavke robotníkov vidieť nebolo, budovanie úseku napreduje, tvrdí Národná diaľničná spoločnosť. „Na stavbe momentálne pracuje dostatočné množstvo pracovníkov, aby nebolo ohrozené ukončenie prác v termíne 06/2022,“ odpísali zástupcovia diaľničiarov.

Celý tunel by mal merať približne 3,6 kilometra, namiesto 2,1 kilometra plánovaných pred zosuvom pôdy.

„V súčasnosti je vyrazených v južnej tunelovej rúre cca 1293 metrov a v severnej cca 1247m metrov,“ uzavrela diaľničná spoločnosť.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.