Boj o modernú dopravnú infraštruktúru v strede Slovenska

Moderátor: Moderátori

Boj o modernú dopravnú infraštruktúru v strede Slovenska

Odoslaťod mirec » 04. Feb 2019 18:08

AKTUALIZOVANÉ O VYJADRENIE NÁRODNEJ DIAĽNIČNEJ SPOLOČNOSTI
Boj o modernú dopravnú infraštruktúru v strede Slovenska nevzdávajú
Iniciatíva stredné Slovensko plánuje v najbližšom období napísať list Národnej diaľničnej spoločnosti, a následne chce prerokovať jej postupy na úrovni zasadnutia Vlády Slovenskej republiky.

4. feb 2019 o 10:38 ETA



BANSKÁ BYSTRICA. Dlhodobý boj o modernú dopravnú infraštruktúru v strede Slovenska samosprávy nevzdávajú. Uplynulý piatok sa v Banskej Bystrici uskutočnilo prvé tohtoročné zasadnutie výkonného výboru Iniciatívy stredné Slovensko. Ako informovala hovorkyňa primátora Banskej Bystrice Dominika Mojžišová, opätovne zvolení, ale i noví primátori sa stretli, aby zhodnotili aktuálnu situáciu a činnosť združenia. Následne spoločne rokovali o ďalších krokoch.

„Obyvateľom stredného Slovenska chýba na trase severojužného a východozápadného prepojenia moderná dopravná infraštruktúra. Iniciatíva vznikla v máji 2017 a svojou činnosťou chce dosiahnuť dobudovanie prepojenia našej krajiny, diaľnice D1 v úsek Turany – Hubová a Hubová – Ivachnová, rýchlostnej cesty R3 Trstená – Dolný Kubín, R1 Ružomberok – Banská Bystrica a súvisiace spojenie I/71 Lučenec – Fiľakovo – Salgótarján,“ informovala hovorkyňa s tým, že medzi priority iniciatívy patrí aj liberalizácia železničnej dopravy na strednom Slovensku, čo by malo priniesť ďalšie zlepšenie v tejto oblasti.


Na problém poukázali aj blokádami
Doplnila, že v závere roka 2017 sa uskutočnila programová konferencia, ktorá vo viacerých dotknutých mestách vyústila do blokád ciest. Zároveň z nej vyplynuli konkrétne požiadavky na zlepšenie situácie, ktoré boli smerované kompetentným na najvhej štátnej úrovni.

„Nakoľko dohodnuté termíny a harmonogram potrebných úkonov nevyhnutných k realizácii jednotlivých úsekov prepojenia neboli zo strany NDS dodržané, v máji 2018 členovia združenia tlmočili svoju žiadosť aj premiérovi Petrovi Pellegrinimu. Na stretnutí sa zúčastnili aj zástupcovia Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky a Národnej diaľničnej spoločnosti,“ dodala.

Šéf rezortu dopravy deklaroval, že k zdržaniu často dôjde kvôli tretím stranám, ktoré do konaní zasahujú. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti v prítomnosti predsedu vlády a ministra sľúbil členom Iniciatívy stredné Slovensko aktualizáciu všetkých termínov v rámci severojužného prepojenia Slovenska. Žiaľ, ako veľakrát predtým, zostalo len pri sľuboch. Naďalej dochádza k posúvaniu termínov, nerealizujú sa procesné úkony či verejné obstarávania.

Vyjadrili znepokojenie
„Nie sme spokojní a nekonaním Národnej diaľničnej spoločnosti sme znepokojení. Čas plynie a vážna situácia v oblasti dopravy, ktorú chceme riešiť stagnuje. Nejde len o konkrétne mestá, držíme spolu a chceme dosiahnuť celoplošné riešenie. Výkonný výbor združenia Iniciatíva stredné Slovensko sa dnes preto dohodol na ďalšom postupe. V našom úsilí nepoľavíme a podnikneme ďalšie kroky,“ uviedol primátor mesta Banská Bystrica Ján Nosko, predseda Iniciatívy stredné Slovensko.

V najbližšom období výbor plánuje napísať list Národnej diaľničnej spoločnosti, a následne chce prerokovať jej postupy na úrovni zasadnutia Vlády Slovenskej republiky. Podporu budú členovia združenia hľadať aj u samotných obyvateľov jednotlivých miest.

Z vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti
Na strednom Slovensku sa podľa vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti aktuálne stavajú štyri diaľničné úseky. "Ďalšie tri diaľničné úseky sa na strednom Slovensku začnú stavať v prvom polroku tohto roka, ide o úseky R3 Tvrdošín – Nižná, R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce a R2 Kriváň – Mýtna," informovala hovorkyňa spoločnosti Michaela Michalová.

Spolu tak bude v lete 2019 na strednom Slovensku rozostavaných sedem diaľničných úsekov. "NDS plynule pokračuje v príprave ďalších úsekov, v roku 2018 vyhlásila súťaže na projektovú dokumentáciu úsekov R1 Ružomberok Juh – križovatka I/18, R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, R2 Zvolen západ – Zvolen východ a R3 Krupina, obchvat," doplnila.

Ďalších päť úsekov
V tomto roku NDS plánuje na strednom Slovensku vyhlásiť súťaže na projektovú dokumentáciu týchto piatich úsekov: R1 Banská Bystrica, Kremnička - dobudovanie križovatky, R1 Banská Bystrica, križovatka amfiteáter, R1 Slovenská Ľupča – Korytnica, R3 Nižná nad Oravou- Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová, R3 Šahy – obchvat .

Najbližšie k výstavbe majú úseky D1 Turany – Hubová, R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča a R1 Ružomberok juh – križovatka I/18, kde v prípade ukončenia prípravy a zabezpečení finančného krytia predpokladáme začiatok výstavby v roku 2021.

"Znamená to, že výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na strednom Slovensku pokračuje významným tempom a bude pokračovať aj v budúcnosti. NDS nerozhoduje o poradí v príprave a výstavbe jednotlivých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, doplnila s tým, že

Priority na konkrétny rok sú definované v zákone o štátnom rozpočte, priority na 4 roky sú definované v Programovom vyhlásení vlády SR a dlhodobé priority v medzivládnych dohodách, napr. TEN-T. NDS plní takto definované úlohy.






Čítajte viac: https://mybystrica.sme.sk/c/22044833/bo ... z5eaD33Iy0
mirec
diskutujúci
 
Príspevky: 160
Obrázky: 17
Založený: 25. Jan 2011 14:38

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.