Dzurinda mal svoje neslávne Branisko, Fico má svoj spackaný

Moderátor: Moderátori

Dzurinda mal svoje neslávne Branisko, Fico má svoj spackaný

Odoslaťod plš » 01. Feb 2019 12:16

01.02.2019, 10:15 Aktualizované dňa 01.02.2019 o 11:40
Dzurinda mal svoje neslávne Branisko, Fico má svoj spackaný tunel Višňové, tvrdí Matovičov poslanec
red

Staviteľ tunela Višňové tvrdí, že sekeru na sociálnom poistení, o ktorej HN informovali, už vyrovnal.
Zdroj: Pavol Funtál

Výstavba tunela Višňového sa opäť komplikuje. Podľa poslanca OĽaNO Jána Marosza práce prakticky stoja. Podľa neho v tejto chvíli existujú dva scenáre.

„Do oboch nás však doviedla neschopnosť posledných ministrov za Smer-SD a Most-Híd viesť veľké dopravné projekty. Tak ako mal Dzurinda mal svoje neslávne Branisko, Fico má svoj spackaný tunel Višňové,“ uviedol Marosz.

Podľa prvého scenára sa môže stať, že stavbu dokončí súčasné konzorcium Salini Impregilo a Dúha.

Podľa experta hnutia OĽANO na dopravu Jiřího Kubáčka, konzorcium vyhlasuje, že tunel chce dokončiť, avšak od štátu si v tejto chvíli pýta približne 100 miliónov eur nad rámec zmluvy, ktoré podľa NDS nevie dôveryhodne vydokladovať.

„Ak by im štát tieto nároky bez ďalšieho skúmania uznal, bol by to nebezpečný precedens. Najväčším rizikom pri tomto scenári by bolo, že konzorcium by aj tak nemuselo byť schopné stavbu dokončiť a o pár mesiacov by si pýtalo ďalšie peniaze, dôvodom tejto obavy je, že v tejto chvíli majú za sebou iba 40 percent stavby a sekeru 100 miliónov, dá sa preto očakávať, že ak by mali dokončiť zvyšných 60 percent tunela, peniaze by im tak či tak chýbali,“ upozornil Kubáček s tým, že stavba by tak stála namiesto pôvodných 409 miliónov eur viac ako pol miliardy eur.

Druhá možnosť je, že tunel dokončí nový zhotoviteľ. Ak by sa s novým zhotoviteľom stihla podpísať zmluva ešte do konca roka, stavba by mohla byť podľa Kubáčka dokončená v roku 2023.

„Obrovským rizikom je, že súčasný zhotoviteľ by sa vypovedaniu zmluvy bránil na súde a namietal by, že má nárok na dokončenie stavby. Stačilo by predbežné opatrenie súdu a na stavbe by sa nemohlo pracovať do vyriešenia sporu. V tom prípade by sa dokončenie tunela mohlo odložiť na neurčito,“ tvrdí Kubáček.

Podľa neho by sa cena stavby výrazne predražila. „Podľa našich informácií, Národná diaľničná spoločnosť predpokladá, že len dokončenie by stálo takmer 460 miliónov eur, to znamená ešte viac ako mal stáť pôvodne celý tunel,“ pokračoval s tým, že celková cena by tak bola minimálne viac ako 630 miliónov eur.

https://slovensko.hnonline.sk/1883814-d ... v-poslanec
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.