Podľa NDS úsek D3 dokončia v termíne, INEKO tvrdí niečo iné

Moderátor: Moderátori

Podľa NDS úsek D3 dokončia v termíne, INEKO tvrdí niečo iné

Odoslaťod ingmatik » 16. Jan 2019 09:45

Podľa diaľničiarov úsek D3 dokončia v termíne, INEKO tvrdí niečo iné

Diaľničiari tvrdia, že harmonogram ukončenia úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec, teda rok 2020, dodržia. Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy však zverejnil, že to bude o rok neskôr.

16. jan 2019 o 7:56 Iveta Hažíková, František Ujházi

Obrázok
Diaľničiari tvrdia, že termín výstavby dodržia.(Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)


SVRČINOVEC. Na stavbe diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec podľa slov hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaely Michalovej momentálne robí približne 250 ľudí. „Aktuálne prebiehajú práce na nosných konštrukciách rozhodujúcich mostov, múrov a všade tam, kde to umožňujú poveternostné podmienky. Zmluvný termín ukončenia výstavby, a to december 2020, platí,“ povedala. Reagovala tak na informáciu zverejnenú inštitútom pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), že to dovtedy určite nestihnú.

Diaľničný úsek D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec (4 fotografie)
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI

Podľa jeho portálu o diaľniciach a rýchlostných cestách sa spomínaný úsek diaľnice nepostaví v súlade s pôvodným harmonogramom. Ten je stále naplánovaný na koniec roka 2020. „Zhotoviteľ (združenie Strabag, Porr a Hochtief CZ) riadenie stavby nezvláda optimálne, už mešká s predkladaním realizačnej dokumentácie i stavebnými prácami. Otvorenie úseku v zmluvnom termíne koncom roku 2020 sa určite nestihne,“ tvrdí INEKO.

Úsek sa vraj mohol postaviť skôr

Akútne potrebný úsek má odľahčiť medzinárodnú cestu I/11 cez Čadcu a Svrčinovec, na ktorej sa denne tvoria dlhé kolóny. Úsek podľa INEKO mohol byť hotový o dva až tri roky skôr, keby ministerstvo dopravy a NDS využili už v roku 2013 možnosť obstarať zhotoviteľa metódou „naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC. Inštitút ako termín dokončenia úseku uvádza rok 2021.

Výstavba D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec si na začiatku vyžiadala asanáciu 22 rodinných domov. Náklady boli 125-tisíc eur. Demolačné práce ukončili v súlade s harmonogramom, až na jeden dom, ktorý je naďalej predmetom súdneho sporu. S demoláciou začať nemôžu, čakajú na konečný verdikt súdu.

So stavbou začali pred dvomi rokmi

Základný kameň poklepali 24. januára 2017. Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek dlhý 5,673 km postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.

Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie. Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov. Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov.

Situáciu vyrieši až komplet dobudovaná diaľnica

V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mestských komunikácií, prinesie úsporu paliva aj času.

Ani úseky D3 Svrčinovec – Skalité a Čadca,Bukov – Svrčinovec však nevyriešia kritickú dopravnú situáciu. Ako konštatujú viacerí, pôjde iba o čiastočné zlepšenie, keďže kolóny sa presunú na hlavný cestný ťah, smerujúci do Kysuckého Nového Mesta a Žiliny. Problém bude „zažehnaný“ až po dobudovaní všetkých diaľničných úsekov.

ÚSEK D3 ČADCA,BUKOV – SVRČINOVEC

Na začiatku úseku je trasa diaľnice vedená zastavaným územím mesta Čadca, vo svahoch miestnych častí Bukov, Mančovci, U Ševca, U Špindli. Ide o územie značne poznačené svahovými deformáciami rôzneho charakteru. Od kilometra 39,200 prechádza trasa do alúvia rieky Čierňanky, pokračuje k vyvýšenine Čupeľ a následne stúpa do úpätí kopca Furmanec a do riedko osídleného územia v katastri Svrčinovca. Nový úsek sa napojí na existujúcu cestnú sieť a motoristi tak budú môcť využívať prepojenie troch štátov – Slovenskej, Českej a Poľskej republiky.

ÚDAJE O STAVBE

Lehota výstavby – 4 roky
Dĺžka úseku – 5,6 km
Dve križovatky – Čadca,Bukov a Čadca, Podzávoz
19 mostov
28 protihlukových stien
Tunel
Odpočívadlo

https://mykysuce.sme.sk/c/22029986/podl ... o-ine.html
"The Arc was built by an amateur, the Titanic by professionals."
ingmatik
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 25
Založený: 28. Aug 2009 20:39

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron