Schyľuje sa k „totálnej vojne“. A skaly zo Strečna budú možn

Moderátor: Moderátori

Schyľuje sa k „totálnej vojne“. A skaly zo Strečna budú možn

Odoslaťod plš » 10. Jan 2019 20:06

Schyľuje sa k „totálnej vojne“. A skaly zo Strečna budú možno padať ďalej

10.01.2019, 19:00 | Ján Kováč | © 2019 News and Media Holding

Už je isté, že staviteľ tunela Višňové na diaľnici D1 pri Žiline končí. Otázka ostáva už len to, či bude nejaká dohoda o „dobrovoľnom odchode”, alebo „totálna vojna“. Takto opísal aktuálnu situáciu na stavenisku jeden z manažérov na stavbe. Úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala projektuje a stavia taliansko-slovenské združenie Salini Impregilo – Dúha so zmluvnou cenou 409 miliónov eur bez DPH. Je to jeden z najdôležitejších a zároveň finančne a technicky najnáročnejších diaľničných úsekov na Slovensku. Jeho súčasťou bude najdlhší 7,5-kilometrový diaľničný tunel Višňové.

S Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a s dozorom stavby sa dodávateľ sporí o technické riešenia, no nielen o ne. Konflikt medzi subjektmi gradoval okolo vianočných prázdnin a vyústil až do ukončenia stavebných prác. Presnejší obraz o vzťahoch na stavbe a jej čiernej perspektíve vytvára napätá listová korešpondencia medzi dodávateľom a dozorom.

Dňa 2. januára tohto roku napísal dodávateľ ostrý list stavebnému dozoru. Oznámil mu v ňom, že subdodávateľské firmy zastavili práce alebo žiadajú úhradu platieb. Má to byť reakcia na decembrovú mediálnu akciu premiéra Petra Pellegriniho (Smer-SD) a ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd).

Obaja politici prileteli na stavbu na vrtuľníku, pred novinármi kritizovali pomalý postup prác a dodávateľovi hrozili vypovedaním zmluvy. Premiér dal dodávateľovi ultimátum do konca februára. „Ak sa nespamätajú v najbližších týždňoch, tak potom nastane buď variant, že odídu dobrovoľne, alebo s nimi rozviažeme zmluvy my,“ cituje dodávateľ premiérove vyjadrenie.

Podľa stavbárov tieto hrozby viedli k tomu, že zo stavby odišli subdodávatelia, ďalší pohrozili zastavením prác a žiadajú úhrady. Spolu ich má byť 22.

„Premiérove pripomienky nie je možné ignorovať. Dodávatelia a podzhotovitelia si uvedomujú, že objednávateľ urobil z [ich] participácie na stavbe politicky a obchodne riskantnejšiu záležitosť… Požadujú zmenu obchodných podmienok, ktoré znižujú alebo poskytujú dodatočnú kompenzáciu za ich zvýšené finančné a politické riziko,“ tvrdí zhotoviteľ Salini Impregilo – Dúha.
NDS údajne neplatí

Salini vyčíta Národnej diaľničnej spoločnosti

https://www.etrend.sk/ekonomika/schyluj ... dalej.html
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.