Najviac nehôd je v Prešove, v Nitre, pod Strečnom a v Bratis

Moderátor: Moderátori

Najviac nehôd je v Prešove, v Nitre, pod Strečnom a v Bratis

Odoslaťod svaco » 01. Aug 2018 11:20

Najviac nehôd je v Prešove, v Nitre, pod Strečnom a v Bratislave na Vajnorskej (10 problémových ciest Slovenska)

https://dennikn.sk/1188542/najviac-neho ... /?ref=tit4

Viacerým nehodovým miestam ako je Prešov, Strečno pri Žiline a kruhový objazd pri Prístavnom moste v Bratislave pomôžu rozostavané stavby.

Prešovské cesty sú nebezpečné. Tesne pred hranicami mesta zo západnej strany sa končí diaľnica D1 a vodiči sa musia natlačiť do lievika na menšiu tranzitnú cestu, ktorá križuje mesto.

Roky odkladané pokračovanie diaľnice, ktorá sa už naozaj začala stavať až tento rok, môže byť dôvod, prečo je krátky, asi šesťkilometrový úsek cesty I. triedy s číslom 18 dlhodobo najnehodovejším miestom na Slovensku.

Od roku 2011 sa tam stalo až 162 nehôd. Na žiadnom inom takto krátkom úseku ich nebolo viac.

Nie je to presné číslo kolízií, v policajných štatistikách sú iba nehody a nie menšie škodové udalosti. Zo všetkých nehodových úsekov však podľa záznamov polície prešovskú cestu prekonala iba diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou (vyše 200 nehôd), no tam nehody spočítali na výrazne dlhej, 38-kilometrovej ceste.

Tento rebríček tiež nezohľadňuje to, aké vážne boli nehody a či boli smrteľné.

1. Prešov, kde sa hádali o dva obchvaty
Kritický prešovský úsek sa začína na 685. kilometri cesty číslo 18 pred západnou hranicou mesta, čo je zhruba v rovnakom mieste, kde sa končí diaľnica. Cesta ďalej pretína mesto zo západu na východ a nehodový úsek sa končí kúsok pred obcou Ľubotice.

Prešov bol v poslednom roku predmetom vášnivých debát, politici, analytici a Prešovčania sa hádali o to, koľko peňazí má dať štát na riešenie hroznej dopravy v meste a prepojenie s diaľnicou D1. Konečný účet je napokon o takmer tristo miliónov eur nižší.

Nehodový úsek v Prešove. Zdroj: Google Maps
2. Nebezpečné križovanie Nitry
Druhé najnehodovejšie miesto (124 nehôd) je v Nitre na ceste I/64, ktorá prechádza z juhu krížom cez mesto, stáča sa na východ a končí sa pred Dražovcami.

Nitru obchádza rýchlostná cesta R1, no aj tak má jednu z najviac nebezpečných ciest, a to priamo v meste. Nehody sa tam stávajú najmä v piatok.

Nehodový úsek v Nitre. Zdroj: Google Maps
3. Strečno, lievik pod hradom
Problémové sú aj viaceré cesty na severe Slovenska. V Žiline je to 24-kilometrový úsek smerom na Martin a najmä úzka cesta pod hradom Strečno, kde padali kamene a jazdia tam s osobnými autami aj kamióny.

Na celom úseku, vrátane frekventovaného Strečna sa stalo od roku 2011 podľa polície 100 nehôd. Doprave má pomôcť dobudovanie najdlhšieho tunela na Slovensku Višňové.

Po jeho plánovanom dokončení koncom budúceho roka budú môcť vodiči Strečno úplne obísť pokračovaním diaľnice D1 cez tunel až k Dubnej Skale.

Nehodový úsek v Žiline a pri Strečne. Zdroj: Google Maps
4., 5. a 6. Bratislava: výpadovky a ťažký kruhový objazd
Na troch ďalších pozíciách sú miesta v Bratislave. Najviac nehôd v hlavnom meste sa od roku 2011 stalo na rušných uliciach Vajnorská (79) a Račianska (75). Obe patria ku komplikovanejším cestám, sú to výpadovky s hustou dopravou, množstvom odbočení, križovatiek, zúžení pruhov a po celej dĺžke ich pretínajú električkové koľaje.


Polícia tvrdí, že si nerobí štatistiky konkrétnych bodov, kde sa stali nehody, no kruhový objazd Rondel medzi Bajkalskou a Prístavným mostom je trochu výnimka. Za sedem rokov sa na tejto mimoriadne komplikovanej a neprehľadnej križovatke stalo 66 nehôd, za posledný rok tam dvakrát havarovali aj autobusy mestskej dopravy. Pri výstavbe cesty D4/R7 križovatku úplne prerobia, nebude už kruhová, ale mimoúrovňová a mala by byť aj bezpečnejšia.

Kruhová križovatka Rondel na Bajkalskej v Bratislave. Zdroj: Google Maps
7., 8. a 9. Kratučká cesta na Kysuciach, opäť Nitra a Lučenec
K najnehodovejším patria aj cesty pri medzi Žilinou a Čadcou pri Kysuckom Novom Meste (66 nehôd), čo je pritom len krátky 9-kilometrový úsek, cesta medzi Nitrou a Vráblami (58 nehôd), úsek z Lučenca do Haliča (56 nehôd).

Aj v prípade dvoch posledných ciest v prvej desiatke ide o krátke úseky.

Nehodový úsek v Kysuckom Novom Meste. Zdroj: Google Maps
Nehodový úsek južne od Nitry. Zdroj: Google Maps
Nehodový úsek v Lučenci. Zdroj: Google Maps
+Tri pruhy na D1 Bratislava – Trnava
V skutočnosti má mať tento úsek diaľnice D1 s vyše dvesto nehodami od roku 2011 prvé miesto, je to však najdlhší zo všetkých nehodových úsekov, preto sme ho zaradili na záver.

Táto časť diaľnice je iná ako väčšina slovenských diaľnic, od roku 2009 tam sú tri pruhy. Diaľnicu výrazne nerozšírili, čiastočnej ju prestavali a pruhy nakreslili užšie, ako boli predtým. Povolenú rýchlosť tam cez deň znížili na 110 kilometrov za hodinu, aby zamedzili nehodám.

Opakujú sa tam aj vážne dopravné kolízie, ako napríklad tá z víkendu, keď tam v smere do Trnavy havaroval kamión, posunul stredové betónové zábrany a vysypal sa z neho veľký náklad kukurice. Jeden smer diaľnice zablokoval na niekoľko hodín.

https://dennikn.sk/1188542/najviac-neho ... /?ref=tit4
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.